Рішення
від 08.07.2019 по справі 480/156/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2019 р. Справа №480/156/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

за участю секретаря судового засідання - Нікітас К.В.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивачів - ОСОБА_2 ,

представника третьої особи - Павленка Р.В. (Глухівська міська рада),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, треті особи - Глухівська міська рада Сумської області, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними та скасування рішень, звернення та постанов, визнання повноважними депутатами,-

В С Т А Н О В И В:

Позивачі, ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 звернулись до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області в якому з урахуванням уточнень (а.с. 144 - 156, т.1) просять:

- визнати протиправним та скасувати: рішення, оформлене протоколом № 4 засідання Глухівської міської виборчої комісії, 02.07.2018 року - початок засідання, 17.07.2018 року - закінчення засідання, в частині направлення звернення до вищого керівного органу Політичної партії Соціал-демократична партія ( Політична партія простих людей Сергія Капліна ), місцева організація якої висунула депутатів та які були обрані у багатомандатному виборчому окрузі до Глухівської міської ради Сумської області 7 скликання - ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 Глухівської міської ради Сумської області;

- визнати протиправною та скасувати постанову № 5 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області Щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області - ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 від 17.07.2018 року, в частині затвердження протоколу Глухівської міської виборчої комісії від 17.07.2018 року, щодо узагальнення підсумків збору підписів на підтримку народної ініціативи про відкликання депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області обраних від Глухівської міської партійної організації партії Соціал-демократична партія ( Глухівська міська партійна організація Політична партія простих людей Сергія Капліна ): ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 Глухівської міської ради Сумської області, а також направлення звернення Глухівської міської виборчої комісії до вищого керівного органу Глухівської міської партійної організації партії Соціал-демократична партія ( Глухівська міська партійна організація Політична партія простих людей Сергія Капліна ) про підтримку народної ініціативи по відкликанню депутатів ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ;

- визнати протиправним та скасувати звернення Глухівської міської виборчої комісії до вищого керівного органу Соціал-демократичної партії від 17.07.2018 року № 19;

- визнати протиправним та скасувати повідомлення Глухівської міської виборчої комісії від 24.07.2018 року № 20;

- визнати протиправною та скасувати постанову № 15 Глухівської міської виборчої комісії Сумська область Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання наступних за черговістю кандидатів у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія Капліна) від 12.11.2018 року;

- визнати протиправною та скасувати постанову № 17 Глухівської міської виборчої комісії Сумська область Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання Сафонова Олександра Павловича наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ) від 13.11.2018 року;

- визнати протиправною та скасувати постанову № 18 Глухівської міської виборчої комісії Сумська область Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання Рибалка Дмитра Васильовича наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії простих людей Сергія Капліна) від 13.11.2018 року;

- визнати протиправною та скасувати постанову № 19 Глухівської міської виборчої комісії Сумська область Про реєстрацію депутатів Глухівської міської ради Сумської області VII скликання від 15.11.2018 року, у частині реєстрації депутатами Глухівської міської ради Сумської області VII скликання: ОСОБА_6 , висунутої Глухівською міською організацією політичної партії Соціал-демократична партія ( Партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ), ОСОБА_5 , висунутого Глухівською міською організацією політичної партії Соціал-демократична партія ( Партія простих людей Сергія ОСОБА_10 );

- визнати ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 депутатами Глухівської міської ради Сумської області.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що за результатами чергових місцевих виборів, ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 було обрано та зареєстровано депутатами Глухівської міської ради Сумської області.

26.07.2018 року позивачі отримали лист в.о. міського голови Демішевої О.М., у якому повідомлялося про те, що 23.07.2018 року на адресу міської ради надійшло офіційне повідомлення від політичної партії Соціал-демократична партія з відповідними підтверджуючими документами про дострокове припинення їх повноважень депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою.

У листопаді 2018 року ОСОБА_1 стало відомо що рішення Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія щодо відкликання за народною ініціативою депутатів, було скасовано на черговому засіданні Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія та відповідне звернення щодо відновлення правомочності ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , як депутатів Глухівської міської ради Сумської області направлено до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області. У грудні 2018 року у голови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, ОСОБА_1 з`ясувала, що вказане звернення від керівника політичної партії Соціал-демократична партія Глухівською міською виборчою комісією Сумської області розглядатися не буде, оскільки остання не має права скасовувати свої попередні рішення та відновлювати статус депутатів місцевих рад. Також у відповідь на запит в січні 2019 року ОСОБА_1 було отримано копії документів на підставі яких приймалися оскаржувані рішення.

Позивачі вважають, що рішення зборів виборців щодо відкликання за народною ініціативою депутатів, оформлене протоколом зборів виборців від 08.06.2018 року не відповідає вимогам ч.2, ч.3 ст.37, ч.1, п.3 ч.2, ч.3, ч.4 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад . Протокол № 4 засідання Глухівської міської виборчої комісії в частині направлення звернення до вищого керівного органу Політичної партії Соціал-демократична партія , постанова № 5 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, в частині затвердження протоколу Глухівської міської виборчої комісії від 17.07.2018 року, щодо узагальнення підсумків збору підписів на підтримку народної ініціативи про відкликання депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області Михайлик Т.В. ОСОБА_11 Ю ОСОБА_12 та ОСОБА_4 . а також направлення звернення до вищого керівного органу Політичної партії Соціал-демократична партія про підтримку народної ініціативи по відкликанню вказаних депутатів та звернення Глухівської міської виборчої комісії до вищого керівного органу Соціал-демократичної партії від 17.07.2018 року № 19 - не відповідають вимогам ч.2 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , оскільки на засіданні комісії для організації перевірки отриманих матеріалів не враховано: не дотримання статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутатів місцевої ради, не правильність оформлення підписних листів, недостатність кількості підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також не здійснено перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах із залученням органів ведення Державного реєстру виборців та вибіркову перевірку підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) із залученням правоохоронних органів; ч. 1 ст. 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо кількості підписів; ч. 2, ч. 3 ст. 37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо виключних підстав відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради; ч. 1, п.3 ч.2 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо кількості виборців, які мають право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою; ч.3 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо повідомлення регіональних та/або місцевих засобів масової інформації; ч.4 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , оскільки у змісті протоколу зборів не зазначено зміст звернення виборців про відкликання депутатів місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутатів місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлені форми підписних листів для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради, зразки яких до протоколу зборів виборців не додано; ч.І ст.39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо інформування про факт проведення зборів депутатів, відповідної місцевої організації партії, партії та місцевої ради; ч.3 ст.39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , оскільки підписні листи не містять зазначення адміністративно-територіальної одиниці, де збираються підписи (повну назву села, селища, міста (територіальної громади), у якому проводиться збір підписів, а також району, області або Автономної Республіки Крим, до складу яких вона входить); ч.ч. 5, 6 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо прийняття територіальною виборчою комісією рішення про звернення до вищого керівного органу партії, виключно у разі якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону; ч.6 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Також позивачі вважають, що саме вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії (з`їзд, а не політична рада) розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи. Оскільки рішення про відкликання вказаних депутатів прийнято не вищим керівним органом партії - з`їздом, відповідач не мав права приймати повідомлення та постанови № 15, 17, 18, 19 щодо визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання наступних за черговістю кандидатів у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії .

Ухвалою суду було відкрито провадження у даній справі та визначено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження.

Відповідач надав суду заяву за підписом голови Глухівської міської виборчої комісії Н.В.Зайцевої про визнання позову (а.с. 172, т.1).

Також в підготовчому судовому засіданні судом було залучено в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета позову Глухівську міську раду Сумської області, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7

ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 подали суду клопотання, в яких зазначили, що з підставами та предметом позову погоджуються, позов просять задовольнити, справу розглядати без їх участі ( а.с. 203, 205, 207 т.1)

Представник третьої особи Глухівської міської ради Сумської області письмових пояснень суду щодо позовних вимог не надав, натомість надав заяву про залишення позову без розгляду в зв`язку із пропущенням строку звернення до суду.

Також в підготовчому судовому засіданні судом було відмовлено в задоволенні клопотання представника позивачів щодо виклику свідків в зв`язку з необґрунтованістю та частково задоволено клопотання про витребування доказів.

Ухвалою суду було закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, представник відповідача зазначив, що відповідач визнає позов в повному обсязі, треті особи ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 в судове засідання не з`явилися, представник третьої особи Глухівської міської ради Сумської області проти позову заперечував та просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи представників сторін та докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.

З матеріалів справи суд вбачає, що за результатами чергових місцевих виборів ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , як висуванців Глухівської міської організації політичної партії Простих людей Сергія Капліна (на цей час - політична партія Соціал-демократична партія ) було обрано та зареєстровано депутатами Глухівської міської ради Сумської області (а.с. 22 - 48, т.1).

08 червня 2018 року за народною ініціативою були проведені збори виборців щодо відкликання депутатів, що були обрані по багатомандатному виборчому округу до Глухівської міської ради Сумської області, про що складено протокол зборів виборців від 08 червня 2018 року (а.с. 62 - 69. т.1).

Згідно з вказаним протоколом на зборах зареєструвались 302 виборці (під час зборів кількість виборців збільшилася до 312), за результатом проведення зборів були ухвалені, зокрема, наступні рішення:

- внести пропозиції про відкликання депутатів за народною ініціативою, що були обрані по багатомандатному виборчому округу до Глухівської міської ради Сумської області - ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 ;

- про утворення ініціативної групи у кількості 54 особи для збирання підписів виборців багатомандатного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою;

- про визначення ОСОБА_13 офіційним представником ініціативної групи;

- про затвердження форми підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутатів Глухівської міської ради ;

- про уповноваження офіційного представника ініціативної групи у триденний строк повідомити Глухівську міську виборчу комісію про факт проведення зборів та надати витяг з протоколу зборів, персональний склад ініціативної групи, протокол зборів виборців з додатками, підписних листів.

З 12.06.2018 року по 29.06.2018 року членами ініціативної групи здійснювався збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання вказаних депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою, за результатами якого було складено, зокрема, 49 підписних листів, які офіційним представником ініціативної групи 01.07.2018 року надано Глухівській міській виборчій комісії.

02.07.2018 року відбулось засідання Глухівської міської виборчої комісії з приводу здійснення перевірки дотримання вимог законодавства ініціативною групою виборців щодо відкликання депутатів Глухівської міської ради Сумської області за народною ініціативою.

Згідно із протоколом №4 засідання Глухівської міської виборчої комісії дане засідання розпочато 02.07. 2018 року та завершено 17.07. 2018 року (а.с. 86 - 91, т.1) .

За результатами вказаного засідання відповідачем було прийнято постанову від 17.07.2018 року №5 Щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області - ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , якою, зокрема, постановлено:

- затвердити протокол Глухівської міської виборчої комісії від 17.07.2018 року, щодо узагальнення підсумків збору підписів на підтримку народної ініціативи про відкликання депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області обраних від Глухівської міської партійної організації партії Соціал-демократична партія ( Глухівська міська партійна організація політична партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ): ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 ;

- направити звернення до вищого керівного органу Глухівської міської партійної організації партії Соціал-демократична партія ( Глухівська міська партійна організація політична партія простих людей Сергія Капліна) про підтримку народної ініціативи по відкликанню депутатів ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 (а.с. 92 - 93, т.1).

На виконання зазначеної постанови, відповідачем 17.07.2018 року було направлено відповідне звернення до вищого керівного органу Соціал-демократичної партії (а.с. 94 т.1).

20 липня 2018 року відбулося засідання Політичної Ради Політичної партії Соціал-демократична партія на якому було прийнято рішення №19/2018, яким підтримано народну ініціативу про відкликання депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області обраних від Глухівської міської партійної організації партії Соціал-демократична партія ( Глухівська міська партійна організація політична партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ): ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (а.с. 95 - 96).

Листами в.о. міського голови Демішевої О.М. від 24.07.2018 ОСОБА_1 ОСОБА_3 та ОСОБА_4 були повідомлені про те, що 23.07.2018 року на адресу міської ради надійшло офіційне повідомлення від політичної партії Соціал-демократична партія з відповідними підтверджуючими документами про дострокове припинення їх повноважень депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою (а.с. 49).

На підставі рішення Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія №19/2018 від 20 липня 2018 року, постановою Глухівської міської виборчої комісії від 12.11.2018 року № 15 Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання наступних за черговістю кандидатів у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія Капліна) постановлено визнати обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання ОСОБА_15 , ОСОБА_6 та ОСОБА_16 , які є наступними за черговістю кандидатами у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал- демократичної партії (Партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ) (а.с. 103, т.1). В зв`язку із відмовою від представницького мандату ОСОБА_16 , постановою Глухівської міської виборчої комісії Сумська область від 13.11.2018 року № 17 було визнано обраним депутатом Глухівської міської ради VII скликання ОСОБА_7 наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей ОСОБА_17 ОСОБА_10 ) (а.с. 104, т.1). Постановою № 18 Глухівської міської виборчої комісії Сумська область від 13.11.2018 в зв`язку з відмовою від представницького мандату ОСОБА_7 було визнано обраним депутатом Глухівської міської ради VII скликання ОСОБА_5 наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ) (а.с. 105, т.1). Також відповідно до постанови № 19 Глухівської міської виборчої комісії Сумська область від 15.11.2018 року було, зокрема, зареєстровано депутатами Глухівської міської ради Сумської області VII скликання: ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , висунутих Глухівською міською організацією політичної партії Соціал-демократична партія ( Партія простих людей Сергія Капліна ) ( ОСОБА_15 заяви та відповідних документів щодо її реєстрації депутатом Глухівської міської ради Сумської області VII скликання до Глухівської МВК не подала) (а.с. 106, т.1).

В подальшому рішенням Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія №42/2018 від 19.11.2018 року було скасовано та відкликано рішення Політичної Ради №19/2018 від 20.07.2018 Щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області - ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (а.с. 108, т.1). Листом від 22.11.2018 політична партія Соціал-демократична партія повідомила Глухівську міську виборчу комісію Сумської області, що партія дійшла висновку, що рішення Політичної Ради №19/2018 від 20.07.2018 Щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області - ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 було прийнято передчасно та без врахування всіх об`єктивних факторів, у зв`язку з чим вважати вказаних депутатів правомочними (а.с. 107, т.1). Як зазначають в позові позивачі, у грудні 2018 року ОСОБА_1 з`ясувала у голови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, що вказане звернення від керівника політичної партії Соціал-демократична партія Глухівською міською виборчою комісією Сумської області розглядатися не буде, оскільки остання не має права скасовувати свої попередні рішення та відновлювати статус депутатів місцевих рад.

Суд зазначає, що розділом V Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначено підстави, процедуру відкликання депутата місцевої ради, а також порядок прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією за результатами перевірки дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Так, статтею 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад передбачено, що право вносити пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою надано громадянам України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу. Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 300 осіб для відкликання депутата міської ради міста обласного значення та районної у місті ради.

У разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата міської (міста обласного значення) ради має становити не менше 50 осіб.

У протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв`язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.

До протоколу зборів, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, додаються письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, а також письмова заява про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи. Участь особи, яка пропонується до складу ініціативної групи, в зборах виборців необов`язкова, за умови подання нею власноручно написаної заяви про згоду бути членом ініціативної групи. Ця заява, а також заява про згоду особи бути офіційним представником ініціативної групи, має обов`язково містити: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, місце роботи, посаду, засоби зв`язку (контактний телефон). До заяви додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Згідно статті 39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів.

Згідно частини другої статті 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад з дня, наступного за днем повідомлення територіальної виборчої комісії про створення ініціативної групи, починається збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, який проводиться у визначені строки.

Частиною 3 цієї статті визначено, що форма підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою встановлюється зборами виборців.

Так, підписний лист повинен містити: дату проведення зборів щодо відкликання депутата, порядковий номер підписного листа, зазначення адміністративно-територіальної одиниці, де збираються підписи (повну назву села, селища, міста (територіальної громади), у якому проводиться збір підписів, а також району, області або Автономної Республіки Крим, до складу яких вона входить), назву місцевої ради, до складу якої обрано депутата, його прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), дату набуття депутатом повноважень, відомості про суб`єкта висування депутата (відповідна місцева організація партії чи шляхом самовисування), членом якої депутатської фракції (групи) чи позафракційним є депутат, а також про члена ініціативної групи, який збирає підписи (прізвище, власне імя (усі власні імена) та по батькові (за наявності), місце роботи і адресу місця проживання).

Крім того, підписний лист має містити дані про виборців, які підтримали пропозицію про відкликання депутата місцевої ради: порядковий номер виборця у підписному листі, прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, дату підписання, а також особистий підпис виборця. Член ініціативної групи, який збирає підписи виборців, до початку їх збирання повинен власноручно внести до підписного листа відомості про себе, передбачені абзацом першим частини третьої цієї статті.

Виборець, який підтримує вимогу щодо відкликання депутата, власноручно на підписному листі зазначає своє прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, ставить на підписному листі дату підписання та свій підпис.

Статтею 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначено порядок прийняття територіальною виборчою комісією рішення про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Згідно частини 2 статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: у разі відкликання депутата районної, міської (міста обласного значення), районної в місті ради - протягом двадцяти днів з дня отримання матеріалів.

Частиною третьою статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначено, що при встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписи окремих виборців:

1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про виборця, який підтримує своїм підписом відкликання депутата місцевої ради, передбачених формою підписного листа, а також виявлення недостовірних відомостей про виборця;

2) записи та підписи, вчинені замість виборця іншою особою;

3) вчинені особою, яка не є виборцем відповідного багатомандатного, одномандатного виборчого округу або на день вчинення підпису не мала права голосу;

4) якщо підписи вчинені виборцем декілька разів;

5) якщо підпис вчинено виборцем з порушенням встановленого цим Законом строку.

Частиною 4 цієї статті також визначено, що при встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписні листи:

1) якщо підписи виборців зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи та/або на день збору підписів не мала права голосу;

2) у яких відсутні відомості або які містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи виборців;

3) у яких підписи громадян України зібрані у місцях, визначених частиною п`ятою статті 40 цього Закону;

4) які не відповідають встановленій формі.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Згідно частини п`ятої статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Підстави для прийняття рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради визначено частиною шостою статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад . Так, якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

Таким чином, Законом України Про статус депутатів місцевих рад визначено виключний перелік підстав для прийняття територіальною виборчою комісією рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

З матеріалів справи суд вбачає, що в обласній інформаційній газеті Кур`єр №23(311) від 06.06.2018 було опубліковано оголошення про проведення 08.06.2018 року зборів щодо розгляду питання про внесення пропозиції щодо відкликання за народною ініціативою депутатів 7 скликання Глухівської міської ради Сумської області (а.с. 235, т.5). Протокол вказаних зборів виборців щодо відкликання за народною ініціативою депутатів, що були обрані по багатомандатному виборчому округу до Глухівської міської ради Сумської області від 08 червня 2018 року містить: зміст звернення виборців про відкликання депутатів місцевої ради, зміст обговорення, прийняті рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутатів місцевої ради, персональний склад ініціативної групи (додаток до протоколу), відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (зразок якого є додатком до протоколу). Зазначений протокол підписаний головою зборів та секретарем зборів. Додатками 1-12 до цього протоколу зборів також є реєстри їх учасників, із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові, дати народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України, адреси проживання, засобів зв`язку, що засвідчені підписом учасників зборів (а.с. 59 - 129, т.5). Із вказаного протоколу зборів виборців щодо відкликання за народною ініціативою депутатів, також вбачається що для участі у зборах зареєструвалися 312 осіб, які є виборцями відповідного округу, що відповідає вимогам ч.2 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Отже, суд погоджується із висновками Глухівської міської виборчої комісії щодо відповідності вказаного протоколу вимогам ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Судом також встановлено, що офіційний представник ініціативної групи ОСОБА_13 в строк встановлений ч.1 ст.39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад повідомив Глухівську міську виборчу комісію про факт проведення відповідних зборів виборців та надав витяг з протоколу зборів виборців від 08.06.2018 та персональний склад ініціативної групи (а.с. 85, т.1 ).

Також протягом строку визначеного ч.2 ст.40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад членами ініціативної групи було здійснено збір підписів на підтримку пропозицій щодо відкликання вказаних депутатів та разом з протоколом зборів виборців від 08.06.2018 року передані Глухівській міській виборчій комісії.

Крім того, із протоколу засідання Глухівської міської виборчої комісії №4 суд вбачає, що комісією було встановлено, що ініціативна група дотримала вимоги Закону України Про статус депутатів місцевих рад , а саме:

- реєстрація учасників зборів виборців щодо відкликання за народною ініціативою депутатів, що були обрані по багатомандатному виборчому округу до Глухівської міської ради;

- проведено збори виборців у разі присутності необхідної кількості виборців (не менше 300);.

- оформлення заяв у письмовій формі про згоду особи включеної до складу ініціативної групи - до проведення зборів виборців;

- оформлення заяви офіційного представника ініціативної групи;

- внесення пропозицій на підтримку щодо відкликання депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою;

- утворення ініціативної групи, до складу якої можуть бути включені виборці відповідного виборчого округу - не менше 50 осіб, щодо відкликання депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою;

- визначення офіційного представника ініціативної групи;

- затвердження форми підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата за народною ініціативою;

В п.1 протоколу засідання Глухівської міської виборчої комісії №4 зазначено, що ініціативною групою в особі офіційного представника Глухівській міській виборчій комісії передано підписні листи із 1072 підписами виборців на підтримку ініціативи щодо відкликання депутата Глухівської міської ради Сумської області, обраної по багатомандатному виборчому округу від політичної партії Соціал-демократична партія ОСОБА_1 , що є більше кількості голосів поданих за партію у багатомандатному виборчому окрузі - 845. Перевіркою 100 відсотків - 1072 відомостей про виборців, що містяться в підписних листах встановлено, що необхідно вилучити через неточності у особистих даних, відсутності паспортних даних, різні виправлення, відсутності підпису - відомості про 22 виборців. Загальна кількість підписів виборців визнається 1050. Враховуючи викладене, міська виборча комісія визнала, що ініціативною групою дотримано процедуру збирання підписів, є відповідність зібраних підписів виборців щодо відкликання депутата ОСОБА_1 за народною ініціативою та для звернення до вищого керівного органу партії, яка висувала її для прийняття рішення по суті.

В п.2 протоколу Глухівської міської виборчої комісії №4 зазначено, що офіційного представника ініціативної групи отримано підписні листи із 662 підписами виборців на підтримку ініціативи щодо відкликання депутата Глухівської міської ради Сумської області, обраної по багатомандатному виборчому округу від політичної партії Соціал-демократична партія ОСОБА_3 , що є більшим кількості голосів поданих за партію у територіальному виборчому окрузі - 33, а також більше ніж квота, яка була визначена у багатомандатному виборчому окрузі - 297. Перевіркою 100 відсотків - 662 відомостей про виборців, що містяться в підписних листах встановлено, що необхідно вилучити через неточності у особистих даних, відсутності паспортних даних, різні виправлення, відсутності підпису - відомості про 8 виборців. Загальна кількість підписів виборців визнається 654. Враховуючи викладене, міська виборча комісія визнала, що ініціативною групою дотримано процедуру збирання підписів, є відповідність та достатність зібраних підписів виборців щодо відкликання депутата ОСОБА_3 за народною ініціативою та для звернення до вищого керівного органу партії, яка висувала її для прийняття рішення по суті.

В п.3 протоколу Глухівської міської виборчої комісії №4 зазначено, що від офіційного представника ініціативної групи отримано підписні листи із 660 підписами виборців на підтримку ініціативи щодо відкликання депутата Глухівської міської ради Сумської області, обраної по багатомандатному виборчому округу від політичної партії Соціал-демократична партія ОСОБА_4 , що є це більше кількості голосів поданих за партію у територіальному виборчому окрузі - 45, а також більше ніж квота, яка була визначена у багатомандатному виборчому окрузі - 297. Перевіркою 100 відсотків - 660 відомостей про виборців, що містяться в підписних листах встановлено, що необхідно, вилучити через неточності у особистих даних, відсутності паспортних даних, різні виправлення, відсутності підпису - відомості про 16 виборців. Загальна кількість підписів виборців визнається 644. Враховуючи викладене, міська виборча комісія визнала, що ініціативною групою дотримано процедуру збирання підписів, є відповідність та достатність зібраних підписів виборців щодо відкликання депутата ОСОБА_4 за народною ініціативою та для звернення до вищого керівного органу партії, яка висувала її для прийнятої рішення по суті.

Зазначені висновки Глухівської міської виборчої комісії, що викладені вище, повністю підтверджуються матеріалами справи.

Під час розгляду справи судом також було встановлено, що виходячи з вимог статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , міською виборчою комісією здійснено перевірку відомостей про громадян, що містяться в підписних листах та дотримання вимог законодавства ініціативною групою.

Щодо посилання представника позивачів, на те, що в Реєстрі учасників зборів виборців щодо внесення пропозиції про відкликання депутатів та Підписних листах в графі Громадянство наявні відмітки укр. , Україна , Українка , суд вважає безпідставним, оскільки вказані відмітки однозначно підтверджує громадянство України зазначених осіб.

Що стосується відсутності у підписних листах відомостей про місце роботи члена ініціативної групи, а також зазначення назви документу Реєстр учасників зборів виборців замість Перелік , найменування графи замість власне ім`я - ім`я , місяць і рік народження - дата народження , зазначення неповної назву області - Сумська обл. , зазначення неповної адреси виборця (не зазначено місто, область), зазначення на протоколі зборів виборців голова зборів замість головуючий та інших недоліків перелічених в поясненнях представника позивачів (а.с.42 - 50 т.6) суд зауважує наступне.

Під час розгляду справи судом встановлено, що відповідачем було вилучено через неточності у особистих даних, відсутності паспортних даних, різні виправлення, відсутності підпису - відомості про 22 виборців в підписних листах щодо відкликання ОСОБА_1 , відомості про 8 виборців в підписних листах щодо відкликання ОСОБА_18 , відомості про 16 виборців в підписних листах щодо відкликання ОСОБА_4 , про що зазначено в протоколі засідання Глухівської МВК №4.

ЄСПЛ неодноразово наголошував, зокрема, у справі Жоффр де ля Прадель проти Франції від 16 грудня 1992 року, що реалізуючи Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод, кожна держава-учасниця цієї Конвенції має право встановлювати процедури, у тому числі процесуальні заборони й обмеження. Разом з тим Суд зазначає, що не повинно бути занадто формального ставлення до передбачених законом вимог, оскільки захист прав повинен бути не лише формальним, але й реальним.

Також надмірні формальності не можуть покладатися в основу рішень адміністративного органу, якими б заперечувалася сутність змісту конституційно гарантованого права. Адже форма, відповідно до вимог поваги до прав людини та принципу сприяння, не має підміняти зміст, зокрема, в ситуації, коли під час прийому документа його можна привести у відповідність до формальних вимог Закону.

Разом з тим, суд зауважує, що підписні листи, подані до Глухівської МВК, містять достатньо відомостей щодо членів ініціативної групи та виборців, які дозволяють ідентифікувати конкретну особу, а саме: ім`я та по-батькові, дата народження, місце проживання, паспортні дані та зазначеної кількості виборців було достатньо для прийняття виборчою комісією рішення про звернення до вищого керівного органу Глухівської міської партійної організації партії Соціал-демократична партія ( Глухівська міська партійна організація політична партія простих людей Сергія Капліна) про підтримку народної ініціативи по відкликанню депутатів ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .

Суд зазначає, що Комісією не встановлено жодних відомостей, які б свідчили про фальсифікацію підписних листів, підробку підписів виборців, участь у процедурі осіб, які не є виборцями відповідного округу, будь - які докази зазначеного не були надані суду під час судового розгляду жодним учасником цієї справи. Відтак твердження представника позивачів, що підписні листи містяться записи, вчинені замість виборця іншою особою, є безпідставними.

З матеріалів справи суд вбачає, що Глухівська міська виборча комісія відповідно до вимог ч.2 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад зверталась до органів ведення Державного реєстру виборців та органів Національної поліції з повідомленнями щодо необхідності здійснення вибіркової перевірки підписів виборців, що містяться у підписних листах, але у відповідь було отримано листи про неможливість здійснення такої перевірки (а.с. 22 - 25, т.6).

Суд зазначає, що Законом України Про статус депутатів місцевих рад не передбачено можливості припинення народної ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради з підстав відсутності законодавчого регулювання окремих елементів інституту відкликання депутатів місцевих рад за народною ініціативою, а саме: проведення перевірки із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснити перевірку достовірності відомостей про громадян, а також із залученням правоохоронних органів підписів громадян, що містяться в підписних листах.

Відсутність відповідного механізму є прогалиною законодавчому регулюванні і не може бути перешкодою до реалізації права громадян на відкликання депутатів місцевих рад за народною ініціативою.

Таким чином, на переконання суду, наведені вище обставини не можуть бути підставою для висновку про протиправність та необхідність скасування оскаржуваної постанови Глухівської міської виборчої комісії №5 від 17.01.2018 Щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Глухівської міської ради 7 скликання Сумської області .

Аналогічні правові висновки викладені в постанові Верховного суду від 25.04.2018 року по справі №803/1159/17.

Отже враховуючи викладене вище суд доходить висновку, що позовні вимоги про визнання протиправними та скасування: рішення, оформлене протоколом № 4 засідання Глухівської міської виборчої комісії, в частині направлення звернення до вищого керівного органу політичної партії Соціал-демократична партія щодо відкликання депутатів ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 . Глухівської міської ради Сумської області; постанови № 5 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 17.07.2018 в частині затвердження протоколу Глухівської міської виборчої комісії №4 від 17.07.2018 року, щодо узагальнення підсумків збору підписів на підтримку народної ініціативи про відкликання депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області Михайлик Т. ОСОБА_19 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 та направлення звернення до вищого керівного органу політичної партії Соціал-демократична партія про підтримку народної ініціативи по відкликанню вказаних депутатів; звернення Глухівської міської виборчої комісії до вищого керівного органу Соціал-демократичної партії від 17.07.2018 року № 19; та повідомлення Глухівської міської виборчої комісії від 24.07.2018 року № 20 - є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Щодо твердження представника позивачів про те, що Політична Рада політичної партії Соціал-демократична партія не є вищим керівним органом партії, оскільки таким органом є З`їзд, судом встановлено наступне.

Відповідно до розділу розділу 6 Статуту політичної партії Соціал-Демократична партія (в редакції чинній на час прийняття спірного рішення), керівними органами Партії є Зїзд, Президія Політичної Ради та Політична рада партії. З`їзд партії є вищим керівним органом Партії, скликається не менше одного разу на 4 роки та має визначені статутом повноваження в тому числі виключні (а.с. 182 - 202, т. 5).

Відповідно до п.6.9. Статуту політичної партії Соціал-Демократична партія у період між З`їздами керує Політична Рада Партії. Пунктом 6.10. розділу 6 Статуту політичної партії Соціал-Демократична партія визначено основні повноваження Політичної Ради, зокрема ухвалювати політичні рішення, здійснювати прийом у члени партії та виключення із членів партії, а також вирішення інших питань, які не належать до виключної компетенції З`їзду.

Судом встановлено, що повноваження щодо вирішення питання про відкликання депутатів обраних за висуванням політичної партії не віднесені до виключних повноважень З`їзду партії, а тому таке рішення перебуває в компетенції Політичної Ради партії, як вищого керівного органу партії, що керує партією в періоди між з`їздами.

Отже, суд приходить до висновку, що твердження позивачів щодо відсутності у Політичної Ради партії Соціал-Демократична партія повноважень щодо вирішення питання про відкликання депутатів обраних за висуванням партії є необґрунтованими.

Разом з тим, суд враховує, що рішенням Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія №42/2018 від 19.11.2018 року було скасовано та відкликано рішення Політичної Ради №19/2018 від 20.07.2018 Щодо відкликання за народною ініціативою депутатів Глухівської міської ради VII скликання Сумської області - ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 про що листом від 22.11.2018 повідомлено Глухівську міську виборчу комісію Сумської області.

З матеріалів справи суд вбачає, що на підставі рішення Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія №19/2018 від 20 липня 2018 року, постановами Глухівської міської виборчої комісії від 12.11.2018 року № 15, від 13.11.2018 року № 17, №18 було визнано обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання наступних за черговістю кандидатів у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії , та постановою № 19 від 15.11.2018 року зареєстровано депутатами Глухівської міської ради Сумської області наступних за черговістю кандидатів, які подали відповідні заяви. Оскільки в подальшому рішення Політичної Ради політичної партії Соціал-демократична партія №19/2018 від 20 липня 2018 року, яке стало підставою для прийняття відповідачем перелічених вище постанов №№15,17,18 та 19 було скасовано тим же органом, що його прийняв та враховуючи, що треті особи ОСОБА_5 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 яких визнано депутатами в порядку черговості, не заперечують проти позову та просять його задовольнити, з метою захисту прав позивачів, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в цій частині та скасувати постанови Глухівської міської виборчої комісії від 12.11.2018 року № 15, від 13.11.2018 року № 17, №18. При цьому суд не задовольняє позовних вимог в частині визнання постанов Глухівської міської виборчої комісії від 12.11.2018 року № 15, від 13.11.2018 року № 17, №18 та № 19 від 15.11.2018 року протиправними, оскільки на час їх прийняття дії відповідача відповідали вимогам законодавства.

При цьому суд керуючись ч. 6 ст. 47 Кодексу адміністративного судочинства України, не приймає визнання позову відповідачем, оскільки як встановлено судом оскаржувані рішення та дії Глухівської МВК відповідають вимогам Закону України Про статус депутатів місцевих рад , а заява про визнання позову взагалі ніякім чином не обґрунтована.

Стосовно позовних вимог - визнати ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 депутатами Глухівської міської ради Сумської області, суд зазначає, що адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Суд не може перебирати на себе функції інших органів державної влади. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип поділу влади, тому задоволення позовних вимог в цій частині не відповідає завданням адміністративного судочинства та є порушенням норм статті 2 КАС України.

Підсумовуючи все вищенаведене, суд приходить висновку, що доводи позову є лише частково обґрунтованими.

Крім того, клопотання представника третьої особи Глухівської міської ради Сумської області про залишення позову без розгляду в зв`язку із пропущенням строку звернення до суду, суд вважає безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню. Так судом встановлено, що позивачі в липні 2018 року з листа в.о. міського голови Демішевої О.М. дізналися, що на адресу міської ради надійшло офіційне повідомлення від політичної партії Соціал - демократична партія з відповідними підтверджуючими документами про дострокове припинення їх повноважень депутатів Глухівської міської ради за народною ініціативою. Після чого неодноразово зверталися до Глухівської міської виборчої комісії та до Глухівського міського голови з метою отримати документи на підставі яких було прийнято рішення про відкликання позивачів як депутатів Глухівської міської ради і лише в січні 2019 року було отримано копії вказаних документів (а.с.49 - 61, т.1).

Виходячи з наведених обставин суд вважає, що позивачі дізналися про порушення своїх прав, внаслідок видання оскаржуваних індивідуальних актів та вчинення протиправних дій, з дня отримання вказаних документів та ознайомлення з їх змістом, тому на підставі ч.І, ч.2 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України шестимісячний строк для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів не порушений.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, треті особи - Глухівська міська рада Сумської області, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними та скасування рішень, звернення та постанов, визнання повноважними депутатами - задовольнити частково.

Скасувати постанову № 15 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання наступних за черговістю кандидатів у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія Капліна) від 12.11.2018 року.

Скасувати постанову № 17 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання ОСОБА_20 Павловича наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія Капліна) від 13.11.2018 року.

Скасувати постанову № 18 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області Про визнання обраними депутатами Глухівської міської ради VII скликання ОСОБА_5 наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії Соціал-демократичної партії (Партія простих людей Сергія Капліна) від 13.11.2018 року.

Скасувати постанову № 19 Глухівської міської виборчої комісії Сумської області Про реєстрацію депутатів Глухівської міської ради Сумської області VII скликання від 15.11.2018 року, у частині реєстрації депутатами Глухівської міської ради Сумської області VII скликання: ОСОБА_6 , 1955 року народження, висунутої Глухівською міською організацією політичної партії Соціал-демократична партія ( Партія простих людей Сергія ОСОБА_10 ), ОСОБА_5 , 1983 року народження, висунутого Глухівською міською організацією політичної партії Соціал-демократична партія ( Партія простих людей ОСОБА_17 Капліна ).

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Глухівської міської виборчої комісії Сумської області (вул. Путивльська, буд. 1, м. Глухів, Сумська область, 41400, код ЄДРПОУ 33872155) суму судового збору в розмірі 3 073,60 грн. (три тисячі сімдесят три гривні 60 коп.).

Стягнути на користь ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) за рахунок бюджетних асигнувань Глухівської міської виборчої комісії Сумської області (вул. Путивльська, буд. 1, м. Глухів, Сумська область, 41400, код ЄДРПОУ 33872155) суму судового збору в розмірі 3 073,60 грн. (три тисячі сімдесят три гривні 60 коп.).

Стягнути на користь ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ) за рахунок бюджетних асигнувань Глухівської міської виборчої комісії Сумської області (вул. Путивльська, буд. 1, м. Глухів, Сумська область, 41400, код ЄДРПОУ 33872155) суму судового збору в розмірі 3 073,60 грн. (три тисячі сімдесят три гривні 60 коп.).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 18.07.2019 року.

Суддя В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено21.07.2019
Номер документу83137516
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/156/19

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Рішення від 08.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Рішення від 08.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні