Справа № 522/13484/18
Провадження № 1-кс/522/14379/19
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 липня 2019 року Місто Одеса
Слідчий суддямісцевого Приморськогорайонного судуміста Одеси ОСОБА_1 ,за участюсекретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 ,розглянувши клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду приміщення квартири АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.
Слідчим відділом Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018160500004918 від 30.07.2018 року, за ознаками злочину передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу від 16.06.2017, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_5 , ОСОБА_6 продав, а ОСОБА_7 купила ізольовану квартиру під номером АДРЕСА_1 , яка складається в цілому з двух житлових кімнат загальною площею 51.1 кв.м., в тому числі житловою площею 34.1 кв.м.
Вказана квартира належала продавцю на праві власності на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна, посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_8 08 жовтня 2010 року, зареєстрованого в реєстрі за № 2140. Право власності на квартиру зареєстровано КП «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об`єктів нерухомості» 22.10.2010 року, номер запису:358 в книзі 760пр-82, реєстраційний номер:28169161.
Крім того, відповідно до інформації Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради від 09.08.2018 об`єкт містобудування за адресою: АДРЕСА_2 , перевірявся Управлінням та відповідно до п.7 Порядку здійснення Державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, управлінням, в межах повноважень, на підставі Наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю ОМР від 02.07.2018 за № 01-13/162 ДАБК проведена перевірка достовірності зазначених даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартири АДРЕСА_3 , без зміни геометричних розмірів фундаменту в плані, без зміни цільового призначення об`єкту, з надбудовою мансардного поверху за адресою: АДРЕСА_2 .
За результатами перевірки було складено акт та встановлено, що замовником будівництва ОСОБА_7 в повідомленні про початок виконання буді0елвьних робіт №ОД061181010880 від 1104.2018 року з реконструкції квартири АДРЕСА_3 , без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаменту в плані, без зміни цільового призначення об`єкту, з надбудовою мансардного поверху за адресою: АДРЕСА_2 надані недостовірності дані, які є підставою вважати об`єкту самочинним будівництвом, чим порушено п. 11 «Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р №466.
Наказом Управління № 01-13/200ДАБК від 30.07.2018 скасовано реєстрацію повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ОД061181010880 від 11.04.2018.
Відповідно до вимог ст.3 Закону України «Про приватизацію державного майна», відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.
Вимогами п.30 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», визначено що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання: прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна.
Проаналізувавши рішення Одеської міської ради, встановлено, що рішень ОМР, щодо відчуження об`єктів комунальної власності та оформлення землевпорядної документації на земельну ділянку під об`єктом нерухомості за адресами: АДРЕСА_4 , за минулий період не приймалось.
Так,відповідно довимог ст.26Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності»визначено,що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.
Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.
Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.
Правона забудовуземельної ділянкиреалізується їївласником абокористувачем заумови використанняземельної ділянкивідповідно довимог містобудівноїдокументації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;
6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Відповідно до вимог ст. 125 Земельного Кодексу України, визначено, що
право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Статтею 126Земельного КодексуУкраїни визначено,що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
На підставі викладеного, є достатньо підстав вважати, що право власності на дане приміщення зареєстровано незаконно.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження Держархбудінспекції щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю визначені ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон), Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 № 294 (далі - Положеннях Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (далі - Порядок № 553).
Відповідно до абз. 3 п. З Положення, Департамент в межах визначених законом повноважень, здійснює державний архітектурно-будівельного контроль за дотриманням замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
В єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об`єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів, відсутня реєстрація дозвільних документів щодо виконання будівельних робіт за вищевказаною адресою.
Відповідно до вимог ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Частиною 5 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що контроль за виконанням підготовчих та будівельних робіт здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю.
Однак, в порушення вищевказаного законодавства, замовником проводяться будівельні /ремонтні роботи без наявності дозвільних документів на вказані роботи.
Тож,з метоюповного,всебічного танеупередженого проведеннярозслідування поданому кримінальномупровадженню,встановлення осібпричетних довчинення кримінальногоправопорушення,та отриманняфактичного підтвердженнядоводів наведениху зверненніДепартаменту державноїАрхітектурно-Будівельноїінспекції вОдеській областіта притягненнядо відповідальностівинних осіб,виникла необхідністьу залученніспеціалістів:Управління Державногоархітектурно будівельного контролюОдеської міськоїради,Департамент Державноїархітектурно-будівельноїінспекції уОдеській таексперта Одеського науково - дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (експерта судової будівельно технічної експертизи) та доступу до об`єктів дослідження, у зв`язку з чим згідно ст. 6 Закону України «Про судову експертизу», а також до п. 3.9 «Інструкції про призначення та проведення судових експертиз», затв. Наказом Міністерства Юстиції України від 08.0.1998 року №53/5 (зі змінами та доповненнями), з метою забезпечення безперешкодного доступу до об`єкту дослідження.
Так, згідно ч.1 ст.233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьої цієї статті.
На підставі наведеного, з метою виявлення відомостей, щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, а саме фіксації факту порушення правил, що стосується безпечної експлуатації будівель і споруд, всупереч установленому законом порядку, за адресою: АДРЕСА_2 , з метою долучення результатів фіксації, як доказів по кримінальному провадженні за участю спеціалістів:Управління Державногоархітектурно -будівельного контролюОМР, ДепартаментуДержавної архітектурно-будівельноїінспекції уОдеській області,управління земельнихресурсів департаментукомунальної власностіОдеської міськоїради.Тому слідчий просить надати дозвіл на проведення огляду.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити в повному обсязі з наведених підстав.
Заслухавши прокурора, дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наведених підстав.
Відповідно до ст.2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Статтею 25 КПК України передбачено, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в кожному випадку безпосереднього виявлення ознак кримінального правопорушення (за виключенням випадків, коли кримінальне провадження може бути розпочате лише на підставі заяви потерпілого) або в разі надходження заяви (повідомлення) про вчинення кримінального правопорушення, а також вжит и всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Згідно ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченим для обшуку житла чи іншого володіння особи.
З наданих суду матеріалів вбачається, що слідчим відділом Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018160500004918 від 30.07.2018 року, за ознаками злочину передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
Під часрозгляду клопотанняна підставінаданих матеріалівдосудового розслідуваннявстановлено,що відомості,які плануєтьсяотримати підчас огляду квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_4 , необхідні для долучення результатів фіксації факту порушення правил, що стосується безпечної експлуатації будівель і споруд,, як доказів по кримінальному провадженні за участю спеціалістів: Управління Державного архітектурно - будівельного контролю ОМР, Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Одеській області, управління земельних ресурсів департаменту комунальної власності Одеської міської ради.
За таких обставин є підстави, передбачені ст.237 КПК України, для надання дозволу на проведення огляду, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення зазначеного кримінального правопорушення.
Керуючись ст. 237 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 про надання дозволу на огляд задовольнити.
Надати прокуроруОдеської місцевоїпрокуратури №3Ос факту порушення правил,що стосуєтьсябезпечної експлуатації будівельі споруд,трик ОСОБА_9 ,спеціалістам ДепартаментуДержавної архітектурно-будівельноїінспекції уОдеській області, Управління Державного архітектурно - будівельного контролю ОМР, та Управління земельних ресурсів департаменту комунальної власності Одеської міської ради, можливість безперешкодного доступу до приміщення квартири АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
30.07.2019
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 83311519 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Коваленко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні