Постанова
від 24.07.2019 по справі 200/2650/19-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2019 року справа №200/2650/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Гаврищук Т.Г.

суддів: Казначеєва Е.Г.

Сіваченка І.В.

за участю секретаря судового засідання Кобець О.А.

за участю сторін по справі:

позивач: не з`явився

відповідач1: Груєнко С. Л . (за довіреністю)

відповідач2: Груєнко С.Л. (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду (головуючий І інстанції Михайлик А.С.) від 19 квітня 2019 року, повний текст рішення складено 22 квітня 2019 року у справі № 200/2650/19-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРСПЕЦШАХТОБУД" до Головного управління ДФС у Донецькій області, Державної фіскальної служби України про скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Державної фіскальної служби України про скасування рішення №1052616/40946733 від 16.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 122 від 28.12.2018 року та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 122 від 28.12.2018 року.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року позов задоволено, скасовано рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області № 1052616/40946733 від 16.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 122 від 16.01.2019 року; зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 122 від 28.12.2018 року

В апеляційній скарзі відповідач1 просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач1 посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Відповідач вважає, що судом першої інстанції не прийнято до уваги факт порушення позивачем норм реєстраційного ліміту податкових накладних відповідно до п.200-1.3 ст.200 ПК України.

На адресу Першого апеляційного адміністративного суду надіслано відзив на скаргу, в якому позивач проти доводів апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, ухвалено судом відповідно до норм матеріального та процесуального права на підставі повного і всебічного з`ясування обставин в адміністративній справі.

Апеляційний суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача1,2, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на скаргу, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 40946733. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходженням товариства є: 84122, Донецька обл., м. Словянськ, вул. Університетська, буд. 36, оф. 6. За даними Єдиного державного реєстру позивач перебуває на обліку Головному управлінні ДФС у Донецькій області (Словянська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області). Позивач є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом реєстру платників податку на додану вартість №1605224500282 (арк. справи 12).

Позивачем 09.01.2019 р. направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 122 від 28.12.2018, в якій продавцем (постачальником визначений позивач, покупцем - ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 , ПДВ в сумі 19806,14 грн. (арк. справи 13).

Згідно квитанції від 10.01.2019р. податкову накладну прийнято (реєстраційний номер документу 9298892849), реєстрацію зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку із тим, що податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . За змістом квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою реєстрації вказаної податкової накладної позивач направив до податкового органу пояснення та копії актів виконаних робіт за грудень 2018 року, копію договору підряду № 741 ШСП від 16.03.2017р., на підставі якого позивачем виконувалися роботи для ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 , ліцензію на здійснення господарської діяльності з будівництва обєктів IV та V категорій складності, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням № 1 від 15.01.2019 року та іншими наявними в матеріалах справи документами (арк. справи 167, 168-180).

Як вбачається з наданих позивачем документів, 16.03.2017р. між ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 (генпідрядник) та позивачем (підрядник) укладений договір підряду № 741 ШСП згідно умов якого позивач зобов`язався виконати власними та залученими засобами будівельно-монтажні роботи, передбачені проектною документацією за об`єктами будівництва ПрАТ ШУ Покровське , гарантувати їх належну якість та усувати допущені недоліки та дефекти в гарантійні строки, а генпідрядник зобов`язався прийняти та сплатити зазначені роботи. Згідно актів приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року № 75, № 77, 76, 78, 80, 81, № 64 КФ, 65 КФ,65-1 КФ, 66 КФ, 70 КФ у грудні 2018 року позивачем на виконання прийнятих зобов`язань за договором № 741 ШСП від 16.03.2017 виконано роботи на вартістю 99 030,70 грн., сума ПДВ 19 806,14. Копії цих актів наявні в матеріалах справи (арк. справи 34-37, 38-41, 42-46, 47-51, 52-59, 60-63, 64- 67, 68-73, 74-78, 79-82, 83-85)

Рішенням від 16.01.2019 р. № 11052616/40946733 комісією Головного управління ДФС у Донецькій області відмовлено в реєстрації наданої позивачем на реєстрацію податкової накладної №122 від 28.12.2018р. (арк. справи 15-16). Підставою відмови в реєстрації зазначено ненадання позивачем копій: договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них та розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 28.01.2019р. № 5284/40946733/2 скарга позивача на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної залишена без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін (арк. справи 19).

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок №1246).

Пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції Закону від 07.12.2017 р. N2245-VIII) передбачає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 12, 13 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться їх перевірки, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 17 цього порядку передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 року (далі Порядок №117), пунктом 3 якого визначений перелік ознак за якими перевіряються податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 5, 6, 7 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, або податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості платника податку, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється .

Згідно пункту 12 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1)номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2)порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (Пункт13 Порядку)

Пунктом 21 Порядку № 117 визначено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування визначено: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, згідно квитанції від 10.01.2019р. реєстрацію спірної податкової накладної зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку із тим, що податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . За змістом квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою реєстрації вказаної податкової накладної позивач направив до податкового органу пояснення та копії актів виконаних робіт за грудень 2018 року, копію договору підряду № 741 ШСП від 16.03.2017р., на підставі якого позивачем виконувалися роботи для ТОВ ШАХТА СВЯТО-ПОКРОВСЬКА № 3 , ліцензію на здійснення господарської діяльності з будівництва обєктів IV та V категорій складності, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням № 1 від 15.01.2019 та іншими наявними в матеріалах справи документами (арк. справи 167, 168-180).

З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що прийняте рішення від 16.01.2019 № 1052616/40946733 про відмову в реєстрації податкової накладної через ненадання копій документів є неправомірним та прийнятим за відсутності на те правових підстав, а тому правомірно задоволено позов.

Посилання відповідача на порушення позивачем реєстраційного ліміту податкових накладних, який встановлюється у відповідності до пункту 200-1.3 статті 200 Податкового кодексу України, колегією суддів не прийнято до уваги, оскільки оскаржуване позивачем рішення, що є предметом спору в цій справі, не містить такої підстави відмови для реєстрації податкової накладної № 122 від 28.12.2018 року.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Колегія суддів дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу.

Керуючись статтями 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року у справі № 200/2650/19-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року у справі №200/2650/19-а - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частина постанови прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 24 липня 2019 року.

Повне судове рішення складено 24 липня 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 24 липня 2019 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: Е.Г. Казначеєв

І.В. Сіваченко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83216312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2650/19-а

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 24.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 24.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 19.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні