Постанова
від 25.07.2019 по справі 320/5725/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/5725/18 Головуючий у І інстанції - Журавель В.О.

Суддя-доповідач - Мельничук В.П.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 липня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Ісаєнко Ю.А., Лічевецького І.О.,

при секретарі: Андрієнко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09 серпня 2018 року № 876914/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 20 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 20 липня 2018 року на суму 20 635 грн. 93 коп., в тому числі ПДВ на суму 3 439 грн. 32 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 06 серпня 2018 року № 872248/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 21 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 21 липня 2018 року на суму 192 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 32 грн. 00 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29 серпня 2018 року № 897868/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 31 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 31 липня 2018 року на суму 4 445 грн. 29 коп., в тому числі ПДВ на суму 740 грн. 88 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27 серпня 2018 року № 895310/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 31 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 31 липня 2018 року на суму 360 043 грн. 56 коп., в тому числі ПДВ на суму 60 007 грн. 26 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16 жовтня 2018 року № 954531/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 3 вересня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 03 вересня 2018 року на суму 396 532 грн. 42 коп., в тому числі ПДВ на суму 66 088 грн. 74 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08 листопада 2018 року № 981925/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 28 вересня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 28 вересня 2018 року на суму 368 989 грн. 34 коп., в тому числі ПДВ на суму 61 498 грн. 22 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 28 листопада 2018 року № 1005342/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 31 жовтня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 31 жовтня 2018 року на суму 300 948 грн. 49 коп., в тому числі ПДВ на суму 50 158 грн. 08 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за результатами господарської операції Позивачем виписано податкові накладні № 2 від 20 липня 2018 року на суму 20 635 грн. 93 коп., в тому числі ПДВ 3 439 грн. 32 коп., № 9 від 21 липня 2018 року на суму 192 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 32 грн. 00 коп., № 4 від 31 липня 2018 року на суму 4 445 грн. 29 коп., в тому числі ПДВ 740 грн. 88 коп., № 3 від 31 липня 2018 року на суму 360 043 грн. 56 коп., в тому числі ПДВ 60 007 грн. 26 коп., № 2 від 03 вересня 2018 року на суму 396 532 грн. 42 коп., в тому числі ПДВ 66 088 грн. 74 коп., № 11 від 28 вересня 2018 року на суму 368 989 грн. 34 коп., в тому числі ПДВ 61 498 грн. 22 коп., № 9 від 31 жовтня 2018 року на суму 300 948 грн. 49 коп., в тому числі ПДВ 50 158 грн. 08 коп. Ці податкові накладні електронними каналами зв`язку направлено до Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки реєстрацію податкових накладних зупинено з формулюванням: "Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 8 серпня 2018 р. № 1 (в інших випадках вказано відповідні номери ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН відповідає вимогам п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Також, Позивач звертає увагу, що у квитанції про зупинення реєстрації ПН не було зазначено, яким саме ознакам ризиковості із вказаних в пункті 1.6. Критеріїв відповідає він, здійснена господарська операція чи накладна, у зв`язку з чим в поясненнях до поданої на реєстрацію податкової накладної було вказано інформацію на підтвердження того, що жодна з ознак, зазначених в пункті 1.6. Критеріїв, не відноситься до позивача. Однак, не зважаючи на надані пояснення та копії документів, Комісією прийнято рішення від 09 серпня 2018 року № 876914/41945636, від 06 серпня 2018 року № 872248/41945636, від 29 серпня 2018 року № 897868/41945636, від 27 серпня 2018 року № 895310/41945636, від 16 жовтня 2018 року № 954531/41945636, від 08 листопада 2018 року № 981925/41945636, від 28 листопада 2018 р. №1005342/41945636 про відмову у реєстрації ПН № 2 від 20 липня 2018 року, № 9 від 21 липня 2018 року, № 4 від 31 липня 2018 року, № 3 від 31 липня 2018 року, № 2 від 03 вересня 2018 року, № 11 від 28 вересня 2018 року, № 9 від 31 жовтня 2018 року, у спірних рішеннях не зазначено, на якій саме підставі відмовлено в реєстрації податкових накладних.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 876914/41945636 від 09 серпня 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 20 листопада 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 2 від 20 липня 2018 року на суму 20 635 грн. 93 коп., в тому числі ПДВ на суму 3439 грн. 32 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 872248/41945636 від 06 серпня 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 21 листопада 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 9 від 21 липня 2018 року на суму 192 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 32 грн. 00 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 897868/41945636 від 29 серпня 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 31 листопада 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 4 від 31 липня 2018 року на суму 4445 грн. 29 коп., в тому числі ПДВ 740 грн. 88 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 895310/41945636 від 27 серпня 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 31 липня 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 3 від 31 липня 2018 року на суму 360 043 грн. 56 коп., в тому числі ПДВ на суму 60 007 грн. 26 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 954531/41945636 від 16 жовтня 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 03 вересня 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 2 від 03 вересня 2018 року на суму 396 532 грн. 42 коп., в тому числі ПДВ на суму 66 088 грн. 74 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 981925/41945636 від 08 листопада 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 11 від 28 вересня 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 11 від 28 вересня 2018 року на суму 368 989 грн. 34 коп., в тому числі ПДВ на суму 61 498 грн. 22 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 1005342/41945636 від 28 листопада 2018 року Головного управління ДФС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 31 жовтня 2018 року.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпень 17" № 9 від 31 жовтня 2018 року на суму 300 948 грн. 49 коп., в тому числі ПДВ на суму 50 158 грн. 08 коп., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

В апеляційній скарзі Відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Зокрема, Відповідач зазначає, що подання контролюючому органу первинних документів та інших документів, достатніх для реєстрації ПН/РК є правом та обов`язком платника податку, а зміст та обсяг поданих документів для подальшого висновку про їх достатність для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, повинен відповідати змісту та характеру фінансово-господарських операцій та свідчить про їх фактичне виконання.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства. Також, Позивач вказує на те, що судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи і не спростовано Відповідачами, що надані ТОВ Серпень 17 документи підтверджують реальність здійснення господарських операцій по поданих податкових накладних. Документи складено з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що Позивач зареєстрований як юридична особа 18 лютого 2018 року за адресою: 09100, Київська обл., місто Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10А , що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій, ідентифікаційний код 41945636.

Видами діяльності Позивача є діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (код КВЕД 46.19); комплексне обслуговування об`єктів (код КВЕД 81.10); неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (код КВЕД 68.20); управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту (основний) (код КВЕД 68.32); консультування з питань комерційної діяльності й керування (код КВЕД 70.22).

02 квітня 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Серпень 17 (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Травень 21 (Замовник) укладено договір про надання послуг обслуговування об`єкта нерухомого майна (далі - договір від 02 квітня 2018 року).

Відповідно до п.1.1 договору від 02 квітня 2018 року виконавець зобов`язується надати замовнику послуги по управлінню та комплексному обслуговуванню об`єкта нерухомого майна, а саме: нежитлової будівлі - універсального магазину, літера А , розташованої за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а (надалі - Об`єкт нерухомого майна ), які включають в себе комплексне обслуговування інженерних систем, включаючи системи водопостачання (холодна та гаряча вода), газопостачання, системи каналізації, системи опалення (у відповідні періоди року), системи освітлення та енергопостачання, системи вентиляції та/або кондиціонування, системи протипожежної безпеки та/або спринклерні системи, системи охоронної сигналізації та/або оповіщення, які розташовані та функціонують в об`єкті нерухомого майна, в порядку та на умовах, визначених цим Договором.

Об`єкт нерухомого майна належить Товариству з обмеженою відповідальністю Травень 21 на праві власності на підставі Свідоцтва про право власності від 02 лютого 2013 року.

Позивач частину орендованого приміщення передає в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю Альвар .

Так, 01 липня 2018 року укладено договір про заміну сторони у договорі суборенди нерухомого майна від 06 липня 2017 року, згідно з яким Товариство з обмеженою відповідальністю Серпень 17 надає послуги по суборенді нерухомого майна за адресою: вулю Грибоєдова , 10-а в м. Біла Церква Товариству з обмеженою відповідальністю Альвар .

При цьому, Позивач складає акт надання послуг та виписує податкову накладну.

1) На виконання вище зазначеного договору Позивачем складено акт надання послуг від 20 липня 2018 року.

Як убачається з акту, відповідно до вимог договору про заміну сторони від 01 липня 2018 року в об`єкті оренди за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а , у липні 2018 року виконавцем було надано, а замовником прийнято в повному обсязі комунальні послуги, а саме: водопостачання та водовідведення. Загальна вартість послуг склала 20 635 грн. 93 коп., в тому числі ПДВ 3 439 грн. 32 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 20 липня 2018 року № 2 на суму 20 635 грн. 93 коп., в тому числі ПДВ 3 439 грн. 32 коп., та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

01 серпня 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9158495056, відповідно до якої податкову накладну від 20 листопада 2018 року № 2 прийнято, але її реєстрацію зупинено. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D = 0, P = 0.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 20 липня 2018 року № 2.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 09 серпня 2018 року № 876914/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20 липня 2018 року № 2.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

2) На виконання вище зазначеного договору Позивачем складено акт № 3107 здачі-прийняття робіт (надання послуг). Як убачається з акту, загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ складає 192 грн. 00 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності Позивачем складено податкову накладну від 21 липня 2018 року № 9 на суму 192 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 32 грн. 00 коп. та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

02 серпня 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9159686995, відповідно до якої податкову накладну від 21 листопада 2018 року № 9 прийнято, але її реєстрацію зупинено. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D = 0, P = 0.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 20 липня 2018 року № 2.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 06 серпня 2018 року № 872248/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21 липня 2018 року № 9.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

3) На виконання вище зазначеного договору позивачем складено акт надання послуг від 31 липня 2018 року.

Як убачається з даного акту, відповідно до вимог договору про заміну сторони від 01 липня 2018 року в об`єкті оренди за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а , у липні 2018 року виконавцем надано, а замовником прийнято в повному обсязі комунальні послуги, а саме: спожита електроенергія на суму 4 445, 29 грн. 29 коп., в тому числі ПДВ 740 грн. 88 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 31 липня 2018 року № 4 на суму 4445 грн. 29 коп., в тому числі ПДВ 740 грн. 88 коп., та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

10 серпня 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9166963504, відповідно до якої податкову накладну від 31 листопада 2018 року № 4 прийнято, але її реєстрацію зупинено.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D = 0, P = 0.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 31 липня 2018 року № 4.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 29 серпня 2018 року № 897868/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31 липня 2018 року № 4.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

4) На виконання вище зазначеного договору позивачем складено акт надання послуг від 31 липня 2018 року.

Як убачається з даного акту, відповідно до вимог договору про заміну сторони від 01 липня 2018 року в об`єкті оренди за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а , у липні 2018 р. виконавцем надано, а замовником прийнято в повному обсязі комунальні послуги, а саме: спожита активна електроенергія на суму 360 043 грн. 56 коп., в тому числі ПДВ 60 007грн. 26 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 31 липня 2018 року № 3 на суму 360 043 грн. 56 коп., в тому числі ПДВ 60 007 грн. 26 коп., та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

10 серпня 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9166917200, відповідно до якої податкову накладну від 31 листопада 2018 р. № 3 прийнято, але її реєстрацію зупинено. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D = 0, P = 0.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 31 липня 2018 року № 3.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 27 серпня 2018 року № 895310/41945636 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31 липня 2018 року № 3.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

5) На виконання вище зазначеного договору Позивачем складено акт надання послуг від 03 вересня 2018 року.

Як убачається з даного акту, відповідно до вимог договору про заміну сторони від 01 липня 2018 року в об`єкті оренди за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а , у серпні 2018 року виконавцем надано, а замовником прийнято в повному обсязі комунальні послуги, а саме: спожита активна електроенергія на суму 396 532 грн. 41 коп., в тому числі ПДВ 66 088 грн. 74 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 03 вересня 2018 року № 2 на суму 396 532 грн. 42 коп., в тому числі ПДВ 66 088 грн. 74 коп., та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

18 вересня 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9200369725, відповідно до якої податкову накладну від 03 вересня 2018 року № 2 прийнято, але її реєстрацію зупинено.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D = . 003642451790007940544902217310387886833737 , P = 4245.74.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 03 вересня 2018 року № 2.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 16 жовтня 2018 року № 954531/41945636 про відмову у в реєстрації податкової накладної від 3 вересня 2018 року № 2.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

6) На виконання вище зазначеного договору Позивачем складено акт надання послуг від 28 вересня 2018 року.

Як убачається з даного акту, відповідно до вимог договору про заміну сторони від 01 липня 2018 року в об`єкті оренди за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а , у вересні 2018 року виконавцем надано, а замовником прийнято в повному обсязі комунальні послуги, а саме: спожита активна електроенергія на суму 368 989 грн. 34 коп., в тому числі ПДВ 61 498 грн. 22 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 28 вересня 2018 року № 11 на суму 368 989 грн. 34 коп., в тому числі ПДВ 61 498 грн. 22 коп., та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

05 жовтня 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9214485430, відповідно до якої податкову накладну від 28 вересня 2018 року № 11 прийнято, але її реєстрацію зупинено.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D = . 003642451790007940544902217310387886833737 , P = 2855.47.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 28 вересня 2018 року № 11.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 08 листопада 2018 року № 981925/41945636 про відмову у в реєстрації податкової накладної від 28 вересня 2018 року № 11.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

7) На виконання вище зазначеного договору Позивачем складено акт надання послуг від 31 жовтня 2018 року.

Як убачається з даного акту, відповідно до вимог договору про заміну сторони від 01 липня 2018 року в об`єкті оренди за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грибоєдова, буд. 10-а , у жовтні 2018 року виконавцем надано, а замовником прийнято в повному обсязі комунальні послуги, а саме: спожита активна електроенергія на суму 300 948 грн. 49 коп., в тому числі ПДВ 50 158 грн. 08 коп.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 31 жовтня 2018 року № 9 на суму 300 948 грн. 49 коп., в тому числі ПДВ 50 158 грн. 08 коп. та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

14 листопада 2018 року Позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 9250472447, відповідно до якої податкову накладну від 31 жовтня 2018 року № 9 прийнято, але її реєстрацію зупинено.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: "відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 31 жовтня 2018 року № 9.

За результатом розгляду наданих Позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення від 28 листопада 2018 року № 1005342/41945636 про відмову у в реєстрації податкової накладної від 31 жовтня 2018 року № 9.

В якості підстави прийняття такого рішення Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Позивач вважає вказані дії Відповідачів протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що ГУ ДФС у Київській області, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, не навів мотивів прийняття рішення від 09 серпня 2018 року № 876914/41945636, від 06 серпня 2018 року №872248/41945636, від 29 серпня 2018 року № 897868/41945636, від 27 серпня 2018 року № 895310/41945636, від 16 жовтня 2018 року № 954531/41945636, від 08 листопада 2018 року № 981925/41945636, від 28 листопада 2018 року № 1005342/41945636. У той же час сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, свідчать про реальність проведення господарської операції між Позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Альвар . Тому, суд першої інстанції дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог Позивача про скасування оскаржуваних рішень Головного управління ДФС у Київській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних. Також, з метою відновлення прав та інтересів Позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні позивача № 2 від 20 липня 2018 року, № 9 від 21 липня 2018 року, № 4 від 31 липня 2018 року, № 3 від 31 липня 2018 року, № 2 від 03 вересня 2018 року, № 11 від 28 вересня 2018 року, № 9 від 31 жовтня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає його обґрунтованим з огляду на таке.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, за приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 177)

Згідно з вимогами пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 177 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 177 визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з п.п. 6 та 7 Порядку № 177 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Таким чином, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Також, положеннями пунктів 6 та 7 Порядку № 177 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, реєстрацію поданої Позивачем податкової накладної зупинено (як зазначено в квитанції № 1 через те, що "податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку".

Тобто, Відповідачем застосовано формулювання, яке пунктами 6 та 7 Порядку № 177 не передбачено.

Наведене свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.

Згідно з вимогами п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На виконання пункту 10 Порядку № 117 Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі Критерії).

Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

У Листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року№ 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено: "1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС ".

Проте, Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області не було надано ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з пп. 1.6 п. 1 Критеріїв; ні матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку; ані іншої інформації, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.

Крім того, в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено за якою саме підставою позивача із указаних в пп. 1.6 п. 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що в Квитанціях № 1 про зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 20 липня 2018 року, № 9 від 21 липня 2018 року, № 4 від 31 липня 2018 року, № 3 від 31 липня 2018 року, зазначено, що Додатково повідомляємо, що показник D =0, Р =0 .

Однак, у Квитанціях № 1 в порушення вимог п.п. 3 п. 13 Порядку № 117 поряд із критеріями ризикованості має бути розрахований показник за кожним критерієм, якому відповідає платник податку. Проте, в Квитанціях № 1 не наведено розрахунок показників, лише зазначено показник D =0, Р =0 , що є порушенням Порядку № 117.

Згідно з вимогами п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктом 15 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 16 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з вимогами п.п. 18-20 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до вимог п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як убачається з п. 22 Порядку № 117, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Відповідно до пункту 23 Порядку № 117, таке рішення приймається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Як вказано у спірних Рішеннях, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

При цьому, одним з доводів апеляційної скарги є те, що відповідно до чинного законодавства у відповідача наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи із системного тлумачення норм права, наведеного вище, наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого, у цій справі, є прийняття рішень, законність яких обґрунтовано перевірена судами попередніх інстанцій.

Судом першої інстанції встановлено безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної як передумови прийняття відповідних рішень Комісії, адже у квитанціях, Головним управлінням Державної фіскальної служби у Київській області не вказано ані конкретного критерію (відповідного підпункту пункту шостого) оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів.

Натомість платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.

Всупереч визначеній у рішенні підставі їх прийняття, як встановлено судом першої інстанції, податковим органом у рішеннях не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року № 822/1817/18 (№ К/9901/62472/18).

Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про скасування рішення Головного управління ДФС у Київській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних № 2 від 20 липня 2018 року на суму 20 635 грн. 93 коп., в тому числі ПДВ на суму 3 439 грн. 32 коп., № 9 від 21 липня 2018 року на суму 192 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 32 грн. 00 коп., № 4 від 31 липня 2018 року на суму 4 445 грн. 29 коп., в тому числі ПДВ на суму 740 грн. 88 коп., № 3 від 31 липня 2018 року на суму 360 043 грн. 56 коп., в тому числі ПДВ на суму 60 007 грн. 26 коп., № 2 від 03 вересня 2018 року на суму 396 532 грн. 42 коп., в тому числі ПДВ на суму 66 088 грн. 74 коп., № 11 від 28 вересня 2018 року на суму 368 989 грн. 34 коп., в тому числі ПДВ на суму 61498 грн. 22 коп., № 9 від 31 жовтня 2018 року на суму 300948 грн. 49 коп., в тому числі ПДВ на суму 50158 грн. 08 коп., з чим погоджується колегія суддів.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача № 2 від 20 липня 2018 року, № 9 від 21 липня 2018 року, № 4 від 31 липня 2018 року, № 3 від 31 липня 2018 року, № 2 від 3 вересня 2018 року, № 11 від 28 вересня 2018 року, № 9 від 31 жовтня 2018 року, колегія суддів зазначає наступне.

Так, відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

Наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно із підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічні положення закріплено в пункті 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

При цьому, згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.

Як встановлено судом першої інстанції, підтверджено матеріалами справи і не спростовано Відповідачами, надані Позивачем документи підтверджують реальність здійснення господарських операцій по поданій податковій накладній.

Документи складено з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом першої інстанції не встановлено.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13 січня 2011 р. в справі "Чуйкіна проти України" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE, заява № 28924/04) констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. theUnitedKingdom, пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II) ".

Таким чином, колегія суддів погоджується з тим, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необхідність зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні позивача № 2 від 20 липня 2018 року, № 9 від 21 липня 2018 року, № 4 від 31 липня 2018 року, № 3 від 31 липня 2018 року, № 2 від 03 вересня 2018 року, № 11 від 28 вересня 2018 року, № 9 від 31 жовтня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглянувши доводи Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області залишити без задоволення , а рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2019 року - без змін .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: Ю.А. Ісаєнко

І.О. Лічевецький

Повний текст складено 29.07.2019 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено31.07.2019
Номер документу83323313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5725/18

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 25.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 25.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні