Рішення
від 16.07.2019 по справі 480/2176/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 липня 2019 р. Справа № 480/2176/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кунець О.М.,

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми в письмовому порядку адміністративну справу №480/2176/19 за позовом Керівника Охтирської місцевої прокуратури Сумської області, який діє в інтересах держави до Славгородської сільської ради Краснопільського району Сумської області, третя особа - Славгородський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Ромашка" Славгородської сільської ради про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Охтирської місцевої прокуратури Сумської області звернувся до суду в інтересах держави з позовною заявою до Славгородської сільської ради Краснопільського району Сумської області, третя особа Славгородський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Ромашка" Славгородської сільської ради, у якій просить суд зобов`язати відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Славгородського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Ромашка" Славгородської сільської ради Краснопільського району Сумської області площею 0,0564 га під основними - 0,0534 га, під господарчими - 0,003 га), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .

В обгрунтування позовних вимог зазначив, що у комунальній власності Славгородської сільської ради є Славгородський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Ромашка". Засновником дошкільного закладу є Славгородська сільська рада. Відповідно до статуту Славгородського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Ромашка" Краснопільського району Сумської області головної метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Засновник дошкільного закладу - Славгородська сільська рада, здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Приміщення ДНЗ знаходиться за адресою: с.Славгород Краснопільського району Сумської області, вул. Радянська та перебуває на балансі Славгородської сільської ради.

За даними Славгородської сільської ради ДНЗ користується земельною ділянкою площею 0,0564 га (під основними - 0,0534 га та під господарчими - 0,003 га).

Однак, в порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України "Про освіту" та Закону України "Про дошкільну освіту", правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує вказаний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Ухвалою суду від 18.06.2019 відкрито провадження у даній справі, розгляд справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.

У судове засідання представники сторін не з`вились.

Згідно заяви Славгородської сільської ради від 12.07.2019 №02-24/364, Славгородська сільська рада з позовом згодна, просить розглядати справу без участі їх представника.

Згідно ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діє з 15.12.2017), неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Частиною 9 цієї статті встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

На виконання вимог ч. 13 ст. 10 та ч. 1 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч. 4 ст. 229 КАС України).

Таким чином, враховуючи наведені обставини, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, справа розглянута в письмовому провадженні.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, враховуючи визнання відповідачем позовних вимог, приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно зі Статутом Славгородської дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Ромашка Краснопільського району Сумської області, затвердженого рішенням сесії Славгородської сільської ради від 16.09.2005, вказаний навчальний заклад віднесений до комунальної форми власності, а його засновником є Славгородська сільська рада (а.с.25-33).

Славгородський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Ромашка розташований на земельній ділянці площею 0,0564 га (під основними - 0,0534 га, під господарчими - 0,003 га). Державні акти на земельні ділянки не виготовлялись (а.с.17).

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Частиною 1 ст.38 Закону України "Про дошкільну освіту" визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з ч.6 ст.25 Закону України "Про освіту" засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Відповідно до ч.3 ст.66 Закону України "Про освіту" сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Згідно з ч.1 ст.80 Закону України "Про освіту" до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать:

нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;

майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав;

інші активи, передбачені законодавством.

Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Частина 2 ст.80 Закону України "Про освіту" передбачає, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Так, відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.

Згідно з п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (статті 125, 126 Земельного кодексу України).

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначається статтею 123 Земельного кодексу України.

Право користування земельною ділянкою оформляється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Так, відповідно до статей 3,4 Закону право постійного користування земельною ділянкою підлягає обов`язковій державній реєстрації. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Враховуючи вищевказані положення, Славгородська сільська рада, як засновник ДНЗ (ясла-садок) "Ромашка", зобов`язана врегулювати земельні відносини стосовно земельної ділянки, що знаходиться у користуванні ДНЗ (ясла-садок) "Ромашка".

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Славгородської сільської ради Сумської області розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Ромашка" площею 0,0564 га (під основними - 0,0534 га, під господарчими - 0,003 га), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Керівника Охтирської місцевої прокуратури Сумської області, який діє в інтересах держави до Славгородської сільської ради Краснопільського району Сумської області, третя особа - Славгородський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Ромашка" Славгородської сільської ради про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов`язати Славгородську сільську раду Краснопільського району Сумської області вул. Троїцька, 4, с.Славгород, Краснопільський район, Сумська область, 42456, код ЄДРПОУ 04389420) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Славгородського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Ромашка" Славгородської сільської ради Краснопільського району Сумської області (вул. Радянська, 48, с. Славгород, Краснопільський район, Сумська область, 42456, код ЄДРПОУ 33724492) площею 0,0564 га під основними - 0,0534 га, під господарчими - 0,003 га), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2019
Оприлюднено21.07.2019
Номер документу83137662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/2176/19

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Постанова від 03.10.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Рішення від 16.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні