ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ОКРЕМА УХВАЛА
"19" липня 2019 р.м. Одеса Справа № 5017/1402/2012 Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
дослідивши матеріали справи
за заявою кредитора: Приватного підприємства „Агропрофіт»
до боржника: Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» (68100, Одеська обл., м. Татарбунари, вул. Василя Тура, буд. 1; код ЄДРПОУ 34520076)
про визнання банкрутом
за участю
Міністерства аграрної політики
та продовольства України
Відділу з питань банкрутства Головного
територіального управління юстиції
в Одеській області
прокурора м. Одеси
Встановив:
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 14.05.2012р. (суддя Антощук С.І.) (т. 1 а.с. 1-2) порушено провадження у справі №5017/1402/2012 про банкрутство Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; залучено у якості учасника провадження у справі про банкрутство Міністерство аграрної політики та продовольства України.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 08.06.2012р. (т. 109-110) залучено до участі у справі №5017/1402/2012 про визнання банкрутом Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» у якості учасника провадження у справі про банкрутство - Головне управління юстиції в Одеській області в особі Відділу з питань банкрутства.
Ухвалою підготовчого засідання суду від 13.07.2012р. (т. 2 а.с. 65-68) визнано безспірні грошові вимоги Приватного підприємства „АГРОПРОФІТ» до Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» у сумі 787 854,54грн., введено процедуру розпорядження майном Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» ; розпорядником майном Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» призначено арбітражного керуючого Фоменко М.С.
Ухвалою попереднього засідання суду від 10.10.2012р. (т. 4 а.с. 57-60) затверджено реєстр вимог кредиторів Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» з вказівкою розміру вимог до боржника та черговості їх задоволення.
Постановою Господарського суду Одеської області від 11.01.2013р. (т. 5 а.с. 142-150) визнано банкрутом Державне підприємство „Татарбунарський виноробний завод» , відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Фоменко М.С.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.01.2013р. (т. 6 а.с. 2) допущено до участі у справі №5017/1402/2012 про визнання банкрутом Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» заступника прокурора міста Одеси.
Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 05.03.2013р. (т. 6 а.с. 142-145) апеляційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства України задоволено, постанову Господарського суду Одеської області від 11.01.2013 р. по справі № 5017/1402/2012 скасовано; справу повернуто господарському суду Одеської області для подальшого розгляду.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 01.07.2013р. (т. 7 а.с. 76-78) самовідвід судді Антощук С.І. по справі №5017/1402/2012 про визнання банкрутом Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» задоволено.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.07.2013р. (т. 8 а.с. 29) суддею Лепеха Г.А. справу № 5017/1402/2012 прийнято до свого провадження.
Постановою Господарського суду Одеської області від 27.08.2013р. (т. 8 а.с. 103-108) визнано банкрутом Державне підприємство „Татарбунарський виноробний завод» , відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Фоменко М.С.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.03.2014р. (т. 9 а.с. 73-74) припинено повноваження ліквідатора державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» Фоменко М.С.; призначено ліквідатором Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» строком до 27.08.2014р. арбітражного керуючого Панова А.Б.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.01.2015р. (т. 10 а.с. 71-72) припинено повноваження ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Панова А.Б.; призначено ліквідатором Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д..
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.12.2015р. (т. 11 а.с. 35-38) провадження у справі про банкрутство Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» припинено; припинено повноваження ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.
Постановою апеляційного господарського суду від 16.02.2016р. (т. 11 а.с. 116-124) апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено, ухвалу господарського суду Одеської області від 22.12.2015 про припинення провадження у справі № 5017/1402/2012 скасовано; справу 5017/1402/2012 передано для розгляду до господарського суду Одеської області.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 16.03.2016р. (т. 12 а.с. 11-16) справу № 5017/1402/2012 прийнято до свого провадження суддею Грабован Л.І.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.07.2016р. (т. 13 а.с. 68-78), залишеною без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 15.09.2016р. (т. 14 а.с. 59-68), задоволено скаргу ліквідатора ДП „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Дарієнко В.Д. на незаконні дії та бездіяльність Міністерства аграрної політики та продовольства України частково; визнано протиправним рішення учасника провадження у справі про банкрутство Міністерства аграрної політики та продовольства України про не погодження ліквідаційної маси ДП „Татарбунарський виноробний завод» та розміщення на офіційному сайті Міністерства оголошення про конкурс щодо визначення організатора аукціону майна Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» , що викладене у листі Міністерства аграрної політики та продовольства України №37-1-15/18328 від 06.11.2015р. за підписом Першого заступника Міністра ОСОБА_2 ; зобов`язано Міністерство аграрної політики та продовольства розглянути звернення ліквідатора ДП „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Дарієнко В.Д. щодо погодження ліквідаційної маси Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» та розміщення на офіційному сайті Міністерства оголошення про конкурс щодо визначення організатора аукціону майна Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» у місячний термін; в решті скарги відмовлено.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.10.2016р. (т. 14 а.с. 76-82) задоволено скаргу ліквідатора ДП „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Дарієнко В.Д. на незаконні дії та бездіяльність Міністерства аграрної політики та продовольства України; зобов`язано Міністерство аграрної політики та продовольства у десятиденний строк з дня отримання ухвали розглянути, погодити перелік ліквідаційної маси ДП „Татарбунарський виноробний завод» та розмістити на офіційному сайті Міністерства оголошення для визначення кандидатури організатора аукціону з реалізації майна ДП „Татарбунарський виноробний завод» .
06.10.2017р. було винесено окрему ухвалу відносно Міністерства аграрної політики та продовольства України (т. 16 а.с. 36-41).
Наказом від 06.10.2017р. №547 (т. 16 а.с. 47) Міністерство аграрної політики та продовольства України погодило перелік ліквідаційної маси Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» , який надісланий листом арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. від 10.11.2016р. №02-1402-592.
31.01.2019р. ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дарієнком В.Д. надано звіт ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» , в якому викладено прохання затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» ; винести ухвалу про ліквідацію юридичної особи банкрута Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» та зобов`язати державних реєстраторів Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області провести державну реєстрацію припинення юридичної особи Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; припинити повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.; закрити провадження у справі №5017/1402/2012 про банкрутство Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» (т. 18 а.с. 86-99).
У судовому засіданні 17.07.2019р. представником ОСОБА_1 усно заявлено клопотання про направлення окремої ухвали відносно Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Згідно Статуту Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» , затвердженого розпорядженням Міністерства аграрної політики України від 30.10.2006р. №108 (т. 2 а.с. 12-19), Державне підприємство „Татарбунарський виноробний завод» створено відповідно до наказу Міністерства аграрної політики України від 21.09.2006р. №542 „Про прийняття цілісного майнового комплексу Татарбунарського виноробного заводу» ; підприємство засноване на державній власності та підпорядковане Міністерству аграрної політики України і є підзвітним йому.
Із Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 12 а.с. 8-10), вбачається, що засновником Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» є Міністерство аграрної політики України.
Ухвалами Господарського суду Одеської області від 11.03.2019р. (т. 19 а.с. 103-105), від 17.04.2019р. (т. 19 а.с. 132-134), від 20.05.2019р. (т. 19 а.с. 163-165) було зобов`язано Міністерство аграрної політики та продовольства України надати відомості щодо погодження/непогодження поданого ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Дарієнком В.Д. звіту.
Вказані ухвали суду були отримані Міністерством аграрної політики та продовольства України 18.03.2019р., 26.04.2019р., 27.05.2019р., про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень (т. 19 а.с. 113, а.с. 147, а.с. 173).
Однак, в жодне судове засідання Міністерство аграрної політики та продовольства України не з`явилось; вимоги ухвал Господарського суду Одеської області від 11.03.2019р., від 17.04.2019р., від 20.05.2019р. не виконало; витребувані докази не надано.
У повідомленні ліквідатора банкрута арбітражного керуючого від 05.02.2019р. (т. 19 а.с. 87-88), адресованому Міністерству аграрної політики та продовольства України, викладено прохання повідомити Господарський суд Одеської області та ліквідатора банкрута арбітражного керуючого про наявність чи відсутність заперечень з питання затвердження Господарським судом Одеської області остаточного звіту ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. за результатами ліквідаційної процедури у справі №5017/1402/2012.
Згідно відповідей Міністерства аграрної політики та продовольства України, адресованих гр. ОСОБА_3 , від 28.03.2019р. №37-21-16/8652 (т. 19 а.с. 126-127), від 10.05.2019р. №37-21-16/11248 (т. 19 а.с. 156) звіт ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» знаходиться на опрацюванні у структурних підрозділах Мінагрополітики, за результатами розгляду якого арбітражний керуючий Дарієнко В.Д. та Господарський суд Одеської області будуть повідомлені додатково.
У клопотанні №31-4/590 від 20.05.2019р. (т. 19 а.с. 158) Міністерство аграрної політики та продовольства України повідомило суд, що звіт ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» перебуває на розгляді в Мінагрополітики.
Відповідно до відповіді Міністерства аграрної політики та продовольства України №31-4/751 від 18.06.2019р. звіт ліквідатора Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» перебуває на розгляді в Мінагрополітики.
Ч. 1 ст. 2 ГПК України передбачено, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Згідно ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Згідно зі ст. 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , учасниками провадження у справі про банкрутство, зокрема, є сторони (кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут), ліквідатор, орган уповноважений управляти майном боржника - Мінагрополітики.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
П. 34 ч. 1 ст. 6 Закону України „Про управління об`єктами державної власності» передбачено, що уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань
здійснює визначені законодавством повноваження під час провадження справ про банкрутство державних підприємств та господарських організацій з корпоративними правами держави, що перебувають у їх управлінні.
Згідно п.п.54, 62 ч. 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 р. N 1119, Мінагрополітики відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за діяльністю державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління; здійснює управління об`єктами державної власності, що належать до сфери його управління.
Таким чином, Міністерство аграрної політики та продовольства України як орган уповноважений управляти майном Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» в силу положень ч. 1 ст. 46 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Закону України „Про управління об`єктами державної власності» зобов`язане розглянути звіт ліквідатора, за наслідками чого надати відомості щодо його погодження або відхилення із зазначенням підстав у розумні строки, оскільки протилежне матиме наслідком затягування провадження у справі про банкрутство, порушення прав кредиторів та унеможливить підсумування процедури банкрутства.
При цьому, суд зазначає, що безпідставний тривалий розгляд звіту ліквідатора в цілому є зловживанням учасника провадження у справі про банкрутство (Міністерства аграрної політики та продовольства України) своїми процесуальними правами.
Ч.ч.1, 4 ст. 11 ГПК України передбачено, що суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Згідно ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка набула чинності від 11.09.1997р., кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Ст. 13 вказаної Конвенції передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
У рішенні Європейського суду з прав людини зі справи „Шульга проти України» , (заява N 16652/04) від 02.12.2010р. зазначено, що роль національних судів організовувати судові провадження таким чином, щоб вони були без затримок та ефективними.
Ч.ч. 1, 2 ст. 246 ГПК України передбачено, що суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.
Відповідно до ч. 5 ст. 246 ГПК України в окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення.
Згідно ч. 6 ст. 246 ГПК України окрема ухвала надсилається відповідним юридичним та фізичним особам, державним та іншим органам, посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи запобігти їх повторенню.
Враховуючи виявлені в процесі розгляду справи №5017/1402/2012 про визнання банкрутом Державного підприємства „Татарбунарський виноробний завод» порушення законності, а саме вимог ч. 1 ст. 46 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та п. 34 ч. 1 ст. 6 Закону України „Про управління об`єктами державної власності» , яка полягає у безпідставному тривалому не розгляді Міністерством аграрної політики та продовольства України звіту ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Дарієнка В.Д., а саме з 31.01.2019р. до теперішнього часу, тобто на протязі 5 місяців, що має наслідком затягування провадження у справі про банкрутство, порушення прав кредиторів та унеможливлює підсумування процедури банкрутства, а також те, що ліквідаційна процедура у даній справі триває вже більше трьох років, суд вважає за необхідне надіслати окрему ухвалу до Кабінету Міністрів України та Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Керуючись ст.40 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст.234, 235, 246 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Окрему ухвалу надіслати до Кабінету Міністрів України та Міністерства аграрної політики та продовольства України.
2.Про результати розгляду окремої ухвали повідомити Господарський суд Одеської області в строк до 05.08.2019р.
Ухвала набирає законної сили 19.07.2019р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складання повної ухвали.
Копію ухвали надіслати: Кабінету Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2), Міністерству аграрної політики та продовольства України (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2019 |
Оприлюднено | 21.07.2019 |
Номер документу | 83117895 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні