Рішення
від 23.07.2019 по справі 360/2368/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

23 липня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2368/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Пляшкова К.О.,

за участю

секретаря судового засідання: Моспанюк Є.С.,

представників

позивача: не прибув,

відповідача: не прибув,

розглянувши у судовому засіданні у порядку загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки),

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду 07 червня 2018 року надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (далі - позивач, ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт ) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Луганській області) з вимогою визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 03.01.2019 № 14-55.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач вважає вимогу протиправною та такою, що підлягає скасуванню з огляду на те, що з аналізу положень підпунктів 14.1.153 та 14.1.175 пункту 14.1 статті 14, пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України, Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.06.2017 № 610, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.07.2017 за № 902/30770, слідує, що право на формування податкової вимоги виникає у податкового органу у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання. При цьому, така податкова вимога формується автоматично на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів, зокрема, даних відповідних інтегрованих карток.

Однак, станом на 31 грудня 2018 року грошове зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням від 21.03.2018 № 00000231413 не набуло статусу узгодженого, тобто за позивачем не виник податковий борг, оскільки ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 07.02.2019 по справі № 1240/1982/18 відкрито апеляційне провадження на рішення Луганського окружного адміністративного суду віл 15 листопада 2018 року у справі за позовом ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт до ГУ ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Таким чином, сума, визначена податковою вимогою, не є податковим боргом, оскільки позивачем, у встановлений законом строк, розпочато процедуру оскарження податкових повідомлень-рішень, а отже грошові зобов`язання вважаються неузгодженими.

Ухвалою суду від 07 червня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі (арк. спр. 1-2).

Від представника ГУ ДФС у Луганській області 03 липня 2019 року за вх. № 34814/2019 надійшов відзив на адміністративний позов, в якому представник заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав (арк. спр. 37).

Так, представник відповідача вважає, що твердження позивача про те, що ГУ ДФС у Луганській області винесена податкова вимога від 03.01.2019 № 14-55 на неузгоджену суму податкового зобов`язання, нарахованого платнику податків податковим повідомленням-рішенням від 21.03.2018 № 00000231413, не відповідає дійсності та є помилковими, оскільки зазначена податкова вимога про сплату податкового боргу у сумі 357010,00 грн, винесена на суму боргу, який виник у зв`язку з несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного позивачем в податковій декларації з податку на додану вартість від 17.12.2018 за листопад 2018 рік по строку сплати до 30.12.2018 на суму - 357010,00 грн.

Під час формування та направлення податкової вимоги, ГУ ДФС у Луганській області вимоги Податкового кодексу дотримані у повній мірі.

Ухвалою суду від 04 липня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 55).

Позивач явку свого повноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив (арк. спр. 60).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав клопотання про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 59, 61).

Керуючись положеннями частини третьої статті 205 КАС України, суд вирішив розглянути справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.

За даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.07.2018 № 1004251716 ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт , зареєстрований як юридична особа за місцезнаходженням: 92300, Луганська область, Новопсковський район, селище міського типу Новопсков, вулиця Карла Маркса, будинок 198, код за ЄДРПОУ 36526682 (арк. спр. 6-10).

Позивачем 09 січня 2019 року отримано податкову вимогу від 03 січня 2019 року № 14-55, відповідно до якої ГУ ДФС у Луганській області повідомляє керівника ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт , що станом на 02 січня 2019 року сума податкового боргу платника податку становить 357010,00 грн, у тому числі по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 357010,00 грн (арк. спр. 11).

Дата отримання позивачем податкової вимоги підтверджена копіями корінця податкової вимоги та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 43).

Дослідженням витягу з ІКП ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) встановлено, що станом на 02.01.2019 за платником обліковується недоїмка у сумі 357010,00 грн, збільшення якої здійснено 30 грудня 2018 року по декларації з податку на додану вартість від 17.12.2018 № 9282062421 на 357010,00 грн (арк. спр. 39, 39а, 40-41).

Згідно з копією податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2018 року ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт у рядку 18 цієї декларації визначено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 17 - рядок 9) (позитивне значення), яке сплачується до державного бюджету, - 357010,00 грн (арк. спр. 42).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу (підпункт 14.1.153 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 203 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пункт 203.1).

З огляду на вищевикладені положення Податкового кодексу України судом встановлено, що ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт мало сплатити суму самостійно визначених податкових зобов`язань у податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2018 року у строк до 30 грудня 2018 року, чого ним зроблено не було, у зв`язку з чим за позивачем утворився податковий борг по податку на додану вартість у сумі 357010,00 грн.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 42.1 статті 42 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику) (пункт 42.2 статті 42 Податкового кодексу України).

Дослідженням наявних в матеріалах справи доказів встановлено, що ГУ ДФС у Луганській області надіслано (вручено) ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт із дотриманням визначених статтями 42 та 59 Податкового кодексу України вимог.

Таким чином, зважаючи на наявність у позивача податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 357010,00 грн та дотримання відповідачем положень Податкового кодексу України щодо надіслання податкової вимоги, у суду відсутні підстави для визнання протиправною та скасування податкової вимоги ГУ ДФС у Луганській області.

Твердження позивача, що податкова вимога направлена відповідачем на суму неузгодженого податкового зобов`язання, визначеного податковим повідомленням-рішенням від 21.03.2018 № 00000231413, суд вважає безпідставними та відхиляє з таких підстав.

Дослідженням змісту рішення Луганського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2018 року та постанови Першого апеляційного адміністративного суду у справі № 1240/1982/18 за позовом ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт до ГУ ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, встановлено, що 09 липня 2018 року позивач звернувся до суду, зокрема за оскарженням податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Луганській області від 21.03.2018 № 00000231413 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 4543480,65 грн, з яких сума за податковим зобов`язанням складає 251089,00 грн, штрафна санкція - 4292391,65 грн (арк. спр. 17-25, 26-32).

У свою чергу, дослідженням витягу з ІКП ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) встановлено, що 25 липня 2018 року з обліку виключено суми: основного платежу 125545,00 грн та 125544,00 грн, всього 251090,00 грн; штрафних санкції 2146196,00 грн та 2146195,70 грн, всього 4292391,70 грн (арк. спр. 40 зв).

Отже, судом встановлено, що на час формування податкової вимоги від 03 січня 2019 року № 14-55 на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючого органу, нараховані позивачу податковим повідомленням-рішенням від 21.03.2018 № 00000231413 податкові зобов`язання були виключені з обліку платника податків та до суми податкового боргу, визначеного у податковій вимозі, не включалися.

З огляду на все вищевикладене, суд встановив, що податкова вимога ГУ ДФС у Луганській області від 03 січня 2019 року № 14-55 у повній мірі відповідає критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та у їх задоволенні слід відмовити.

За приписами статті 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (місцезнаходження: 92300, Луганська область, Новопсковський район, селище міського типу Новопсков, вулиця Карла Маркса, будинок 198, код за ЄДРПОУ 36526682) до Головного управління ДФС у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72, код за ЄДРПОУ 39591445) про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повне рішення суду складено 30 липня 2019 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено01.08.2019
Номер документу83318120
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2368/19

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні