Постанова
від 23.07.2019 по справі 911/1512/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" липня 2019 р. м. Київ Справа № 911/1512/19

за заявою Голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537)

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537)

про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Ющенко А.В.

За участю представників учасників у справі:

від ТОВ Проммакс : адвокат Чиж С.С.;

від ГУ ДФС у Київській області: Якимчук О.П.

ВСТАНОВИВ:

до господарського суду Київської області надійшла заява Голови ліквідаційної комісії ТОВ Проммакс про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Проммакс у зв`язку з нездатністю останнього сплатити заборгованість на загальну суму 336445791,65 грн та на підставі ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі також: Закон про банкрутство ).

В своїй заяві заявник просить суд прийняти заяву до розгляду, порушити провадження у справі про банкрутство Боржника; визнати ТОВ Проммакс банкрутом і відкрити ліквідаційну процедуру; ліквідатором у справі призначити Голову ліквідаційної комісії Боржника Тарасенка Т.П.

Оскільки законодавством про банкрутство не передбачено винятків щодо вчинення суддею електронного запиту щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого на призначення ліквідатором підприємства-боржника, зокрема, в порядку ст. 95 Закону про банкрутство, судом було вчинено відповідний запит щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого.

На запит суду від 19.06.2019 автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, у справі № 911/1512/19 визначено арбітражного керуючого Козія В.Ю. (свідоцтво № 163 від 07.02.2013).

Ухвалою господарського суду Київської області від 19.06.2019 прийнято до розгляду заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Проммакс , проведення підготовчого засідання призначено на 25.06.2019. Ухвалою від 20.06.2019 зобов`язано арбітражного керуючого Козія В.Ю. до 25.06.2019 надати заяву про згоду на участь або відмову від участі у справі про банкрутство Боржника - ТОВ Проммакс .

24.06.2019 до суду надійшла заява арбітражного керуючого Козія В.Ю. від 20.06.2019 б/№ (вх. № 12345/19) про згоду на участь у даній справі про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Київської області від 25.06.2019 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ Проммакс ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; засідання суду щодо вирішення питання про визнання Боржника банкрутом призначено на 23.07.2019.

23.07.2019 до суду надійшла заява ГУ ДФС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 14316/19) про відмову у визнанні Боржника банкрутом.

В судове засідання 23.07.2019 з`явився представник Боржника, подану заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство підтримав і просив суд задовольнити заяву. Також в судове засідання з`явився представник ГУ ДФС у Київській області, проти визнання Боржника банкрутом заперечив з підстав, викладених в письмовій заяві.

Детально дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників Боржника та ГУ ДФС у Київській області судом встановлено наступне.

Боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537) зареєстрований 09.12.2013 як юридична особа, що підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно статті 209 ГК України, у разі нездатності суб`єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов`язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб`єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов`язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов`язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Згідно заяви та доданих до неї доказів, рішенням загальних зборів учасників Боржника (протокол б/№ від 07.09.2018) вирішено припинити ТОВ Проммакс шляхом його ліквідації у добровільному порядку, відповідно до чинного законодавства України; призначено ліквідаційну комісію у складі: голова ліквідаційної комісії Тарасенко Т.П., члени ліквідаційної комісії Капуста О.В., Шовкопляс Л.В .; вирішено інші організаційні питання здійснення ліквідаційної процедури.

Згідно матеріалів заяви, в ході здійснення ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією було виявлено активи Боржника - залишок грошових коштів на ліквідаційному рахунку - 22263,25 грн, дебіторська заборгованість у сумі 450,00 грн - переплата депозитарній установі за послуги, дебіторська заборгованість ТОВ Богдан Авто у сумі 47000,00 грн за договором про надання фінансової допомоги.

Крім цього, в ході ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією було виявлено кредиторську заборгованість Боржника у розмірі 336445791,65 грн, з яких: 15673,15 грн перед ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Богдан-Капітал (код ЄДРПОУ 36047620), що виникла на підставі договору позики № П003-БК/14 від 15.01.2014 та договору позики № П034-БК/14 від 03.02.2014, а також 336430118,50 грн перед ПрАТ Автомобільна компанія Богдан Моторс (код ЄДРПОУ 05808592), що виникла на підставі договору про відступлення права вимоги від 16.09.2015 № 16/09-15 та договору про відступлення права вимоги від 16.09.2015 № 17/09-15.

Відповідно до проміжного ліквідаційного балансу станом на 28.05.2019, активи товариства складають 70,6 тис. грн, тоді як зобов`язання товариства становлять 336446,0 тис. грн, отже збиток товариства складає 336375,4 тис. грн. Зазначений ліквідаційний баланс затверджено протоколом б/№ від 28.05.2019 загальних зборів учасників ТОВ Проммакс .

Таким чином в ході здійснення аналізу фінансового становища Боржника, за наслідком інвентаризації майна Боржника та аналізу кредиторських зобов`язань підприємства, ліквідаційною комісією виявлено те, що активів Боржника недостатньо для погашення всієї кредиторської заборгованості Боржника.

Заперечуючи проти визнання Боржника банкрутом ГУ ДФС у Київській області зазначає, що ліквідаційною комісією було порушено ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство та ч. 7 ст. 111 ЦК України, щодо дотримання порядку ліквідації юридичної особи.

Зокрема органом ДФС зазначено, що Боржник не надав фінансової звітності та не забезпечив проведення контролюючим органом податкової перевірки, проведення якої передбачене статтею 78 Податкового кодексу України. Представникам контролюючого органу 16.10.2018 не вдалося провести призначену документальну позапланову перевірку Боржника у зв`язку з відсутністю останнього за місцезнаходженням.

Так, ст. 78 ПК України передбачено порядок проведення документальних позапланових перевірок, зокрема, відповідно до п. п. 78.1.7 документальна позапланова перевірка здійснюється якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Згідно ч. 7 ст. 111 ЦК України, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Суд зазначає, що за наслідком дослідження заяви Голови ліквідаційної комісії про відкриття провадження у справі про банкрутство Боржника судом було встановлено дотримання ліквідаційною комісією досудової процедури ліквідації юридичної особи, що передбачена ЦК України, у тому числі ч. 7 ст. 111 ЦК України щодо забезпечення проведення контролюючими органами відповідних перевірок, про що детально зазначено в ухвалі від 25.06.2019 про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Зокрема згідно довідок: Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 29.10.2018 № 18676/10/10-36-57 переплата, заборгованість по податках і зборах у Боржника відсутня; Васильківського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області від 08.10.2018 № 16-01-710, заборгованість (переплата) по соціальному страхуванню відсутня, нещасних випадків у підприємстві не було; Васильківського ОУПФ України Київської області від 08.10.2018 № 5610/03 заборгованості із сплати страхових внесків станом на 09.10.2018 немає.

Судом також встановлено, що вказані ГУ ДФС у Київській області обставини щодо неможливості проведення 16.10.2018 документальної позапланової перевірки у зв`язку з відсутністю Боржника за місцезнаходженням не підтверджені жодними доказами, у тому числі щодо: направлення чи вручення належним чином ТОВ Проммакс повідомлення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки; виїзду представників органу ДФС за адресою Боржника; складення акту відсутності Боржника за місцезнаходженням; звернення до ліквідаційної комісії для погодження організаційних питань щодо проведення перевірки тощо.

Як вже вказано вище, порядок проведення документальних позапланових перевірок встановлено в ст. 78 ПК України. Згідно п. 82.2 ст. 82 ПК України, строк проведення документарних позапланових перевірок не повинен перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, для суб`єктів малого підприємництва п`яти робочих днів, інших платників податків 10 робочих днів.

При цьому, податковим законодавством України не визначається стадія процедури банкрутства, у якій така перевірка повинна бути проведена, а суб`єктивні фактори, пов`язані з невиконанням (неналежним виконанням) контролюючими органами своїх повноважень, не можуть бути підставою для відмови у визнанні боржника банкрутом за наявності об`єктивних підстав відповідно до Закону про банкрутство (постанова Вищого господарського суду України від 15.06.2016 по справі № 904/194/16).

Суд звертає увагу, що норми чинного податкового законодавства та законодавства про банкрутство не містять заборони щодо проведення податковим органом перевірки боржника після визнання останнього банкрутом.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 14.05.2019 у справі № 905/1675/18.

Враховуючи все викладене вище судом відхиляються доводи ГУ ДФС у Київській області щодо недотримання ліквідаційною комісією процедури досудової ліквідації юридичної особи і відповідно відхиляються заперечення проти визнання Боржника банкрутом.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність ознак які свідчать про стійку фінансову неплатоспроможність Боржника (згідно Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства), а саме - відхилення показників ліквідності від граничного значення; наявність значної кредиторської заборгованості; збитковість діяльності підприємства; наявність заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство даної юридичної особи, прийнятої до розгляду господарським судом, або провадження у справі про банкрутство цієї юридичної особи.

За наслідками дослідження матеріалів справи, аналізу активів та пасивів підприємства, даних проміжного ліквідаційного балансу Боржника, судом встановлено факт неоплатності Боржника, як того вимагає ст. 205 ГК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство, у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Згідно ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов`язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після відкриття провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Таким чином на підставі наявних матеріалів справи, даних проміжного ліквідаційного балансу Боржника встановлено, що пасив Боржника значно перевищує активи Боржника, що свідчить про його неплатоспроможність. Зазначені фактичні обставини вказують на нездатність Боржника своєчасно та в повному обсязі задовольнити вимоги кредиторів, що є підставою для застосування відносно Боржника відповідних заходів та процедур в порядку, встановленому Законом про банкрутство, зокрема є підставою для визнання Боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Вирішуючи питання про призначення ліквідатора суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що в заяві про порушення провадження у справі про банкрутство заявник просить суд покласти виконання обов`язків ліквідатора Банкрута на Голову ліквідаційної комісії Тарасенка Тараса Петровича.

Частиною 2 статті 95 Закону про банкрутство встановлено, що обов`язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Суд зазначає, що призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і відповідно до частини шостої статті 95 Закону про банкрутство несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.

Як вже вказано вище, судом у встановленому ст. 114 Закону про банкрутство порядку було визначено кандидатуру арбітражного керуючого Козія В.Ю. щодо призначення ліквідатором у даній справі про банкрутство, вказаною особою надано згоду на участь у справі, отже у суду відсутні підстави для покладення обов`язків ліквідатора у справі про банкрутство на Голову ліквідаційної комісії товариства Тарасенка Т.П., у зв`язку з чим відповідне клопотання залишається судом без задоволення.

Дослідивши заяву арбітражного керуючого Козія В.Ю. про згоду на участь у даній справі про банкрутство судом встановлено, що арбітражний керуючий Козій В.Ю. повідомляє, що за час провадження діяльності арбітражного керуючого порушень законодавства, зокрема термінів подання інформації, передбаченої Законом про банкрутство, до державного органу з питань банкрутства, а також порушень термінів, визначених ухвалами господарських судів, та ліцензійних умов провадження діяльності арбітражного керуючого не допускав; судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого не має; не є заінтересованою особою стосовно Боржника та кредиторів відповідно до ст. 114 Закону про банкрутство; вказує, що забезпечений автомобілем, офісним приміщенням та комп`ютерною технікою. До заяви додано копії свідоцтва Міністерства юстиції України № 163 від 07.02.2013 та договору страхування відповідальності арбітражного керуючого.

Згідно ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Дослідивши подані документи та розглянувши кандидатуру арбітражного керуючого Козія В.Ю. щодо призначення ліквідатором у даній справі про банкрутство суд дійшов висновку про відповідність кандидатури останнього вимогам Закону про банкрутство, у т.ч. ст. 114 Закону.

З огляду на викладене вище суд дійшов висновку про призначення ліквідатором ТОВ Проммакс арбітражного керуючого Козія В.Ю.

Згідно абз. 8 ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Таким чином суд дійшов висновку про скасування всіх арештів, обтяжень та обмежень щодо розпорядження майном Боржника ТОВ Проммакс (код ЄДРПОУ 39012537).

Керуючись ст. 8, 37, 38, 41, 95, 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 232, 233, 238, 240, 241, 256, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537).

2. Відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю Проммакс (код ЄДРПОУ 39012537) арбітражного керуючого Козія Володимира Юрійовича (свідоцтво № 163 від 07.02.2013, адреса: АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).

3. Скасувати арешти, накладені на майно Товариства з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537).

4. Припинити повноваження засновників, власників (власника) майна Товариства з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537), та припинити повноваження всіх органів управління Банкрута щодо управління Банкрутом та розпорядження його майном.

5. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника, - Товариства з обмеженою відповідальністю Проммакс (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45; код ЄДРПОУ 39012537) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

6. Ліквідатору до завершення ліквідаційної процедури забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , в тому числі ст. 41-49, та за результатами роботи по ліквідації підприємства-банкрута надати суду обґрунтований звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс банкрута. Зокрема до звіту ліквідатора в обов`язковому порядку мають бути додані: реєстр вимог кредиторів станом на дату складення ліквідаційного балансу; довідка органу ДФС щодо наявності/відсутності у Боржника банківських рахунків та докази закриття рахунків у разі їх наявності; довідки Держпродспоживслужби щодо зареєстрованої за Банкрутом техніки; Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо видачі Боржнику документів дозвільного чи декларативного характеру; Регіонального сервісного центру МВС в Київській області щодо наявності у Банкрута транспортних засобів; Головного управління Держпраці у Київській області щодо інформації про наявність/відсутність у Банкрута дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки і наявність технологічних транспортних засобів; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо перебування у власності Банкрута цінних паперів; ГУ регіональної статистики щодо участі Банкрута в інших юридичних особах та наявності філій і відокремлених підрозділів; ГУ Держгеокадасту у Київській області щодо наявності у Банкрута земельних ділянок; Морської адміністрації щодо наявності у власності Боржника плавзасобів і суден; Регіонального відділення ФДМ України по Київській області щодо наявності на балансі Банкрута державного майна; Київської митниці ДФС щодо здійснення Боржником зовнішньоекономічної діяльності; звіти за наслідками пошуку на офіційних веб-сайтах інформації про наявність/відсутність у Боржника прав інтелектуальної власності та прав на повітряні судна; докази передачі до архівної установи документації Банкрута, що підлягає довгостроковому зберіганню; витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо Боржника.

7. Відмовити у задоволенні клопотання ТОВ Проммакс про покладення виконання обов`язків ліквідатора на Голову ліквідаційної комісії Тарасенка Т.П.

8. Постанову надіслати: відділу державної виконавчої служби за місцезнаходженням Банкрута, державному реєстратору.

Копію постанови надіслати: учасникам у справі про банкрутство, Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Київській області.

Дата набрання чинності постановою - 23 липня 2019 року.

Термін пред`явлення виконавчого документу до виконання - до 23 липня 2022 року.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дати складення та підписання повного тексту постанови шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Повний текст постанови виготовлено і підписано 29.07.2019.

Суддя С.Ю. Наріжний

Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено29.07.2019
Номер документу83287570
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1512/19

Ухвала від 02.06.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 21.04.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 28.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 14.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Постанова від 28.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 21.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Постанова від 08.10.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Верховець А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні