КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
23 липня 2019 року м. Київ 320/2390/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін в адміністративній справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Профі-Цем
до Державної фіскальної служби України,
Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні
дії,
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Профі-Цем з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області, в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1066247/41908573 від 01.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.11.2018 року, в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 26.11.2018 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Профі-Цем код ЄДРПОУ 41908573 і вважати зареєстрованою датою направлення 26.11.2018 .
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.06.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи ( у письмовому провадженні).
18.07.2019 на адресу суду надійшло клопотання представника відповідачів (вх. № 19032/19 від 18.07.2019) про здійснення розгляду справи у відкритому судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. В обґрунтування вказаного клопотання, представник відповідача зазначив, що справа № 320/2390/19 є важливою для держави, а предмет доказування у справі є складним та вимагає проведення судового засідання з повідомленням сторін з метою надання ґрунтовних пояснень та підтверджуючих документів для забезпечення повного та всебічного встановлення обставин справи.
Вирішуючи питання про наявність підстав для розгляду даної адміністративної справи у судовому засіданні, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до частин другої та третьої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Особливості розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження встановлені статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Тобто, за загальним правилом, відкриті у спрощеному позовному провадженні справи розглядаються судом без виклику сторін за наявними у справі матеріалами. Однак суд за власною ініціативою або за клопотанням сторони може призначити судове засідання за наявності достатніх для цього обґрунтованих підстав.
Відповідно до частини шостої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін:
1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу;
2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Згідно з часиною сьомою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Частиною шостою статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
У даному випадку, предметом позову є позовні вимоги про: визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1066247/41908573 від 01.02.2019; зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну № 3 від 26.11.2018 року.
Суд зазначає, що спірна податкова накладна № 3 від 26.11.2018 року була складена Товариством з обмеженою відповідальністю Профі-Цем на загальну суму 48312,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 8052,00 грн.).
Враховуючи обставини справи та характер спірних правовідносин, суд вважає, що дана адміністративна справа у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України є справою незначної складності, яка має бути розглянута без проведення судового засідання.
Зазначаючи про необхідність розгляду справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, відповідач у клопотанні не зазначив, встановлення яких обставин у справі є неможливим шляхом аналізу письмових доказів і пояснень та вимагає проведення судового засідання. У свою чергу, належне супроводження справи про яке зазначають відповідачі реалізується шляхом підготовки та надання суду відзиву на позов, у разі якщо відповідачі з ним не погоджуються, а також шляхом подачі до суду усіх документів на підставі яких прийнято спірне рішення.
Крім того, відповідач не пояснив, у чому полягає складність предмету доказування та важливість спору для держави, а також, чому ця важливість має визначатися судом як вирішальна обставина для призначення розгляду справи у судовому засіданні з огляду на закріплений у статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України принцип рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідачів про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи вказане, суд вважає за необхідне відмовити відповідачу у задоволенні клопотання про здійснення розгляду даної справи у відкритому судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Керуючись статтями 12, 48, 243, 248, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
1. Відмовити у задоволенні клопотання представника Головного управління ДФС у Київській області, Державної фіскальної служби України про здійснення розгляду справи у відкритому судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
2. Копію ухвали надіслати (видати) заявнику.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2019 |
Оприлюднено | 05.08.2019 |
Номер документу | 83373521 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні