Рішення
від 23.07.2019 по справі 1.380.2019.002212
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002212

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,

представника позивача Яцук Г.М. ,

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства АРТ-КОМПЛЕКС (далі ПП АРТ-КОМПЛЕКС , позивач) до Головного управління ДФС у Львівській області (далі ГУ ДФС у Львівській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення , -

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство АРТ-КОМПЛЕКС звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.12.2018 №0020375012, яким платнику донараховано штрафні (фінансові) санкції по податку на додану вартість у сумі 142437,50 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ГУ ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення №0020375012 від 29.12.2018, безпідставно та з порушенням процедури, оскільки позивачем не порушено строків реєстрації податкових накладних.

Позивач зазначає, що висновки акта перевірки є безпідставними, оскільки податкові накладні, які відображені в акті перевірки надіслані в електронному вигляді ПП АРТ-КОМПЛЕКС вчасно, в термін визначений для реєстрації, про що свідчать відповідні повідомлення про отримання, у яких відображено дату та час отримання для реєстрації в ЄРПН.

Окремо позивач зазначає, що податкове-повідомлення рішення від 29.12.2018 року №0020375012 підписано не уповноваженою особою. Вважає, що ОСОБА_2 на момент підписання оскаржуваного рішення перебував на посаді начальника Галицького управління Головного управління ДФС у Львівській області, який у свою чергу не являється керівником (виконуючим його обов`язки, його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, а саме ГУ ДФС у Львівській області. Таким чином, позивач стверджує, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення підписано неуповноваженою особою.

Позиція відповідача щодо позовної заяви висловлена ним у відзиві на позовну заяву, відповідно до змісту якого він заперечує проти задоволення позовних вимог з підстав їх необґрунтованості та незаконності. Зазначає, що податкові накладні зареєстровані ПП АРТ-КОМПЛЕКС з порушенням терміну реєстрації. При цьому покликається на дату, зазначену у квитанціях про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Відповідач вказує, що відповідно до абз.9 п.201.10 ст.201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Відповідач також вважає безпідставними покликання позивача на підписання податкового повідомлення-рішення неуповноваженою особою. Зокрема, зазначає, що ГУ ДФС у Львівській області прийнято наказ Про надання повноважень №7290 від 17.12.2018 року. Наказ №7290 розміщений у відкритому доступі на офіційному сайті Головного управління ДФС у Львівській області http://lv.sfs.gov.ua. Пунктом 1 наказу Про надання повноважень №7290 передбачено надання повноваження ОСОБА_2 - начальнику Галицького управління Головного управління ДФС у Львівській області на прийняття податкового повідомлення-рішення відповідно до вимог ПК України, зокрема у випадках передбачених ст.120 1 ПК України за результатами камеральної перевірки.

Представником позивача подано до суду відповідь на відзив на позовну заяву. Зазначає, що податкові накладні, які відображені в акті перевірки були надіслані в електронному вигляді ПП АРТ-КОМПЛЕКС вчасно, в термін реєстрації, про що свідчать відповідні повідомлення про отримання, у яких відображено дату та час отримання для реєстрації в ЄРПН, проте зареєстровані податковим органом з запізненням встановленого терміну реєстрації від 1-3 днів. Вважає, що обов`язком позивача є своєчасне направлення податкових накладних до ЄРПН. Платник податку не несе відповідальності за роботу телекомунікаційних, інформаційно- телекомунікаційних систем та програм. Несвоєчасна доставка відправлення адресату з будь-яких причин виключає відповідальність платника податків, який свій обов`язок виконав своєчасно.

Відповідачем подано до суду додаткові заперечення, в яких він вказує, що належним та допустимим доказом реєстрації податкової накладної є квитанція в якій фіксується дата та час надходження накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізовує державну податкову і митну політику. Вважає, що податкові накладні, які виписані за період січень 2017 по жовтень 2017 та січень 2018 по вересень 2018 зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації, що підтверджується квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, тобто з порушенням позивачем терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних терміном до 15 днів.

Ухвалою від 07.05.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 28.05.2019.

28.05.2019 підготовче засідання відкладено на 25.06.2019.

25.06.2019 протокольною ухвалою суду закрито підготовче засідання та призначено справу до судового розгляду на 18.07.2019.

18.07.2019 судове засідання відкладено на 23.07.2019.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримала у повному обсязі та просила його задоволити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, просив відмовити у задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд встановив наступні обставини і відповідні їм правовідносини.

ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ПП АРТ-КОМПЛЕКС .

За результатами вказаної перевірки складено акт від 21.11.2018 року №193/13-01-12-21/31215010.

Перевіркою встановлено порушення ПП АРТ-КОМПЛЕКС граничних термінів реєстрації податкових накладних, а саме: ПН №218 від 31.01.2017 року зареєстровано 16.02.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН № 243 від 15.02.2017 року зареєстровано 01.03.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №246 від 15.02.2017 року зареєстровано 01.03.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №245 від 15.02.2017 року зареєстровано 01.03.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №244 від 15.02.2017 року зареєстровано 01.03.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №427 від 31.03.2017 року зареєстровано 18.04.2017 року (кількість протермінованих днів - 3); ПН №333 від 30.04.2017 року зареєстровано 16.05.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №370 від 31.07.2017 року зареєстровано 16.08.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №407 від 31.08.2017 року зареєстровано 18.09.2017 року (кількість протермінованих днів - 3); ПН №405 від 31.08.2017 року зареєстровано 16.09.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №390 від 30.09.2017 року зареєстровано 17.10.2017 року (кількість протермінованих днів - 2); ПН №323 від 31.10.2017 року зареєстровано 16.11.2017 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №317 від 31.01.2018 року зареєстровано 16.02.2018 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №393 від 28.02.2018 року зареєстровано 16.03.2018 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №229 від 31.03.2018 року зареєстровано 17.04.2018 року (кількість протермінованих днів - 2); ПН №320 від 30.04.2018 року зареєстровано 18.05.2018 року (кількість протермінованих днів - 3); ПН №444 від 31.08.2018 року зареєстровано 17.09.2018 року (кількість протермінованих днів - 2); ПН №414 від 30.08.2018 року зареєстровано 17.09.2018 року (кількість протермінованих днів - 2); ПН №373 від 30.09.2018 року зареєстровано 16.10.2018 року (кількість протермінованих днів - 1); ПН №371 від 30.09.2018 року зареєстровано 16.10.2018 року (кількість протермінованих днів - 1).

На підставі акта перевірки ГУ ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення - рішення від 29.12.2018р. №0020375012, яким до ПП АРТ-КОМПЛЕКС застосовано штрафні санкції у сумі 142437,50 грн.

Позивач не погодившись із таким рішенням контролюючого органу звернувся із даним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Податковим кодексом України, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1246.

Статтею 20 ПКУ визначені права контролюючих органів. Підпунктом 20.1.4 ПКУ п.20.1 ст.20 ПКУ встановлено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім НБУ).

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Згідно матеріалів справи, ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ПП АРТ-КОМПЛЕКС , за результатами якої складено акт від 21.11.2018 року №193/13-01-12-21/31215010, який особисто отримано платником податків 12.12.2018 (а.с.93).

Податкове повідомлення-рішення №0020375012 за результатами камеральної перевірки платника податку прийняте відповідачем 29.12.2018, тобто протягом 14 робочих днів за днем вручення платнику податку акта перевірки відповідно до вимог п.86.8 ст.86 ПК України.

Суд не бере до уваги покликання позивача про те, що податкове повідомлення-рішення підписано неуповноваженою особою, оскільки такі спростовані матеріалами справи. Зокрема, наказом ГУ ДФС у Львівській області Про надання повноважень №7290 від 17.12.2018 року.

Пунктом 14.1.60 ст.14 ПКУ визначено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до статті 200 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Постановою КМУ №1246 від 29.12.2010 року затверджений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Пунктом 2 Порядку наведені значення термінів, у якому вони вживаються у Порядку №1246. Зокрема: податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПКУ в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації; операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Пунктами 10,11 Порядку встановлено, що після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) у такому порядку:

електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера); електронний цифровий підпис, який за правовим статусом прирівнюється до печатки (у разі наявності).

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з п.12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки питань, перелік яких наведений у даному пункті.

Відповідно до п.13,п.14 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Існують кілька видів відповідей на електронні документи звітності, які відправляються автоматично з серверу (шлюзу) відповідної державної установи:

Повідомлення - означає, що ваш документ (або пакет документів) успішно прийнятий сервером державної установи;

Квитанція №1 - означає, що підписи вашого документу (або пакету документів) було перевірено та успішно розшифровано. Якщо квитанція прийшла без поміток або з позначкою "із зауваженнями", то документ пройшов перевірку підписів. Якщо наявна позначка "не прийнято", то виникла проблема технічного характеру (подробиці в тексті квитанції).

Квитанція №2 - означає, що ваш звіт або накладна розглянуті автоматичними системами контролю звітності. Вона може інформувати як про успішне подання документу, так і про якісь помилки, допущені при його заповненні.

Судом встановлено, що позивач ПП АРТ-КОМПЛЕКС виконав всі покладені на нього обов`язки як на платника податків щодо направлення податкових накладних до ЄРПН у строки встановлені законодавством, про що свідчать відповідні повідомлення про отримання, у яких відображено дату та час отримання для реєстрації в ЄРПН, а саме:

-податкова накладна №218 від 31.01.2017 на суму ПДВ 99610,47 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.02.2017 в 16:34 год.;

-податкова накладна №243 від 15.02.2017 на суму ПДВ 50грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 28.02.2017 в 15:20 год.;

-податкова накладна №246 від 15.02.2017 на суму ПДВ 142 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 28.02.2017 в 15:20 год.;

-податкова накладна №245 від 15.02.2017 року на суму ПДВ 66, 67 грн., звіт зоставлено в поштову скриньку ДФС України 28.02.2017 в 15:20 год.;

-податкова накладна №244 від 15.02.2017 на суму ПДВ 333,33 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 28.02 .2017 в 15:20 год.;

-податкова накладна №427 від 31.03.2017 на суму ПДВ 15483,6 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.04.2017 в 11:10 год.;

-податкова накладна №333 від 30.04.2017 року на суму ПДВ 122086,5 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.05.2017 в 14:11 год.;

-податкова накладна №370 від 31.07.2017 року на суму ПДВ 144631,84 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.08.2017 року в 13:28 год.;

-податкова накладна №407 від 31.08.2017 року на суму ПДВ 92597 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.09.2017 в 11.12 год.;

-податкова накладна №405 від 31.08.2017 на суму ПДВ 285 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.09.2017 року в 12:48 год.;

-податкова накладна №390 від 30.09.2017 на суму ПДВ 113315,285 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.10.2017 в 16:48 год.;

-податкова накладна №323 від 31.10.2017 року на суму ПДВ 118067,85 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.11.2017 в 14:33 год.;

-податкова накладна №317 від 31.01.2018 на суму ПДВ 118889,19 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.02.2018 в 15:00 год.;

-податкова накладна №393 від 28.02.2018 на суму ПДВ 149391,96 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.03.2018 в 11:18 год.;

-податкова накладна №229 від 31.03.2018 року на суму ПДВ 144253,99 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.04.2018 в 12:27 год.;

-податкова накладна №320 від 30.04.2018 на суму ПДВ 161538,4 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.05.2018 в 14:32 год.;

-податкова накладна №444 від 31.08.2018 року на суму ПДВ 2036 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.09.2018 в 12:18 год.;

-податкова накладна №414 від 30.08.2018 року на суму ПДВ 86,96 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.09.2018 року в 15:32 год.;

-податкова накладна №373 від 30.09.2018 року на суму ПДВ 119,55 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.10.2018 року в 11:09 год.;

-податкова накладна №371 від 30.09.2018 року на суму ПДВ 2036 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 15.10.2018 в 11:10 год.

Судом встановлено, що після надіслання податкових накладних для реєстрації в ЄРПН отримано квитанції з прийняття податкових накладних для реєстрації в ЄРПН, що відображені в акті камеральної перевірки податкових накладних підприємства про прийняття для реєстрації в ЄРПН, з протермінованим терміном у 1, 2, 3 дні:

-податкова накладна №218 від 31.01.2017 на суму ПДВ 99610,47 грн., квитанцію отримано 16.02.2017 11:39 год.;

-податкова накладна №243 від 15.02.2017 на суму ПДВ 50грн., квитанцію отримано 01.03.2017 04:50 год.

-податкова накладна №246 від 15.02.2017 на суму ПДВ 142 грн., звіт доставлено в поштову скриньку ДФС України 01.03.2017 16:50 год.;

-податкова накладна №245 від 15.02.2017 року на суму ПДВ 66, 67 грн., квитанцію отримано 01.03.2017 16:50 год.;

-податкова накладна №244 від 15.02.2017 на суму ПДВ 333,33 грн., квитанцію отримано 01.03.2017 16:50 год.;

-податкова накладна №427 від 31.03.2017 на суму ПДВ 15483,6 грн., квитанцію отримано 18.04.2017 14:04 год.;

-податкова накладна №333 від 30.04.2017 року на суму ПДВ 122086,5 грн., квитанцію отримано 16.05.2017 в 16:06 год.;

-податкова накладна №370 від 31.07.2017 року на суму ПДВ 144631,84 грн., квитанцію отримано 16.08.2017 року 17:55 год.;

-податкова накладна №407 від 31.08.2017 року на суму ПДВ 92597 грн., квитанцію отримано 18.09.2017 14.25 год.;

-податкова накладна №405 від 31.08.2017 на суму ПДВ 285 грн., квитанцію отримано 16.09.2017 року 15:53 год.;

-податкова накладна №390 від 30.09.2017 на суму ПДВ 113315,285 грн., квитанцію отримано 17.10.2017 10:47 год.;

-податкова накладна №323 від 31.10.2017 року на суму ПДВ 118067,85 грн., квитанцію отримано 16.11.2017 17:36 год.;

-податкова накладна №317 від 31.01.2018 на суму ПДВ 118889,19 грн., квитанцію отримано 16.02.2018 16:04 год.;

-податкова накладна №393 від 28.02.2018 на суму ПДВ 149391,96 грн., квитанцію отримано 16.03.2018 14:17 год.;

-податкова накладна №229 від 31.03.2018 року на суму ПДВ 144253,99 грн., квитанцію отримано 17.04.2018 08:07 год.;

-податкова накладна №320 від 30.04.2018 на суму ПДВ 161538,4 грн., квитанцію отримано 18.05.2018 08:06 год.;

-податкова накладна №444 від 31.08.2018 року на суму ПДВ 2036 грн., квитанцію отримано 17.09.2018 15:15 год.;

-податкова накладна №414 від 30.08.2018 року на суму ПДВ 86,96 грн., квитанцію отримано 17.09.2018 року 08:03 год.;

-податкова накладна №373 від 30.09.2018 року на суму ПДВ 119,55 грн., квитанцію отримано 16.10.2018 року 08:03 год.;

-податкова накладна №371 від 30.09.2018 року на суму ПДВ 2036 грн., квитанцію отримано 16.10.2018 08:03 год.

Отже, ПП АРТ-КОМПЛЕКС податкові накладні відправлено на реєстрацію у термін визначений п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, проте такі зареєстровані податковим органом з запізненням встановленого терміну реєстрації від 1-го до 3-х днів.

Вказані обставини не спростовані представником відповідача у судовому засіданні, а тому суд вважає їх доведеними позивачем.

Відповідно до п.109.1 ст.109 ПКУ податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином, податкове правопорушення, як і правопорушення будь-яке, має суб`єктивну сторону, тобто це повинно бути умисне порушення норми закону, або умисне не виконання її, коли повинен її виконати.

Встановлені судом обставини справи свідчать про відсутність у позивача складу податкового правопорушення.

Обов`язком позивача було своєчасне направлення податкових накладних до ЄРПН. Платник податку не несе відповідальності за роботу телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем та програм. Несвоєчасна доставка відправлення адресату з будь-яких причин виключає відповідальність платника податків, який свій обов`язок виконав своєчасно.

Суд звертає увагу, що 14.08.2018 року в рамках справи № 803/1583/17, адміністративне провадження №К/9901/49627/18 (ЄДРСРУ № 75932783) та від 28 серпня 2018 року по справі № 806/1965/16, адміністративне провадження №К/9901/39361/18 (ЄДРСРУ № 76138384) Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду підтвердив висновок, який викладено у постановах Верховного Суду від 30.01.2018 у справі № 815/2745/17 та від 30.01.2018 у справі № 816/390/17 про те, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 Податкового кодексу України, лише за наявності його вини.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що поданими позивачем доказами доведено здійснення всіх передбачених законодавством дій для своєчасної реєстрації податкових накладних, що виключає склад податкового правопорушення та доводить безпідставність і протиправність податкового повідомлення-рішення від 29.12.2018 №0020375012.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідач як суб`єкт владних повноважень належних і достатніх доказів, які б спростували доводи позивача, не надав.

Позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими суб`єктом владних повноважень. Позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем за подання до суду даного позову сплачено судовий збір в сумі 2136,00 грн, що підтверджується квитанцією від 26.04.2019 №0.0.1338415883.1 (а.с.4).

За наведених обставин, сплачена сума судового збору підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст.14, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 29.12.2018 №0020375012.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39462700) судовий збір у сумі 2136,56 грн. на користь ПП АРТ-КОМПЛЕКС (код ЄДРПОУ 31215010, 79066, м.Львів, вул.Зелена, 283).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 30.07.2019.

Суддя Крутько О.В.

Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено01.08.2019
Номер документу83318665
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002212

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні