ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10 липня 2019 року Справа № 280/2275/19 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КОРМОВОТ» (69035, м. Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11, код ЄДРПОУ 38222569)
до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197)
до Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової і накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яка діє у складі ГУ ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146),
про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
14.05.2019 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КОРМОВОТ» (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), до Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової і накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яка діє у складі ГУ ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач-2), в якому позивач просить суд:
скасувати Рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової і накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яка діє у складі ГУ ДФС у Запорізькій області № 1141957/38222569 від 15.04.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 22.03.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 22.03.2019.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про те, що на виконання вимог п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було складено податкову №8 від 23.03.2019, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно квитанції №1 реєстрацію податкової накладної було зупинено, відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, були надані пояснення та були надані документи про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній. Зазначає, що Комісією ДФС було прийнято рішення про відмову податкових накладних, з підстав - ненадання платником податку копій первинних документів. Позивач вважає, що рішення є незаконним, необґрунтованим та такими, що підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 17.05.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/2275/19. Призначено судове засідання на 18.06.2019 року з викликом сторін.
07.06.2019 на адресу суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву (вх.№23651), в якому зазначив, що комісією ГУ ДФС прийнято рішення від 15.04.2019 № 1141957/38222569 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 22.03.2019 року, яка була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ. Вказує, що позивач скористався своїм правом та надав на розгляд Комісії Повідомлення № 1 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, у кількості 8 додатків. Зазначає, що комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, оскільки платником податку не у повному обсязі надані документи, а саме: відсутні підтверджуючі документи щодо здійснення оплати за отриману послугу на адресу фізичної особи ОСОБА_1 , яка передбачена Актом прийому наданих послуг до цивільно- правового договору від 30.03.2019; у цивільно-правовому договорі з ОСОБА_1 від 01.01.2019 та Акті прийому наданих послуг до цивільно-правового договору від 30.03.2019 відсутні паспортні дані та іпн. фізичної особи ОСОБА_1 , що не дозволяє встановити наявність цивільної правоздатності та дієздатності для укладення договору у даної фізичної особи. Також у Акті прийому наданих послуг до цивільно-правового договору від 30.03.2019 відсутні відомості щодо обставин надання послуги, факту складання Виконавцем, передачі та прийняття звіту про надання послуги Замовником; у наданому пакеті документів відсутні будь-які дані щодо фактичних обставин виконання ОСОБА_1 послуги: дані про виїзди, відрядження, залучення співвиконавців, джерел отримання інформації та відомостей, які використані у звіті; у Договорі №геп52/3 від 14.02.2019 та Акті приймання-передачі від 22.03.2019 наданих послуг за договором №геп52/3 від 14.02.2019 з ТОВ Укргеоінвест Консалтинг відсутні будь-які дані щодо кошторису наданих послуг, обґрунтування вартості проведеної роботи, деталізації предмету договору. Вказує, що комісія ГУ ДФС у Запорізькій області приймала рішення про відмову у реєстрації податкової накладної тільки на підставі тих документів, які надавались на розгляд комісії. Зазначає, що рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області не може бути скасовано так як прийнято виключно в межах діючого законодавства, а тому є правомірним.
18.06.2019 у розгляді справи оголошено перерву до 10.07.2019.
10.07.2019 представником позивача подано клопотання в якому просить здійснювати подальший розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження. Представник відповідача не заперечував про що свідчить відповідна відмітка на клопотанні.
Враховуючи вимоги ч. 3 ст. 194 та ч. 4 ст. 229 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних в матеріалах справи письмових доказах у порядку письмового провадження, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Приписами ст. 258 КАС України, визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - пять днів з дня закінчення розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що ТОВ «КОРМОВОТ» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є платником податку на додану вартість.
Видами діяльності ТОВ «КОРМОВОТ» є підготовчі роботи на будівельному майданчику (КВЕД 43.12); інші роботи із завершення будівництва (КВЕД 43.39) ; інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у. (КВЕД 43.99); діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (КВЕД 46.19); вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41); будівництво житлових і нежитлових будівель (основний) (КВЕД 41.20).
З 20.07.2012 позивач взятий на облік до Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області як платника єдиного внеску.
14 лютого 2019 р. між TOB «КОРМОВОТ» та TOB «УКРГЕОІНВЕС КОНСТАЛТИНГ » було укладено договір про надання послуг №геп52/3 від 14.02.2019 р., згідно умов якого TOB КОРМОВОТ взяло на себе зобов`язання по підготовці матеріалів для виконання геолого-економічної переоцінки запасів багатих заліз.
22 березня 2019 року ТОВ «КОРМОВОТ» на виконання зобов`язань за договором про надання послуг №геп52/3 від 14.02.2019 р. було отримано попередню оплату за послуги по підготовці матеріалів для виконання геолого-економічної переоцінки запасів багатих залізних руд та магнетитових кварталів поля шахти Ювілейна .
TOB "КОРМОВОТ" виставило рахунок №60 від 13.03.2019 р. на оплату послуг.
TOB УКРГЕОІНВЕС КОНСТАЛТИНГ оплатило виставлений рахунок 22.03.2019 згідно платіжного доручення №53 від 22.03.2019 р.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України (за правилом першої події ) TOB КОРМОВОТ було складено податкову накладну №8 від 22.03.2019 р., яка 01.04.2019 р. була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Проте, згідно квитанції №1, позивача повідомлено про те, що податкову накладну №8 від 22.03.2019 р. прийнято, але реєстрацію зупинено.
Відповідно до інформації, зазначеної у квитанції №1, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленням за №1 від 04.04.2019 року, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН від 22.03.2019 за №8 з поясненнями, де було зазначено, що TOB "КОРМОВОТ" співпрацює з TOB УКРГЕОІНВЕС КОНСТАЛТИНГ та на виконання зобов`язань за договором надання послуг №геп52/3 від 14.02.2019 р. виставило рахунок №60 від 13.03.2019 р., який було оплачено Замовником 22.03.2019 р., та надано первинні документи, які підтверджують зазначену господарську операцію, а саме: документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення оподатковуваної операції, а саме: договір про надання послуг №геп52/3 від 14.02.2019 р.; Рахунок №60 від 13.03.2019 р.; виписка по рахунку TOB КОРМОВОТ за 22.03.2019 р.; акт наданих послуг від 22.03.2019 р. за договором про надання послуг №геп52/3 від 14.02.2019 р., - (копії зазначених документів додаються до даного позову та додавалися до пояснень); документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність та достатність потужностей та робітників для виконання таких послуг, а саме: штатний розпис TOB КОРМОВОТ на 2019 рік від 01.01.2019 р.; цивільно-правовий договір між TOB КОРМОВОТ та ФО ОСОБА_1 , акт прийому-передачі наданих послуг між TOB КОРМОВОТ та ФО ОСОБА_1 .
Згідно з рішенням Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної № 1141957 38222569 від 15.04.2019 року відповідачем відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, з мотивів ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), а також не надання розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач оскаржив його в порядку адміністративного оскарження до Комісії з питань розгляду скарг ДФС України. Однак, Комісія з питань розгляду скарг ДФС України прийняла рішення від 26.04.2019 року №25399/38222569/2, якими залишила скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Вважаючи рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем та відповідачами докази, суд приходить до наступних висновків.
Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним з питань оподаткування, та встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно з вимогами п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Пунктом 201.7 ст.201 ПК України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018 комісії ДФС України приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018, причиною відмови у реєстрації податкової накладної є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до пп.4 п.13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як передбачено п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п.6 Порядку).
У разі, коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п.7 Порядку).
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (п.10 Порядку).
Відповідно до п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Таким чином, суд вважає, що платником податків було надано всі необхідні документи, які дозволяють здійснити реєстрацію податкової накладної.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Окрім того, як вбачається із змісту квитанції №1 про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючий орган посилається на підп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Однак, чіткого переліку критеріїв, які стосуються позивача, - не наводить. Вказані обставини свідчать про те, що рішення про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії суб`єкта владних повноважень, що перешкоджає платнику податків своєчасно та в повній мірі виконати свої обов`язки та скористатись своїми правами, передбаченими чинним податковим законодавством, яким врегульовано порядок реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відзиві на позовну заяву представник відповідачів посилається на лист ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018, яким затверджено критерії ризиковості платника податків.
Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18 дійшов висновку, що посилання ДФС на вищезгаданий лист є неправомірним, оскільки листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні ст.117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України).
Як передбачено п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018, однією з підстав для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є ненадання платником податку копій документів відповідно до пп.4 п.13 цього Порядку.
Водночас, як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення, причиною відмови у реєстрації податкової накладної є ненадання позивачем ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), а також не надання розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, однак з повідомлення №1 від 04.04.2019 випливає протилежне. Тобто, управлінський акт відповідача не містить чіткого визначення підстав прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018.
Застосування вищезгаданих правових норм у наведений спосіб відповідає висновку, викладеному у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 у справі №822/1878/18, а тому суд, у відповідності до вимог ч.5 ст.242 КАС України, враховує такий при вирішенні вказаної справи.
Відповідач, в свою чергу, всупереч вимогам ч.2 ст.77 КАС України, не надав суду жодних доказів, які б підтверджували наявність обставин, передбачених п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які є виключними підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, суд вважає, що оскаржуване рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає передбаченим ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості та пропорційності індивідуального акта суб`єкта владних повноважень, а тому таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 22.03.2019 року підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, повязаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу.
Підпунктами 1-5 до статті 134 КАС України встановлено наступне:
Витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
5. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
З метою розподілу судових витрат позивач повинен подати до суду детальний опис виконаних адвокатом робіт (наданих послуг) та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Таким чином, матеріали справи повинні містити докази на підтвердження виконаних об`ємів робіт, їх кількості та видів.
В матеріалах справи наявний Договір про надання правової допомоги від 07/05/19 від 07.05.2019, укладений між ТОВ «КОРМОВАТ» та Адвокатським Бюро «Івашкова Сергія» , додаткова угода №1 до вказаного договору від 07.05.2019.
Відповідно до умов додаткової угоди судом встановлено, що сторони погодили про надання послуг професійної правничої допомоги з питань оскарження в судовому порядку рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1141957/38222569 від 15.04.2019. На виконання умов договору сторонами підписано Акт приймання-передачі виконаних послуг про надання юридичних послуг за період з 07.05.2019 по 10.07.2019 на загальну суму 4000 грн., у зв`язку з чим виставлено рахунки №10/05/2019 від 10.05.2019 та №05/07/2019 від 05.07.2019, які сплачено платіжними дорученнями №161 від 11.05.2019 та 170 від 08.07.2019. Таким чином, загальна вартість витрат на правничу допомогу становить 4000 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КОРМОВОТ» (69035, м. Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11, код ЄДРПОУ 38222569) до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197), до Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової і накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яка діє у складі ГУ ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1141957/38222569 від 15.04.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 22.03.2019.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 22.03.2019, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «КОРМОВОТ» .
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КОРМОВОТ» (69035, м. Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11, код ЄДРПОУ 38222569) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати у розмірі суми сплаченого судового збору 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.) та витрат на правову допомогу у сумі 4000,00 грн. (чотири тисячі гривень 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.
Повний текст рішення складено та підписано 15.07.2019.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2019 |
Оприлюднено | 21.07.2019 |
Номер документу | 83137039 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні