Рішення
від 26.07.2019 по справі 420/882/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/882/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Лементовського О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом приватного підприємства Табак Інтернешнл до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 17.09.2018 року № 0039931410, № 0039961410.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з метою уникнення непорозумінь при визначенні коду УКТ ЗЕД ПП Табак Інтернешнл отримано висновки експертних досліджень, згідно яких тютюнові вироби є сигарилами, а не сигаретами. При цьому, відповідач не відбирав і не досліджував товар, який ввозився протягом 2015-2017 років, тому не володіє інформацією про його властивості та характеристики, які необхідні для прийняття рішення про зміну коду раніше ввезеного товару. Відповідач не мав підстав для самостійної класифікації товару, оскільки позивач не подавав митним органам недостовірну інформацію. При цьому, рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018 року по справі № 815/973/18 визнано протиправними та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС про визначення коду товару від 22.12.2017 року № КТ-UA100000-0207-2017, від 26.02.2018 року № КТ-UA100000-0022-2018 та зобов'язано здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску тютюнових виробів за кодом УКТЗЕД 2402100000. Крім того, слідчим управлінням фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДФС здійснювалось досудове розслідування щодо посадових осіб ПП Табак Інтернешнл за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, яке закрито постановою від 26.05.2017 року. Також, на підставі ухвали слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 09 листопада 2018 року проведено комплексну експертизу, згідно якої ввезені тютюнові вироби (марки HARVEST, COLTS, CAPTAIN BLACK) не є сигаретами, а є сигарилами (тонкими сигарами) за сукупністю морфологічних ознак, складу обгортки та маркувань. Згаданий лист митної адміністрації Німеччини не може вважатися документом, що підтверджує подання ПП Табак Інтернешнл недостовірних відомостей, оскільки містить лише підхід щодо класифікації тютюнових виробів HARVEST митними органами Німеччини згідно законодавства країни, проте митна адміністрації Німеччини не уповноважена робити висновки про правильність класифікації товарів. Крім того, вказаний лист жодним чином не стосується сигарил COLTS та CAPTAIN BLACK.

Представником відповідача Головного управління ДФС в Одеській області до суду надано відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача зазначає, що ПП Табак Інтернешнл здійснено митне оформлення товару Тютюнові вироби … ТМ HARVEST та Тютюнові вироби … "CAPTAІN BLACK" та "COLTS" за кодом УКТ ЗЕД 2402100000, разом з тим відповідно до пояснень до УКТ ЗЕД товарна позиція 2402 має назву Сигари, сигари з відрізними кінцями, сигарили та сигарети, цигарки, з тютюном або його замінниками , проте з урахуванням правил 1, 3 а), 6 ОПІ, пояснень до товарних категорій 24021000 та 24022090 УКТ ЗЕД з урахуванням призначення, матеріалу, характеристик та способу виготовлення, класифікації дослідженого товару, товар повинен класифікуватись у товарній підкатегорії 2402209020 сигарети з фільтром . Крім того, Департаментом організації протидії митним правопорушенням ДФС України, листом від 18.12.2017 отримано відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина, в додатках до якої наведено інформацію стосовно надання ПП Табак Інтернешнл при митному оформленні в Україні товарів тютюнові вироби ТМ HARVEST неправдивих даних про тарифний код товарів та зазначено, що ці товари були задекларовані на експорт саме під тарифним кодом 24022090. При цьому, органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення та у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Представником позивача до суду надано відповідь на відзив, в якій представник ПП Табак Інтернешнл вказує, що відповідач не довів, що тютюнові вироби HARVEST, COLTS, CAPTAIN BLACK є сигаретами та безпідставно змінив визначений підприємством код даного товару, класифікувавши його як сигарети.

Ухвалою суду від 20 лютого 2019 року по справі № 420/882/19 відкрито загальне позовне провадження.

Ухвалою суду від 22 квітня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою суду від 21 травня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 19 червня 2019 року зупинено провадження у справі № 420/882/19, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 236 КАС України.

Ухвалою суду від 17 липня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, просили адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в задоволення позовної заяви.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 24.02.2012 року проведено державну реєстрацію приватного підприємства Табак Інтернешнл (код ЄДРПОУ 38111581) № запису 1 556 102 0000 043500 (а.с. 150 т. 2).

30 травня 2018 року відповідно до вимог п. 1, п. 2 ч. 2 ст. 351 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI (зі змінами і доповненнями) та на підставі доповідної записки заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області Бондаренка А.Б. від 23.05.2018 № 304/11/1532-14-10-05, Головним управлінням ДФС в Одеській області винесено наказ № 3735 про проведення документальної невиїзної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товару, щодо якого проведено митне оформлення ПП Табак Інтернешнл : Тютюнові вироби… торговельних марок "CAPTAІN BLACK", "HARVEST", "COLTS" за МД від 03.07.2015 № 100250002/2015/56836, від 20.08.2015 №10025002/2015/58188, від 03.09.2015 № 100250002/2015/58564, від 20.11.2015 № 100260003/2015/184813, від 28.12.2015 року № 100260003/2015/185760, від 10.02.2016 № 100260003/2016/221706, від 22.03.2016 № 100250008/2016/222577, від 13.07.2016 № 100250008/2016/224963, від 12.10.2016 № 100250008/2016/227356, від 11.11.2016 № 100250008/2016/228203, від 27.12.2016 № 100250008/2016/616311, від 29.12.2016 № 100250008/2016/616351, від 06.01.2017 № 100250008/2017/333049, від 19.06.2017 № UA100050/2017/337759, від 31.08.2017 № UA100050/2017/340211, від 20.10.2017 № UA100050/2017/341914, від 26.10.2017 № UA100050/2017/342180, від 13.11.2017 № UA100050/2017/343540, від 20.11.2017 № UA100050/2017/343791, в приміщенні Головного управління ДФС в Одеській області в термін з 19.06.2018 по 13.07.2018 (а.с. 229 т. 2).

Повідомлення про проведення документальної невиїзної перевірки від 31.05.2018 року № 1184/14-10 направлено на адресу ПП Табак Інтернешнл (а.с. 18 т. 1).

18 червня 2018 року ПП Табак Інтернешнл надано до ГУ ДФС в Одеській письмові пояснення разом з копіями документів (а.с. 20-22 т. 1).

27 липня 2018 року за результатами перевірки ПП Табак Інтернешнл фахівцями Головного управління ДФС в Одеській області складено та підписано акт перевірки № 1631/15-32-14-10-11/38111581, яким встановлено порушення ПП Табак Інтернешнл ч. 1 ст. 69 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI (зі змінами і доповненнями, правил 1, 3а), 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД Закону України Про митний тариф України , п. 214.4 ст. 214, пп. 215.3.3 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755- VI зі змінами та доповненнями, п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755- VI зі змінами та доповненнями в частині правильності класифікації товару при митному оформленні, в результаті чого занижено податкове зобов'язання на загальну суму 10905627,84 грн., у тому числі акцизний податок на суму 9694133,68 грн., податок на додану вартість на суму 1211494,16 грн. Сума завищених податкових зобов'язань ПП Табак Інтернешнл у розмірі 8485391,73 грн. (у тому числі: ввізне мито 6370269,35 грн., акцизний податок у сумі 1307000,90 грн., податок на додану вартість 808121,48 грн.), визначена контролюючим органом, на підставі п. 11 ч. 1 ст. 347 Митного кодексу України, п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, та згідно статті 301 Митного кодексу України підлягає поверненню платнику податків, яке здійснюється відповідно до норм Бюджетного та Податкового кодексів України у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів (а.с. 24-54 т. 1).

17 вересня 2018 року Головним управлінням ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0039931410, яким ПП Табак Інтернешнл збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість з товарів, ввезених на територію України суб'єктом господарювання на загальну суму 1514367,70 грн., та податкове повідомлення-рішення № 0039961410, яким ПП Табак Інтернешнл збільшено суму грошового зобов'язання за платежем акцизного податку з інших підакцизних товарів іноземного виробництва на суму 11879922,53 грн. (а.с. 68-70 т. 1).

Не погодившись податковими повідомленнями-рішеннями ПП Табак Інтернешнл подано скаргу, за результатами якої ДФС України податкові повідомлення-рішення від 17 вересня 2018 року № 0039931410, № 0039961410 залишено без змін, а скаргу - без задоволення (а.с. 71-89 т. 1).

Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно ч. 1, п. 3 ч. 2 ст. 345 Митного кодексу України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів. Органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо, зокрема, правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення.

Відповідно до ч. 4, 6 ст. 245 Митного кодексу України під час проведення документальної перевірки посадові особи органу доходів і зборів повинні реалізовувати визначені цим Кодексом повноваження виключно в обсязі, необхідному для з'ясування питань перевірки. Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов'язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 351 Митного кодексу України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств. Документальна невиїзна перевірка проводиться у разі виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів; надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органу доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Відповідно до ч. 3, 4, 5, 8, 9 ст. 351 Митного кодексу України документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу органу доходів і зборів. Документальна невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу доходів і зборів в приміщенні цього органу за умови направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки. Присутність уповноважених посадових осіб підприємства або громадянина, що перевіряється, під час проведення невиїзної документальної перевірки не обов'язкова. Посадові особи органу доходів і зборів під час проведення перевірки не мають права: 1) перевіряти дані, які не є предметом перевірки; 2) вимагати від підприємства, що перевіряється, надання документів або інформації, що не стосуються предмета перевірки; 3) розголошувати відомості про підприємство, що перевіряється, які становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання такими особами службових обов'язків. Оформлення результатів невиїзної документальної перевірки здійснюється в порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно п. 214.4 ст. 214 Податкового кодексу України у разі обчислення податку із застосуванням специфічних ставок з підакцизних товарів (продукції) базою оподаткування є їх величина, визначена в одиницях виміру ваги, об'єму, кількості товару (продукції), об'єму циліндрів двигуна автомобіля або в інших натуральних показниках.

Відповідно до п. 215. 1, пп. 215.3.3 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України до підакцизних товарів належать, зокрема, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну. Податок справляється з таких товарів та обчислюється за такими ставками, мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів, за кодом 2402 20 90 20, сигарети з фільтром, ставка податку - 3019,85.

Зі змісту акту перевірки від 27.07.2018 року № 1631/15-32-14-10-11/38111581 вбачається, що перевіркою встановлено, що ПП Табак Інтернешнл здійснено митне оформлення товару Тютюнові вироби … ТМ HARVEST за кодом УКТ ЗЕД 2402100000, разом з тим відповідно до пояснень до УКТ ЗЕД товарна позиція 2402 має назву Сигари, сигари з відрізними кінцями, сигарили та сигарети, цигарки, з тютюном або його замінниками . Разом з тим, на замовлення Київської міської митниці, Департаментом податкових та митних експертиз ДФС України проведено дослідження у справі про порушення митних правил та складено висновок від 13.10.2017 року № 142005802-0361, яким Тютюнові вироби ТМ HARVEST представляють собою вироби закатані обгортками з міцно вклеєними фільтрами, при цьому, вага одного виробу без фільтру становить від 0,4 г до 0,9 г, довжина окружності по периметру курильних частин усіх виробів становить від 12 мм до 23 мм. Вказані показники не відповідають умовам наданих додатковими поясненнями УКТ ЗЕД до товарної категорії 2402100000. Враховуючи зазначене, з урахуванням правил 1, 3 а), 6 ОПІ, пояснень до товарних категорій 24021000 та 24022090 УКТ ЗЕД з урахуванням призначення, матеріалу, характеристик та способу виготовлення, класифікації дослідженого товару, товар Тютюнові вироби ТМ HARVEST повинен класифікуватись у товарній підкатегорії 2402209020 сигарети з фільтром . Крім того, Департаментом організації протидії митним правопорушенням ДФС України, листом від 18.12.2017 отримано відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина, в додатках до якої наведено інформацію стосовно надання ПП Табак Інтернешнл при митному оформленні в Україні товарів тютюнових виробів ТМ HARVEST неправдивих даних про тарифний код товарів та зазначено, що ці товари були задекларовані на експорт саме під тарифним кодом 24022090.

Також, в акті перевірки від 27.07.2018 року № 1631/15-32-14-10-11/38111581 зазначено, що ПП Табак Інтернешнл здійснено митне оформлення товару Тютюнові вироби … "CAPTAІN BLACK" та "COLTS" за кодом УКТ ЗЕД 2402100000, проте відповідно до пояснень до УКТ ЗЕД товарна позиція 2402 має назву Сигари, сигари з відрізними кінцями, сигарили та сигарети, цигарки, з тютюном або його замінниками . Разом з тим, на замовлення Київської міської митниці, Департаментом податкових та митних експертиз ДФС України проведено дослідження у справі про порушення митних правил та складено висновок від 22.02.2018 року, яким встановлено, зокрема, що маса одного виробу без фільтру становить від 0,89 г до 0,94 н, а довжина окружності по периметру курильних частин становить від 24,3 мм. Вказані показники не відповідають умовам наданих додатковими поясненнями УКТ ЗЕД до товарної категорії 2402100000. Враховуючи зазначене, з урахуванням правил 1, 3 а), 6 ОПІ, пояснень до товарних категорій 24021000 та 24022090 УКТ ЗЕД з урахуванням призначення, матеріалу, характеристик та способу виготовлення, класифікації дослідженого товару, товар Тютюнові вироби ТМ "CAPTAІN BLACK" та "COLTS" повинні класифікуватись у товарній підкатегорії 2402209020 сигарети з фільтром .

Судом встановлено, що 17 квітня 2012 року між ПП Табак Інтернешнл та Scandinavian Nobacco Group Eersel B.V. укладено дистрибюторський договір № 2528/TLO, згідно якого ПП Табак Інтернешнл імпортує в Україну сигар, зокрема бренду "CAPTAІN BLACK" та "COLTS" (а.с. 118-144 т. 1).

08 серпня 2014 року між ПП Табак Інтернешнл та виробником Joh. Wilhelm von Eicken Gmbh укладено контракт на поставку № 1, згідно якого позивач імпортує в Україну сигари (сигарили) HARVEST (а.с. 103-117 т. 1).

За період з 2015 року по 2017 рік ПП Табак Інтернешнл на підставі митних декларацій від 03.07.2015 № 100250002/2015/056836, від 20.08.2015 №10025002/2015/058188, від 03.09.2015 № 100250002/2015/058564, від 20.11.2015 № 100260003/2015/184813, від 28.12.2015 року № 100260003/2015/185760, від 10.02.2016 № 100260003/2016/221706, від 22.03.2016 № 100250008/2016/222577, від 13.07.2016 № 100250008/2016/224963, від 12.10.2016 № 100250008/2016/227356, від 11.11.2016 № 100250008/2016/228203, від 27.12.2016 № 100250008/2016/616311, від 29.12.2016 № 100250008/2016/616351, від 06.01.2017 № 100250008/2017/333049, від 19.06.2017 № UA100050/2017/337759, від 31.08.2017 № UA100050/2017/340211, від 20.10.2017 № UA100050/2017/341914, від 26.10.2017 № UA100050/2017/342180, від 13.11.2017 № UA100050/2017/343540, від 20.11.2017 № UA100050/2017/343791 здійснювало імпорт тютюнових виробів ТМ HARVEST , "CAPTAІN BLACK" та "COLTS" за кодом 240210. При цьому, в графі 31 вказаних митних декларацій зазначалось - тютюнові вироби, вироблені з 100 % натурального тютюну, виготовлені машинним методом, (з відрізними кінцями), з фільтром (а.с. 87-149 т. 2).

Відповідно до ст. 67 Митного кодексу України українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Згідно ч. 1 ст. 68 Митного кодексу України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Згідно групи 24 Митного тарифу України, який є додатком до Закону України Про Митний тариф України від 19.09.2013 року № 584-VII, до товарної категорії 2402 10 00 00 належать - сигари, сигари з вiдрiзаними кiнцями та сигарили, з вмiстом тютюну.

Відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 9 червня 2015 року № 401 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) до товарної позиції 2402 включаються сигари (обгорнуті чи ні), сигари з відрізаними кінцями, сигарили (тонкі сигари) та сигарети, цигарки виготовлені з тютюну або замінників тютюну.До цієї товарної позиції включаються: (1) Сигари, сигари з відрізаними кінцями та сигарили (тонкі сигари), що містять тютюн. Такі вироби можуть бути приготовлені цілком з тютюну або з сумішей тютюну та його замінників, незалежно від співвідношення тютюну та його замінників у суміші. (2) Сигарети та цигарки, що містять тютюн. Крім сигарет та цигарок, що містять лише тютюн, до цієї товарної позиції включаються вироби, приготовлені з сумішей тютюну та замінників тютюну, незалежно від співвідношення в суміші тютюну та його замінників. (3) Сигари, сигари з відрізаними кінцями, сигарили (тонкі сигари), сигарети та цигарки з замінників тютюну, наприклад, сигарети "обкурювачі", виготовлені зі спеціально оброблених листків салату-латуку, які не містять ні тютюну, ні нікотину.

Згідно додаткових пояснень до товарної категорії 2402 10 00 сигари, сигари з відрізаними кінцями та сигарили (тонкі сигари) - скрутки тютюну, який можна курити, та, враховуючи їх властивості, призначені виключно для куріння, як вони є, маючи: a) зовнішню обгортку з натурального тютюну, що покриває продукту в повному обсязі в тому числі, в разі необхідності, фільтр (але без будь-якого додаткового шару, який частково охоплює зовнішню обгортку), проте, не у випадку сигар з наконечником, мундштуком; або b) мають начинку з розмолотої мішки і зовнішній лист, тобто обгортку звичайного кольору сигари з відновленого тютюну товарної категорії 2403 91 00, повністю закриваючу виріб, включаючи, де це передбачено, фільтр, за винятком сигар з наконечником, при цьому маса одного виробу без фільтру або мундштука складає не менш як 2,3 г і щонайменше одна третина довжини має окружність по периметру не менше як 34 мм. За умови, що вони задовольняють вищенаведеним умовам, продукти з обгорткою або обгортка та зв'язувальна речовина з відновленого тютюну, які можуть складатися частково з інших речовин, крім тютюну, класифікуються в цій товарній категорії.

До товарної категорії 2402 20 10 і 2402 20 90 - сигарети, цигарки - це скрутки тютюну, які можна курити такими, якими вони є і які не належать до категорії сигар або сигарил (дивись Пояснення до товарної категорії 2402 10 00). За умови, що вони задовольняють вищенаведені умови, продукти, які частково складаються з інших речовин, крім тютюну, класифікуються в цих товарних категоріях.

При цьому, з аналізу приписів чинного законодавства України слідує, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає декларацію. Орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження контролюючого органу щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 21.08.2018 року по справі №815/3439/16.

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обороту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів", на кожній пачці тютюнових виробів вказується їх загальна та власна назви.

При цьому, сторонами не заперечується, що на пачках сигар (сигарил) COLTS, CAPTAIN BLACK та HARVEST їх виробник вказує "Little Cigars", тобто малі сигари.

Згідно ст. 10 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обороту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів", спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, тютюнові вироби підлягають підтвердженню відповідності в законодавчо регульованій сфері шляхом сертифікації. Відповідність спирту етилового, коньячного і плодового,спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, тютюнових виробів підтверджується наявністю у їх виробника або імпортера сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності.

Відповідно до ст. 18 Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію" (яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) відповідність продукції (товару), що ввозиться і реалізується на території України та включена до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації, стандартам, що діють в Україні, повинна підтверджуватися сертифікатом відповідності чи свідоцтвом про визнання відповідності, виданим призначеним органом.

В матеріалах справи наявні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та сертифікати відповідності, згідно яких сигари (сигарили) HARVEST відповідають діючим в Україні стандартам та нормам (а.с. 145-225 т. 1).

Судом встановлено, що Київською міською митницею ДФС прийнято рішення від 22.12.2017 року № КТ-UA100000-0207-2017, від 26.02.2018 року № КТ-UA100000-0022-2018 про визначення коду товару, зокрема ТМ HARVEST , "CAPTAІN BLACK" та "COLTS", а саме з 2402100000 на 2402209020 (а.с. 43-46 т. 2).

Разом з тим, рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018 року по справі № 815/973/18 визнано протиправними та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС про визначення коду товару від 22.12.2017 року № КТ-UA100000-0207-2017, від 26.02.2018 року № КТ-UA100000-0022-2018; зобов'язано Київську міську митницю ДФС здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску товару (тютюнові вироби HARVEST) через митний кордон України за кодом згідно з УКТЗЕД - 2402100000, який переміщується в контейнерах та відображено в декларації № UA100050/2017/228798 від 20.12.2017 року та зобов'язано Київську міську митницю ДФС здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску товару (тютюнові вироби COLTS та CAPTAIN BLACK) через митний кордон України за кодом згідно з УКТЗЕД - 2402100000, який переміщується в контейнерах та відображено в декларації № UA100050/2018/279518 від 19.01.2018 року.

Постановою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року апеляційну скаргу Київської міської митниці Державної фіскальної служби - залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20 квітня 2018 року - без змін.

Рішення Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018 року по справі № 815/973/18 набрала законної сили.

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018 року по справі № 815/973/18 встановлено, що згідно висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20-03/34420 від 01.11.2017 року та сертифікату відповідності № UA.П.187.0389-18 від 09.01.2018 року (т.2 а.с. 43), сигари (сигарили) COLTS та сигари (сигарили) CAPTAIN BLACK відповідають діючим в Україні стандартам та нормам. Згідно висновку експертного дослідження № 21793/21963-21982/16-34 від 26.12.2016 року, проведеного КНДІСЕ, тютюнові вироби HARVEST, COLTS та CAPTIAN BLAK є сигарилами, а не сигаретами.

Таким чином, обставини, встановлені рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018 року по справі № 815/973/18, відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, не доказуються при розгляді даної справи.

При цьому, суд не приймає до уваги посилання відповідача на висновки Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України від 22.02.2018 року № 142005802-0045 та від 13.10.2017 року № 142005802-0361, оскільки вказаними висновки достовірно не встановлено, що тютюнові вироби ТМ HARVEST , "CAPTAІN BLACK" та "COLTS" є сигаретами, а не сигарилами (сигарами), у вказаних висновках зазначено, що достовірно визначити склад та ідентифікувати тютюн або папір не являється можливим (а.с. 23-42 т. 2).

В свою чергу, положеннями ЗУ "Про Митний тариф України" не встановлено вимог щодо фізичних характеристик товару по товарній позиції 2402100000 (сигари, сигари з вiдрiзаними кінцями та сигарили, з вмістом тютюну), як і не зазначено будь-яких приміток до останньої.

В матеріалах справи наявні висновки Київського науково-дослідного інституту судових експертиз № 21793/21963-21982/16-32 від 26.12.2016 року та (а.с. 247 т. 1 - а.с. 5 т. 2) та Одеського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру № 334Е/2509-Х від 21.11.2018 року (а.с. 6-22 т. 2), якими встановлено, що ввезені ПП Табак Інтернешнл тютюнові вироби (марки HARVEST, COLTS, CAPTAIN BLACK) не являються сигаретами, а за сукупністю ознак являються сигарилами (тонкими сигарилами).

При цьому, крім іншого серед документів, які використанні при проведення експертного дослідження Одеським науково-дослідного експертно-криміналістичного центру зазначено лист митних органів ФРН щодо тарифного коду тютюнових виробів ввезених на адресу ПП Табак Інтернешнл .

З огляду на це, посилання відповідача на лист митних органів Федеративної Республіки Німеччина від 18.12.2017 року, як на беззаперечний доказ протиправності дій позивача щодо визначення коду, суд вважає необґрунтованими та такими, що спростовуються зібраними по справі доказами.

Також, судом з'ясовано, що ПП Табак Інтернешнл з метою отримання додаткової інформації про тютюнові вироби HARVEST, СOLTS та CAPTIAN BLACK ПП звернулось до виробників та отримано відповіді від березня 2018 року, згідно яких на фабриках продавця виробляються міні-сигари та сигарети, при цьому технологія виробництва міні-сигар у цілому відрізняється від технології виробництва сигарет. Для міні-сигар "HARVEST" використовується ГТЛ (гомогенізований тютюновий лист) для обгортки (та різаний тютюн у якості наповнювача). Швидкість виробництва є значно нижчою (-70%) через різницю складу ГТЛ (гомогенізованого тютюнового листа, який містить мінімум 75 % тютюну) та звичайного сигаретного листа. CAPTAIN BLACK класифікується як малі сигари, а не сигарети (а.с. 90-102 т. 1).

Крім того, Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби здійснювалось досудове розслідування щодо посадових осіб ПП Табак Інтернешнл за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, з підстав ухилення від сплати податків за період з 2015-2016 роки при імпорті тютюнових виробів HARVEST та CAPTAIN BLACK, за результатами якого постановою від 26.05.2017 року кримінальне провадження було закрито, у зв'язку з відсутністю в діяннях службових осіб ПП Табак Інтернешнл складу кримінального правопорушення. При цьому, в постанові про закриття кримінального провадження зазначено, що відповідно до висновку № 12-04/17/Т від 12.04.2017 року направлені на експертне дослідження тютюнові вироби не є видом тютюнової продукції під назвою сигарети , товарна характеристика наданих на експертне дослідження тютюнових виробів відповідає товарній категорії 2402 10 00 00 Сигари, сигари з відрізними кінцями, сигарили з вмістом тютюну відповідно до змісту УКТЗЕД (а.с. 227-233 т. 1).

Згідно ч. 4 ст. 3 МК України, у разі якщо норми законів України чи інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків підприємств і громадян, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, чи прав та обов'язків посадових осіб органів доходів і зборів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення як на користь таких підприємств та громадян, так і на користь органу доходів і зборів, рішення повинно прийматися на користь зазначених підприємств і громадян.

В свою чергу, ЗУ "Про Митний тариф України", є спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює спірні правовідносини, так як Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності є товарною номенклатурою Митного тарифу України.

При цьому, з урахуванням ч. 4 ст. 3 МК України якщо встановлене неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків підприємства воно має трактуватись на користь підприємства.

Разом з тим, класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає декларацію, тоді як орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.

Проте, відповідачем не доведено належними доказами наявність порушень правил класифікації з боку декларанта під час ввезення спірних тютюнових виробів на територію України, а тому відповідачем необґрунтовано винесено податкові повідомлення-рішення, якими ПП Табак Інтернешнл збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість та збільшено суму грошового зобов'язання за платежем акцизного податку з інших підакцизних товарів іноземного виробництва.

Відповідно до п. 187.8 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.

Згідно п. 190.1 ст. 190 ПК України базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу ІІІ Митного кодесу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких підстав, суд дійшов до висновку, що податкові повідомлення-рішення № 0039931410 від 17.09.2018 року та № 0039961410 від 17.09.2018 року прийняті Головним управлінням ДФС в Одеській області необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України, а тому податкові повідомлення-рішення № 0039931410 від 17.09.2018 року та № 0039961410 від 17.09.2018 року підлягають скасуванню.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При розподілі судових витрат суд враховує, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 19210,00 грн., згідно платіжного доручення № 1885 від 06.02.2019 року (а.с. 3 т. 1).

Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь приватного підприємства Табак Інтернешнл (код ЄДРПОУ 38111581, адреса місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 35) слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 19210,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов приватного підприємства Табак Інтернешнл (код ЄДРПОУ 38111581, адреса місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 35) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № 0039931410 від 17.09.2018 року, № 0039961410 від 17.09.2018 року.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь приватного підприємства Табак Інтернешнл (код ЄДРПОУ 38111581, адреса місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 35) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 19210,00 грн. ( дев'ятнадцять тисяч двісті десять гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 26 липня 2019 року.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2019
Оприлюднено28.07.2019
Номер документу83265588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/882/19

Ухвала від 11.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Постанова від 11.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні