Справа № 420/3306/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Шляхо-будівельне управління - 69 (65074, м. Одеса, вул. Героїв Крут, 24, кв. 56, код ЄДРПОУ 42778187) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року № 1160194/42778187 від 11.05.2019 року № 1160193/42778187 від 11 . 05,2019 року, зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-69 № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Шляхо-будівельне управління -69 до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, в якому позивач просить:
визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року;
- № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року;
- № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року;
- № 1160194/427781 87 від 11.05.2019 року;
- № 1160193/42778187 від 11.05.2019 року
зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-69 № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що між ТОВ СКВО та ТОВ ШБУ-69 01.03.2019 р. укладений договір № 1/АБ, відповідно до умов якого Виконавець бере на себе зобов`язання власними силами з матеріалів Замовника здійснювати роботи по виготовленню асфальтобетону (далі - роботи), а Замовник бере на себе зобов`язання прийняти та оплатити виконані роботи.
Пунктом 2.3 договору передбачається, що Замовник може здійснювати передоплату робіт.
Відповідно до п. 3.1.2. вказаного договору, право власності на передані матеріали до Виконавця не переходить. На виконання умов договору № 1/АБ від 01.03.2019 року, ТОВ СКВО перерахувало грошові кошти в якості передоплати.
За результатами вказаної господарської операції, у встановленому законодавством порядку, ТОВ ШБУ-69 направило Головному управлінню ДФС в Одеській області, Північне управління у м. Одесі, Малиновська державна податкова інспекція (Малиновський район м. Одеси) податкові накладні № 1 від 01.04.2019р., № 2 від 03.04.2019 р., № 3 від 04.04.2019 р., № 4 від 05.04.2019 р., № 5 від 08.04.2019р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак 26.04.2019 року ТОВ ШБУ-69 отримало квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, в яких зазначено, що відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 23.99 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку.
ТОВ ШБУ-69 надіслало ГУ ДФС в Одеській області, Північне управління у м. Одесі, Малиновська державна податкова інспекція (Малиновський район м. Одеси) Повідомлення №1 від 06.05.2019 року про подання пояснень та копій первинних документів, що підтверджують реальність господарської операції.
Проте, комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 11.05.2019р. прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року. Підставами для прийняття рішень комісією зазначено ненадання платником податку копій документів.
Позивач вважає, що господарська операція, за результатами якої складено податкові накладні, має реальний характер, на момент здійснення операцій ТОВ ШБУ-69 має достатні технічні, людські та матеріальні ресурси, учасники операції зареєстровані платниками ПДВ. Відтак позивач вважає протиправними оскаржувані рішення та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою від 03.06.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання ухвали шляхом: надання до суду копії документа про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.
Ухвалою від 14.06.2019 р. відкрито провадження по справі та визначено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін); встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву; встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив; встановлено відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення; встановлено учасникам справи п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяв з процесуальних питань; призначено судове засідання по справі на 09.07.2019р.
03.07.2019р. від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву (вх. №ЕП/4911/19), в якому в обґрунтування правової позиції, зазначено, зокрема, що реєстрацію податкових накладних було зупинено, та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копій документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішеннями Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ТОВ ШБУ-69 було відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. В оскаржуваних рішеннях чітко зазначено які саме документи не було надано ТОВ ШБУ-69 . Відтак, на думку відповідачів, оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з посиланням на ненадання платником податку копій документів, необхідних для прийняття комісією рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування є обґрунтованими.
09.07.2019р. розгляд справи перенесено на 12.07.2019р. у зв`язку з перебуванням головуючого судді Самойлюк Г.П. на семінарі.
12.07.2019р. до суду надійшла заява представника позивача про розгляд справи без його участі у порядку письмового провадження.
До судового засідання 12.07.2019р. всі учасники явку представників не забезпечили.
За приписами ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Шляхо-будівельне управління- 69 (65074, м. Одеса, вул. Героїв Крут, 24, кв. 56, код ЄДРПОУ 42778187) зареєстровано як юридичну особу 28.01.2019р. (номер запису: 1 556 102 0000 068869).
Видами діяльності є: Код КВЕД 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва; Код КВЕД 23.62 Виготовлення виробів із гіпсу для будівництва; Код КВЕД 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання; Код КВЕД 23.64 Виробництво сухих будівельних сумішей; Код КВЕД 23.65 Виготовлення виробів із волокнистого цементу; Код КВЕД 23.69 Виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу; Код КВЕД 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у. (основний); Код КВЕД 42.91 Будівництво водних споруд; Код КВЕД 42.99 Будівництво інших споруд, н. в. і. у.; Код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 52.10 Складське господарство; Код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; Код КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад; Код КВЕД 42.13 Будівництво мостів і тунелів; Код КВЕД 42.21 Будівництво трубопроводів.
01.03.2019р. між ТОВ СКВО та ТОВ ШБУ-69 укладений договір № 1/АБ, відповідно до умов якого Виконавець бере на себе зобов`язання власними силами з матеріалів Замовника здійснювати роботи по виготовленню асфальтобетону (далі - роботи), а Замовник бере на себе зобов`язання прийняти та оплатити виконані роботи.
Пунктом 2.3 договору передбачається, що Замовник може здійснювати передоплату робіт.
Відповідно до п. 3.1.2. вказаного договору, право власності на передані матеріали до Виконавця не переходить.
На виконання умов договору № 1/АБ від 01.03.2019 року, ТОВ СКВО перерахувало грошові кошти на рахунок ТОВ ШБУ-69 в якості передоплати робіт: 01.04.2019р. року суму 2 000 000,00 грн; 08.04.2019р суму 2 100 000,00 грн.; 04.04.2019р. суму 2 100 000, 00 грн.; 05.04.2019 р. суму 1 000 000,00 грн.; 08.04.2019 р. суму 1 050 000,00 грн.; 10.04.2019р. суму 1 060 000,00 грн.; 10.04.2019 р. суму 800 000,00 грн.; 11.04.2019 р. суму 400 000,00 грн.; 11.04.2019 р. суму 1 750 000,00 грн.; 12.04.2019р. суму 770 000,00 грн.; 15.04.2019р. суму 2 070 000,00 грн.; 16.04.2019р. суму 1 550 000,00 грн.; 16.04.2019р. суму 1 950 000,00 грн.; 17.04.2019р. суму 860 000, 00 грн.; 17.04.2019р. суму 700 000,00 грн.; 17.04.2019р. суму 800 000,00 грн.; 22.04.2019р. суму 2 100 000,00 грн.; 23.04.2019р. суму 910 000,00 грн.; 24.04.2019р. суму 910 000,00 грн.; 24.04.2019р. суму 1 800 000,00 грн.; 25.04.2019р. суму 1 600 000,00 грн., що підтверджується копією банківської виписки рахунку НОМЕР_1 за період з 01.04.2019 року до 30.04.2019 року.
У встановленому законодавством порядку ТОВ ШБУ-69 направило Головному управлінню ДФС в Одеській області, Північне управління у м. Одесі, Малиновська державна податкова інспекція (Малиновський район м. Одеси) податкові накладні № 1 від 01.04.2019р., № 2 від 03.04.2019 р., № 3 від 04.04.2019 р., № 4 від 05.04.2019 р., № 5 від
08.04.2019р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
26.04.2019 року ТОВ ШБУ-69 отримало квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних.
У квитанціях від 26.04.2019р. зазначено, що відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН № 1 від 01.04.2019 р., № 2 від 03.04.2019р., № 3 від 04.04.2019 р., № 4 від 05.04.2019 р., № 5 від 08.04.2019 в Єдиному реєстрі реєстрація податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 23.99 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку.
ТОВ ШБУ-69 направлено ГУ ДФС в Одеській області, Північне управління у м. Одесі, Малиновська державна податкова інспекція (Малиновський район м. Одеси) Повідомлення №1 від 06.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Разом з поясненнями ТОВ ШБУ-69 направило фіскальному органу: документ довільного формату № 1 від 06.05.2019 року Договір суборенди № 03-АБЗ/19 від 01.03.2019 р. ; документ довільного формату № 2 від 06.05.2019 року Договір № 1/АБ від 01.03.2019р. ; документ довільного формату № 3 від 06.05.2019 року Банківська виписка по контрагенту ТОВ СКВО за квітень 2019 року ; документ довільного формату № 4 від 06.05.2019 року Обороти рахунку 361 по контрагенту ТОВ СКВО в розрізі договору № 1/АБ за період з 01.04.19 по 08.04.19р.
Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації були прийняті рішення:
- № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 01.04.2019 року;
- № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних № 2 від 03.04.2019 року;
- № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних № 3 від 04.04.2019 року;
- №1160194/427781 87 від 11.05.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних № 4 від 05.04.2019 року;
- № 1160193/42778187 від 11.05.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних № 5 від 08.04.2019 року.
В якості підстав для прийняття рішень комісією зазначено ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактур, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Не погодившись з прийнятими рішеннями, ТОВ ШБУ-69 15.05.2019р. звернулося до ДФС України зі скаргами: вих. № 3 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1160197/42778187 від 11.05.2019 р.; вих. № 4 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1160196/42778187 від 11.05.2019 р.; вих. № 5 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної накладних розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1160195/42778187 від 11.05.2019 р.; вих. № 6 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1160194/42778187 від 11.05.2019 р.; вих. № 7 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1160193/42778187 від 11.05.2019 р.
Рішеннями Комісії з розгляду скарг від 23.05.2019 року № 28862/42778187/2, № 28846/42778187/2, № 28869/42778187/2, № 28847/42778187/2, № 28854/42778187/2 у задоволенні скарг ТОВ ШБУ-69 відмовлено, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року, № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року, № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року, № 1160194/42778187 від 11.05.2019 року, № 1 160193/42778187 від 1 1.05.2019 року залишені без змін.
Позивач, не погоджуючись із зазначеними рішеннями контролюючого органу, звернувся з позовом до суду, в якому просить визнати їх протиправними та скасувати.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Відповідно до ст. 6 Конвенції Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення .
Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобовязань платник податку зобовязаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Слід зазначити, що відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з положеннями п. 20.2 ст. 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обовязкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 -1 .3 і 200 -1 .9 статті 200 -1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до п.12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018р. (далі Порядок № 117), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.п. 14-17 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
За змістом п. 18 Порядку №1246, на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстраціїподаткової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).
За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.
Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Відповідно до п. 23 постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних комісією регіонального рівня протягом пяти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Так, за результатами розгляду податкової накладної, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено, що з урахуванням положень п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної зупинена, у зв`язку із відповідністю вимогам Критеріїв ризиковості платника податку.
При цьому, суд звертає увагу, що Критерії ризиковості платника податку зазначені у п. 1 листа ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, пункт 2, на який міститься посилання у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних визначає Критерії ризиковості здійснення операцій та не стосується Критеріїв ризиковості платника податків.
У п. п. 2.1 п. 2 Критерії ризиковості здійснення операцій, зазначено, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює абоперевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)
Судом встановлено, що 01.03.2019р. Між ТОВ СКВО та ТОВ ШБУ-69 укладений договір № 1/АБ, згідно якого Виконавець бере на себе зобов`язання власними силами з матеріалів Замовника здійснювати роботи по виготовленню асфальтобетону (далі - роботи), а Замовник бере на себе зобов`язання прийняти та оплатити виконані роботи (п. 1.1 договору); приймання-передача результату виконаних робіт здійснюється за адресами 1) Київська область, Обухівський район, село Дерев`яна , вул . Молодіжна 21.; 2) Черкаська область, Кам`янський район, село Ребедайлівка, вул. Кам`янська, 2-О.
Пунктом 2.3 договору передбачається, що Замовник може здійснювати передоплату робіт.
Відповідно до п. 3.1.2. вказаного договору, право власності на передані матеріали до Виконавця не переходить.
Як зазначено позивачем та підтверджено матеріалами справи, грошові кошти були перераховані ТОВ СКВО на рахунок ТОВ ШБУ-69 в якості передоплати за роботу по виготовленню асфальтобетону, яка ще не була виконана, у зв`язку з чим, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, не надавалися.
У відповідності до абз.3 п. 201.4 ст. 201 ПК України, у разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань. (п. 201.7 ст. 201 ПК України).
З урахуванням наведеного, за правилом першої події - в даному випадку за датою зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як передоплата виконаних робіт ТОВ ШБУ-69 відповідно до вимог п.187.1 ст. 187 ПК України сформовано податкові накладні № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних , проте не зареєстровані в ЄРПН.
Крім того, на підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивач надає до суду та надавав до пояснень договір суборенди № 03-АБЗ/19 від 01.03.2019р., укладений між ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЕСКАДОР (Орендар) та ТОВ ШБУ-69 (Суборендар), згідно якого Орендар зобов`язується передати Суборендарю в тимчасове платне володіння та користування асфальтобетонні заводи: BENNINGHOVEN ТВА 4000, AMOMATIC-LMK VS 240S та АБЗ КДМ 20667 (далі - АБЗ) за аресами: Київська область, Обухівський район, село Дерев`яна, вул. Молодіжна 21; Черкаська область, Кам`янський район, село Ребедайлівка, вул. Кам`янська, 2-О, а Суборендар зобов`язується прийняти в тимчасове володіння та користування АБЗ Орендаря з метою виробництва асфальтобетонних та щебнево-мастикових асфальтобетонних сумішей і зобов`язується сплачувати Орендарю суборендну плату.
Ціллю, з якою використовуватимуться Суборендарем АБЗ є виготовлення асфальтобетонних та щебнево-мастикових асфальтобетонних сумішей, необхідних для забезпечення ведення виробничо - господарської діяльності Суборендаря.
Згідно актів приймання-передачі від 01.03.2019р. та 10.04.2019р. ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЕСКАДОР передав, а ТОВ ШБУ-69 прийняв асфальтобетонні заводи AMOMATIC-LMK VS 240S , BENNINGHOVEN ТВА 4000, КДМ 20667 ( а.с.69,70).
Таким чином, враховуючи, що: податкові накладні видані в межах операції, яка є об`єктом оподаткування; фактичне виконання даної операції підтверджується матеріалами справи та в порядку ч. 2 ст. 77 КАС України відповідачем наведене не спростовано та не доведено зворотного; продавець та покупець є платниками ПДВ; податкові накладні подані для реєстрації у встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податковоих накладних та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали видачі податкових накладних та прийняттю рішень про їх реєстрацію, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття оскаржуваних рішень, які прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для оцінки реальності господарської операції та для цілей прийняття оскаржуваних рішень, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.
У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржувані рішення контролюючого органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов`язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Відтак, оскільки в порядку виконання обов`язку, передбаченого ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачем не доведено законності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, суд, виходячи з положень п.2 ч. 2 ст. 245 та ч. 2 ст. 9 КАС України, дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року № 1160194/42778187 від 11.05.2019 року № 1160193/42778187 від 11 . 05,2019 року.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року, слід зазначити наступне.
Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкових накладних підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень ч. 2 ст. 9 та ч. 2 ст.162 КАС України ст.201, п.п. 19, 20 Порядку № 1246, суд дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов`язання Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкові накладні № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року " за датою її подання.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що при прийнятті рішення суд дійшов висновку про задоволення позову, суд вважає за необхідне, з урахуванням приписів ч. 1 ст. 139 КАС України, стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Шляхо-будівельне управління - 69 судовий збір у розмірі 9605,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю Шляхо-будівельне управління - 69 (65074, м. Одеса, вул. Героїв Крут, 24, кв. 56, код ЄДРПОУ 42778187) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року № 1160194/42778187 від 11.05.2019 року № 1160193/42778187 від 11 . 05,2019 року, зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-69 № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, - задовольнити.
- Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації
- № 1160197/42778187 від 11.05.2019 року;
- № 1160196/42778187 від 11.05.2019 року;
- № 1160195/42778187 від 11.05.2019 року;
- № 1160194/427781 87 від 11.05.2019 року;
- № 1160193/42778187 від 11.05.2019 року
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-69 (65074, м. Одеса, вул. Героїв Крут, 24, кв. 56, код ЄДРПОУ 42778187) № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 03.04.2019 року, № 3 від 04.04.2019 року, № 4 від 05.04.2019 року, № 5 від 08.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою їх подання.
Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Шляхо-будівельне управління - 69 (65074, м. Одеса, вул. Героїв Крут, 24, кв. 56, код ЄДРПОУ 42778187) судовий збір у розмірі 9605,00 грн. (дев`ять тисяча шістсот п`ять гривень 00 коп.)
Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Г.П. Самойлюк
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2019 |
Оприлюднено | 25.07.2019 |
Номер документу | 83213104 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні