Рішення
від 19.07.2019 по справі 560/2176/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2176/19

РІШЕННЯ

іменем України

19 липня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участі:секретаря судового засідання Данилюк К.Б. розглянувши адміністративну справу за позовом політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в особі уповноваженої особи партії ОСОБА_1 до члена окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Підскоцького Олега Івановича , Голови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Галагодзи Наталії Борисівни про визнання протиправними дій,

ВСТАНОВИВ:

14.07.2019 року політична партія Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в особі уповноваженої особи партії ОСОБА_1 звернулася в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Голови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Галагодзи Наталії Борисівни, члена окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 ОСОБА_2 Олега Івановича, в якому просить визнати протиправними дії голови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 і члена окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 з приводу публічного оцінювання діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" і кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 09 липня 2019 року.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 09.07.2019 року відбулось засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193.

На засіданні комісії були присутні уповноваженні особи політичних партій, суб`єктів виборчого процесу, кандидат у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , представники засобів масової інформації. Здійснювалась відеофіксація засідання окружної виборчої комісії.

На даному засіданні під час розгляду і обговорення проекту постанови "Про встановлення факту невиконання секретарем комісії своїх обов`язків" голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 , і член окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 оцінювали діяльність політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" і її представників, а також діяльність кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 і негативно висловлювались відносно даних суб`єктів виборчого процесу.

Вказані обставини зафіксовані на відеофіксації засідання окружної виборчої комісії (45-46 хв., 64-68 хв.).

Частиною 12 статті 36 Закону України "Про вибори народних депутатів України" визначено, що члену виборчої комісії протягом часу своїх повноважень забороняється агітувати за чи проти партій, кандидатів у депутати та публічно оцінювати діяльність партій - суб`єктів виборчого процесу та кандидатів у депутати.

Згідно вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України" члени окружної виборчої комісії ОСОБА_3 , і ОСОБА_4 , не мали права на засіданні окружної виборчої комісії оцінювати діяльність партій - суб`єктів виборчого процесу та кандидатів у депутати, а саме: політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" і кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 .

З даного приводу 09.07.2019 року уповноваженою особою політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в одномандатному виборчому окрузі № 193 був складений акт про виявлення порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Враховуючи викладені обставини позивач просить задовольнити його позовні вимоги.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суджу від 15.07.2019 року вирішено позовну заяву політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в особі уповноваженої особи партії ОСОБА_1 до Голови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Галагодзи Наталії Борисівни , члена окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Підскоцького Олега Івановича про визнання протиправними дій, - залишити без розгляду.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2019 року вирішено апеляційну скаргу політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в особі уповноваженої особи партії ОСОБА_1 задовольнити, ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в особі уповноваженої особи партії ОСОБА_1 до Голови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Галагодзи Наталії Борисівни, члена окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Підскоцького Олега Івановича про визнання протиправними дій скасувати, а справу направити до Хмельницького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.07.2019 року вирішено відкрити провадження у даній справі, та призначено засідання на 19.07.2019 року о 16:00 год.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, хоча був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, в якій зазначив, що адміністративний позов підтримує в повному обсязі.

Відповідачі в судове засідання не з`явилися, хоча були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подали до суду відзиви на даний адміністративний позов, ідентичні за своїм змістом, в яких зазначили, що доданий до позову відеозапис невідомого походження та акт про порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України", що складений уповноваженою особою політичної партії ВО "Свобода" ОСОБА_1 09.07.2019 року о 18 год. 20 хв., жодним чином не підтверджує факти надання оцінки членами окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 діям певного кандидата у народні депутати України або політичній партії суб`єкта виборчого процесу і будь-які вислови адресувались на невизначене коло осіб і в жодному разі не стосувалось конкретного суб`єкта виборчого процесу, тому відповідачі у задоволенні позову просять суд відмовити, а справу розглянути за їх відсутності.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи, та офіційного сайту Центральної виборчої комісії встановлено, що ОСОБА_3 є Головою окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 (суб`єкт подання кандидатури до складу ОВК політична партія "Радикальна партія Олега Ляшка"), ОСОБА_4 (суб`єкт подання кандидатури до складу ОВК політична партія "Єдина Країна") є членом окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 .

09.07.2019 року відбулось засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193.

На засіданні комісії були присутні уповноваженні особи політичних партій, суб`єктів виборчого процесу, кандидат у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , представники засобів масової інформації. Здійснювалась відеофіксація засідання окружної виборчої комісії.

Як стверджує позивач, на даному засіданні під час розгляду і обговорення проекту постанови "Про встановлення факту невиконання секретарем комісії своїх обов`язків" голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 , і член окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 оцінювали діяльність політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також діяльність кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 і негативно висловлювались відносно даних суб`єктів виборчого процесу.

В підтвердження вказаних обставин позивач надав суду диск із відеофіксацією засідання комісії, що відбулось 09.07.2019 року, а також акт про виявлення порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 09.07.2019 року, складений уповноваженою особою політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , в приміщенні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, майдан Відродження, 1 (приміщення Кам`янець-Подільської міської ради).

Даний акт складений про те, що на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, що відбулось 09.07.2019 року під час розгляду і обговорення проекту постанови "Про встановлення факту невиконання секретарем комісії своїх обов`язків" голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 і член окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 оцінювали діяльність політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також діяльність кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 і негативно висловлювались відносно даних суб`єктів виборчого процесу.

Вважаючи такі дії голови, та члена комісії протиправними, позивач звернувся в суд із даним адміністративним позовом.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та Законом України "Про вибори народних депутатів України" від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061).

Згідно статті 77 Конституції України чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю жовтня п`ятого року повноважень Верховної Ради України.

Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.

Порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Указом Президента України №303/2019 від 21 травня 2019 року припинено достроково повноваження Верховної Ради України восьмого скликання та призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.

Відповідно до частин третьої та четвертої статті 16 Закону № 4061 позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, виданого відповідно до Конституції України.

Виборчий процес позачергових виборів депутатів починається з дня, наступного після дня опублікування Указу Президента України, зазначеного у частині третій цієї статті.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 6 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передбачено, що вибори депутатів є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця, забороняється.

Згідно із частинами 1,2 статті 11 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборчий процес - це здійснення суб`єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом. Виборчий процес здійснюється на засадах: 1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 2-10 цього Закону; 2) законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес; 3) політичного плюралізму та багатопартійності; 4) публічності і відкритості; 5) свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів у депутати і партій - суб`єктів виборчого процесу до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, кандидати у депутати в одномандатному окрузі; 6) неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до партій - суб`єктів виборчого процесу, кандидатів у депутати.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про вибори народних депутатів України" суб`єктами виборчого процесу є: 1) виборець; 2) Центральна виборча комісія, а також інша виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону; 3) партія, що висунула кандидата у депутати; 4) кандидат у депутати, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом; 5) офіційний спостерігач від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному окрузі, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі, від громадської організації, який зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом (далі - офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації).

Систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів, становлять: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії (частина 1 статті 24 Закону України "Про вибори народних депутатів України").

Частиною 7 статті 26 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що Центральна виборча комісія одночасно з формуванням складу окружної виборчої комісії призначає голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.

Окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за шістдесят два дні до дня голосування у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дванадцяти і не більше вісімнадцяти осіб (частина 1 статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України").

Згідно із частинами 1, 8 статті 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник; у разі невиконання ними цієї функції або у разі їх відсутності, у тому числі у день голосування, зокрема, при підрахунку голосів на виборчій дільниці, встановленні підсумків голосування в межах території одномандатного округу комісія на кожному такому засіданні визначає із свого складу головуючого на засіданні з числа членів комісії.

Відповідно до частин 1, 2 статті 35 Закону України "Про вибори народних депутатів України" документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії. У цей же строк протокол засідання виборчої комісії вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення та надсилається до Центральної виборчої комісії. Центральна виборча комісія оприлюднює протокол засідання виборчої комісії на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після його надходження.

В статті 36 Закону № 4061 закріплені права та обов`язки члена виборчої комісії.

Частиною дванадцятою передбачено, що члену виборчої комісії протягом часу своїх повноважень забороняється агітувати за чи проти партій, кандидатів у депутати та публічно оцінювати діяльність партій - суб`єктів виборчого процесу та кандидатів у депутати.

Згідно частин першої та другої статті 68 Закону № 4061 передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб`єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.

Передвиборна агітація може проводитися у таких формах:

1) проведення зборів громадян, інших зустрічей з виборцями;

2) проведення мітингів, походів, демонстрацій, пікетів;

3) проведення публічних дебатів, дискусій, "круглих столів", прес-конференцій стосовно положень передвиборних програм та політичної діяльності партій - суб`єктів виборчого процесу чи політичної діяльності кандидатів у депутати;

4) оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв`ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень;

5) розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації;

6) розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами;

7) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач чи інших публічних заходів за підтримки партії - суб`єкта виборчого процесу чи кандидата у депутати, а також оприлюднення інформації про таку підтримку;

8) публічні заклики голосувати за або не голосувати за партію - суб`єкта виборчого процесу, кандидата у депутати або публічні оцінки діяльності цих партій чи кандидатів у депутати;

9) встановлення агітаційних наметів;

10) в інших формах, що не суперечать Конституції України та законам України.

Статтею 74 Закону № 4061 встановлені обмеження щодо ведення передвиборної агітації.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 74 Закону № 4061 участь у передвиборній агітації забороняється членам виборчих комісій протягом строку їх повноважень у відповідних виборчих комісіях.

З системного аналізу вказаних норм права вбачається, що Законом № 4061 встановлена заборона членам виборчих комісій агітувати за чи проти партій, кандидатів у депутати, публічно оцінювати діяльність партій - суб`єктів виборчого процесу та кандидатів у депутати, а також брати участь у передвиборчій агітації. Вказана заборона розповсюджується на будь-якого члена виборчої комісії в незалежності від територіальної приналежності до того чи іншого виборчого округу кандидатів у депутати.

Обов`язки члена виборчої комісії передбачено частиною 9 статті 36 Закону України "Про вибори народних депутатів України", де визначено, що член виборчої комісії зобов`язаний: додержуватися Конституції України, цього та інших законів України та актів законодавства з питань підготовки і проведення виборів; брати участь у засіданнях виборчої комісії; виконувати рішення виборчої комісії та обов`язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії.

Аналізуючи наведені норми, суд зазначає, що встановлення факту порушення правил проведення виборів має засвідчуватись відповідним актом, який є носієм доказової інформації.

Позивачем суду надано акт про виявлення порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 09.07.2019 року, складеного уповноваженою особою політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , в приміщенні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, майдан Відродження, 1 (приміщення Кам`янець-Подільської міської ради).

Даний акт складений про те, що на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, що відбулось 09.07.2019 року під час розгляду і обговорення проекту постанови "Про встановлення факту невиконання секретарем комісії своїх обов`язків" Голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 і член окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 оцінювали діяльність політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також діяльність кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 і негативно висловлювались відносно даних суб`єктів виборчого процесу.

Також позивачем надано диск із відеофіксацією засідання комісії, що відбулось 09.07.2019 року.

Дослідивши даний відеозапис, суд встановив, що Голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 і член окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 під час засідання комісії 09.07.2019 року публічно висловлювались щодо діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також щодо діяльності кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 .

Як вже зазначалось раніше передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб`єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.

Суд зазначає, що з пояснень представника позивача, викладених у позовній заяві, із відеозапису засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, та із протоколу № 15 від 09.07.2019 року засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, не вбачається здійснення відповідачами жодних агітаційних дій, а саме: закликів та будь-яких інших дій чи висловлювань щодо спонукання виборців до голосування чи не голосування за вказаного кандидата в народні депутати, і за вказану партію, а лише надано публічну оцінку діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також щодо діяльності кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 .

Судом встановлено, що відповідачі дійсно публічно надавали оцінку діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також щодо діяльності кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 .

Суд при вирішенні спору не бере до уваги пояснення відповідачів, викладені у відзивах на даний адміністративний позов, щодо того, що на 45-46 хв., доданого до позову відеозапису жодного разу не згадувалися політична партія Всеукраїнське об`єднання "Свобода", чи кандидат у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, оскільки згідно протоколу № 15 від 09.07.2019 року засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, вбачається, що дається оцінка діяльності саме політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода".

Також дослідження змісту відеозапису на 64-68 хв., дає підстави суду зробити висновок щодо того, що відповідачі у цій частині відеозапису засідання комісії надають публічну оцінку діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", та безпосередньо щодо діяльності кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 від вказаної політичної партії - ОСОБА_5 .

Суд зазначає, що відносно таких обставин, встановлених судом на підставі доказів, наданих представником позивача, відповідачами не надано належних доказів, які б заперечували такі обставини.

Враховуючи, що відповідачі є посадовими особами суб`єкта владних повноважень, які не надали належних доказів суду в заперечення пояснень представника позивача, підтверджених відповідним відеозаписом, актом про виявлення порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 09.07.2019 року, та протоколом № 15 від 09.07.2019 року засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, суд при прийнятті рішення бере до уваги саме докази надані представником позивача в підтвердження позовних вимог у їх сукупності.

Будь-яке обмеження вираження поглядів повинно бути "встановлене законом". Для дотримання цієї вимоги втручання повинно грунтуватися на національному законодавстві (рішення у справі "Ліндон, Очаковський- ОСОБА_6 і Жюлі проти Франції", заяви № 21279/02 та № 36448/02).

У зв`язку з цим суд повинен нагадати, що свобода вираження поглядів, гарантована пунктом 1 статті 10 Конвенції, становить одну з основних підвалин демократичного суспільства й одну з принципових умов його розвитку та умов самореалізації кожної особи. За умови додержання пункту 2 свобода вираження стосується не лише тієї "інформації" чи тих "ідей", які отримані належним чином або розглядаються як необразливі чи незначні, а й тих, що викликають образу, обурення або неспокій. Такими вимоги плюралізму, терпимості й широти поглядів, без яких "демократичне суспільство" неможливе (Рішення у справі "Гендісайд проти Сполученого Королівства" (Handyside v. theUnited Kingdom) від 7 грудня 1976 року). Laurensand July v. France) [ВП], заяви № 21279/02 та 36448/02, п. 41, ECHR 2007-XI).

Проте суд звертає увагу на те, що відповідачами надавалася публічна оцінка діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", а також щодо діяльності кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , що є порушенням частини 12 статті 36 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку про те, що зібраними доказами по справі підтверджується факт публічного оцінювання відповідачами діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", і кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, що мав місце 09 липня 2019 року на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, тому позов необхідно задовольнити.

Згідно із частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Суд зазначає, що позивачем до суду подано дану позовну заяву без доказів сплати судового збору.

При цьому позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру, таким чином, враховуючи викладене, вимоги Закону України "Про судовий збір", суд вважає за доцільне стягнути з політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Хмельницькому/м. Хмельницький/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38045529, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок №34313206084006, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 3842 грн.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки відповідачі по даній справі є посадовими особами суб`єкта владних повноважень, а саме: окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, суд дійшов висновку про стягнення з окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 за рахунок бюджетних асигнувань окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 на користь політичної партії Всеукраїнського об`єднання "Свобода" судовий збір у розмірі 3842 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Голови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_3 , і члена окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 з приводу публічного оцінювання діяльності політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода", і кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, що мали під час засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 193, яке відбулось 09 липня 2019 року.

Стягнути з політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Свобода" до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Хмельницькому/м. Хмельницький/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38045529, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок №34313206084006, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 3842 грн (три тисячі вісімсот сорок дві гривні).

Стягнути з окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 (майдан Відродження, буд. 1, м. Кам`янець - Подільський, Хмельницька область, 32300, код ЄДРПОУ - 43038949) за рахунок бюджетних асигнувань окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 на користь Політичної партії Всеукраїнського об`єднання "Свобода" 02140, м. Київ, вул. Вишняківська, будинок 6-А, квартира 70, код ЄДРПОУ - 00013215) судовий збір у розмірі 3842 грн (три тисячі вісімсот сорок дві гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення , а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Рішення складене 19 липня 2019 року 16 год. 40 хв.

Позивач:Політична партія Всеукраїнське об`єднання "Свобода" (02140, м. Київ, вул. Вишняківська, будинок 6-А, квартира 70) , код ЄДРПОУ - 00013215) Відповідач:Член окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Підскоцький Олег Іванович (Майдан Відродження, 1,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32302 Голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 Галагодза Наталія Борисівна (Майдан Відродження, 1,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32302

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2019
Оприлюднено21.07.2019
Номер документу83137879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2176/19

Рішення від 19.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 18.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні