Ухвала
від 26.07.2019 по справі 520/9403/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/9403/19

Провадження № 1-кс/520/9283/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.07.2019 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурорів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , слідчого ОСОБА_5 , розглянувши в судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , яке погоджено прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про зміну відповідального зберігача та оперативного управління речових доказів та про передачу речових доказів в управління в рамках кримінального провадження №12014160020000076 від 24.02.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366, ч.2, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 209, ч. 3, 4 ст. 358, ч.1 ст.255 КК України та за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 209 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

На розгляд слідчого судді Київського районного суду м. Одеси надійшло вищезазначене клопотання сторони обвинувачення про зміну відповідального зберігача та оперативного управління речових доказів та про передачу речових доказів в управління в рамках кримінального провадження №12014160020000076 від 24.02.2014 року.

Клопотання мотивоване тим, що слідчим відділом Київського ВП в м. Одесі ГУ НП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні

№ 12014160020000076 від 24.02.2014 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 209 КК України. Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному проваджені здійснюється прокуратурою Одеської області.

Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_6 приблизно у 2011 році за попередньою змовою з іншими особами, досудове розслідування стосовно яких проводиться у іншому кримінальному провадженні, створено злочинну організацію з метою вчинення тяжких та особливо тяжких злочинів, зокрема умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, фіктивного підприємництва, організації підроблення службовими особами первинних фінансово-господарських документів, використання завідомо підроблених документів, легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом, в особливо великому розмірі.

Суть діяльності злочинної організації полягала у створенні та реєстрації ряду фіктивних суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб резидентів та нерезидентів) з метою прикриття незаконної діяльності, пов`язаної із ввезенням на територію України та розповсюдженням нафтопродуктів, відкриттям митних складів на нафтобазах, розташованих у різних областях України, для розміщення на них нафтопродуктів та їх митного оформлення, документальним оформленням фіктивного вивезення нафтопродуктів за територію України, реалізацією нафтопродуктів підприємствам - нафтотрейдерам (резидентам України), організацією підроблення первинних фінансово-господарських документів щодо здійснення продажів нафтопродуктів; зарахуванням, списанням та переведенням безготівкових коштів, які надійшли на банківські рахунки фіктивних підприємств, подальшої легалізації (відмивання) доходів, отриманих злочинним шляхом, координацією та сприянням незаконній діяльності службовими особами Державної митної служби України.

Метою злочинної організації ОСОБА_6 було отримання незаконного збагачення за рахунок коштів, не сплачених до державного бюджету у вигляді обов`язкових податків, зборів та платежів, які мали б бути сплачені у випадку випуску у вільний обіг на митній території України імпортованих нафтопродуктів.

Взявши на себе функцію загального керівництва злочинною організацією, ОСОБА_6 залучив до участі в ній як співорганізаторів довірених осіб із свого найближчого оточення, які мали відповідну кваліфікацію, а також достатній досвід роботи у сфері нафтопереробки, перевалки нафтопродуктів та їх оптової реалізації, а також осіб з достатнім досвідом управління суб`єктами господарювання, діяльність яких, зокрема, пов`язана із здійсненням будь-яких операцій із нафтопродуктами.

За замислом ОСОБА_6 , осередки зазначеної злочинної організації повинні були діяти у різних регіонах держави, виконуючи відведені їм функції щодо ввезення на митну територію України від імені створених його злочинним угрупуванням офшорних компаній та фіктивних підприємств нафтопродуктів під виглядом їх транзиту з подальшим розміщенням зазначених нафтопродуктів на митних складах, розташованих у різних областях України, реалізацією вказаних не розмитнених нафтопродуктів із цих митних складів вітчизняним оптовим покупцям, без сплати до державного бюджету відповідних податків, зборів і платежів та оформлення при цьому фіктивних документів щодо вивозу нафтопродуктів за межі митної території України.

Маючи значний фінансовий капітал, отриманий від незаконної діяльності вказаних суб`єктів господарської діяльності та вплив на державні органи влади, а саме Державну митну службу України та інші служби, ОСОБА_6 у 2011році приступив до виконання задуманого плану вчинення злочинних дій.

Для успішної реалізації злочинного умислу ОСОБА_6 та інші члени злочинної організації вступили у попередню змову з невстановленими службовими особами Державної митної служби України, які зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, діючи в їх інтересах, навмисно створили їм умови для ввезення та незаконного розповсюдження нафтопродуктів без сплати зборів, податків та платежів.

З метою реалізації розробленого плану злочинної діяльності, ОСОБА_6 організував створення та придбання низки суб`єктів господарської діяльності, як вітчизняних, а саме: ТОВ «Зовнітрансгаз», ТОВ«Цикловаст», ПП «Фірма «Армада-Плюс», ТОВ «ГазУкраїна-2020», ТОВ«Торговий дім «ВЕТЕК», а також інші невстановлені суб`єкти підприємницької діяльності, так і підприємств-нерезидентів, в тому числі й офшорних - «KSANDRO ENTERPRISE» (Британські Віргінські Острови), «FREMINGHAM INVESTMEN CORP» (Республіка Панама), «SOPREMA TRADING LTD» (Британські Віргінські Острови), «PROSPERITY DEVELOPMENT S.A.» (Республіка Панама) та інші невстановлені.

Для надання злочинній діяльності легального вигляду та створення позитивного іміджу в суспільстві, ОСОБА_6 вирішив об`єднати фіктивні підприємства єдиними брендами - групами компаній, спочатку - у 2011 році, «ГазУкраїна-2009», а пізніше, у лютому 2013 року - «Східно-Європейська паливно-енергетична компанія» («СЄПЕК»). З цією метою зареєстровані відповідні однойменні материнські підприємства у формі товариств з обмеженою відповідальністю.

З використанням останніх, а також фіктивних суб`єктів господарської діяльності резидентів та підконтрольних офшорних компаній - нерезидентів, на територію України ввозились нафтопродукти в митному режимі «транзит» та в подальшому на підставі підроблених документів нібито вивозились за межі митної території України на адресу вищевказаних підконтрольних офшорних компаній.

Крім того, за вказівкою ОСОБА_6 у період з січня 2012 року по лютий 2014 року члени злочинної групи підшукали та взяли в оренду від імені

ТОВ «Зовнітрансгаз», ТОВ «Цикловаст», ПП «Фірма «Армада-Плюс» бази зберігання нафтопродуктів, якими вони фактично керували, та які вони використовували для незаконної реалізації нафтопродуктів.

Також, членами злочинної організації у 2013 році придбано Одеський нафтопереробний завод з метою прикриття фіктивної переробки і реекспорту нафтопродуктів за контрактами з компаніями-нерезидентами, які в дійсності реалізовувались на території України без сплати обов`язкових платежів (зборів).

Водночас, з метою документального забезпечення фіктивного вивезення нафтопродуктів за межі митної території України, 22.11.2011 ОСОБА_6 для забезпечення реалізації злочинної схеми з ухилення від сплати податків придбано цілісний майновий комплекс по наливу, схову та зливу зрідженого вуглеводородного газу у Ренійському морському торговельному порту який використовувався членами злочинної організації виключно для документального оформлення фіктивного вивезення нафтопродуктів та завершення митних режимів транзит та переробка, шляхом складання завідомо підроблених документів про їх вивезення за межі митної території України.

Членами злочинної організації підшукано та орендовано від імені підприємств-резидентів ТОВ «Зовнітрансгаз», ТОВ «Цикловаст» та інших підконтрольних підприємств бази зберігання нафтопродуктів, якими вони фактично керували.

Спочатку діяльності злочинної схеми компанія «PROSPERITY DEVELOPMENT S.A.» морськими суднами ввозила на територію України в митному режимі «транзит» нафтопродукти з Румунії та Болгарії через АР Крим (Феодосія), які залізничним транспортом доставлялись до нафтобаз, розташованих по майже всій території України, з метою подальшої незаконної їх реалізації в реальний сектор економіки. Документально ж нафтопродукти нібито вивозились до Румунії через термінал по наливу, схову та зливу зрідженого вуглеводородного газу у Ренійському морському торговельному порту.

У подальшому, на початку 2013 році, з метою маскування ввезення великих обсягів не розмитнених нафтопродуктів та їх подальшу незаконну реалізацію на території України, організаторами злочинної організації, придбано Одеський нафтопереробний завод.

На Одеському НПЗ документально оформлювалось ввезення нафтопродуктів, які належать підконтрольним злочинній організації офшорним компаніям «KSANDRO ENTERPRISE», «FREMINGHAM INVESTMEN CORP» в митному режимі «переробка» для їх начебто переробки та подальшого вивезення (реекспорту) за кордон, які в дійсності, без фактичної переробки, реалізовувались без належної процедури розмитнення від імені підконтрольних злочинній організації підприємств резидентів (ТОВ «ТД «ВЕТЕК», ТОВ «Газ Україна 2020» та інших).

У листопаді 2013 року підконтрольне ОСОБА_6 ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз», учасниками якої є ТОВ «ОСТРО» та компанія нерезидент ВесторгіяХолдінгз ЛТД (Кіпр), придбала активи у вигляді Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані, за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, де здійснювалось розвантаження нафтопродуктів, які надходили водним транспортом (вантажними суднами, танкерами), їх зберігання та завантаження до автомобільних та залізничних цистерн для подальшої реалізації на території України без сплати митних зборів, податків та платежів.

При цьому, ОСОБА_6 та інші співучасники, з метою прикриття своєї протиправної діяльності щодо реалізації нерозмитнених нафтопродуктів, організували виготовлення невстановленими особами первинних бухгалтерських та фінансово-господарських офіційних документів в які вносились недостовірні відомості, а саме: договорів, угод, контрактів, додаткових угод, актів прийому передачі, актів виконаних робіт, податкових накладних, товарно-транспортних накладних тощо, до яких внесено завідомо неправдиві відомості про те, що ТОВ «ГазУкраїна-2020» здійснювало поставки нафтопродуктів на адресу підприємств - нафтотрейдерів, хоча в дійсності дане підприємство не ввозило, не оформляло та не володіло жодними паливно-мастильними матеріалами та було створено виключно з метою прикриття незаконної діяльності.

Також, з цією ж метою ОСОБА_6 , ОСОБА_7 (засуджено вироком Суворовського районного суду м. Одеси від 30.08.2017 за ч. 1 ст. 255, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 364 КК України), ОСОБА_8 (засуджено вироком Ренійського районного суду Одеської області від 05.04.2017 за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 364-1, ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України), ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 (засуджені вироком Київського районного суду м. Одеси від 30.10.2017 за ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 364, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст.28, ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 255 КК України) та інші співучасники, організували виготовлення товарно-транспортних накладних, до яких внесені завідомо неправдиві відомості про переміщення нафтопродуктів, які знаходяться в митному режимі «митний склад», з територій нафтобаз ТОВ «Зовнітрансгаз», ПП «Фірма «Армада Плюс», ТОВ «Цикловаст» за межі території України в митному режимі «транзит» та «реекспорт» через порт Рені, хоча згідно інформації ДП «Укрзалізниця» ці нафтопродукти перевезені по території України та розміщені на нафтобазах підприємств нафтотрейдерів, які їх придбали у ТОВ «ГазУкраїна-2020» без розмитнення та сплати належних податків, зборів та платежів.

З метою удосконалення вже діючої злочинної схеми, у листопаді 2013 року підконтрольне ОСОБА_6 ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз», учасниками якої є ТОВ «Остро» та компанія нерезидент ВесторгіяХолдінгз ЛТД (Кіпр), придбало активи у вигляді Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані, за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236.

Встановлено, що майже одразу після придбання Херсонський нафтоперевалочний комплекс, за адресами: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та м. Херсон, вул. Чайковського, 236, 18 листопада 2013 року передано в оренду ТОВ «Нафтоспецтранс» (код ЄДРПОУ 38913269, єдиний засновник РОССО БІЗНЕС ГРУПП ЛТД Британські Віргінські Острови).

Херсонський нафтоперевалочний комплекс використовувався підконтрольними ОСОБА_6 компаніями-нерезидентами FREMINGHAM INVESTMENT CORP., KSANDRO ENTERPRISE Ltd для ввезення на територію України нафтопродуктів водним транспортом (вантажними суднами, танкерами), а також для їх зберігання та завантаження на залізничний транспорт для подальшої транспортування, зокрема до Одеського нафтопереробного заводу для подальшої переробки.

Відповідно до залізничних накладних, відправлення нафтопродуктів з Херсонського нафтоперевалочного комплексу, за договором між компаній-нерезидентів FREMINGHAM INVESTMENT CORP., KSANDRO ENTERPRISE Ltd та Одеським нафтопереробним заводом, здійснювалось від ТОВ «Нафтоспецтранс».

Тобто, Херсонський нафтоперевалочний комплекс фактично використовувався підконтрольними ОСОБА_6 підприємствами нерезидентами для ввезення нафтопродуктів морським транспортом.

У подальшому, у лютому 2014 року, ОСОБА_6 планував використовувати Херсонський нафтоперевалочний комплекс також для документального оформлення фіктивного завершення митного режиму «переробка» ввезених на територію України нафтопродуктів.

Так, у лютому 2014 року учасниками злочинної організації оформлено від Одеського нафтопереробного заводу відправку нафтопродуктів автомобільним транспортом до Херсонського нафтоперевалочного комплексу начебто для їх вивезення за межі митної території України на адресу компаній-нерезидентів FREMINGHAM INVESTMENT CORP., KSANDRO ENTERPRISE Ltd. Проте, у зв`язку викриттям злочинної схеми, співробітниками митниці зафіксовано фактичну не доставку нафтопродуктів, які повинні були транспортовані до Херсонського нафтоперевалочного комплексу.

В результаті вказаних злочинних дій членами злочинної організації, створеної ОСОБА_6 та іншими учасниками злочинної організації, за період з 07.12.2012 по 28.02.2014 спричинено Державі України збитки у виді не сплати митних платежів на суму 2620276531,15 грн.

В ході досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12014160020000076 від 24.02.2014 ухвалами Печерського районного суду м. Києва від 16.04.2014 по справам № 757/9434/14-к, № 757/9431/14-к накладено арешт на все нерухоме майно нафтобази, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н, та м. Херсон, вул. Чайковського, 236, та належить ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075).

Ухвалою слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 30.09.2014 по справі № 522/15746/13-к у кримінальному провадженні №12014160020000076 від 24.02.2014 надано дозвіл на передачу належного ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075, юридична адреса: м. Київ, вул. Кіквідзе, 13) Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані за адресою: м. Херсон,

вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, на які накладений арешт, на відповідальне зберігання та оперативне управління у відповідності до чинного законодавства України, - держадміністрації в особі Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347, адреса: м. Київ, вул. Артема, 60-А, кім. 712-713). Зобов`язано службових осіб Херсонського нафтоперевалочного комплексу передати вищевказаний комплекс, а Державному підприємству «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» прийняти його зі складанням відповідних актів прийому-передачі на відповідальне зберігання та оперативне управління у відповідності до чинного законодавства України, проводити відповідні необхідні заходи та роботи з метою підтримання майна в належному технологічному стані.

На теперішній час виникла необхідність у зміні відповідального зберігача речових доказів з Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347, адреса: м. Київ, вул. Артема, 60-А, кім. 712-713) на Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та передачі від Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347) належного ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075, юридична адреса: м. Київ, вул. Кіквідзе, 13) Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, на які накладений арешт, в управління у відповідності до чинного законодавства України - до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, в зв`язку з чим слідчий за погодженням з прокурором звертається до слідчого судді з вказаним клопотанням.

Прокурори та слідчий в судовому засіданні вимоги поданого клопотання підтримали у повному обсязі.

Представники Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347) та Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901), будучи належним чином повідомленими про дату та час судового засідання, в судове засідання не з`явилися.

Вивчивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, вислухавши думку учасників судового засідання, які подане клопотання підтримали у повному обсязі та просили задовольнити, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Встановлено, що слідчим відділом Київського ВП в м. Одесі ГУ НП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12014160020000076 від 24.02.2014 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 209 КК України.

В рамках вказаного кримінального провадження, ухвалами Печерського районного суду м. Києва від 16.04.2014 по справам № 757/9434/14-к, № 757/9431/14-к накладено арешт на все нерухоме майно нафтобази, яка розташована за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н, та м. Херсон, вул. Чайковського, 236, та належить ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075).

Ухвалою слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 30.09.2014 по справі № 522/15746/13-к у кримінальному провадженні №12014160020000076 від 24.02.2014 надано дозвіл на передачу належного ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075, юридична адреса: м. Київ, вул. Кіквідзе, 13) Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані за адресою:

АДРЕСА_1 та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, на які накладений арешт, на відповідальне зберігання та оперативне управління у відповідності до чинного законодавства України, - держадміністрації в особі Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347, адреса: м. Київ, вул. Артема, 60-А, кім. 712-713). Зобов`язано службових осіб Херсонського нафтоперевалочного комплексу передати вищевказаний комплекс, а Державному підприємству «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» прийняти його зі складанням відповідних актів прийому-передачі на відповідальне зберігання та оперативне управління у відповідності до чинного законодавства України, проводити відповідні необхідні заходи та роботи з метою підтримання майна в належному технологічному стані.

Згідно ст.98КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

На підставі ст. 98 КПК України слідчим постановою від 16.02.2017 визнано Херсонський нафтоперевалочний комплекс, який складається з нафтогавані, за адресою: АДРЕСА_1 та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, речовим доказом у даному кримінальному провадженні, як знаряддя вчинення злочину та як об`єкт, який містить відомості, що можуть бути використані як доказ обставин, які встановлюються під час кримінального провадження.

Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Як визначено в ст.ст. 2, 131, 170, 173 КПК України, завданням арешту є не лише унеможливлення його відчуження, але запобігання можливості його псування зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення. Для дієвості такого заходу, як арешт майна у кримінальному провадженні, дане майно під час перебування його в арешті повинно зберегти той самий вигляд і стан, який в нього існував до накладення арешту, а якщо дане майно використовується для здійснення господарської діяльності, така його якість та можливість повинна зберегтись на час дії арешту.

Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст.100КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі Закон) від 10.11.2015, Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

Національне агентство, відповідно до статті 21 Закону, може передати арештоване майно в управління суб`єкту господарювання за договором, що укладається відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України.

Згідно з Законом головна мета діяльності Національного агентства за напрямком управління майном - забезпечувати (генерувати) надходження до Державного бюджету України, а не видатки з нього.

Пунктом 4 ч. 1 ст. 1 Закону визначено, що управління активами - це діяльність із володіння, користування та/або розпорядження активами, тобто забезпечення збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості або реалізація таких активів чи передача їх в управління відповідно до цього Закону, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні.

Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи сторони обвинувачення в частині того, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів створене Законом України від 10 листопада2015 року № 772-VIII, в зв`язку з чим станом на 2014рік передача належного ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075, юридична адреса: м. Київ, вул. Кіквідзе, 13) Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані за адресою: АДРЕСА_1 та нафтобази за адресою:

м. Херсон, вул. Чайковського, 236, на відповідальне зберігання та оперативне управління здійснювалось не спеціально створеному Центральному органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні, а Державному підприємству «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347).

Згідно ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»: 1. Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора. 2. У разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.

Відповідно до ч. 1 ст.21вказаного Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до підпункту 14 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, затверджене постановою КМУ № 613 від 11.07.2018 Агентство відповідно до покладених на нього завдань здійснює заходи, пов`язані з фактичним прийняттям активів в управління за зверненням прокурора або слідчого за вказівкою прокурора, приймає від прокурора активи згідно з актами приймання-передачі, передає за договором управління активи управителеві в управління згідно з актами приймання-передачі. Активами, що передаються в управління, Агентство не управляє самостійно, натомість, має залучати до такого управління професійних менеджерів за ринкову винагороду. Таким чином, реалізація функції Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів управління арештованим майном по суті є управління арештованим майном на простих, прозорих засадах: розумних доходів, розумних витрат і розумного прибутку.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» встановлено, що мінімальна заробітна плата у місячному розмірі з 01 січня 2019 року становить 4173 гривні.

Таким чином, відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», вартість активів, що передаються Національному агентству має перевищувати 200 розмірів мінімальної заробітної плати, тобто, починаючи з 01 січня 2019 року 834600гривень.

Як вбачається з долученого до клопотання звіту про оцінку майна від 16.09.2013 року, а саме висновку про вартість майна, загальна вартість разом з ПДВ комплексу нафтобаза, що розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Чайковського, будинок 236 та комплексу (нафтогавань), що розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Нафтогавань, будинок б/н, на дату оцінки, а саме на 16.09.2013 року, становить 1374208800 гривень, що значно перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати станом на 2019 рік.

Враховуючи викладене, відповідно до приписів ч. 6 ст. 100 КПК України, ст. ст. 19, 21Закону України«Про Національнеагентство Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів» нерухоме майно ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075), а саме Херсонський нафтоперевалочний комплекс, який складається з нафтогавані за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236 підлягає переданню Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними.

Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи сторони обвинувачення в частині того, що передача зазначеного майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів є об`єктивною необхідністю з метою виключення прямого або опосередкованого впливу та посягання на арештоване майно, виключення ймовірності користування майном, а також можливого отримання державою прибутку від залучення управителя активами. В свою чергу, незастосування заходів щодо передачі вказаного майна в управління Національному агентству значно утруднить або зробить неможливим досягнення завдань кримінального провадження. Зокрема, у випадку винесення обвинувального вироку у даному кримінальному провадженні можуть бути створені перешкоди у застосуванні заходів кримінально-правового характеру, конфіскації майна, відшкодування шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінальних правопорушень тощо.

Таким чином, враховуючи вищевикладене у сукупності, слідчий суддя приходить до переконання, що подане стороною обвинувачення клопотання є обґрунтованим, належним чином вмотивованим, таким, яке в повній мірі відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України та містить відповідні підстави для його задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7, 100,170-173,309 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , яке погоджено прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про зміну відповідального зберігача та оперативного управління речових доказів та про передачу речових доказів в управління в рамках кримінального провадження №12014160020000076 від 24.02.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366, ч.2, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 209, ч. 3, 4 ст. 358, ч.1 ст.255 КК України та за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 1 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 3 ст. 209 КК України задовольнити.

Змінити відповідального зберігача належного ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075, юридична адреса: м. Київ, вул. Кіквідзе, 13) Херсонського нафтоперевалочного комплексу, який складається з нафтогавані, за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, на який накладений арешт ухвалами Печерського районного суду м. Києва 16.04.2014 з Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347) на Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) для подальшого управління арештованим майном у відповідності до вимог Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» та Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Зобов`язати службових осіб Державного підприємства «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» (код ЄДРПОУ 03482347) передати Херсонський нафтоперевалочний комплекс, який складається з нафтогавані, за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236, а службових осіб Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) прийняти вищевказане майно, в управління у відповідності до чинного законодавства України.

Зобов`язати Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) та уповноважених ним осіб в установленому законом порядку зареєструвати право управління належним ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код ЄДРПОУ 32827075, юридична адреса: м. Київ, вул. Кіквідзе, 13) Херсонським нафтоперевалочним комплексом, який складається з нафтогавані, за адресою: м. Херсон, вул. Нафтогавань, б/н та нафтобази за адресою: м. Херсон, вул. Чайковського, 236.

Зобов`язати державних реєстраторів, нотаріусів усіх нотаріальних округів, як спеціальним суб`єктам, наділеним функціями державного реєстратора, а також іншим особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів, вчиняти реєстраційні та нотаріальні дії щодо вказаного майна лише за відповідним зверненням Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) та уповноважених ним осіб.

Ухвала окремому оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.07.2019
Оприлюднено20.02.2023

Судовий реєстр по справі —520/9403/19

Ухвала від 01.07.2022

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 01.07.2022

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 02.06.2022

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 02.06.2022

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 17.12.2021

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Ковтунович Микола Іванович

Ухвала від 08.09.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 25.08.2021

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Ковтунович Микола Іванович

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 17.06.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 17.06.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні