Рішення
від 25.07.2019 по справі 480/2259/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 липня 2019 р. справа № 480/2259/19

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Малосамбірської сільської ради Конотопського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Перший заступник керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Малосамбірської сільської ради Конотопського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Малий Самбір Конотопського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою. Свої вимоги мотивує тим, що на території Малосамбірської сільської ради розташований дитячий майданчик, обладнання якого перебуває на балансі сільської ради з 26.01.2017. Відповідно до інформації, наданої Малосамбірською сільською радою, плани паспортизації та інвентаризації закріпленого об`єкту благоустрою дитячого майданчика, розташованого в с. Малий Самбір, сільською радою не затверджувалися, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилася. Відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об`єктів благоустрою (дитячих майданчиків) є протиправною бездіяльністю відповідача. Крім того, з огляду на функціональне призначення даного об`єкту благоустрою, невжиття таких заходів може негативно позначитися на його загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров`ю неповнолітніх дітей.

Ухвалою суду від 25.06.2019 відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін.

Листом від 25.07.2019 №02-15/237 Малосамбірська сільська рада Конотопського району Сумської області позовні вимоги керівника Конотопської місцевої прокуратури визнала у повному обсязі.

Суд, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на території Малосамбірської сільської ради розташований дитячий майданчик, який встановлено у 2017 році в с. Малий Самбір. Комплекти обладнання для дитячого майданчика перебувають на балансі сільської ради з 2017 року, а саме: а саме: гойдалка одинарна на металевих стійках 1 штука, ігровий комплекс "Чемпіон" 1 штука, гойдалка балансир 1 штука, карусель 1 штука, передані у листопаді 2017 року БФ "Технологія" як благодійна допомога (а.с.13).

Відповідно до довідки Малосамбірської сільської ради № 92-02-32 від 13.06.2019 плани паспортизації та інвентаризації закріпленого об`єкту благоустрою дитячого майданчика, розташованого в с. Малий Самбір сільською радою не затверджувалися, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилася (а.с.12).

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві в чому полягає порушення інтересів чи в чому існує загроза інтересам держави. Поняття інтереси держави є оціночним у кожному конкретному випадку, прокурор самостійно визначає, в чому саме відбулося або може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність її захисту.

Цей позов заявлено першим заступником керівника Конотопської місцевої прокуратури з метою захисту інтересів держави, оскільки в даному випадку бездіяльність Малосамбірської сільської ради Конотопського району Сумської області з питань затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою (їх частин) призводить до бездіяльності підприємств, установ та організацій, власників та балансоутримувача у сфері благоустрою населених пунктів, щодо забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, ведення необхідної документації з обстеження та перевірки технічного стану конструктивних елементів майданчика, завчасної перевірки його технічного стану, проведення оглядів, ремонтів, демонтажу, що в свою чергу може завдати тяжких наслідків здоров`ю дітей та підлітків, які проживають на території Малосамбірської сільської ради та постійно користуються ними. Також відсутній державний орган, який міг би представляти зазначені інтереси в суді.

Відповідно до п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначені в Законі України "Про благоустрій населених пунктів", який спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" (далі по тексту - Закон) благоустрій населених пунктів комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; заходи з благоустрою населених пунктів роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

За приписами ч.ч. 1, 2 ст. 20 Закону організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

За змістом п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об`єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків (п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону).

На підставі п. 5 ч. 2 ст. 18 Закону підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Так, порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації, зокрема, парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування, прибудинкових територій, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти), визначено в Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженій наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 29.10.2012 N 550 та зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 р. N 1937/22249 (далі Інструкція).

Відповідно до п.п. 1.4, 1.5 Інструкції технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.

Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Позапланова технічна інвентаризація проводиться, серед іншого, у разі зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою.

Отже організацію та проведення відповідних робіт з вказаних питань по об`єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради, повинна забезпечувати виключно Малосамбірська сільська рада Конотопського району Сумської області (у тому числі як балансоутримувач), до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів з благоустрою населеного пункту.

Відповідно до наданої Малосамбірською сільською радою інформації, в порушення вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, плани паспортизації та інвентаризації закріпленого об`єкту благоустрою дитячого майданчика, розташованого в с. Малий Самбір Конотопського району Сумської області, сільською радою не затверджувалися, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилася.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 15 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Таким чином, відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об`єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка, у свою чергу, слугує підставою для невжиття підприємствами, установами, організаціями, балансоутримувачем заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення такого об`єкту благоустрою як дитячий майданчик, невиконання суб`єктом благоустрою своїх обов`язків у цій сфері призводить до порушення права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для їх використання, життя, розвитку та здоров`я неповнолітніх дітей.

Враховуючи викладене, Малосамбірська сільська рада зобов`язана вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Малий Самбір Конотопського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Відповідно до ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Таким чином, суд вважає за необхідне зобов`язати Малосамбірську сільську раду вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Малий Самбір Конотопського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Малосамбірської сільської ради Конотопського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов`язати Малосамбірську сільську раду Конотопського району Сумської області (Сумська область, Конотопський район, с. Малий Самбір, вул. Центральна, 1а, код ЄДРПОУ 04391196) вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Малий Самбір Конотопського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено29.07.2019
Номер документу83265747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/2259/19

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Постанова від 25.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Рішення від 25.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні