справа № 489/2082/19 провадження №2/489/1385/19
РІШЕННЯ
Іменем України
19 липня 2019 року м. Миколаїв
Ленінський районний суд міста Миколаєва у складі:
головуючого судді Коваленка І.В.,
секретаря судового засідання Коденко К.В.,
за участю:
представника позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Корчевського О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Миколаєва в порядку спрощеного провадження цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_2 до Миколаївського базового медичного коледжу (далі - Медичний коледж) про скасування дисциплінарних стягнень
встановив:
У квітні 2019 року позивач ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом про скасування наказів Медичного коледжу від 12.03.2019 № 38, 13.03.2019 № 39, 14.03.2019 № 40, 15.03.2019 № 41, 02.04.2019 № 45 про притягнення до дисциплінарної відповідальності та оголошення їй догани.
В обґрунтування позовних вимог вказала, що з січня 2012 року працює викладачем в Медичному коледжі. Відповідно до покладених на неї обов`язків виконувала роботу із теоретичної та практичної підготовки студентів з дисципліни безпека життєдіяльності згідно програми, керуючись посадовою інструкцією, правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими нормативними документами. Наказами директора Медичного коледжу від 12.03.2019 № 38, 02.04.2019 № 45 їй було оголошено догани за прийняття в студентів заборгованості в період проведення навчання з іншою групою, внаслідок чого студенти пропустили інші заняття. Фактично оголошено догани за дії студентів, які порушили учбовий процес та прибули за власним бажанням для відпрацювання заборгованості. При тому, розпорядчі акти Медичного коледжу не містять заборони прийняття відпрацюванню та надання консультацій в інші дні та часи, а тому їй оголошено догани протиправно за винні дії інших осіб. Крім того, наказами від 13.03.2019 № 39, 14.03.2019 № 40, 15.03.2019 № 41 оголошено догани за відсутність протягом певного часу в аудиторії № 323, що вважає незаконним, оскільки жодним нормативним документом не передбачено обов`язкову присутність викладача в певний час в аудиторії № 323 для прийняття відпрацювання. Посилаючись на викладені обставини, вважає вищевказані накази незаконними і такими, що винесені з особистих мотивів керівництва до неї, так як дисциплінарних проступків не вчиняла, трудову дисципліну не порушувала та належним чином і в повному обсязі виконувала свої посадові обов`язки, визначені посадовою інструкцією та іншими нормативними актами.
У відзиві на позовну заяву представник відповідача Корчевський О.І. в задоволенні позовних вимог просив відмовити та вказав, що накази про притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності є правомірними та обгрунтованими.
Зазначив, що працюючи на посаді викладача ОСОБА_2 і раніше допускала порушення трудової дисципліни, систематично конфліктує з студентами та викладачами коледжу.
ОСОБА_2 відмовляється під підпис ознайомлюватись з будь-якими положеннями та розпорядчими актами Медичного коледжу та надавати пояснення на вимогу адміністрації, що підтверджується відповідними та наданими суду актами.
До додаткових обов`язків викладача входить проведення консультацій та прийняття відробок згідно графіку, відпрацювання практичних, лабораторних, семінарських занять, що також здійснюється згідно графіку. На виконання цих обов`язків директором коледжу видано наказ від 21.01.2019 № 25, яким затверджено графік відпрацювань та консультацій по Медичному коледжу на ІІ семестр 2018-2019 років. Цим наказом визначено обов`язок працівників неухильно дотримуватись графіку, проводити відробки та консультації у визначений графіком час в визначених аудиторіях. Графік закріплював однаковий для всіх працівників час для прийняття відпрацювань з 15:00 години до 16:30 години та окрему аудиторію. Зокрема, викладачу ОСОБА_2 визначено днями відпрацювань кожний понеділок і середу з 15:00 години до 16:30 години в аудиторії 323. Проте, ОСОБА_2 від ознайомлення з наказом відмовилась, мотивуючи тим, що їй за відпрацювання не доплачують і вона буде проводити відпрацювання коли заманеться.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 23.04.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в задоволенні позову просив відмовити, з підстав наведених у відзиві.
Вислухавши присутніх учасників справи та дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Матеріалами справи підтверджується, що наказом Миколаївського коледжу від 12.03.2019 № 38 ОСОБА_2 , яка займає посаду викладача коледжу, оголошено догану за те, що вона 15.02.2019 в кабінеті 323 проводила третю та четверту пари в 3 бригади групи 400. Одночасно з цим, з 11:40 години до 13:20 години проводила незаплановане у встановленому порядку відпрацювання заборгованостей у студентів групи 306 ОСОБА_4 та групи 304 ОСОБА_5 . Внаслідок чого студенти були змушені бути на перескладанні дисципліни безпека життєдіяльності частково, пропустивши навчальні заняття з дисциплін медсестринство в педіатрії та медсестринство в гінекології, що проводились за розкладом. Такими діями ОСОБА_2 порушила вимоги статей 139, 142 КЗпП України, пунктів 3.23, 3.27 Статуту Медичного коледжу, пункт 19 Правил внутрішнього трудового розпорядку Медичного коледжу, наказ директора коледжу від 21.01.2019 № 25 та пункти 2.11, 2.26 Посадової інструкції викладача, затвердженої 01.09.2013. Подібні дії викладача призвели до відриву студентів від навчального процесу та допуску до занять сторонніх осіб.
Від ознайомлення з наказом та надання пояснень ОСОБА_2 відмовилась, про що складено акти від 12.03.2019 та 13.03.2019.
Письмовими поясненнями від 15.02.2019 та 18.02.2019 студентів ОСОБА_4 групи 306, ОСОБА_5 групи 304 підтверджено відсутність останніх у вищезазначений час на заняттях в педіатрії та гінекології у зв`язку з перескладанням заборгованості з дисципліни безпека життєдіяльності у викладача ОСОБА_2
Іншим наказом Миколаївського коледжу від 12.03.2019 № 38 ОСОБА_2 оголошено догану за те, що вона 18.02.2019 була відсутня в кабінеті 323 з 15:20 години до 16:00 години, в час визначений для приймання нею відпрацювань згідно затвердженого графіку, у зв`язку з чим студент медичного коледжу ОСОБА_6 та інші студенти не мали можливості відпрацювати заборгованість. Такими діями ОСОБА_2 порушила вимоги статей 139, 142 КЗпП України, пунктів 3.23, 3.27 Статуту Миколаївського коледжу, вимоги розділу IV колективного договору Медичного коледжу на 2018-2020 роки, пункту 16.2 Правил внутрішнього трудового розпорядку, наказ директора коледжу від 21.01.2019 № 25, пункту 2.9.1 Посадової інструкції викладача, затвердженої 01.09.2013 та індивідуальний робочий план викладача.
Від ознайомлення з наказом та надання пояснень ОСОБА_2 відмовилась, про що складено акти від 13.03.2019 та 18.03.2019.
Письмовими поясненнями завідувачу відділення ОСОБА_7 від 19.02.2019 студентка групи 306 ОСОБА_6 повідомила, що 18.02.2019, прийшовши о 15:20 години на перескладання заборгованості з дисципліни безпека життєдіяльності, в час визначений графіком, викладача ОСОБА_2 на робочому місці не було, а тому простоявши до 16:00 години змушена була піти.
За аналогічні проступки - відсутність викладача ОСОБА_2 в час визначений для приймання нею відпрацювань згідно затвердженого графіку в кабінеті № 323, у зв`язку з чим студент Медичного коледжу 25.02.2019 та 11.03.2019 не мали можливості відпрацювати заборгованість з дисципліни безпека життєдіяльності, позивачу було оголошено догани наказами від 14.03.2019 № 40 та 15.03.2019 № 41.
Від ознайомлення з вказаними наказами та надання пояснень ОСОБА_2 відмовилась, про що складено відповідні акти.
Наказом Миколаївського коледжу від 02.04.2019 № 45 ОСОБА_2 оголошено догану за порушення трудової дисципліни, а саме зате, що в кабінеті 323 вона проводила третю пару в третьої бригади групи 406, одночасно з цим з 11:40 години до 12:10 години в цьому ж кабінеті без поважних причин та без відома адміністрації приймала перескладання в студентки боржника 304 групи ОСОБА_8 , в результаті чого ОСОБА_2 відволіклась від проведення заняття в третьої бригади 406 групи, а студентка ОСОБА_8 запізнилась на пару з української мови, яка проводилась у неї за розкладом.
Від ознайомлення з наказом та надання пояснень ОСОБА_2 відмовилась, про що складено відповідні акти.
У письмових поясненнях від 11.03.2019 студентка групи 304 ОСОБА_8 підтвердила, що дійсно 05.03.2019 ходила на перескладання заборгованості дисципліни безпеки життєдіяльності до викладача ОСОБА_2 в кабінет 323, де в цей же час в неї проходила пара в групи 406. Вказане також підтвердується письмовими поясненнями студентів групи 406 ОСОБА_9 та ОСОБА_10 .
Пунктами 3.21, 3.23, 3.27 Статуту Медичного коледжу, прийнятого загальними зборами трудового колективу від 07.04.2004, протокол № 4, встановлено, що графік робочого часу викладача визначається розкладом навчальних занять і розкладом (графіком) методичних, виховних, контрольних заходів та іншими видами робіт, передбачених індивідуальним планом викладача. Викладач зобов`язаний дотримуватись встановленого йому графіка робочого часу. Педагогічні працівники зобов`язані, зокрема, додержуватись норм педагогічної етики, моралі, поважати гідність осіб, які навчаються в коледжі. Права та обов`язки педагогічних працівників та інших категорій працівників коледжу визначаються посадовими інструкціями, затвердженими директором і погодженими профспілковим комітетом коледжу.
Згідно з пунктами 2.9.1, 2.11, 2.26 посадової інструкції викладача, затвердженої директором Медичного коледжу 01.09.2013, з якою ОСОБА_2 ознайомлена під підпис, до завдань та обов`язків викладача входить відпрацювання зі студентом практичних навичок, оцінювання його і практичних знань, вміння з теми пропущеного заняття і виставлення оцінок за своїм підписом у журнал обліку відпрацювань пропущених занять, проведення заходів, направлених на підвищення успішності дисципліни студентів, виконання вимог правил, норм та інструкцій з техніки безпеки виробничої санітарії, а також законодавства про працю, правил внутрішнього розпорядку.
Колективним договором Медичного коледжу на 2018-2020 роки із змінами, розділом IV Режим роботи, робочий час та час відпочинку, передбачено про встановлення в Медичному коледжі правил внутрішнього трудового розпорядку, термінів робочого часу для педагогічних працівників у відповідності з педагогічним навантаженням затвердженим відповідним наказом директора та часом необхідним для виконання додаткових покладених на викладача обов`язків (приймання заборгованостей у студентів, проведення батьківських зборів, виховних та поза навчальних заходів, виконання наказів та доручень керівництва та інше). Кожен педагогічний працівник (крім осіб з погодинною оплатою праці) має вести індивідуальний робочий план, в якому планувати та відображати всю педагогічну роботу та додаткові обов`язки закріплені за ним. Індивідуальний робочий план погоджується з заступником директора з навчальної роботи.
Із пунктів 13, 14, 17, 19 Правил внутрішнього трудового розпорядку Медичного коледжу, які є додатком до колективного договору, слідує, що всі працівники коледжу зобов`язані дотримуватись дисципліни праці - основи порядку в коледжі (вчасно приходити на роботу, дотримуватись встановленого робочого часу, використовувати робочий час для виконання дорученої справи, своєчасно і точно виконувати розпорядження адміністрації, функціональні обов`язки). Коло обов`язків, які виконує кожен працівник за своєю спеціальністю, кваліфікацією або посадою визначається посадовими інструкціями і положеннями, затвердженими директором коледжу у встановленому порядку. Навчальні заняття в коледжі проводяться за розкладом, складеним у відповідності з навчальним планом. Після початку занять вхід на заняття забороняється до наступної перерви. Сторонні особи можуть бути присутніми на заняттях з відома адміністрації і викладача.
Згідно індивідуального плану роботи викладача ОСОБА_2 , затвердженого головою циклової комісії фундаментальних дисциплін ОСОБА_11 01.09.2018, в організаційну роботу ОСОБА_2 входило проведення консультацій зі студентами щодо підвищення рівня знань, проведення відробок пропущених занять згідно графіків.
Пунктами 4.1, 4.2 Положення про порядок відпрацювання студентами Миколаївського базового медичного коледжу навчальних занять, затвердженого наказом Медичного коледжу від 15.04.2016 № 62, встановлено, що відпрацювання навчальних занять здійснюється за дозволом завідувача відділення у вільний для студента від занять час, згідно графіку приймання відпрацювань (затвердженим наказом директора) викладачу, що має право на викладання відповідної навчальної дисципліни. Заступник директора з навчальної роботи складає на поточний семестр графік прийому відпрацювань викладачів, що затверджується наказом директора. Викладач зобов`язаний приймати відпрацювання у всіх студентів згідно з графіком.
Від ознайомлення з вказаним Положення ОСОБА_2 відмовилася, про що складено акт від 21.04.2016.
Наказом Медичного коледжу від 21.01.2019 № 25 відпоідно до положень Закону України Про вищу освіту , стату Медичного коледжу, колективного договру, Положення про організацію освітнього процесу, затвердженого наказом коледжу 30.12.2015, з метою організації відпрацювання студентами коледжу пропущених занять, незадовільних оцінок, заборгованостей та отримання необхідних консультацій, затверджено Графік відпрацювань та консультацій по Медичному коледжу на ІІ семестр 2018-2019 роки.
Пунктом 3 цього наказу зобов`язано педагогічних працівників коледжу неухильно дотримуватися Графіку. Проводити відробки та консультації у визначений Графіком час в зазначених аудиторіях.
Як вбачається з доданого до наказу Графіку відпрацювань та консультацій по Медичному коледжу викладачу ОСОБА_2 встановлений час проведення відпрацювань та консультацій дисципліни, яку вона викладає, з 15:00 години до 16:30 години щопонеділка та середи в аудиторії 323.
ОСОБА_2 від ознайомлення із зазначеним наказом відмовилася, про що складено акт від 15.02.2019.
При вирішення спору суд виходить з наступного правого регулювання.
Згідно зі статтею 149 КЗпП України за кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення. До таких видів стягнень згідно з частиною першою статті 147 КЗпП України належать: догана та звільнення.
Ознакою порушення трудової дисципліни є наявність проступку в діях або бездіяльності працівника.
Дисциплінарний проступок визначається як винне невиконання чи неналежне виконання працівником своїх трудових обов`язків. Складовими дисциплінарного проступку є дії (бездіяльність) працівника; порушення або неналежне виконання покладених на працівника трудових обов`язків; вина працівника; наявність причинного зв`язку між діями (бездіяльністю) і порушенням або неналежним виконанням покладених на працівника трудових обов`язків.
Недоведеність хоча б одного з цих елементів виключає наявність дисциплінарного проступку.
До застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган відповідно до статті 149 КЗпП України повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення (частина 1); за кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення (частина 2); при обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника (частина 3); стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку (частина 4).
Отже, саме на роботодавцю лежить обов`язок надати докази фактів винного вчинення працівником дисциплінарного проступку. При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати всі обставини, з яких вчинено проступок. Для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності в обов`язковому порядку має бути встановлена вина, як одна із важливих ознак порушення трудової дисципліни. При відсутності вини працівник не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності.
Відповідно до частини третьої статті 12, частини першої статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно частини частини статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Оцінивши в сукупності наявні у справі докази, суд приходь до висновку про правомірність оспорюваних позивачем наказів, оскільки прийняття ОСОБА_2 в порушення встановленого в Медичному коледжі порядку відпрацювань студентів в непередбачені графіком час і місці та під час проведення занять з іншими студентами, є наслідком грубого порушення трудової дисципліни і навчального процесу, як безпосередньо самою ОСОБА_2 , так і студентами. Крім того, такі дії позивача негативного впливають на трудову дисципліну в трудовому колективі.
Порушень встановленого законодавством про працю порядку притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності судом не встановлено.
Враховуючи наведе, підстави для задоволення позовних вимог відсутні .
Доводи позивача про те, що жодний з перелічених в наказах про оголошення догани нормативний документ не зобов`язує її перебувати в передбачений час та в певній аудиторії для прийняття відпрацювання, суд до уваги не приймає, так як вони спростовуються матеріалами справи.
Керуючись статтями 4, 19, 141, 263-265 ЦПК України, суд
вирішив:
Відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 про скасування наказів Миколаївського базового медичного коледжу про оголошення догани.
Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Судове рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
У відповідності з пунктом 15.5 розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Ленінський районний суд міста Миколаєва або в порядку статті 355 ЦПК України безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду.
З інформацією щодо тексту судового рішення учасники справи можуть ознайомитися за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua.
Відомості про учасників справи:
позивач - ОСОБА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ;
відповідач - Миколаївський базовий медичний коледж, ЄДРПОУ 02011456, місцезнаходження: м. Миколаїв, вул. Космонавтів, 79\1.
Повний текст судового рішення складено 26.07.2019.
Суддя І.В.Коваленко
Суд | Ленінський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2019 |
Оприлюднено | 28.07.2019 |
Номер документу | 83273412 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Ленінський районний суд м. Миколаєва
Коваленко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні