Постанова
від 21.07.2019 по справі 160/498/19
ЛОКАЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 160/498/19

Провадження № 3/160/152/19

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 липня 2019 року смт. Локачі

Суддя Локачинського районного суду Кідиба Т.О., розглянувши матеріали справи, які надійшли від Локачинського відділення поліції Горохівського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Волинській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки АДРЕСА_1 , протягом року до адміністративної відповідальності за аналогічне правопорушення не притягувалась,

за ч.1 ст. 212-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и л а:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення серії ГП №154524 16 липня 2019 року о 14:00 у АДРЕСА_2 ОСОБА_1 на території для обслуговування магазину ПП ОСОБА_2 , а саме: на стіні дерев`яної бесідки, розмістила агітаційну рекламу із зображенням кандидата у народні депутати України ОСОБА_3, чим порушила встановлений законом порядок розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами у заборонених законом місцях.

Статтею 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП)передбачено, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушеннявирішує такі питання, зокрема, чи правильно складено протоколта інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 212-14 КУпАП адміністративна відповідальність настає за порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях громадянином.

Об`єктивна сторона правопорушення виражається: - у порушенні встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами громадянином; - у розміщенні агітаційних матеріалів чи політичної реклами у заборонених законом місцях громадянином; - у порушенні встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи матеріалів політичної реклами підприємствами-розповсюджувачами реклами.

Диспозиція ст. 212-14 КпАП є бланкетною, тому особи, які уповноважені складати протоколи про адміністративні правопорушення мають звертатися до відповідних норм законів України та нормативно-правових актів, якими регулюються правовідносини у сфері виборчого права, порушення яких і свідчить про наявність ознак одного зі складів правопорушення, передбаченого зазначеною статтею. Спільною ознакою для всіх трьох складів право порушення, передбаченого ст. 212-14КпАП, є наявність агітаційних матеріалів чи політичної реклами.

Про необхідність правильного викладення суті адміністративного правопорушення, передбаченого ст.121-14 КУпАП, наголошується в Узагальненні судової практики застосування судами України законодавства про відповідальність за адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення (статті 212-7-212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення), та злочини проти виборчих прав і свобод (статті 157-160 Кримінального кодексу України) Верховного суду України.

Так, в узагальненні зазначено, що у протоколі про адміністративне правопорушення недостатньо послатися тільки на назву та частину статті КУпАП. Слід розкрити її зміст і зазначити вчинені дії.

На підтвердження порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами громадянином у протоколі про адміністративне правопорушення слід зазначити: по-перше, який порядок розміщення порушено та в якій формі оформлено друковані та/або аудіовізуальні агітаційні матеріали чи політичну рекламу (виступ, інтерв`ю, нарис, відео фільм, аудіо-та відеокліп тощо); по-друге, які норми виборчого законодавства порушено, навести докази і додати матеріали на підтвердження вчиненого; по-третє, чи порушено порядок розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами; по-четверте, що особа, яка порушила порядок, є суб`єктом правопорушення і не є посадовою особою підприємства-розповсюджувача реклами; по-п`яте, що порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів здійснено на користь партії, кандидат якої офіційно зареєстрований ЦВК; по-шосте, права яких суб`єктів виборчого процесу порушено такими протиправними діями.

При складанні ж протоколу про адміністративне правопорушення за таким складом, як розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами у заборонених законом місцях громадянином, необхідно зазначити: по-перше, у якому забороненому місці розміщено агітаційні матеріали чи політичну рекламу і якою нормою виборчого законодавства таке місце визначено забороненим, докази і додати матеріали на підтвердження вчиненого; по-друге, у забороненому місці розміщено агітаційні матеріали чи політичну рекламу і відповідно до якої норми виборчого законодавства друковані матеріали визначаються як агітаційні матеріали або як політична реклама; по-третє, що особа, яка порушила порядок, є суб`єктом правопорушення і не є посадовою особою підприємства-розповсюджувача реклами; по-четверте, що розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами у заборонених законом місцях громадянином здійснено на користь партії, кандидат якої офіційно зареєстрований ЦВК; по-п`яте, чи є потерпілий/і за наслідками протиправних дій.

Однак, всупереч зазначеному, такі дані в протоколі про адміністративне правопорушення, складеному відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 212-14 КУпАП, та в матеріалах справи в цілому, не наведені в повній мірі.

У протоколі не зазначено норму спеціального закону, яку було порушено ОСОБА_1 ; дії останньої кваліфіковано за двома складами правопорушення: порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами та розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами у заборонених законом місцях; при цьому не кокретизовано, розміщувалися агітаційні матеріали чи політична реклама.

Керуючись ст.ст. 256, 278 КУпАП,

п о с т а н о в и л а :

Матеріали справи про адміністративне правопорушення, в тому числі протокол серії ГП 154524 від 16 липня 2019 року, відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.212-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, повернути до Локачинського відділення поліції Горохівського відділу поліції ГУНП у Волинській області для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Локачинського районного суду Т. О. Кідиба

СудЛокачинський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення21.07.2019
Оприлюднено22.07.2019
Номер документу83145461
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —160/498/19

Постанова від 21.07.2019

Адмінправопорушення

Локачинський районний суд Волинської області

Кідиба Т. О.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 06.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Рішення від 06.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні