Постанова
від 18.07.2019 по справі 501/2127/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2019 р.м. ОдесаСправа № 501/2127/18 Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М. М.

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді - Єщенка О.В.

суддів - Димерлія О.О.

- Коваля М.П.

За участю: секретаря - Сторчака О.О.

позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Чорноморської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 9 квітня 2019 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чорноморської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив визнати протиправною відмову Чорноморської ЗОШ-7 щодо надання публічної інформації на його запит від 02.04.2018 року; зобов`язати Чорноморську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області надати ОСОБА_1 публічну інформацію, яка визначена у запиті у повному обсязі.

В обґрунтування позову зазначено, що 02.04.2018 року позивач відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" надіслав через веб-інтерфейс сайту "Доступ до правди" запит, в якому просив відповідача надати інформацію та документи, які навчальний заклад мав би опублікувати на виконання вимог ст. 30 Закону України "Про освіту". Однак, відповідач відмовив у наданні запитуваної інформації і документів з посиланням на необхідність здійснити оплату за виготовлення їх копій. Позивач вказує, що запитувана ним інформація відноситься до інформації, яка є відкритою, в силу закону має бути опублікована закладом освіти, спрямована на забезпечення права на отримання освіти та становить суспільний інтерес, а тому відмова у задоволенні запиту є протиправною.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 9 квітня 2019 року адміністративний позов задоволено. Суд визнав протиправною відмову від 25.04.2018 року Чорноморської загальноосвітньої школи I-III ступенів Чорноморської міської ради Одеської області у задоволенні запиту на інформацію ОСОБА_1 від 02.04.2018 року. Зобов`язав Чорноморську загальноосвітню школу I-III ступенів Чорноморської міської ради Одеської області надати ОСОБА_1 публічну інформацію, яка визначена у запиті від 02.04.2018 року, у повному обсязі.

В апеляційній скарзі Чорноморська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна не скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 02.04.2018 року на підставі статей 1, 6, 13, 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" надіслав через веб-інтерфейс сайту "Доступ до правди" Чорноморської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області запит з проханням надати інформацію (документи) щодо публікації інформації та документів, які визначені у ст. 30 Закону України "Про освіту" та становлять суспільний інтерес, зокрема, інформацію проте, де саме опубліковано вищезазначену інформацію щодо Чорноморської ЗОШ-7 (на власному сайті - із зазначенням адреси такого веб-сайту, чи на веб-сайті замовника - із зазначенням прямого посилання на сайті та сторінку, на якій така інформація і документи опубліковані). Надати інформацію із копіями документів, щодо яких не забезпечено закладом освіти або його засновником виконання вимог ст. 30 Закону України "Про освіту" або пряме посилання на публікацію на веб-сайті чи у формі відкритих даних, зокрема: інформацію щодо фінансування Чорноморської ЗОШ-7 на 2018 рік, у тому числі кошторис закладу на 2018 рік; бюджетні запити (потреби) на 2018 рік; інформацію про види, об`єкти, обсяги та вартість та строки проведення запланованих на 2018 рік ремонтних робіт за рахунок бюджетних коштів; інформацію про отриману ліцензію про провадження освітньої діяльності (із наданням копій ліцензії на провадження освітньої діяльності); статут закладу освіти; сертифікати про акредитацію освітніх програм; структуру та органи управління закладу освіти (із наданням копій рішень щодо затвердження складу таких органів); кадровий склад закладу освіти згідно із ліцензійними умовами; освітні програми, що реалізуються в закладі освіти та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою; територію обслуговування, закріплену за закладом освіти його засновником; ліцензійний обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у закладі освіти; мову (мови) освітнього процесу; наявність вакантних посад, порядок та умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення); матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами); результати моніторингу якості освіти; річний звіт про діяльність закладу освіти; правила прийому до закладу освіти; умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами; розмір плати за навчання, підготовки, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти; перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати; іншу інформацію, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства (копії рішень про затвердження складу такої інформації та порядку публікації); інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством протягом попереднього календарного року.

Листом від 25.04.2018 року Чорноморська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області на запит повідомила, що веб-сайт закладу освіти тимчасово не працює (до 01.08.2018 року) у зв`язку із відсутністю коштів на його утримання, тому інформація буде надана згідно ст. 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Так, відповідач зазначив, що відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк у межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. З урахуванням рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради №81 від 23.02.2017 року оплата витрат за копіювання та друк запитуваних документів складає 19 136 грн. за 5 140 сторінок (крім Статуту, безкоштовно).

Не погоджуючись з відмовою у наданні запитуваної інформації (документів), посилаючись на її необґрунтованість і неправомірність, позивач звернувся до суду із цим позовом, в якому ставиться питання про зобов`язання відповідача вчинити ці дії в судовому порядку.

Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач як орган, який виконує делеговані державою повноваження, є розпорядником інформації, пов`язаної з їх виконанням, відповідачем не спростовано, що саме він є розпорядником запитуваної інформації, не доведено, що ця інформація не є такою, що становить суспільний інтерес, у тому числі, не навів аргументів на спростування позовних вимог, обмежившись констатацією передчасності позову з огляду те, що позивачу було запропоновано спосіб отримання інформації.

У зв`язку із чим, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність відмови у задоволенні вимог у запиті та вбачав всі підстави для зобов`язання закладу освіти надати інформацію на запит позивача в судовому порядку.

Колегія суддів висновки суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову вважає правильними, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 року №2939-VI.

Статтею 1 Закону України від 13.01.2011 року №2939-VI визначено публічну інформацію як відображену та задокументовану будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформацію, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Доступ до інформації забезпечується, у тому числі, шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет та надання інформації за запитами на інформацію (ч. 1 ст. 5 Закону України від 13.01.2011 року №2939-VI).

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 10-1 Закону України від 13.01.2011 року №2939-VI публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Розпорядники інформації зобов`язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.

Створення та забезпечення функціонування єдиного державного веб-порталу відкритих даних здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері електронного урядування.

Згідно із ст. 20 Закону України від 13.01.2011 року №2939-VI загальний строк розгляду запиту на інформацію становить не більше п`яти днів з дня його отримання.

Колегія суддів враховує, що за змістом ст. 30 Закону України "Про освіту" від 05.09.2017 року №2145-VIII заклади освіти формують відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюють таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов`язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів: статут закладу освіти; ліцензії на провадження освітньої діяльності; сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти; структура та органи управління закладу освіти; кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами; освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою; територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти); ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти; мова (мови) освітнього процесу; наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення); матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами); напрями наукової та/або мистецької діяльності (для закладів вищої освіти); наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання; результати моніторингу якості освіти; річний звіт про діяльність закладу освіти; правила прийому до закладу освіти; умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами; розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти; перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати; правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти; план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

Заклади освіти, що отримують публічні кошти, та їх засновники зобов`язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація та документи, передбачені частинами другою і третьою цієї статті, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру Чорноморська загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 створена Чорноморською міською радою, є комунальною організацією (установою, закладом), основним видом діяльності якого являється надання загальної середньої освіти.

Отже, в силу приписів ст. 13 Закону України Про доступ до публічної інформації та ст. 30 "Про освіту" відповідач є розпорядником запитуваної позивачем інформації, а тому має дотримуватись законодавчо закріплених правил щодо її надання, у тому числі за відповідним запитом.

При цьому, як показав аналіз законодавства про освіту, запитувана позивачем інформація належить до відкритої інформації та має бути опублікована на офіційному сайті закладу.

Загальнодоступність цієї інформації та її наявність у розпорядженні відповідача підтверджується і змістом наданої відповіді на запит позивача.

Водночас, на думку колегії суддів, з огляду на те, що запитувана інформація підлягає оприлюдненню самостійно закладом освіти в порядку, визначеному законом, вимоги відповідача про необхідність здійснення позивачем оплати запитуваних матеріалів є безпідставними та необґрунтованими.

Враховуючи викладене, оскільки відповідач як розпорядник запитуваної інформації не виконав свій обов`язок щодо забезпечення позивача запитуваною інформацією, наявність технічних перешкод ніяким чином не може впливати на право позивача на одержання публічної інформації і ці обставини не можуть переважати над законним інтересом заявника, колегія суддів вважає цілком обґрунтованим та правомірним висновок суду першої інстанції про задоволення адміністративного позову та зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії в судовому порядку.

З огляду на те, що судом першої інстанції правильно застосовані норми матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції відповідають дійсним обставинам справи, колегія суддів вважає, що судове рішення відповідно до ст. 316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст.ст. 139, 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Чорноморської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Чорноморської міської ради Одеської області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 9 квітня 2019 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 23.07.2019 року.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: О.О. Димерлій

М.П. Коваль

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2019
Оприлюднено24.07.2019
Номер документу83195623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —501/2127/18

Постанова від 18.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 18.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Рішення від 09.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні