Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 липня 2019 р. № 520/5938/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (61022, м. Харків, майдан Свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, ОСОБА_1 , звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд:
1. Визнати неправомірними дії Валківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області з перерахунку пенсії позивачу ОСОБА_1 та зобов`язати провести ОСОБА_1 перерахунок пенсії, застосувати показник середньої заробітної плати ( доходу) у середньому на одну застраховану особу в цілому в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, як це передбачено ч.2 ст.40 Закону № 1058-1У., виходячи зі стажу роботи, розміру заробітної плати та із розміру середньої заробітної плати на одну застраховану особу по Україні.
2. Зобов`язати Банківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області виплатити позивачу ОСОБА_1 грошову допомогу у розмірі 10 (десяти) місячних пенсій.
3. Стягнути з відповідача Валківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача ОСОБА_1 сплачений судовий збір у розмірі 704 грн.80 коп.
В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані дії відповідача є незаконними, оскільки вони порушують право позивача на пенсійне забезпечення.
Ухвалою суду від 14.06.2019 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, а позивачу відповідь на відзив.
Представником відповідача 23.07.2019 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що позивачка звернулась до Валківського об`єднаного управління із заявою про перехід на пенсію за віком, відповідно до ч.3 ст.45 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування . Відповідно до ч. З ст. 45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" переведення із одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду. При переведенні з одного виду пенсії на інший за бажанням особи може враховуватися заробітна плата (дохід) за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховується під час призначення (попереднього перерахунку) попереднього виду пенсії. Тому, при переведенні на пенсію за віком позивачці застосовано осучаснену середню заробітну плату, а отже позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - ОСОБА_1 , з 25 серпня 2010 року перебуває на обліку в Валківському об`єднаному управлінні пенсійного фонду Харківської області.
З 25 серпня 2010 року по 01 вересня 2010 року позивачка перебувала на пенсії за вислугою років, що була призначена відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення .
01 вересня 2010 року по теперішній час позивачка працює лікарем загальної практики-сімейним лікарем амбулаторії загальної практики сімейної медицини.
16 квітня 2019 року ОСОБА_1 звернулася до Валківського об`єднаного управління Пенсійного фонду Харківської області з заявою відповідної форми про перерахунок пенсії за віком.
Рішенням Валківського об`єднаного управління Пенсійного фонду Харківської області 17.04.2019 року № 963060130340 позивачці було проведено перерахунок пенсії за матеріалами пенсійної справи з пенсії за вислугу років на пенсію за віком
Відповідно до змісту рішення № 963060130340 від 17 квітня 2019 року загальний стаж позивачки станом на час розрахунку 17.04.2019 року становить 41 роки 6 місяців, середньомісячний заробіток -6284,26грн.,коефіцієнт стажу-0,4150, розмір пенсії за віком -2607,97 грн (6284*0,41500), доплата за понаднормативний стаж (за 11 років)-118,і4 грн, загальний розмір пенсійної виплати станом на 17.04.2019 року-2726грн. 11 коп., а також не було виплачено рошову допомогу у розмірі 10 (десяти) місячних пенсій
Не погодившись з зазначеними показниками в рішення Валківського об`єднаного управління Пенсійного фонду Харківської області 17.04.2019 року № 963060130340 позивачка звернулась за захистом своїх прав до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Статтею 8 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058) передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.
Відповідно до ч. 3 ст. 45 Закон № 1058 передбачено, що при переведенні з одного виду пенсії на інший за бажанням особи може враховуватися заробітна плата (дохід) за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) попереднього виду пенсії так, як відбувається не нове призначення пенсії, а перехід з одного виду пенсії на інший.
Суд зазначає, що якщо особа після призначення пенсії за вислугою років працювала, при переведенні на пенсію за віком, за її бажанням, можуть бути враховані стаж і заробіток набуті після призначення пенсії за вислугою років, тобто збільшиться коефіцієнт страхового стажу та індивідуальний коефіцієнт заробітної плати. Однак розрахунок заробітної плати здійснюється з урахуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховується під час призначення пенсії за вислугою років.
Судом розглядом було втсановлено, що позивачка звернулась до Банківського об`єднаного управління із заявою про перехід на пенсію за віком, відповідно до ч.3 ст.45 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з усіма необхідними документами. Відповідно до ч. З ст. 45 Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" переведення із одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду. При переведенні з одного виду пенсії на інший за бажанням особи може враховуватися заробітна плата (дохід) за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховується під час призначення (попереднього перерахунку) попереднього виду пенсії.
З матеріалів справи вбачається, що при переведенні на пенсію за віком позивачці застосовано осучаснену середню заробітну плату.
Відповідно до ст. 42 ч. З Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" з 01 січня 2016 року у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, обчислений відповідно до статті 28 цього Закону (крім пенсіонерів, які працюють (провадять діяльність, пов"язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування). Перерахунок пенсії проводиться з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму. Пенсіонерам, які працюють (провадять діяльність, пов"язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов"язкове державне соціальне страхування), після звільнення з роботи або припинення такої діяльності пенсія перераховується з урахуванням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом на дату звільнення з роботи або припинення такої діяльності.
Таким чином суд дійшов висновку, що в задоволенні позовних вимог в частині визнання неправомірними дії Валківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області з перерахунку пенсії позивачу ОСОБА_1 та зобов`язання провести ОСОБА_1 перерахунок пенсії, застосувати показник середньої заробітної плати ( доходу) у середньому на одну застраховану особу в цілому в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, як це передбачено ч.2 ст.40 Закону № 1058-1У., виходячи зі стажу роботи, розміру заробітної плати та із розміру середньої заробітної плати на одну застраховану особу по Україні слід відмовити.
Щодо вимоги позивачки зобов`язати відповідача виплатити ОСОБА_1 грошову допомогу у розмірі 10 (десяти) місячних пенсій, то суд дійшов висновку, що в цій частині позовних вимог також слід відмовити, з огляду на наступне.
Згідно з п.7 1 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у редакції Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів є - ж статті 55 Закону України Про пенсійне забезпечення і мають страховий стаж (для чоловіків 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення
Як вже було встановлено судом вище, з 25.08.2010 року позивачці було призначено пенсію за вислугою років. з 01.09.2010 року виплату пенсії за вислугою років було припинено.
Таким чином суд зазначає, що оскільки ОСОБА_2 вже було призначено пенсію за вислугою років, відсутні підстави для виплати позивачці грошової допомоги, що дорівнює розмірі 10 місячних пенсій.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (61022, м. Харків, майдан Свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2019 |
Оприлюднено | 28.07.2019 |
Номер документу | 83265963 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні