Рішення
від 17.07.2019 по справі 500/761/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/761/19

17 липня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Осташа А. В. за участю: секретаря судового засідання Гавіловської Х.М., представника відповідачів - Олексюка Р.З.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ""Маранта ОЙЛ" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Тернопільській області та Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Маранта Ойл" (далі - позивач, ТОВ "Маранта Ойл") звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області (далі - відповідач 1) та до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2) в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000009, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000009 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000010, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000010 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000046, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000046 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000045, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000045 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000047, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000047 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000048, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000048 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 21.09.2018 №2100013, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21.09.2018 №2100013 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття;

- стягнути з Головного управління ДФС у Тернопільській області витрати на оплату судового збору та витрати на правничу допомогу в розмірі 9000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що протягом вересня 2018 року ТОВ "Маранта Ойл" було здійснено ряд господарських операцій на загальну суму 11899649,55 грн. на виконання різного роду укладених договорів із контрагентами, відтак позивачем сформовано податкові накладні. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про зупинення реєстрації податкових накладних та про відмову в реєстрації податкових накладних №3000009 від 30.09.2018, №3000010 від 30.09.2018, №3000046 від 30.09.2018, №3000045 від 30.09.2018, №3000047 від 30.09.2018, №3000048 від 30.09.2018 та №2100013 від 21.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, які на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних.

Ухвалою суду від 01.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Відповідачі 25.04.2019 подали спільний відзив на адміністративний позов (аркуш справи 199-210) в якому заперечили проти позову. Вважають, що Комісією Головного Управління ДФС у Тернопільській області прийнято рішення:

- №969106/41473004 від 29.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №3000009 від 30.09.2018, №969109/41473004 від 29.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №3000010 від 30.09.2018, №969107/41473004 від 29.10.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000046 від 30.09.2018 та №969104/41473004 від 29.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №3000045 від 30.09.2018 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування , відвантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі розрахунки фактури/іновайси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) за урахуванням наявності певних типових Форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Оскільки позивачем не надано копій документів необхідність надання яких передбачена Порядком зупинення реєстрації податкових накладних, зокрема, документ, що посвідчує право власності на приміщення, документ про перерахування грошових коштів на рахунок орендодавця, комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області правомірно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №3000009 від 30.09.2018, №3000010 від 30.09.2018, №3000046 від 30.09.2018 та №3000045 від 30.09.2018;

-№969105/41473004 від 29.10.2018 відмову у реєстрації податкової накладної №3000047 від 30.09.2018 та №969108/41473004 від 29.10.2018 відмову у реєстрації податкової накладної №3000048 від 30.09.2018 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, відвантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі розрахунки фактури/іновайси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) за урахуванням наявності певних типових Форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Оскільки позивачем не надано копій документів необхідність надання яких передбачена Порядком зупинення реєстрації податкових накладних, зокрема, акт приймання-передачі товару, паливні картки, скетч-картки, квитанції про перерахунки на розрахунковий рахунок Постачальника вартості купленого товару, лист-вимога про оплату, рахунок постачальника, заявка покупця, заявка на перевезення вантажів, рахунок на оплату наданих послуг, комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області правомірно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №3000047 від 30.09.2018 та №3000048 від 30.09.2018;

-№1004913/41473004 від 28.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №2100013 від 21.09.2018 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування , відвантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі розрахунки фактури/іновайси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) за урахуванням наявності певних типових Форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Оскільки позивачем не надано копій документів необхідність надання яких передбачена Порядком зупинення реєстрації податкових накладних, зокрема, документ про право власності на автозаправні станції (АЗС), протокол погодження цін, комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області правомірно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №2100013 від 21.09.2018.

Позивач 28.11.20113.05.2019 подав відповідь на відзив (аркуш справи 220-225).

Протокольною ухвалою 24.06.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в їх задоволенні.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача та представника відповідачів, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Основним видом діяльності ТОВ "Маранта Ойл" є роздрібна торгівля пальним та супутніми товарами на АЗС м.Тернополя та Тернопільської області.

Як випливає із матеріалів справи, між ТОВ "Маранта Ойл" та ПАТ "Укрнафта" укладено договір суборенди приміщення №01/18 від 01.09.2018 предметом якого є надання в користування нежитлового приміщення ціною 120,00 грн з ПДВ за один метр квадратний, загальною площею 200 м2, яке знаходиться за адресою: м. Тернопіль , вул . Камінна, 6 (аркуш справи 52-53)

На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт здачі приймання виконаних робіт на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 24000,00 грн, у тому числі ПДВ на суму 4000,00 грн (аркуш справи 54).

Дані послуги ПАТ "Укрнафта" були оплачені 29 жовтня 2018 року, що підтверджується платіжним дорученням №5082 та випискою з банківського рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ "Ощадбанк" за період з 29.10.2018 по 29.10.2018 (аркуш справи 55-56).

На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000009 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 24000,00 грн (в т.ч. ПДВ - 4000,00 грн) (аркуш справи 152).

ТОВ "Марнта Ойл" 10.10.2018 отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної №9220320800 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000009 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 154).

На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору суборенди приміщення із актом приймання-передачі робіт та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ПАТ "Укрнафта" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969106/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 155).

Між ТОВ "Маранта Ойл" та ПАТ "Укрнафта" укладено договір про надання послуг №02/18 від 01.09.2018 предметом якого є надання послуг в сфері управління обчислюваних засобів (наприклад адміністрування серверів, мережевого обладнання, ремонт, технічне обслуговування, тощо). Щомісячна вартість наданих послуг за умовами договору становить 5000,00 грн., що погоджено сторонами у протоколі погодження цін до вказаного договору (аркуш справи 57-59).

На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт надання послуг на загальну суму послуг за вересень 2018 року у розмірі 5000,00 грн у тому числі ПДВ на суму 833,33 грн (аркуш справи 60).

Дані послуги ПАТ "Укрнафта" були оплачені 29 жовтня 2018 року, що підтверджується платіжним дорученням №5083 та випискою з банківського рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ "Ощадбанк" за період з 29.10.2018 по 29.10.2018 (аркуш справи 61-62).

На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000010 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 5000,00 грн (в т.ч. ПДВ - 833,330 грн) (аркуш справи 158).

ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 10.10.2018 № 9220319706 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000010 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 160).

На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору про надання послуг із актом-приймання передачі та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ПАТ "Укрнафта" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969109/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 161).

Між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД" укладено договір суборенди приміщення б/н від 01.09.2018 предметом якого є надання в користування нежитлового приміщення ціною 120,00 грн з ПДВ за один метр квадратний, загальною площею 5 м2, яке знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Камінна, 6 (аркуш справи 49-50).

На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт здачі-приймання виконаних робіт на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 600,00 грн у тому числі ПДВ на суму 100,00 грн. (аркуш справи 51).

На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000046 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 600,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 100,00 грн.) (аркуш справи 147).

ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9224989989 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000046 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 149).

На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору суборенди приміщення із актом приймання-передачі робіт та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969107/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 150).

Між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Атланта Стайл" укладено договір суборенди приміщення №1.09-ОП2/18 предметом якого є надання в користування нежитлового приміщення ціною 120,00 грн. з ПДВ за один метр квадратний, загальною площею 5 м2, яке знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Камінна, 6 (аркуш справи 28-29).

На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт здачі-приймання виконаних робіт на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 600,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 100,00 грн. (аркуш справи 30).

На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000045 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 600,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 100,00 грн.) (аркуш справи 125).

ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9225010932 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000045 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 127).

На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору суборенди приміщення із актом приймання-передачі робіт та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ТОВ "Атланта Стайл" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969104/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 128).

Між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Лівайн Торг" укладено договір поставки №П18-155/ЛТ від 03.09.2018 відповідно до якого Товариство зобов`язується поставити, а ТОВ "Лівайн Торг" прийняти та оплатити паливно-мастильні матеріали (бензин, дизельне паливо та газ) на АЗС, що знаходиться в Тернопільській області в кількості та за ціною, що передбачено в додатку до даного договору, які є його невід`ємною частиною (аркуш справи 36-41).

На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт приймання-передачі товару на суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 11011732,16 у тому числі ПДВ на суму 1835288,69 грн. та 857417,51 грн., у тому числі ПДВ на суму 142902,92 грн. (аркуш справи 42-46).

Дані послуги ПАТ "Укрнафта" були оплачені протягом жовтня 2018 року, що підтверджується висками по банківському рахунку позивача " НОМЕР_1 в АТ "Ощадбанк" за період з 16.10.2018 по 25.10.2018 (аркуш справи 47-48).

На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000047 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 11011732,16 грн. (в т.ч. ПДВ - 1835288,69 грн.) (аркуш справи 137).

На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000048 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 857417,53 грн. (в т.ч. ПДВ - 142902,53 грн.) (аркуш справи 142).

ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 № 9225019148 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000047 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 139).

ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9225018339 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000048 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 144).

На виконання Квитанцій ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору поставки із актом приймання-передачі товару, оборотно-сальдову відомість по контрагенту ТОВ "Лівайн Торг" по рахунку 36.1 за жовтень 2018 року, виписку по банківському рахунку за період з 16 по 25 жовтня 2018 року, договори поставки №1312/2/2118, №1430/2/2118, №1611/2/2118 від 03.09.2018 з актами і специфікаціями, договір зберігання №649 від 03.09.2018 з актом приймання-передачі у протоколом узгодження цін, договір про перевезення №54 від 03.09.2018 з актами виконаних робіт, договір про перевезення вантажів №ЗГМ-3008 від 30.08.2018 та акт виконаних робіт, сертифікати відповідності та паспорти якості.

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969105/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.09.2018 №3000047 (аркуш справи 140).

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969108/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.09.2018 №3000048 (аркуш справи 145).

Також, ТОВ "Маранта Ойл" сформувало податкову накладну від 21.09.2018 №2100013 на підставі фіскального чеку на загальну суму 299,86 грн., у тому числі ПДВ 49,98 грн., оскільки ТОВ "Благодар-Агро" було здійснено відпуск бензину автомобільного марки Energy А-95 Євро5-E5 на АЗС №26 Товариства за адресою: м.Збараж, вул. Грушевського, 145 через пиливно-роздавальну колонку №1 з резервуару №2 за готівку оператором ОСОБА_1 (аркуш справи 63).

Дану податкову накладну від 21.09.2018 №2100013 направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 299,86 грн. (в т.ч. ПДВ - 49,98 грн.) (аркуш справи 130).

ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9225092459 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 21.09.2018 №2100013 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 132).

На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору оренди АЗС та чек №6588 від 21.09.2018.

Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 28.11.2018 №1004913/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 133).

Вважаючи вказану відмову протиправною, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Так, позивачем складено та направлено до контролюючого органу податкові накладні від 30.09.2018 №3000009, №3000010, №3000045, №30000046, №3000047, №3000048 та від 21.09.2018 №2100013 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Одночасно, відповідно до змісту п. 10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п.13 Порядку №117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН в ЄРПН реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Зі змісту вказаних квитанцій вбачається, що контролюючим органом грубо порушено не тільки принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а і норми п. 13 Порядку №117, оскільки ним не зазначено у Квитанції конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки фіскальним органом у Квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критерію ризиковості, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Натомість, як принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, так і п. 13 Порядку №117 вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Підпункт 1.6 п. 1 Критеріїв (лист ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

-платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у Квитанції чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв №959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм вбачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданих позивачем податкових накладних зупинена, як зазначено в Квитанціях, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до Податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію Податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком №117.

У той же час, згідно з п. 14, 15 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18-21 Порядку №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком №117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Проте, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржувані рішення містить лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток 2 до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містить.

В судовому засіданні також досліджувався факт реальності господарських операцій, що відображені в спірних податкових накладних.

Встановлено, що ТОВ "Маранта Ойл" протягом вересня 2018 року було здійснено ряд господарських операцій на загальну суму 11899649,55 грн на виконання різного роду укладених договорів із контрагентами, а саме: ТОВ Тернопіль-нафта ЛТД", ТОВ Атланта Стайл", ТОВ "Благодар-Агро", ТОВ "Лівайн Торг", ПАТ "Укрнафта".

На підставі ч.1 ст.187 ПК України позивачем сформовано податкові накладні за вказаними контрагентами.

Щодо взаємовідносин між позивачем та ПАТ "Укрнафта" на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 24000,00 грн, суд зазначає, наступне.

Зокрема, відповідач вказує, що ТОВ "Маранта Ойл" не надано необхідних документів, зокрема документа який посвідчує право власності на приміщення, документ про перерахування грошових котів на рахунок орендодавця, а тому рішення про зупинення прийнято правомірно.

Суд не погоджується із позицією контролюючого органу, оскільки позивачу вказане приміщення на праві власності не належить, а використовується за договором суборенди №01/18 від 01 вересня 2018 року, який міститься в матеріалах справи, також міститься акт здачі-приймання виконаних робіт та оборотно-сальдова відомість по контрагенту ПАТ "Укрнафта". Суд також не погоджується із твердженням відповідача про те, що ним не відкривається документ з назвою "ОСВ УН", оскільки позивач не несе відповідальності за відкриття чи не відкриття документів наданих у відповідному форматі в електронному вигляді.

Щодо взаємовідносин між ТОВ "Маранта Ойл" та ПАТ "Укрнафта" на загальну суму послуг за вересень 2018 року у розмірі 5000,00 грн. Зокрема, контролюючий орган вказує, що товариство не надало документа, що посвідчує право власності на приміщення, квитанцію про перерахування коштів на рахунок орендодавця.

Суд не погоджується із позицію відповідача, оскільки податкова накладна складена у зв`язку з наданням ІТ послуг ПАТ "Укрнафта" за договором про надання послуг №02/18 від 01.09.2018. В матеріалах справи міститься також акт приймання-передачі наданих послуг та оборотно-сальдова відомість по контрагенту ПАТ "Укрнафта".

Щодо взаємовідносин між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД", контролюючий орган вказує, що Товариство не надало необхідних документів, зокрема документа, що посвідчує право власності на приміщення, квитанції про перерахування грошових коштів на рахунок орендодавця.

Проте, суд не погоджується із даним твердженням відповідача, оскільки в матеріалах справи міститься договір суборенди б/н від 01.09.2018, акт приймання-передачі робіт та оборотно-сальдова відомість по контрагенту ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД". Крім того, позивач надавав пояснення і подавав необхідні документи до контролюючого органу.

Щодо взаємовідносин між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Атланта Стайл" на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 600,00 грн, контролюючий орган вказує, що товариством не надано документа, що посвідчує права власності на приміщення, квитанції про перерахування грошових коштів на рахунок орендодавця.

Суд не погоджується із цим, оскільки в матеріалах справи міститься договір суборенди приміщення №1.09-ОП2/18 від 01.09.2018, акт приймання-передачі та оборотно-сальдова відомість по контрагенту ТОВ "Атланта Стайл". Крім того, позивачем подавались письмові пояснення та подавались документи до контролюючого органу.

Щодо взаємовідносин між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Лівайн Торг" на загальну суму поставленого товару за вересень 2018 року у розмірі 11011732,16 грн та 857417,51 грн., контролюючим органом зазначено, що позивач не надав акт приймання-передачі товару, паливні картки, скетч-картки, квитанції про перерахунки на розрахунковий рахунок постачальника вартості купленого товару, лист-вимога про оплату, рахунок постачальника, заявка покупця, заявка на перевезення вантажів, рахунок на оплату наданих послуг.

Суд не погоджується із даним твердженням відповідача, оскільки в матеріалах справи міститься договір поставки, акт приймання-передачі товару, оборотно-сальдова відомість по контрагенту ТОВ "Лівайн Торг" по рахунку 36.1 за жовтень 2018 року, виписка по банківському рахунку за період з 16 по 25 жовтня 2018 року, договори поставки №1312/2/118, №1430/2/2118, №1611/2/2118 від 03.09.2018 з актами і специфікаціями, договір зберігання №649 від 03.09.2018, акт приймання-передачі послуг, протокол узгодження цін, договір про перевезення вантажів №54 від 03.09.2018 з актом виконаних робіт, договір про перевезення вантажів №ЗГМ-3008 від 30.08.2018 та акт виконаних робіт, сертифікати відповідності та паспорти якості. Також, позивачем надавались письмові пояснення та надавались відповідні документи контролюючому органу.

Щодо взаємовідносин між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Благодар-Агро", контрорлюючий орган вказує, що товариство не надало документів, зокрема документа про право власності на автозаправні станції (АЗС) та протокол погодження цін.

Проте, як випливає із матеріалах справи міститься договори оренди АЗС та копія фіскального чеку із вказаної АЗС на загальну суму 299,86 грн. Крім того, позивачем надавались контролюючому органу письмові пояснення із відповідними документи.

Таким чином, з досліджених в судовому засіданні письмових доказів, підтверджено реальний характер проведеної господарської операції між позивачем та ТОВ "Лівайн Торг", ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД", ТОВ "Атланта Стайл", ТОВ "Укрнафта" , ТОВ "Благодар-Агро" які й відображені у податкових накладних.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Крім того, користуючись повноваженнями, визначеними ч.2 ст.9 КАС України, суд з метою ефективного захисту прав позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень, частково виходить за межі позовних вимог, і вважає, за необхідне зазначити, що слід визнати протиправними та скасувати рішення ДФС України:

- від 29.10.2018 №969106/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000009 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969109/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000010 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969107/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000046 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969104/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000045 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969105/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000047 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969108/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000048 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №1004913/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №2100013 від 21.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи той факт, що рішення ДФС України судом визнано протиправними та скасовано, суд вважає за необхідне зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні подані на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю "Маранта ОЙЛ" датою їх прийняття, а саме: №3000009 від 30.09.2018, №3000010 від 30.09.2018, №3000046 від 30.09.2018, №3000045 від 30.09.2018, №3000047 від 30.09.2018, №3000048 від 30.09.2018 та №2100013 від 21.09.2018, оскільки це буде вважатись дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при частковому задоволені позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Щодо витрат на правничу допомогу, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, представником позивача до справи були надані копії Договору від 05.03.2019 про надання професійної правової допомоги, ордер серії ТР №065909 про надання правової допомоги, додаток №1 до Договору про надання правової допомоги від 05 березня 2019 року, квитанція про прибуткового касового ордера №7 від 05.03.2019 на суму 9000,00 грн.

Розглянувши вказані документи, суд приходить висновку, що заява про повернення судових витрат на професійну правничу допомогу не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно вказаного додатку № 1 Виконавцем надано послуги на загальну вартість 9000,00 грн.

Відповідно до частини третьої статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України, для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

На виконання вимог ст. 134 КАС України Позивачем не надано жодного доказу щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, оскільки види послуг в додатку № 1 вказано загальні без конкретизації, що саме було здійснено Виконавцем та підтверджень/обґрунтованості понесення саме 9000,00 грн.

Крім того, Позивачем не надано жодного акту приймання-передачі наданих послуг чи акту виконаних робіт, складеного між Виконавцем та Замовником.

Конкретизація витрат на правничу допомогу, що наведена представником позивача в позовній заяві не може слугувати належним та допустимим доказом понесених витрат на правничу допомогу, оскільки не відповідає вимогами ч.3 ст.134 КАС.

Квитанція до прибуткового касового ордера №7 від 05.03.2019 також не може слугувати належним доказом щодо підтвердження витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката, виходячи з наступного. Так, відповідно до пункту 26 Положення видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки підписуються керівником і головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником. До видаткових ордерів додаються заяви на видачу готівки, розрахунки. Позивачем (не адвокатом) на підтвердження доказів понесених ним витрат не надано суду видаткових касових ордерів або платіжних доручень про передачу коштів адвокату.

Таким чином, оскільки витрати позивача мають бути підтверджені видатковим касовим ордером з підписами керівника та головного бухгалтера, або у випадку безготівкового розрахунку - платіжним дорученням, які суду не подані, у суду відсутні підстави включати до судових витрат по справі витрати відповідача на послуги адвоката як такі, що не підтверджені належними фінансовими документами.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд прийшов до переконання, про відмову в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Маранта Ойл" щодо повернення судових витрат на професійну правничу допомогу.

Разом з тим, враховуючи те, що суд прийшов до переконання про задоволення позову, тому підлягає до задоволення заява позивача, щодо стягнення понесених судових витрат на оплату судового збору.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення ДФС України:

- від 29.10.2018 №969106/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000009 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969109/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000010 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969107/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000046 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969104/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000045 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969105/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000047 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №969108/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000048 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 29.10.2018 №1004913/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №2100013 від 21.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні подані на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю "Маранта ОЙЛ" датою їх прийняття, а саме: №3000009 від 30.09.2018, №3000010 від 30.09.2018, №3000046 від 30.09.2018, №3000045 від 30.09.2018, №3000047 від 30.09.2018, №3000048 від 30.09.2018 та №2100013 від 21.09.2018.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Маранта ОЙЛ" судовий збір в сумі 13 477 (тринадцять тисяч чотириста сорок сім) грн. сплачений згідно платіжного доручення №2743 від 20 березня 2019 року.

5. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Реквізити сторін: позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Маранта ОЙЛ" - 46008, м.Тернопіль, вул.Шептицького, 11, код ЄДРПОУ 41473004;

відповідач 1 - Головне управління ДФС у Тернопільській області - 46021, м.Тернопіль, вул. Білецька, 1, код ЄДРПОУ 39403535.

відповідач 2 - Державна фіскальна служба України - 04053. м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197;

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22 липня 2019 року.

Головуючий суддя Осташ А.В.

копія вірна

Суддя Осташ А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено23.07.2019
Номер документу83171543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/761/19

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 17.07.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Судовий наказ від 19.02.2019

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні