Рішення
від 23.07.2019 по справі 824/652/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/652/18

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької обласної державної адміністрації, в особі голови Фищука Олександра Георгійовича, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Чернівецька обласна рада, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Обласна комунальна установа "Чернівецька обласна клінічна лікарня", про визнання протиправним розпорядження та наказу, -

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові (нова редакція) ОСОБА_1 (позивач) просить суд:

- визнати протиправним розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації Фищука О.Г. від 18.05.2018 року № 418-р "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня";

- визнати протиправним наказ Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

Ухвалою суду від 19.10.2018 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Чернівецьку обласну раду, та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Обласну комунальну установу "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Чернівецька обласна рада, як засновник обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня", не уповноважувала Чернівецьку обласну державну адміністрацію на здійснення функцій органу управління та на проведення конкурсу на посаду головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня". Вважає, що питання проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" відноситься виключно до компетенції Чернівецької обласної ради, яка як засновник здійснює повноваження органу управління щодо обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" до моменту делегування даних повноважень іншим особам виключно рішенням сесії Чернівецької обласної ради. А тому, вважає розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації Фищука О.Г. від 18.05.2018 року № 418-р "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та наказ Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" протиправними.

26.04.2019 року до суду надійшов відзив Чернівецької обласної державної адміністрації на позов, в якому зазначено, що позовні вимоги є необґрунтованими. Чернівецька обласна рада, у розумінні норми ч. 9 ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я та Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, не є і не може вважатися уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я, який належить до об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Здійснення цих функцій законодавець покладає на Чернівецьку облдержадміністрацію в особі її галузевого департаменту охорони здоров`я, які належать до системи органів виконавчої влади. Тому, розпорядження Чернівецької облдержадміністрації від 11.05.2018 року № 418-р та наказ департаменту охорони здоров`я від 29.05.2018 року № 404 у повній мірі відповідають законодавчим та нормативно-правовим актам, які регулюють питання проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я.

16.08.2018 року до суду надійшов відзив Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації на позов, в якому зазначено, що оскільки в установленому бюджетним законодавством порядку облдержадміністрація в особі її галузевого управління охорони здоров`я здійснює фінансування ОКУ Чернівецька обласна клінічна лікарня , то і управління цим закладом, як об`єктом спільної власності обласної ради, теж здійснюється облдержадміністрацією в особі її галузевого управління.

Третя особа Чернівецька обласна рада надала свої пояснення щодо предмету спору, в якому зазначила, що органом управління (Чернівецькою обласною радою) не приймалося рішення про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня . Крім того на засіданнях Чернівецької обласної ради не приймалося рішення про організацію проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня . В Чернівецькій обласній раді відсутні відомості щодо матеріалів, які стали підставою проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установив Чернівецька обласна клінічна лікарня , не делегувала організацію та не брала участь в проведенні конкурсу.

Третя особа Обласна комунальна установа "Чернівецька обласна клінічна лікарня" надала свої пояснення щодо предмету спору, в якому зазначила, що Чернівецькою обласною радою не приймалося рішення про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

З урахуванням заявлених вимог та заперечень, пояснень представників сторін, судом з метою з`ясування обставин справи було зобов`язано сторони надати письмові докази на підтвердження, або спростування позовних вимог та заперечень.

Оскільки сторонами на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, заперечення не було надано належні письмові докази, що вказувало на їх недостатність для встановлення обставин справи, суд відповідно до вимог частини 4 статті 9 КАС України зобов`язував сторони ухвалою суду надати суду письмові докази в обґрунтування заявлених вимог та заперечень, у зв`язку з чим розгляд справи відкладався, оголошувалась перерва, зупинялось провадження для примиреня.

Частиною 1 статті 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 3 статті 77 КАС України визначено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

У судовому засіданні позивач, представник позивача позов підтримали повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги, а також справу розглядати у порядку письмового провадження.

Представники Чернівецької обласної державної адміністрації, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації заперечували проти позовних вимог в повному обсязі, а також зазначили про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представники третіх осіб позов підтримали повністю, а також справу розглядати у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 08.08.1995 року №73-ОС ОСОБА_1 призначено головним лікарем обласної клінічної лікарні в порядку переводу з 09.08.1995 року, увільнивши від обов`язків начальника управління охорони здоров`я обласної ради народних депутатів ( пункт 5 статті 36 КЗпП України). (т. 1 а. с. 15) .

07.05.2013 року Чернівецька обласна рада, в особі голови ради Гайнічеру М.І., Департамент охорони здоров`я та цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації, в особі директора Департаменту ОСОБА_2 , відповідно до рішення 14 сесії Чернівецької обласної ради IV скликання від 25.12.2012 року № 184-14/12 призначили позивача на посаду керівника об`єкту спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області - головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня строком на 5 років з 07 травня 2013 року до 07 травня 2018 року.

02.05.2018 року розпорядженням голови Чернівецької обласної ради № 125 Про звільнення головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня ОСОБА_1 звільнено з роботи з посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня з 07.05.2018 року на підставі пункту 2 частини 1 статті 36 Кодексу законів про працю України в зв`язку із закінченням строку дії контракту. (т. 1 а. с. 16, 187, 243).

04.05.2018 року на виконання зазначеного розпорядження, відповідно до статті 6 Закону України Про місцеві державні адміністрації та Положенням про Департамент охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації наказом директора Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації № 26-К§1 позивача звільнено з посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня на підставі пункту 2 частини 1 статті 36 Кодексу законів про працю України. (т. 1 а. с. 46).

Розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації від 11.05.2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації доручено провести конкурс на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня та зобов`язано забезпечити організацію та проведення конкурсу відповідно до норм чинного законодавства. (т. 1 а. с. 18, 159, 242, т. 2 а. с. 176).

На офіційному сайті Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади головною лікаря Обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Як зазначено в оголошенні, правовими підставами для проведення конкурсу є Закон України Основи законодавства України про охорону здоров`я , постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (зі змінами), розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 11.05.2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласних комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Наказом в.о. директора Департаменту охорони здоров`я Чернівецької адміністрації Ю. Лесюка № 404 від 29.05.2018 року Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня на виконання Розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації від 11.05.2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня утворена конкурсна комісія з конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня , якій доручено проведення конкурсу відповідно до чинного законодавства. (т. 1 а. с. 19, 235, 241, т. 2 а. с. 177-178).

Ухвалою Шевченківського районного суду від 25.06.2018 року забезпечено позов ОСОБА_1 до Чернівецької обласної ради, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня шляхом зупинення дії наказу Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня до вступу в законну силу судового рішення в справі за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької обласної ради, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня про визнання незаконним розпорядження про звільнення з роботи головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня , поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Заборонено Чернівецькій обласній раді та Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації проводити конкурс на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня до вступу в законну силу судового рішення в справі за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької обласної ради, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня про визнання незаконним розпорядження про звільнення з роботи головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня , поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу до набрання рішення суду законної сили. (т. 2 а. с. 205-206).

25.06.2018 року наказом Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації № 480 Про призупинення процедури проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня призупинено 25.06.2018 року процедуру проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня до прийняття судом рішення по суті в справі. (т. 2 а. с. 179).

26.06.2018 року наказом Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації № 483 Про зупинення дії наказу взято до відома, що ухвалою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 25.06.2018 року про забезпечення позову по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 .

Пунктом 1.1. наказу зупинено дію наказу Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 р. № 404 Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня до вступу в законну силу судового рішення в справі за позовом ОСОБА_1 .

Пунктом 1.2. вказаного наказу заборонено проводити конкурс на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна лікарня до вступу в законну силу рішення за позовом ОСОБА_1 , до розгляду справи по суті і набрання рішенням суду законної сили. (т. 2 а. с. 203).

19.07.2018 року рішенням Шевченківського районного суду м. Чернівці справа № 727/5300/18 (провадження № 2/727/1187/18) визнано незаконним та скасовано розпорядження голови Чернівецької обласної ради від 02 травня 2018 року № 125 Про звільнення головного лікаря Обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня ОСОБА_1 .

Визнано не законним та скасовано наказ директора Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 04 травня 2018 року № 26-К§1 Про ОСОБА_1 .

Поновлено ОСОБА_1 на роботі на посаді головного лікаря Обласної комунальної установ Чернівецька обласна клінічна лікарня з 07 травня 2018 р.

В частині поновлення ОСОБА_1 на роботі на посаді головного лікаря Обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня допущено негайне виконання рішення суду. (т. 2 а. с. 234-240).

05.11.2018 року постановою Апеляційного суду Чернівецької області апеляційну скаргу Чернівецької обласної ради, департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації залишено без задоволення. Рішення Шевченківського районного суду м. Чернівців від 19.07.2018 року, залишено без змін. (т. 2 а. с. 241-246).

21.11.2018 року рішенням Чернівецької обласної ради № 182-27/18 Про реорганізацію шляхом перетворення обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня в обласне комунальне некомерційне підприємство Чернівецька обласна клінічна лікарня вирішено реорганізувати юридичну особу - обласну комунальну установу Чернівецька обласна клінічна лікарня (ідентифікаційний код юридичної особи 02005734, місцезнаходження: вул. Головна, буд. 137, місто Чернівці, Чернівецька область, 58001) шляхом перетворення її в обласне комунальне некомерційне підприємство Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Пунктом 2 вказаного рішення визначено, що встановити, що обласне комунальне некомерційне підприємство Чернівецька обласна клінічна лікарня є правонаступником усього майна, прав та обов`язків обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня . (т. 2 а. с. 78).

27.11.2018 року розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації О. Фищука № 1333-р Про відміну проведення конкурсу відмінено проведення раніше оголошеного конкурсу на зайняття посад головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Пунктом 2 вказаного розпорядження визнано таким, що втратило чинність, розпорядження обласної державної адміністрації від 11 травня 2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласних комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня . (т. 2 а. с. 79-80, 204).

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заперечення, зауваження, пояснення осіб, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, судом встановлено.

Згідно положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Спірні правовідносини регулюються Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), Законом України Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19 листопада 1992 року № 2801-XII (далі - Закон № 2801-XII), Законом України Про місцеві державні адміністрації від 9 квітня 1999 року № 586-XIV (далі - Закон № 586-XIV), Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1094 (далі - Порядок № 1094) та іншими нормативно правовими актами законодавства України.

Згідно ст. 3 Закону № 2801-XII заклад охорони здоров`я - юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Відповідно до ст. 15 Закону № 2801-XII реалізацію державної політики у сфері охорони здоров`я забезпечують:

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я;

інші центральні органи виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань.

Реалізацію державної політики у сфері охорони здоров`я в адміністративно-територіальних одиницях України здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації.

Статтею 16 Закону № 2801-XII визначено, що держава сприяє розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності.

Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом.

Мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.

Планування розвитку мережі державних і комунальних закладів охорони здоров`я, прийняття рішень про її оптимізацію, створення, реорганізацію, перепрофілювання державних і комунальних закладів охорони здоров`я здійснюються відповідно до закону органами, уповноваженими управляти об`єктами відповідно державної і комунальної власності.

Заклади охорони здоров`я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Не підлягають обов`язковій акредитації аптечні заклади. Акредитація аптечних закладів може здійснюватися на добровільних засадах.

Заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).

Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівників установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби здійснюються відповідно до законодавства про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Залежно від форми власності заклади охорони здоров`я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності. Державні та комунальні заклади охорони здоров`я не підлягають приватизації.

За організаційно-правовою формою заклади охорони здоров`я державної власності можуть утворюватися та функціонувати як казенні підприємства або державні установи.

За організаційно-правовою формою заклади охорони здоров`я комунальної власності можуть утворюватися та функціонувати як комунальні некомерційні підприємства або комунальні установи.

Заклади охорони здоров`я приватної власності не обмежені у виборі організаційно-правової форми.

Заклади охорони здоров`я, утворені в результаті реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров`я - державних та комунальних установ, можуть мати відокремлене майно (в тому числі кошти), закріплене за ними на праві оперативного управління, самостійний баланс, самостійно затверджувати штатний розпис, мати рахунки в установах банків, печатки.

Розпорядженням голови обласної ради № 29 від 09.03.2017 року, затверджено Статут Обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня (далі - Статут). (т. 1 а. с. 22-26, 172-183).

Пунктом 1.1. Статуту визначено, що обласна комунальна установа Чернівецька обласна клінічна лікарня є комунальною медичною установою, заснованою на спільній власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Чернівецької області (далі по тексту - Лікарня). Засновником лікарні є Чернівецька обласна рада (далі - Засновник).

Згідно п. 1.2. Статуту лікарня підпорядкована, підзвітна та підконтрольна Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації (надалі - Галузевий орган управління), який створює необхідні умови ля її функціонування щодо професійної діяльності та засновнику - щодо вирішення майнових питань.

Відповідно до п. 1.4. Статуту лікарня формує свою господарську, фінансову та іншу діяльність з виконання планових завдань, узгоджених з Галузевим органом управління, виключно на підставі законодавства України, з дотриманням Положень, встановлених цим Статутом.

Пунктом 1.5. Статуту передбачено, що зміни та доповнення до Статуту вносяться шляхом подання Статуту в новій редакції виключно за розпорядженням голови обласної ради та погодженням з Галузевим органом управління.

Згідно п. 4.1. Статуту структуру лікарні, її штатний розпис визначаються відповідно до штатних нормативів,, типових штатів закладів охорони здоров`я, обсягу і характеру робіт, затверджуються директором Галузевого органу управління за погодженням голови обласної ради.

У відповідності п. 4.2. Статуту лікарню очолює головний лікар, який відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам. Призначається та звільняється з посади у відповідності до Положення про порядок призначення та звільнення з посади керівників об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області затвердженого рішенням XIV сесії Чернівецької обласної ради VI скликання від 25.12.12р., № 184-14/12.

Як передбачено п. 4.3. Статуту головний лікар підзвітний Засновнику та Галузевому органу управління з усіх питань статутної, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності Лікарні, несе перед ними відповідальність за забезпечення діяльності лікарні відповідно до покладених на нього завдань і функцій згідно з чинним законодавством України.

Згідно п. 10.2 Статуту ліквідація Лікарні здійснюється: - за рішенням Засновника; - за рішенням господарського суду з підстав, передбачених законом.

13.09.2017 року рішенням Чернівецької обласної ради № 164-15/17 затверджено положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернівецької області.(далі - Положення). (т. 1 а. с. 188-203).

Відповідно до п. 1.1. Положення порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад Чернівецької області (далі - Порядок) розроблено відповідно до Конституції України, Кодексу законів про працю України, Господарського кодексу України, Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про вищу освіту , Основи законодавства України про охорону здоров`я , Про культуру та інших нормативно-правових актів.

Згідно п. 1.2 Положення дія цього порядку поширюється на керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад Чернівецької області, управління якими здійснюється обласна Рада та галузеві органи управління відповідно до делегованих повноважень.

У відповідності п. 2.1. Положення керівники призначаються на посаду обласною радою на її пленарних засіданнях, шляхом прийняття рішень.

Згідно з п. 2.4.6. Положення у разі відмови постійною комісією з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, щодо подовження терміну дії строкового трудового договору чи контракту з керівником, голова обласної ради на підставі розпорядження припиняє трудові відносини.

Відповідно до п. 3.5. Положення голова обласної ради, відповідно до чинного законодавства, видає розпорядження щодо припинення дії трудового договору (контракту), у разі закінчення терміну дії контракту (при умові не укладення контракту на новий термін (переукладення).

Чернівецька обласна рада у своїй діяльності керується Регламентом Чернівецької обласної ради VII скликання, затвердженого рішенням 5-ї сесії Чернівецької обласної ради VII скликання від 28.04.2016 року № 78-5/16. (далі - Регламент).

Пунктом 1.2. ст. 1 Регламенту передбачено, що порядок діяльності Ради, її органів, депутатів, посадових осіб та виконавчого апарату визначається Конституцією України, законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , Про службу в органах місцевого самоврядування , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про запобігання та протидії корупції , Про інформацію , Про доступ до публічної інформації , Про захист персональних даних , іншими законодавчими актами та цим Регламентом.

Згідно п. 2.1. ст. 2 Регламенту Рада здійснює свою діяльність на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної і матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених законодавством; державної підтримки та гарантії діяльності місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування; підзвітності та відповідальності органів ради та її посадових осіб перед виборцями.

Пунктами 14.1.-14.2 ст. 14 Регламенту визначено, що сесія Ради скликається головою Ради (у разі його відсутності - першим заступником, заступником голови ради) в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Сесія Ради також скликається головою Ради за пропозицією не менше однієї третини депутатів Ради від загального складу Ради або голови обласної державної адміністрації.

Формування порядку денного сесії Ради закріплене в ст. 15 Регламенту.

Згідно пунктів 15.1-15.2 ст. 15 Регламенту пропозиції до проекту порядку денного сесії Ради вносяться головою Ради, його заступниками, депутатами, постійними комісіями та головою обласної державної адміністрації.

Проекти рішень Ради, які підлягають обговоренню, оприлюднюються на офіційному веб-сайті Ради.

У відповідності до пунктів 15.4.-15.8 ст. 15 Регламенту пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії Ради або до затвердженого порядку денного сесії Ради, подається у формі проекту рішення із супровідним листом, пояснювальною запискою та аркушем-погодженням.

Візи розміщуються на звороті або на окремому аркуші до проекту рішення. Якщо проект рішення має додатки, вони візуються автором проекту.

Проекти рішень Ради голова Ради, перший заступник або заступник голови обласної ради передають до юридичного відділу виконавчого апарату Ради для розгляду, встановлення його відповідності чинному законодавству та узгодженості з попередніми рішеннями з цього ж питання. Якщо проект рішення відповідає чинному законодавству, працівник юридичного відділу візує його, а у випадку невідповідності проекту рішення чинному законодавству - надає висновок. Після цього проект рішення разом з іншими матеріалами передається відповідній профільній та іншим постійним комісіям для подальшої роботи.

Профільними комісіями є комісії, до повноважень яких Положенням про постійні комісії обласної ради віднесено підготовку та розгляд питань у межах компетенції Ради.

Всі проекти рішень Ради попередньо розглядаються відповідними постійними комісіями, крім звіту голови обласної державної адміністрації щодо виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету, рішень Ради із зазначених питань і здійснення делегованих Радою повноважень, звіту голови обласної ради про свою діяльність, інформацій і звітів тимчасових контрольних комісій обласної ради та запитів депутатів обласної ради. Без завізованих проектів рішень на паперових носіях та висновків відповідних профільних постійних комісій рішення обласної ради не приймається. З голосу рішення обласної ради не приймаються.

Перелік питань, які планується винести на розгляд пленарного засідання ради, розглядається Колегією ради. За наслідками розгляду Колегією ради проекту денного надаються рекомендації щодо внесення на розгляд пленарного засідання певного переліку питань (п. 15.10 ст. 15 Регламенту).

Відповідно до пунктів 16.1-16.3 ст. 16 Регламенту проект порядку денного сесії Ради обговорюється і затверджується в цілому більшістю голосів депутатів Ради від її загального складу.

Рішення про включення/виключення питання до/з ще не затвердженого в цілому порядку денного сесії приймається 1/3 депутатів від загального складу Ради. Якщо за наслідками голосування питання до порядку денного сесії не включено, то воно вважається відхиленим. Рішення про виключення питання із вже затвердженого в цілому порядку денного приймається більшістю депутатів від загального складу Ради.

Рішення про розгляд питань, затвердженого в цілому порядку денного, в іншій послідовності чи мотивоване рішення про відкладення їх розгляду на наступну сесію, а також про доповнення його новими питаннями приймається більшістю голосів депутатів від загального складу Ради.

Згідно п. 30.1 ст. 30 Регламенту Розгляд одного питання порядку денного без прийняття рішення щодо нього, як правило, не може перериватися розглядом інших питань порядку денного. Після закінчення часу для обговорення питання головуючий на пленарному засіданні Ради оголошує про перехід до голосування.

Згідно із пунктами 20, 27 ч. 1, ч. 2 ст. 43 Закону - №280/97, визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників; прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад.

Районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.

Перелік повноважень, які районні і обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям визначений статтею 44 даного Закону №280/97.

Відповідно до статті 44 Закону №280/97, районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям такі повноваження: підготовка і внесення на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно районів і областей, цільових програм з інших питань, а в місцях компактного проживання національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку, проектів рішень, інших матеріалів з питань, передбачених цією статтею; забезпечення виконання рішень ради; підготовка пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно областей та загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального та культурного розвитку України; забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку відповідної території, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів; підготовка і подання до відповідних органів виконавчої влади фінансових показників і пропозицій до проекту Державного бюджету України; сприяння інвестиційній діяльності на території району, області; об`єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об`єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів місцевого значення, на капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах) та на заходи щодо охорони праці та охорони навколишнього природного середовища; залучення в порядку, встановленому законом, підприємств, установ та організацій, які не належать до комунальної власності, до участі в обслуговуванні населення відповідної території, координація цієї роботи; затвердження маршрутів і графіків руху місцевого пасажирського транспорту незалежно від форм власності, узгодження цих питань стосовно транзитного пасажирського транспорту; підготовка питань про визначення у встановленому законом порядку території, вибір, вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією; організація охорони, реставрації, використання пам`яток історії та культури, архітектури і містобудування, палацово-паркових, паркових та садибних комплексів, природних заповідників місцевого значення; підготовка висновків щодо проектів місцевих містобудівних програм відповідних адміністративно-територіальних одиниць, що затверджуються сільськими, селищними, міськими радами;видача замовникам відповідно до законодавства містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок за межами населених пунктів; забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, туризму; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, сім`ї та молоді; підготовка і подання на затвердження ради пропозицій щодо організації територій і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об`єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам`ятками історії або культури, які охороняються законом, підготовка і подання на затвердження ради пропозицій щодо оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами "сезону тиші" з обмеженням господарської діяльності та добуванням об`єктів тваринного світу; вжиття необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до закону, інформування про них населення, залучення в установленому законом порядку до цих робіт підприємств, установ та організацій, а також населення; координація на відповідній території діяльності місцевих землевпорядних органів; здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов`язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок; забезпечення виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих районними, обласними радами.

Крім повноважень, зазначених у частині першій цієї статті, обласні ради делегують обласним державним адміністраціям такі повноваження: визначення відповідно до закону розміру відрахувань підприємствами, установами та організаціями, що надходять на розвиток шляхів загального користування в області; погодження у випадках, передбачених законом, з відповідними сільськими, селищними, міськими радами питань щодо розподілу коштів за використання природних ресурсів, які надходять до фондів охорони навколишнього природного середовища; підготовка проектів рішень про віднесення лісів до категорії захисності, а також про поділ лісів за розрядами так у випадках і порядку, передбачених законом; прийняття у встановленому законом порядку рішень про заборону використання окремих природних ресурсів загального користування; визначення відповідно до законодавства режиму використання територій рекреаційних зон; затвердження для підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, лімітів викидів і скидів забруднюючих речовин у довкілля та лімітів розміщення відходів у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону - №280/97 визначено, що делеговані повноваження - повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законом, а також повноваження органів місцевого самоврядування, які передаються відповідним місцевим державним адміністраціям за рішенням районних, обласних рад.

Відповідно до ст. 14 Закон № 586-XIV місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами, Кабінет Міністрів України в межах, визначених законами України, може передавати місцевим державним адміністраціям окремі повноваження органів виконавчої влади вищого рівня. Передача місцевим державним адміністраціям повноважень інших органів супроводжується передачею їм відповідних фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для здійснення цих повноважень.

Судом встановлено, що рішенням XV сесії XXII Чернівецької обласної ради від 19.08.1997 року "Про делегування повноважень обласній державній адміністрації", делегованого обласній державній адміністрації повноваження передбаченні статтею 44 Закону України" Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 року. (т. 1 а. с. 57).

Відповідно до статті 119 Конституції місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують: (окрім іншого) виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку.

З аналізу наведених вище норм закону, не вбачається таких делегованих повноважень, як призначення і звільнення з посади керівників закладів та установ комунальної власності.

З огляду на викладене слід дійти висновку, що Чернівецька обласна державна адміністрація наділена лише вищевказаними делегованими повноваженнями, серед яких відсутні повноваження управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст. А тому, управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад, призначення і звільнення їх керівників відноситься до виключної компетенції обласної ради.

Судом встановлено, що 11.05.2018 року розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації О. Фищука № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня Департамент охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації зобов`язано провести конкурс на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня та зобов`язано забезпечити організацію та проведення конкурсу відповідно до норм чинного законодавства. (т. 1 а. с. 18, 159, 242, т. 2 а. с. 176).

Позивач стверджує, що питання проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня відноситься виключно до компетенції Чернівецької обласної ради, як засновника, що здійснює повноваження органу управління обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Дані повноваження Чернівецької обласної ради закріплені в статуті обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Відповідно до п. 1.1. Статуту обласна комунальна установа Чернівецька обласна клінічна лікарня є комунальною медичною установою, заснованою на спільній власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Чернівецької області Засновником лікарні є Чернівецька обласна рада.

Таким чином, саме до компетенції Чернівецької обласної ради відноситься питання проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласна комунальна установа Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Таким чином, приймаючи розпорядження № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня від 11.05.2018 року Чернівецька обласна державна адміністрація вийшла за межі своїх повноважень передбачених законом.

Як судом встановлено, 27.11.2018 року розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації О. Фишука № 1333-р Про відміну проведення конкурсу відмінено проведення раніше оголошеного конкурсу на зайняття посад головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Пунктом 2 вказаного розпорядження визнано таким, що втратило чинність, розпорядження обласної державної адміністрації від 11 травня 2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласних комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня . (т. 2 а. с. 79-80, 204).

Таким чином, враховуючи, що спірне розпорядження визнано таким, що втратило чинність, а отже відсутній предмет спору, суд дійшов висновку, що позовна вимога визнати протиправним розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації Фищука О.Г. від 18.05.2018 року № 418-р "Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

У відповідності п. 2.1. Положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернівецької області керівники призначаються на посаду обласною радою на її пленарних засіданнях, шляхом прийняття рішень.

Згідно з п. 2.4.6. Положення у разі відмови постійною комісією з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, щодо подовження терміну дії строкового трудового договору чи контракту з керівником, голова обласної ради на підставі розпорядження припиняє трудові відносини.

Відповідно до п. 3.5. Положення голова обласної ради, відповідно до чинного законодавства, видає розпорядження щодо припинення дії трудового договору (контракту), у разі закінчення терміну дії контракту (при умові не укладення контракту на новий термін (переукладення).

Відповідно до частини 7-9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та хорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Так, механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначений Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1094 (далі - Порядок № 1094)

Пунктом 3 Порядку № 1094 проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (надалі по тексту також - Порядок №1094) передбачено, що конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства;5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.

Підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади (пункт 4 Порядку №1094).

Відповідно до покладених завдань і визначених повноважень у Положенні про Департамент охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням обласної державної адміністрації від 04.07.2014 року № 326-р (в редакції станом на день прийняття оскаржуваного рішення) - за Департамент охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації не визначено повноважень щодо створення конкурсних комісій з проведення конкурсу на зайняття посади керівників закладів та установ комунальної власності.

Крім того, судом встановлено, що 27.11.2018 року розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації О. Фищука № 1333-р Про відміну проведення конкурсу відмінено проведення раніше оголошеного конкурсу на зайняття посад головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня .

Пунктом 2 вказаного розпорядження визнано таким, що втратило чинність, розпорядження обласної державної адміністрації від 11 травня 2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласних комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня . (т. 2 а. с. 79-80, 204).

З урахуванням дослідження письмових доказів, судом встановлено, що Чернівецькою обласною радою, яка відповідно до пункту 1.1. Статуту є засновником обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня , не приймалося розпоряджень щодо надання доручень Чернівецькій обласній державній адміністрації, Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації щодо проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня

Оскільки наказ Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" приймався на підставі розпорядження обласної державної адміністрації від 11 травня 2018 року № 418-р Про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи Чернівецька обласна клінічна лікарня , яке під час розгляду справи визнано таким, що втратило чинність, то є підстави про визнання його протиправним.

Відповідно до ч. 1 ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Пунктом 2 ч. 2 ст. 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Враховуючи повноваження суду при вирішенні справи, закріплені в ст. 245 КАС України, та визнання наказу Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" протиправним, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне скасувати наказ Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Як зазначено частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. ч. 1-3 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку, що у відповідача не було правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення.

При цьому суд звертає увагу, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити частково.

Згідно з ч. 1 та ч. 3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

З матеріалів справи видно, що за подання вказаного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1409,60 грн., що підтверджується квитанцією № 166 від 331.07.2018 року (т.1 а. с. 38).

Оскільки, позов підлягає до задоволенню частково, а саме одна вимога із двох, а саме: визнано протиправним та скасовано наказ Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня", суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) пропорційно заявлених вимог щодо кожного з відповідачів.

Таким чином, суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) у сумі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 72-80, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації від 29.05.2018 року № 404 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

3. Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у сумі 1762,00 грн., за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації (58010, м. Чернівці, вулиця Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 39302152), що підтверджується квитанцією № 166 від 331.07.2018 року.

4. В іншій частині відмовити.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Позивач: - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач 1: - Чернівецької обласної державної адміністрації, в особі голови Фищука Олександра Георгійовича (58010, м. Чернівці, вулиця Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 00022680).

Відповідач 2: - Департаменту охорони здоров`я Чернівецької обласної державної адміністрації (58010, м. Чернівці, вулиця Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 39302152).

Третя особа: Чернівецька обласна рада (58010, м. Чернівці, вулиця Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 25081241).

Третя особа: Обласна комунальна установа "Чернівецька обласна клінічна лікарня" (58001, м. Чернівці, вулиця Головна, 197, код ЄДРПОУ 02005734).

Суддя Дембіцький П.Д.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83213530
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/652/18-а

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні