ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2019 рокуЛьвів№ 857/8973/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий-суддя Довга О.І.,
суддя Запотічний І.І.,
суддя Бруновська Н.В.
секретар судового засідання Гнатик А.З.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 року (головуючий суддя Осташ А.В., м.Тернопіль, проголошено 16:10:26) у справі № 500/761/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ""Маранта ОЙЛ" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Тернопільській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
29.03.2019 року позивач звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області (відповідач 1) та до Державної фіскальної служби України (відповідач 2) в якому просив: визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000009; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000009 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000010; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000010 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000046, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000046 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000045; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000045 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000047; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000047 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.09.2018 №3000048; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.09.2018 №3000048 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 21.09.2018 №2100013; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21.09.2018 №2100013 подану ТОВ "Маранта Ойл" датою їх прийняття; стягнути з Головного управління ДФС у Тернопільській області витрати на оплату судового збору та витрати на правничу допомогу в розмірі 9000,00 грн.
Позов обґрунтовує тим, що протягом вересня 2018 року ТОВ "Маранта Ойл" було здійснено ряд господарських операцій на загальну суму 11899649,55 грн. на виконання різного роду укладених договорів із контрагентами, відтак позивачем сформовано податкові накладні. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про зупинення реєстрації податкових накладних та про відмову в реєстрації податкових накладних №3000009 від 30.09.2018, №3000010 від 30.09.2018, №3000046 від 30.09.2018, №3000045 від 30.09.2018, №3000047 від 30.09.2018, №3000048 від 30.09.2018 та №2100013 від 21.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, які на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 року позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано рішення ДФС України: від 29.10.2018 №969106/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000009 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 29.10.2018 №969109/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000010 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 29.10.2018 №969107/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000046 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 29.10.2018 №969104/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000045 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 29.10.2018 №969105/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000047 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 29.10.2018 №969108/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №3000048 від 30.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 29.10.2018 №1004913/41473004 про відмову в реєстрації податкової накладної №2100013 від 21.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні подані на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю "Маранта ОЙЛ" датою їх прийняття, а саме: №3000009 від 30.09.2018, №3000010 від 30.09.2018, №3000046 від 30.09.2018, №3000045 від 30.09.2018, №3000047 від 30.09.2018, №3000048 від 30.09.2018 та №2100013 від 21.09.2018. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач 1 подав апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на порушенням норм матеріального та процесуального права зазначив, що спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте відповідно до норм податкового законодавства. Позивачем не надано достатніх доказів які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладним. Зокрема, не надано документ, що посвідчує право власності на приміщення, документ про перерахування грошових коштів на рахунок орендодавця, акт приймання-передачі товару, паливні картки, скетч-картки, квитанції про перерахунки на розрахунковий рахунок постачальника вартості купленого товару, лист-вимога про оплату, рахунок постачальника, заявка покупця, заявка на перевезення вантажів, рахунок на оплату наданих послуг, документ про право власності на автозаправні станції (АЗС), протокол погодження цін, у зв`язку з чим просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Особи, які беруть участь у справі в судове засідання не з`явились. Водночас, відсутність сторін у справі, належних чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи в порядку ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України, не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності відповідно до норми ст.313 цього Кодексу. Згідно ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступні підстави.
Судом встановлені наступні обставини.
Основним видом діяльності ТОВ "Маранта Ойл" є роздрібна торгівля пальним та супутніми товарами на АЗС м.Тернополя та Тернопільської області.
Між ТОВ "Маранта Ойл" та ПАТ "Укрнафта" укладено договір суборенди приміщення №01/18 від 01.09.2018 предметом якого є надання в користування нежитлового приміщення ціною 120,00 грн. з ПДВ за один метр квадратний, загальною площею 200 м2, яке знаходиться за адресою: м. Тернопіль , вул. Камінна, 6.
На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт здачі приймання виконаних робіт на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 24000,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 4000,00 грн.
Дані послуги ПАТ "Укрнафта" були оплачені 29 жовтня 2018 року, що підтверджується платіжним дорученням №5082 та випискою з банківського рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ "Ощадбанк" за період з 29.10.2018 по 29.10.2018.
На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000009 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 24000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 4000,00 грн.)
ТОВ "Марнта Ойл" 10.10.2018 отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної №9220320800 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000009 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору суборенди приміщення із актом приймання-передачі робіт та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ПАТ "Укрнафта" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969106/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Між ТОВ "Маранта Ойл" та ПАТ "Укрнафта" укладено договір про надання послуг №02/18 від 01.09.2018 предметом якого є надання послуг в сфері управління обчислюваних засобів (наприклад адміністрування серверів, мережевого обладнання, ремонт, технічне обслуговування, тощо). Щомісячна вартість наданих послуг за умовами договору становить 5000,00 грн., що погоджено сторонами у протоколі погодження цін до вказаного договору.
На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт надання послуг на загальну суму послуг за вересень 2018 року у розмірі 5000,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 833,33 грн.
Дані послуги ПАТ "Укрнафта" були оплачені 29 жовтня 2018 року, що підтверджується платіжним дорученням №5083 та випискою з банківського рахунку позивача № НОМЕР_1 в АТ "Ощадбанк" за період з 29.10.2018 по 29.10.2018.
На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000010 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 833,330 грн.).
ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 10.10.2018 № 9220319706 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000010 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору про надання послуг із актом-приймання передачі та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ПАТ "Укрнафта" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969109/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД" укладено договір суборенди приміщення б/н від 01.09.2018 предметом якого є надання в користування нежитлового приміщення ціною 120,00 грн. з ПДВ за один метр квадратний, загальною площею 5 м2, яке знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Камінна, 6.
На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт здачі-приймання виконаних робіт на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 600,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 100,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000046 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 600,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 100,00 грн.)
ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9224989989 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000046 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору суборенди приміщення із актом приймання-передачі робіт та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969107/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Атланта Стайл" укладено договір суборенди приміщення №1.09-ОП2/18 предметом якого є надання в користування нежитлового приміщення ціною 120,00 грн. з ПДВ за один метр квадратний, загальною площею 5 м2, яке знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Камінна, 6.
На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт здачі-приймання виконаних робіт на загальну суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 600,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 100,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000045 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 600,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 100,00 грн.).
ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9225010932 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000045 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору суборенди приміщення із актом приймання-передачі робіт та оборотно-сальдову відомість по контрагенту ТОВ "Атланта Стайл" по рахунку 31.1.9 за період з 01.09.2018 по 26.10.2018.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969104/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Між ТОВ "Маранта Ойл" та ТОВ "Лівайн Торг" укладено договір поставки №П18-155/ЛТ від 03.09.2018 відповідно до якого Товариство зобов`язується поставити, а ТОВ "Лівайн Торг" прийняти та оплатити паливно-мастильні матеріали (бензин, дизельне паливо та газ) на АЗС, що знаходиться в Тернопільській області в кількості та за ціною, що передбачено в додатку до даного договору, які є його невід`ємною частиною.
На виконання даного договору, між сторонами 30.09.2018 укладено акт приймання-передачі товару на суму оренди за вересень 2018 року у розмірі 11011732,16 у тому числі ПДВ на суму 1835288,69 грн. та 857417,51 грн., у тому числі ПДВ на суму 142902,92 грн.
Дані послуги ПАТ "Укрнафта" були оплачені протягом жовтня 2018 року, що підтверджується висками по банківському рахунку позивача " НОМЕР_1 в АТ "Ощадбанк" за період з 16.10.2018 по 25.10.2018.
На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000047 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 11011732,16 грн. (в т.ч. ПДВ - 1835288,69 грн.).
На виконання податкових зобов`язань ТОВ "Маранта Ойл" було складено податкову накладну від 30.09.2018 №3000048 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 857417,53 грн. (в т.ч. ПДВ - 142902,53 грн.).
ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 № 9225019148 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000047 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9225018339 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 30.09.2018 №3000048 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання Квитанцій ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору поставки із актом приймання-передачі товару, оборотно-сальдову відомість по контрагенту ТОВ "Лівайн Торг" по рахунку 36.1 за жовтень 2018 року, виписку по банківському рахунку за період з 16 по 25 жовтня 2018 року, договори поставки №1312/2/2118, №1430/2/2118, №1611/2/2118 від 03.09.2018 з актами і специфікаціями, договір зберігання №649 від 03.09.2018 з актом приймання-передачі у протоколом узгодження цін, договір про перевезення №54 від 03.09.2018 з актами виконаних робіт, договір про перевезення вантажів №ЗГМ-3008 від 30.08.2018 та акт виконаних робіт, сертифікати відповідності та паспорти якості.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969105/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.09.2018 №3000047.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 29.10.2018 №969108/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.09.2018 №3000048.
Також, ТОВ "Маранта Ойл" сформувало податкову накладну від 21.09.2018 №2100013 на підставі фіскального чеку на загальну суму 299,86 грн., у тому числі ПДВ 49,98 грн., оскільки ТОВ "Благодар-Агро" було здійснено відпуск бензину автомобільного марки Energy А-95 Євро5-E5 на АЗС №26 Товариства за адресою: м.Збараж, вул. Грушевського, 145 через паливно-роздавальну колонку №1 з резервуару №2 за готівку оператором ОСОБА_1
Дану податкову накладну від 21.09.2018 №2100013 направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ - 299,86 грн. (в т.ч. ПДВ - 49,98 грн.).
ТОВ "Марнта Ойл" отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 15.10.2018 №9225092459 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 21.09.2018 №2100013 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання Квитанції ТОВ "Маранта Ойл" подано електронне Повідомлення із письмовим поясненням та додано копію договору оренди АЗС та чек №6588 від 21.09.2018.
Комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 28.11.2018 №1004913/41473004 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку, що порушені права позивача підлягають захисту, як шляхом визнання протиправним спірних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, так і шляхом зобов`язання відповідача зареєструвати вказані вище податкові накладні.
Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком з огляду на наступне.
Згідно із положеннями частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп. "а", "б" п.185.1. ст.185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 ПК України).
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Відповідно до пункту 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 6 Порядку №117).
За змістом п. 10 Порядку № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
На виконання п. 10 Порядку № 117, Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).
Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (Критерії).
Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.
Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та оформлюється протоколом.
До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.
За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків), голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості.
У Листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1. Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: ... 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться па непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім, бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1-1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з п. 1.6 них Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пп. 1.1-1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі, якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п. 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Відповідно до вимог пунктів 12 та 13 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно пункту 15 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 16 Порядку №117).
Пунктами 18-20 Порядку №117 регламентовано, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі (пункт 22 Порядку №117).
Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня (пункт 23 Порядку №117).
Колегія суддів зазначає, що з наявних в матеріалах справи письмових доказів, підтверджено реальний характер проведеної господарської операції між позивачем та ТОВ "Лівайн Торг", ТОВ "Тернопіль-нафта ЛТД", ТОВ "Атланта Стайл", ТОВ "Укрнафта" , ТОВ "Благодар-Агро" які й відображені у податкових накладних. Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що у відповідачів відсутні правові підстави, як для зупинення реєстрації так і для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення позовних вимог, а тому доводи апелянта слід відхилити.
Згідно з ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зазначене положення поширюється на доказування правомірності оскаржуваного рішення (дії чи бездіяльності). Окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб`єкт владних повноважень повинен доказувати фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов`язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.
В розумінні ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним, обґрунтованим та відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст.242, 243, 315, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Тернопільській області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 року у справі № 500/761/19 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня проголошення.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя О. І. Довга судді Н. В. Бруновська І. І. Запотічний Повне судове рішення складено 08 листопада 2019 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2019 |
Оприлюднено | 10.11.2019 |
Номер документу | 85492931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні