Рішення
від 25.07.2019 по справі 1.380.2019.002224
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002224

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 липня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кухар Н.А.

секретар судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача - Калиновської О.М.

представника відповідача - Гавриляка Р.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Гарантія-Сервіс до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Приватного підприємства Гарантія-Сервіс (далі - позивач, ПП Гарантія-Сервіс ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач 1, ГУ ДФС у Львівській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000455212 від 03.01.2019 на суму штрафу 80563,57 грн.

Позиція позивача наведена у позовній заяві, відповіді на відзив та додаткових поясненнях до позову, в яких позивач вказує, що оскаржуване податкове повідомлення рішення є протиправним, оскільки останній не порушував терміну реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість. Зазначив, що серед переліку податкових накладних, що є в Розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних, відсутні податкові накладні виписані покупцям, платникам податку на додану вартість як про це стверджує контролюючий орган в акті камеральної перевірки. Позивач звертає увагу суду, що оскаржуване податкове повідомлення- рішення винесене на підставі акту, тому накладення штрафних санкцій контролюючим органом за порушення, які не описані в акті перевірки є неправомірним. Стверджує, що санкції передбачені п. 120-1.1. ст. 1201 ПК України у редакції від 01.01.2017 не застосовуються за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, які не надаються покупцю. Отже, спірні податкові накладні не підлягали наданню отримувачу (покупцю), а тому жоден з контрагентів позивача не зазнав і не міг зазнати шкоди через не включення сум ПДВ до податкового кредиту. При цьому, позивач наголосив, що накладення відповідачем на позивача штрафу в розмірі 80436, 57 грн. з врахуванням рішень Європейського суду з прав людини не є пропорційним державним втручанням у право позивача на мирне володіння майном. Зазначивё що наявне неоднозначне трактування п. 120-1.1. ст. 1201 ПК України. Просив позов задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав наведених у позовній заяві, відповіді на відзив та додаткових поясненнях до позову, просив позов задовольнити.

Представник відповідачів у встановлений судом строк подав відзив на позов, в якому просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Заперечення мотивує тим, що відповідачем на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 cт.20 розділу І, ст.75, 76, 86 розділу II ПК України проведено камеральну перевірку ПП Гарантія-Сервіс щодо термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки складено акт від 22.11.2018 року № 153/13-01-52-12/30274688, в якому встановлено порушення позивачем вимог п.201.10 ст.201 розділу II ПК України, що полягає у несвоєчасній реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. На підставі акта перевірки, ГУ ДФС у Львівській області винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 80 463,57 грн., застосованих відповідно до cт. 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог, у зв`язку з їх недоведеністю.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити у задоволені позову.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 06.05.2019 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

В підготовчому засіданні 04.07.2019 протокольною ухвалою суд закінчив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідачів, дослідивши подані суду письмові докази, суд встановив наступне.

Суд встановив, що 22.11.2018 ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку ПП Гарантія-Сервіс щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за травень, вересень, листопад 2017 року, червень, липень, вересень 2018 року, про що складено акт № 153/13-01-52-12/30274688 від 22.11.2018.

За результатами камеральної перевірки встановлено, що ПП Гарантія-Сервіс порушило граничні терміни реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість встановлених статтею 201 ПК України, що тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість штрафу відповідно п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Згідно з розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПП Гарантія-Сервіс податковим органом встановлено наступні порушення термінів реєстрації:

1) податкова накладна № 15 від 19.05.2017, дата реєстрації 11.08.2017, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 57 днів;

2) податкова накладна № 36 від 30.09.2017, дата реєстрації 17.10.2017, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 2 дні;

3) податкова накладна № 42 від 01.11.2017, дата реєстрації 14.12.2017, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 14 днів;

4) податкова накладна № 43 від 03.11.2017, дата реєстрації 13.12.2017, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 13 днів;

5) податкова накладна № 46 від 30.11.2017, дата реєстрації 28.12.2017, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 13 днів;

6) податкова накладна № 27 від 06.06.2018, дата реєстрації 13.07.2018, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 13 днів;

7) податкова накладна № 26 від 05.06.2018, дата реєстрації 30.07.2018, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 30 днів;

8) податкова накладна № 34 від 10.07.2018, дата реєстрації 14.08.2018, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 14 днів;

9) податкова накладна № 44 від 07.09.2018, дата реєстрації 12.10.2018, порушення термінів реєстрації ПК/РК в ЄРПН становить 12 днів.

Контролюючим органом, згідно з п. 54.3 ст. 54 глави 4 розділу ІІ ПК України, на підставі акта перевірки № 153/13-01-52-12/30274688 від 22.11.2018 прийнято податкове повідомлення рішення № 0000455212 від 03.01.2019, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних:

на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 429364, 64 грн. застосовано штраф в розмірі 10% в сумі 42936, 48 грн;

від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 51035, 46 грн. застосовано штраф в розмірі 20% в сумі 10207, 09 грн;

від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 91066, 67 грн. застосовано штраф в розмірі 30% в сумі 27320, 00 грн;

ПП Гарантія-Сервіс звернулося із скаргою на податкове повідомлення рішення № 0000455212 від 03.01.2019 до Державної фіскальної служби України.

05.04.2019 Державна фіскальна служба України прийняла рішення № 16059/6/99-99-11-06-01-25, яким залишила без змін податкове повідомлення рішення, а скаргу без змін.

Позивач не погоджуючись із таким податковим повідомленням-рішенням, тому звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Згідно з ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відтак платник податків зобов`язаний скласти та зареєструвати не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Отже, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1 ст. 120-ПК України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17 та від 11.12.2018 у справі 807/68/18.

Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 № 137/28267 передбачено, що до графи 8 - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються. У графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування; 7) до графи 9 - код пільги.

Як вбачається із наявних в матеріалах справи спірних податкових накладних № 15, № 36, № 42, № 43, № 46, № 27, № 26, № 34, № 44 зазначено, що обсяг постачання за основною ставкою (код ставки 20), обсяги постачання за ставками 0% відсутні.

Аналогічного змісту позиція наведена у постанові Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17, в якій суд зазначив, що у справі, що розглядається, суди встановили, що податкові накладні, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), містять код ставки податку на додану вартість 7 або 20 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість. За таких обставин висновок судів першої та апеляційної інстанцій про правомірність застосування контролюючим органом до позивача штрафних санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права.

Згідно з частиною 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість, тому суд не приймає до уваги доводи позивача, щодо незастосування за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, які не надаються покупцю.

При цьому, суд наголошує, що позивачем під час судового розгляду справи не спростовано факту порушення останнім граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд звертає увагу, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, ЄСПЛ нагадав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Враховуючи вищевикладене, решта доводів позивача, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують, тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Оскільки суд відмовляє позивачу у задоволенні позовних вимог, підстави, передбачені статтею 139 КАС України, для вирішення питання щодо розподілу судових витрат, відсутні.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 94, 241-246 КАС України , суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного підприємства Гарантія-Сервіс (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 305, код ЄДРПОУ 30274688) до Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено та підписано 29.07.2019.

Суддя Кухар Н.А.

Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено31.07.2019
Номер документу83293616
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002224

Постанова від 02.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 25.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні