ГОСПОДАРСЬКИЙ С У Д
Кіровоградської області
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел/факс: 22-09-70/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
25 липня 2019 року Справа № 5013/2379/11
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коваленко Н.М.
при секретарі судового засідання Легун А.О.,
розглянувши клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019, листи №02-02-58/694 від 20.06.2019 та №02-02-58/770 від 20.07.2019 ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. у справі №5013/2379/11 від 05.12.2011
за заявою голови ліквідаційної комісії дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1", 25005, м. Кіровоград, вул. Варшавська, 90,
про банкрутство дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів №1" (далі - ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1"), 25005, м. Кіровоград, вул. Варшавська, 90,
ПРЕДСТАВНИКИ:
від кредиторів - участі не брали;
від банкрута - участі не брали;
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 02.03.2012 господарський суд визнав ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів №1" банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру щодо ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1".
Під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатори банкрута неодноразово змінювалися.
Ухвалою від 22.09.2016 господарський суд заяву № 02-01/142 від 25.07.2016 ліквідатора, арбітражного керуючого Жмакіна С.А. задовольнив. Припинив обов`язки арбітражного керуючого Жмакіна С.А. в якості ліквідатора ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів №1" з 22.09.2016. Призначив ліквідатором банкрута - ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1" арбітражного керуючого Вербицького О.В.
До господарського суду 27.05.2019 системою "Електронний суд" надійшло клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. з вимогами зобов`язати:
1. Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області у встановленому порядку організувати та провести аналіз фінансово-господарського стану боржника - ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1" (код ЄДР 00951907) для отримання висновку про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, висновок подати для долучення до справи про банкрутство;
2. Засновника боржника - ДП ДАК "Хліб України" (вул. Саксаганського, 1, м. Київ, 01601), орган управління - Міністерство аграрної політики України та продовольства України (вул. Хрещатик, буд. 24, м. Київ, 01001), боржника надати необхідні документи для проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника.
Ухвалою від 05.06.2019 господарський суд розгляд клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. призначив на 11:00 - 25.06.2019. Зобов`язав ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. до засідання суду, не пізніше 21.06.2019, надати суду:
- правове обґрунтування посилання у заявленому клопотанні на норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції після набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI, враховуючи дату постанова про визнання ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1" банкрутом;
- документальні докази звернення ліквідатора до Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, ДП ДАК "Хліб України" та Міністерства аграрної політики України та продовольства України з відповідними вимогами, а також відповіді зазначеного органу на таке звернення;
- документальні докази вжиття ліквідатором заходів щодо проведення аналізу фінансово-господарського стану банкрута для отримання висновку про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, тощо.
Зобов`язав Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області, ДП ДАК "Хліб України" та Міністерство аграрної політики України та продовольства України до засідання суду, не пізніше 24.06.2019, надати суду письмово викладену позицію щодо заявленого ліквідатором клопотання.
На виконання вимог зазначеної ухвали, 14.06.2019 Головним територіальним управлінням юстиції у Кіровоградській області подано пояснення №5013/2379/11 від 13.06.2019, за якими останній зазначає, що обов`язок здійснення аналізу фінансового становища банкрута покладено саме на арбітражного керуючого, ліквідатора банкрута, а проведення аналізу або підготовка висновків здійснюється виключно на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу.
Ліквідатором, арбітражним керуючим Вербицьким О.В. 20.06.2019 засобами електронного зв`язку (електронною поштою) з КЕП та 21.06.2019 поштою подано до господарського суду лист №02-02-58/694 від 20.06.2019 "Про виконання ухвали" з вимогою розглянути клопотання без участі ліквідатора, задовольнити клопотання, зобов`язати:
1. Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області у встановленому порядку приготувати висновок про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства боржника - ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів №1" (код ЄДР 00951907) та висновок подати для долучення до справи про банкрутство;
2. Засновника боржника - ДП ДАК "Хліб України" (вул. Саксаганського, 1, м. Київ, 01601), орган управління - Міністерство аграрної політики України та продовольства України (вул. Хрещатик, буд. 24, м. Київ, 01001), боржника надати необхідні документи для проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника.
При цьому, ліквідатором вимоги ухвали суду від 05.06.2019 виконано частково.
Крім цього, 25.06.2019 до господарського суду надійшли пояснення №1-2-387/2-12/182 від 20.06.2019 ДП ДАК "Хліб України", якими повідомлено, що ДП ДАК "Хліб України" не відповідає за зобов`язаннями ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів №1" (код ЄДРПОУ 00951907) та не володіє необхідними документами для проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника з відповідним обґрунтуванням.
Ухвалою від 25.06.2019 господарський суд розгляд клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. відклав до 25.07.2019. Ухвалив розгляд вимог ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В., викладених в листі №02-02-58/694 від 20.06.2019, здійснити в межах такого засідання суду.
Зобов`язав ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. до засідання суду, не пізніше 22.07.2019, надати суду:
- документальні докази звернення ліквідатора до ДП ДАК "Хліб України" та Міністерства аграрної політики України та продовольства України з відповідними вимогами, а також відповіді зазначеного органу на таке звернення;
- письмові пояснення щодо чіткого переліку вимог ліквідатора станом на даний час з урахуванням клопотання останнього №02-02-58/610 від 24.05.2019 та листа №02-02-58/694 від 20.06.2019.
Зобов`язав Міністерство аграрної політики України та продовольства України до засідання суду, не пізніше 22.07.2019, надати суду письмово викладену позицію щодо заявленого ліквідатором клопотання.
Явку учасників справи в засідання суду обов`язковою не визнавав.
До господарського суду 25.07.2019 системою "Електронний суд" ліквідатором арбітражним керуючим Вербицьким О.В. подано лист №02-02-58/770 від 20.07.2019 "Про виконання ухвали" з вимогою розглянути клопотання без участі ліквідатора, задовольнити клопотання, зобов`язати:
1. Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області у встановленому порядку приготувати висновок про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства боржника - Дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "ККХП № 1" (код ЄДРПОУ 00951907) та висновок подати для долучення до справи про банкрутство.
2. 3асновника боржника - ДАК "Хліб України" (вул. Саксаганського, І, м. Київ, 01601), орган управління - Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, буд. 24, м. Київ, 01001) надати необхідні документи для проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника, а саме документи, які зазначені у вимозі про передачу документів, матеріальних цінностей та передбачені Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 (із змінами) та необхідні для аналізу.
В такому листі ліквідатором, зокрема, зазначено, що 11.06.2019 вих. №656 на адресу засновника - ДАК "Хліб України" та органа управління - Мінагропромполітики України. Відповідь отримана 27.06.2019 від ДАК "Хліб України". Ухвалою господарського суду м. Києва від 25.06.2019 по справі №46/528-6 припинено процедуру розпорядження майном ДАК "Хліб України", повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Лахненка Є.М., введено процедуру санації у справі та призначено керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Лахненка Є.М. 08.07.2019 вих. №728 на адресу Лахненко Є.М. та повторно до органа управління - Мінагропромполітики України направлена вимога. Відповідь не отримана. По телефону повідомлено про те, що відповіді відправлені по пошті.
Щодо чіткого переліку вимог ліквідатора станом на даний час повідомлено, що для підготовки аналізу необхідно відповідно до Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 №14 (із змінами) певна бухгалтерська та фінансова документація, яка витребувана від посадових осіб банкрута та повинна бути у засновника та органу управління.
Думка органу управління щодо припинення повноважень з моменту визнання банкрутом ліквідатор вважає помилковою, так як відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня призначення до ліквідатора переходять права керівника (органів управління) банкрута.
До господарського суду 22.07.2019 надійшли пояснення №31-4/896 від 17.07.2019 Міністерства аграрної політики України та продовольства України, за якими відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11.08.2010 №764 "Про заходи з утворення державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (далі - Постанова) прийнято рішення про припинення шляхом ліквідації дочірніх підприємств Державної акціонерної компанії "Хліб України", у тому числі Дочірнього підприємства "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1".
Крім того, згідно п. 3 Постанови Державній акціонерні компанії "Хліб України" доручено до 31 грудня 2013 року:
- утворити комісію з ліквідації дочірніх підприємств Компанії та затвердити її склад;
- здійснити заходи з ліквідації зазначених підприємств та подати на затвердження Міністерству аграрної політики та продовольства їх ліквідаційний баланс та акти приймання-передачі цілісних майнових комплексів відповідних підприємств.
Частиною 4 ст. 105 Цивільного кодексу України передбачено, що до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Разом з тим, ухвалою Господарського суду Кіровоградської області від 05.12.2011 у справі №5013/279/11 порушено провадження у справі про банкрутство ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський КХП № 1" за заявою голови ліквідаційної комісії Підприємства.
Враховуючи вищевикладене, у Мінагрополітики відсутні документи для проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника.
Клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. обґрунтовано тим, що відповідно до п. 1 Положення "Про Міністерство юстиції України", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №228, Міністерство юстиції України є державним органом з питань банкрутства. Орган державної влади з питань банкрутства сприяє створенню організаційних, економічних та інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності суб`єктів підприємництва - боржників або визнання їх банкрутами. Повноваження органу державної влади з питань банкрутства визначаються законом.
Так, повноваження органу з питань банкрутства передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до абз. 16 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до учасників у справі про банкрутство, зокрема, належить державний орган з питань банкрутства.
Згідно ст. 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" - державний орган з питань банкрутства сприяє створенню організаційних, економічних, інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, у тому числі процедур банкрутства державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків; а також, серед іншого,
- установлює порядок проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності незаконних дій у разі банкрутства і організовує проведення такого аналізу при порушенні проваджень у справах про банкрутство державних підприємств і підприємств у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків;
- готує на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства;
- здійснює інші передбачені законодавством повноваження.
Для забезпечення виконання повноважень державний орган з питань банкрутства може залучати відповідні організації та спеціалістів у порядку і на умовах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, та підготовки на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновків про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності незаконних дій у разі банкрутства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 26.02.2013 №327/5, для здійснення аналізу державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, Міністерством юстиції України (далі - Мін`юст України) та підготовки висновків щодо наявності ознак фіктивного банкрутства доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Висновки) можуть бути залучені спеціалізовані організації та спеціалісти відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.01.2013 №27 "Про залучення організацій та спеціалістів до забезпечення здійснення повноважень державного органу з питань банкрутства".
Відповідно до п. 2 Порядку, проведення аналізу або підготовка висновків на запити господарського суду, у провадженні якого знаходиться справа про банкрутство, прокуратури чи іншого органу, який здійснює кримінальне провадження, інших уповноважених органів, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення у випадку вчинення незаконних дій у разі банкрутства, або фіктивного банкрутства, а також органу управління державним майном у разі запиту щодо державного підприємства та підприємства, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, здійснюють структурний підрозділ Мін`юсту України, який забезпечує реалізацію повноважень державного органу, з питань банкрутства.
За листом №02-02-58/694 від 20.06.2019 "Про виконання ухвали" ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. на виконання ухвали суду ліквідатором повідомлено, що постановою суду від 02.03.2012 ДП ДАК Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1" (код ЄДРПОУ 00951907) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру. Ухвалою суду від 22.09.2016 призначено ліквідатором - арбітражного керуючого Вербицького О.В.
Посилання у заявленому клопотанні на ст. 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції після набрання чинності Законом України від 22.12.2011 № 4212-VI помилкова, слід враховувати ст. 2 Закону в редакції Закону на дату визнання банкрутом).
Так, згідно ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 16.10.2011) державний орган з питань банкрутства:
сприяє створенню організаційних, економічних, інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;
організовує проведення експертизи фінансового становища державних підприємств і підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25%, при підготовці справи про банкрутство до розгляду або під час її розгляду арбітражним судом у разі призначення судом експертизи та надання відповідного доручення;
готує на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства щодо державних підприємств чи підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25%;
здійснює інші передбачені законодавством повноваження.
Таким чином, ліквідатор вважає, що Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області у встановленому порядку може приготувати висновок про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства боржника - ДП ДАК Хліб України" "ККХП №1" (код ЄДРПОУ 00951907) та висновок подати для долучення до справи про банкрутство.
Стосовно надання суду документальних доказів звернення ліквідатора до Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, ДП ДАК "Хліб України" та Міністерства аграрної політики України та продовольства України з відповідними вимогами, а також відповіді зазначеного органу на таке звернення; документальні докази вжиття ліквідатором заходів щодо проведення аналізу фінансово-господарського стану банкрута для отримання висновку про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, тощо повідомлено, що, як зазначено у ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 16.10.2011) державний орган з питань банкрутства: готує на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства щодо державних підприємств чи підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25%, тому звернення до державного органу з питань банкрутства не було, але враховуючи ухвалу від 05.06.2019 направлено відповідний запит (копія надана).
Стосовно звернення до засновника - ДАК "Хліб України" ліквідатор повідомив, що вимоги про передачу документів, надання інформації направлялись 28.09.2016 №1071, 05.11.2016 №1286 та 11.06.2019 №656, також вимога була направлена посадовим особам банкрута та колишнім ліквідаторам. Відповіді отримано 21.10.2016 від арбітражного керуючого Балєва В.П., 29.10.2016 від арбітражного керуючого Рудницького О.С. та 01.11.2016 від ДАК "Хліб України" - інформація відсутня.
В зв`язку з відсутністю бухгалтерських документів, ліквідатором підготовлені та направлені запити до державних реєстраційних органів.
Так, отримана довідка з Держреєстру речових прав на нерухоме майно, реєстру прав зласності на нерухоме майно, держреєстру іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна; отримано витяг з Держреєстру обтяжень рухомого майна; направлені запити на адресу: поштового відділення №5 направлена заява про пересилання пошти; відділу примусового виконання рішень, Фортечного ВДВС; Фонду соціального страхування; Центру зайнятості; Фонду соцзахисту інвалідів; Кіровоградської ОДШ; УПФУ; Держпраці; Держгеокадастру; Кіровоградської міської ради; РСЦ МВС; Держсільгоспінспекції; Статистики; Митниці; Державіаслужба; Укртрансбезпека; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Національного депозитарія; Держслужби інтелектуальної власності; "Райффайзен Банк Аваль", ДКСУ; AT Укрзалізниця"; Фонду держмайна України; РВ Фонду держмайна України по Кіровоградській області; Держагентства резерву України; АТ"ДПЗКУ" "ККХП № 1".
В результаті розгляду клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В. та вимог ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В., викладених в листах №02-02-58/694 від 20.06.2019 та №02-02-58/770 від 20.07.2019, господарський суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для їх задоволення виходячи з такого.
Відповідно до п. 1-1 Розділу Х "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції після набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI) - положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом. Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури".
За ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI) (далі - Закон) - державний орган з питань банкрутства, зокрема, організовує проведення експертизи фінансового становища державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п`ять відсотків, при підготовці справи про банкрутство до розгляду або під час її розгляду господарським судом у разі призначення судом експертизи та надання відповідного доручення; готує на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства щодо державних підприємств чи підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п`ять відсотків.
За ч. 1 ст. 5 Закону - провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законодавчими актами України.
Згідно ч. 1 ст. 25 Закону - ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження:
приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження;
виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;
здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством;
аналізує фінансове становище банкрута;
виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута;
очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу;
пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту;
має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю.
Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту;
заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими;
з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника;
вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;
передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню;
реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;
повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів;
здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Тобто, аналіз фінансового становища банкрута входить до компетенції ліквідатора.
Як за ч. 3 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI) та і за ч. 2 ст. 98 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції після набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI) - арбітражний керуючий зобов`язаний аналізувати фінансову, господарську та інвестиційну діяльність боржника.
За Порядком проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, та підготовки на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновків про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (затвердженим Наказ Міністерства юстиції України 26.02.2013 №327/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2013 р. за № 331/22863) (далі - Положення) - Аналіз фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Аналіз) проводиться згідно з Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19 січня 2006 року №14 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26 жовтня 2010 року №1361).
Для здійснення Аналізу державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, Міністерством юстиції України (далі - Мін`юст України) та підготовки висновків щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Висновки) можуть бути залучені спеціалізовані організації та спеціалісти відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 січня 2013 року №27 "Про залучення організацій та спеціалістів до забезпечення здійснення повноважень державного органу з питань банкрутства".
Арбітражний керуючий, призначений судом розпорядником майна, проводить Аналіз до проведення перших зборів кредиторів. Проведення Аналізу державним органом з питань банкрутства не звільняє арбітражного керуючого від обов`язку проведення Аналізу того самого підприємства.
Відповідно, в першу чергу обов`язок проведення такого аналізу покладено на арбітражного керуючого в даному випадку на ліквідатора банкрута.
Крім цього, як свідчить зазначене Положення - структурний підрозділ Мін`юсту України або територіальний орган Мін`юсту України у разі проведення Аналізу звертається з листом до арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) або боржника, стосовно якого проводиться Аналіз, щодо надання документів, необхідних для його проведення. Арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) на запит структурного підрозділу Мін`юсту України або територіального органу Мін`юсту України зобов`язаний надати документи, необхідні для проведення Аналізу. Запит надсилається до структурного підрозділу Мін`юсту України або територіального органу Мін`юсту України за місцезнаходженням боржника.
Відповідно, для проведення вказаного Аналізу документи, необхідні для його проведення, надаються компетентному органу арбітражним керуючим (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор).
При цьому, ліквідатор банкрута, арбітражний керуючий Вербицький О.В. документальних доказів проведення чи об`єктивної неможливості проведення такого Аналізу ним безпосередньо, як того вимагає Закон, суду не надав.
За таких обставин, підстави для здійснення судом запиту до Державного органу з питань банкрутства про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства (про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства) щодо ДП ДАК "Хліб України" "Кіровоградський комбінат хлібопродуктів № 1" в даний час відсутні.
Як наслідок, правові підстави для задоволення клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 та вимог ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В., викладених в листах №02-02-58/694 від 20.06.2019 та №02-02-58/770 від 20.07.2019, відсутні.
Керуючись ст. 2, 3-1, 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI), п. 1-1 Розділу Х "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції після набрання чинності Законом України від 22.12.2011 №4212-VI), ст. 3, 12, 234-235, 326 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Клопотання №02-02-58/610 від 24.05.2019 та вимоги ліквідатора, арбітражного керуючого Вербицького О.В., викладені в листах №02-02-58/694 від 20.06.2019 та №02-02-58/770 від 20.07.2019, залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.
Ухвала може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Примірники цієї ухвали направити банкруту, Кіровоградській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області, управлінню Пенсійного фонду України в м. Кіровограді, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області як правонаступнику відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Кіровограді, ДАК "Хліб України" (вул. Саксаганського, 1, м. Київ, 01033), ДП "Підприємство Кіровоградської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарання у Кіровоградській області (№ 6)" (вул. Яновського, 50, м. Кіровоград, 25006), ДП ДАК "Хліб України" Шполянський елеватор (20600, вул. Калініна, буд. 1, м. Шпола, Черкаська обл.), Державному агентству резерву України (вул. Пушкінська, 28, м. Київ-4, 01601), ПАТ "Райффайзен Банк Аваль", ПАТ "Укртелеком", Фонду державного майна України (01601, м. Київ-133, вул. Кутузова, 18/9), Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Кіровоградській області, ліквідатору, арбітражному керуючому Вербицькому О.В. (50084, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. 200 річчя Кривого Рогу , 9-34), Головному територіальному управлінню юстиції у Кіровоградській області (для виконання), Міністерству аграрної політики України та продовольства України (вул. Хрещатик, буд. 24, м. Київ, 01001).
Суддя Н.М. Коваленко
Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про веб-адресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його веб-адресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5013.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2019 |
Оприлюднено | 26.07.2019 |
Номер документу | 83258190 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні