Рішення
від 19.07.2019 по справі 540/947/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/947/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Собчук Є.В.,

за участю:

представника позивача - Яцемирського С.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі до державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" Кукли Світлани Олександрівни, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТИНИЗ" про скасування реєстраційної дії,

встановив:

Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" Кукли Світлани Олександрівни (далі - відповідач), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТИНИЗ", в якому просить скасувати реєстраційну дію, проведену відповідачем 05.02.2018 р. за № 13391070002015503, щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем 05.02.2018 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 13391070002015503 вчинено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, а саме: про зміну місцезнаходження ТОВ "ТИНИЗ" на 75600, Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Фрунзе, буд.14. Службовою запискою оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 12.04.2019 р. № 678/21-22-21-05-05 повідомлено, що здійснено вихід за податковою адресою ТОВ "ТИНИЗ" та встановлено приватний будинок, в якому нікого не було. Сусіди в усній формі повідомили, що ТОВ "ТИНИЗ" за вказаною адресою не знаходиться, керівник підприємства їм не відомий. В ході візуального огляду ознак здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ "ТИНИЗ" та його службових осіб за даною адресою не встановлено. Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна встановлено, що власником будинку значиться ОСОБА_1 , в той же час засновником та керівником ТОВ "ТИНИЗ" є ОСОБА_2 (Донецька АДРЕСА_1 ). Відповідно до інформації Азово-Чорноморського регіонального управління Державної прикордонної служби України ОСОБА_2 в період з 2014 року по теперішній час державний кордон, а також лінію розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинав. Згідно відповіді Херсонської філії ДП "Національні інформаційні системи" Цикаленко В.В. довіреності на представлення інтересів не надавав. З огляду на викладене, позивач вважає, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "ТИНИЗ" щодо його місцезнаходження була проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей.

Ухвалою від 10.05.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений суддею строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 22.05.2019 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 19.06.2019 р. на 10:00 год.

Ухвалою від 19.06.2019 р. за клопотання представника позивача відкладено розгляд справи на 08.07.2019 р. на 11:00 год.

Ухвалою від 08.07.2019 р. відкладено розгляд справи на 19.07.2019 р. на 13:00 год.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з підстав, вказаних у позовній заяві.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Третя особа письмових пояснень щодо позовної заяви не надала, наявний в матеріалах справи поштовий конверт з судовою повісткою, який був направлений за адресою відповідача, вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відповідним витягом, повернувся до суду з відміткою "за закінченням встановленого терміну зберігання".

Відповідно до п.1 ч.4 ст.124 КАС України судовий виклик або судове повідомлення юридичній особі надсилається за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

З огляду на викладене, третя особа належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду даної справи.

Приписами ч.1 ст.205 КАС України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: 1) неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки; 2) повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки. У разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів (ч.3 ст.205 КАС України).

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 19.03.2019 р. ТОВ "ТИНИЗ" зареєстровано за адресою: 75600, Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Фрунзе, буд.14.

05.02.2018 р. державним реєстратором Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" Куклою С.О. у ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис № 13391070002015503 щодо ТОВ "ТИНИЗ", а саме "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах": зміна місцезнаходження, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.

Відповідно до витягу з ЄДРПОУ станом на 15.03.2019 р. ТОВ "ТИНИЗ" зареєстровано за адресою: 75600, Херсонська область, м.Гола АДРЕСА_1 , вул АДРЕСА_2 Фрунзе АДРЕСА_3 буд.14.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна житловий будинок за адресою: АДРЕСА_4 зареєстровано за ОСОБА_1

Службовою запискою начальника оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 20.04.2019 р. № 678/21-22-21-05-05 повідомлено, що у ході проведення заходів по встановленню фактичного місцезнаходження ТОВ "ТИНИЗ", здійснено виїзд за податковою адресою підприємства та встановлено приватний житловий будинок, в якому нікого не було. Сусіди повідомили, що ТОВ "ТИНИЗ" за вказаною адресою ніколи не знаходилося, керівник підприємства їм не відомий. В ході візуального огляду ознак здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ "ТИНИЗ" та його службових осіб не встановлено.

Вважаючи, що державна реєстрація змін щодо місцезнаходження ТОВ "ТИНИЗ" проведена з порушенням вимог законодавства України, оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Правові відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV).

Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону № 755-ІV визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яке полягає в офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно ч.1 ст.7 Закону № 755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону № 755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Частиною 4 статті 17 Закону № 755-ІV передбачено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, серед іншого, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (пп.5, 6 та 8 ч.2 ст.25 Закону № 755-ІV).

За змістом ч.1 ст.27 Закону № 755-ІV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно ч.4 ст.35 Закону № 755-ІV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Як вбачається із матеріалів реєстраційної справи № 1_339_015503_63, ОСОБА_3 , діючи на підставі довіреності від 31.01.2018 р., звернулася до державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" з метою внесення змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "ТИНИЗ", у зв`язку з чим надала:

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з зазначенням переліку змін: зміна місцезнаходження юридичної особи;

- протокол № 3 загальних зборів учасників ТОВ "ТИНИЗ" від 30.01.2018 р., відповідно до якого, серед іншого, звільнено з посади директора ОСОБА_4 та призначено на посаду директора ОСОБА_2 з 31.01.2018 р.; погоджено вихід ОСОБА_4 зі складу учасників Товариства на підставі договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ "ТИНИЗ"; перерозподілено частки у статутному капіталі товариства; вирішено змінити місцезнаходження, нове місцезнаходження: 75600, Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Фрунзе АДРЕСА_5 14;

- договір № 1 купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ "ТИНИЗ" від 30.01.2018 р.;

- довіреність від 31.01.2018 р., відповідно до якої ТОВ "ТИНИЗ" в особі директора ОСОБА_2 доручає ОСОБА_3 представляти інтереси ТОВ "ТИНИЗ" у відносинах з усіма підприємствами, установами, організаціями, державними органами, у тому числі з усіма (без виключення) суб`єктами державної реєстрації відповідно до ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань";

- документ про сплату адміністративного збору.

Отже, державний реєстратор Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" Кукла С.О. отримала увесь необхідний пакет документів для проведення реєстраційної дії "Внесенні змін до установчих документів про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах": зміна місцезнаходження, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників, та підстави для зупинення розгляду документів, які передбачені ч.1 ст.27 Закону № 755-ІV, були відсутні.

При цьому, суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, що дає підстави стверджувати про відсутність порушень з боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ТИНИЗ".

На підставі отриманих документів 05.02.2018 р. державним реєстратором Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" Куклою С.О. в ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис № 13391070002015503 щодо ТОВ "ТИНИЗ" "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах", а саме, щодо зміни місцезнаходження, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників.

За приписами ч.3 ст.29 Закону № 755-ІV реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи-підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи-підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

На виконання вказаних норм закону реєстраційна справа № 1_339_015503_63 ТОВ "ТИНИЗ", код 41658519, передана державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи, а саме, до Виконавчого комітету Голопристанської міської ради Херсонської області.

Проте, контролюючим органом встановлено, що ТОВ "ТИНИЗ" фактично відсутнє за вказаною в ЄДРПОУ адресою, що, за позицією позивача, дає йому підстави на звернення до суду з даним позовом відповідно до ст.67 ПК України.

Перевіряючи обґрунтованість доводів ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м.Севастополі щодо права на звернення до суду з вказаним позовом, суд зазначає про наступне.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Позивачем в адміністративних справах може бути, серед іншого, суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду (п.8 ч.1 ст.4 КАС України).

Частинами 1, 2 статті 5 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист. Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Таким чином, законодавець чітко визначив право суб`єкта владних повноважень на звернення до суду, проте можливість такого звернення до суду адміністративної юрисдикції має бути пов`язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.

Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб`єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративної юрисдикції з аналогічних підстав передбачений в п.5 ч.1 ст.19 КАС України, яким визначено, що за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом.

Згідно п.67.2 ст.67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Отже, вищевикладеними положеннями Податкового кодексу України надано повноваження позивачу, як контролюючому органу, на звернення до суду з позовом про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів - саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.

При цьому суд зазначає, що реалізація відповідних повноважень щодо скасування державної реєстрації змін відомостей про юридичну особу має здійснюватись контролюючим органом лише за наслідком встановлення факту порушення відповідними платниками податків норм податкового законодавства.

В свою чергу, суд вважає, що сама по собі державна реєстрація змін до установчих документів, пов`язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, не створює перешкод для здійснення своїх контрольних повноважень органами державної фіскальної служби, і зокрема, не перешкоджає податковому обліку платників податку.

Крім того, суд зазначає, що виключний перелік функцій контролюючих органів наведено у ст.19-1 ПК України, відповідно до приписів якої державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб до завдань органів доходів і зборів не віднесено.

Такий нагляд (контроль), згідно зі ст.34-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань", здійснює Міністерство юстиції України.

Відтак, за умови недоведеності факту порушення прав органів доходів і зборів, контроль за внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань достовірних відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи покладено на Міністерство юстиції України, а не на контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.

Окремо суд зауважує, що скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "ТИНИЗ", які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, має наслідок автоматичного відновлення попередніх відомостей про учасників та керівників та місцезнаходження юридичної особи, які не відповідають дійсності, оскільки будуть суперечити рішенню загальних зборів ТОВ "ТИНИЗ", оформленого протоколом від 30.01.2018 р. № 3.

В той же час позивачем не надано судового рішення про скасування рішення засновників ТОВ "ТИНИЗ" від 30.01.2018 р. № 3 або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів цієї юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Враховуючи відсутність у ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м.Севастополі, як суб`єкта владних повноважень, передумов права на звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом, що означає відсутність самого суб`єктивного права на позов, тому суд приходить до висновку про відмову у задоволені позову.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що відсутність ТОВ "ТИНИЗ" за новим місцезнаходженням є підставою для звернення контролюючого органу до суду з позовом в інший спосіб, визначений ст.67 ПК України.

При вирішенні даних спірних правовідносин суд враховує правову позицію Верховного Суду, висловлену в аналогічній категорії справ, в постановах від 23.05.2019 р. по справі № 826/8471/18, від 19.02.2019 р. по справі № 802/73/17-а, від 19.02.2019 р. по справі № 802/77/17-а, від 20.02.2018 р. по справі № 806/671/15.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 242- 246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив :

Відмовити в задоволенні позовної заяви Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, просп.Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) до державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Реєстрація нерухомості та бізнесу" Кукли Світлани Олександрівни (49000, м.Дніпро, вул.Мостова, 2А, оф.28, 13), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТИНИЗ" (75600, Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Фрунзе, 14, код ЄДРПОУ 41658519) про скасування реєстраційної дії.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 19 липня 2019 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 108010100

Дата ухвалення рішення19.07.2019
Оприлюднено21.07.2019
Номер документу83143147
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування реєстраційної дії

Судовий реєстр по справі —540/947/19

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 19.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні