Постанова
від 18.11.2020 по справі 320/2390/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/2390/19 Суддя (судді) першої інстанції: Панова Г. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ганечко О.М.,

суддів Кузьменка В.В.,

Василенка Я.М.,

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 липня 2020 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Профі-Цем до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Профі-Цем звернулось до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області, в якому, з урахуванням заяви від 12.06.2019 № 3-06/19 про уточнення позовних вимог, просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1066247/41908573 від 01.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.11.2018 року, в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 26.11.2018 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Профі-Цем (ЄДРПОУ 41908573) і вважати зареєстрованою датою направлення 26.11.2018 .

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29 липня 2020 р. адміністративний позов задоволено повністю.

Скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.02.2019 № 1066247/41908573 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.11.2018 № 3, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Профі-Цем .

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.11.2018 № 3, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Профі-Цем (ЄДРПОУ 41908573), датою її подання на реєстрацію - 12.12.2018.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Головне управління ДПС у Київській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення спору.

Дану справу розглянуто в порядку письмового провадження, оскільки, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 1810194500008 від 09.02.2018 ТОВ Профі-Цем 01.03.2018 було зареєстроване платником податку на додану вартість.

15.11.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю Прфі-Цем (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ПромТрейд (покупець) був укладений договір поставки № 3, за умовами якого, постачальник зобов`язався передати у власність покупцю в порядку та на умовах, визначених договором, цемент (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його на умовах договору.

Пунктом 2.1 договору, обумовлено, що постачальник передає у власність покупцю товар в наступному асортименті: Цемент ПЦ І-500-Н, Портландцемент ДСТУ БВ.2.7-46:2010 ПЦ І-500-Н навал тара 25, Цемент ПЦ П/А-Ш-400 50 кг Пакет, Цемент ІІ/Б-Ш-400, Цемент ПЦ І-500-Н тара 25 кг тощо.

Кількісні характеристики, а також асортимент товару в кожній окремій партії визначаються заявками покупця і закріплюються у відповідних накладних, які підписуються сторонами на кожну партію товару (п. 2.2 договору).

Згідно із пунктом 3.1 договору, ціна товару є договірною і включає вартість поставки товару до відповідного пункту призначення та закріплюється сторонами у відповідних накладних, які є невід`ємними частинами даного договору.

Відповідно до пункту 4.3 договору, приймання-передача продукції здійснюється шляхом підписання відповідної накладної уповноваженими представниками сторін.

Розрахунки між сторонами здійснюються шляхом перерахування покупцем 100% попередньої оплати вартості партії товару. Розрахунки між сторонами здійснюються шляхом перерахування покупцем суми, яка складає ціну товару щодо кожної партії, в безготівковій формі на банківський рахунок постачальника (п.п. 6.1, 6.2 договору).

Згідно з пунктом 7.1 договору, договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2018.

З метою виконання умов вказаного договору, ТОВ Профі-Цем було передано, а ТОВ ПромТрейд прийнято товар (Портландцемент ПЦ 500-Д20 навал) на загальну суму 48312,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 8052,00 грн.), про що свідчить видаткова накладна від 26.11.2018 № 11. Позивачем було виставлено ТОВ ПромТрейд рахунок на оплату № 10 від 26.11.2018 на суму 48312,00 грн.

На підставі рахунку № 10 від 26.11.2018, покупцем було здійснено часткову оплату на рахунок ТОВ Профі-Трейд 20000,00 грн, що підтверджується копіями платіжних доручень № 262 від 03.12.2018 та № 263 від 10.12.2018.

За фактом настання першої події, ТОВ Профі-Цем було складено податкову накладу від 26.11.2018 № 3 на загальну суму 48312,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 8052,00 грн.) та 12.12.2018 направлено електронними засобами зв`язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатом обробки податкової накладної, її реєстрація була зупинена, про що позивачеві було направлено квитанцію № 1 від 12.12.2018.

У якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної, відповідачем зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 26.11.2018 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п. п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Так, 31.01.2019 позивачем було направлено до Рокитнянської ДПІ Білоцерківського управління Головного управління ДФС у Київській області повідомлення № 3 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано 18 додатків.

При цьому, у поясненнях щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 26.11.2018 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач зазначив про те, що основним видом господарської діяльності ТОВ Профі-Цем є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. На виконання умов договору поставки від 15.11.2018 № 3, укладеного з ТОВ ПромТрейд , позивачем було поставлено вказаному контрагенту товар (Портландцемент ПЦ 500-Д20 навал) на загальну суму 48312,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 8052,00 грн.) згідно видаткової накладної № 11 від 26.11.2018 та надалі виписано податкову накладну від 26.11.2018 № 3. Також, позивач зазначив, що первинні документи оформлені у відповідності до вимог чинного законодавства та не містять жодних дефектів, а оплата частинами триманого товару здійснена покупцем згідно платіжних доручень № 262 від 03.12.2018, № 263 від 10.11.2018. Також, позивач зазначив, що реалізований ТОВ ПромТрейд товар попередньо був придбаний позивачем у ТОВ Урбан-Ресурс за договором поставки продукції № 27 від 25.07.2018. Крім того, ним було реалізовано ТОВ ПромТрейд іншу партію аналогічного товару на суму 38880,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 6480,00 грн.) та складено податкову накладу від 21.11.2018 № 2, яка була зареєстрована контролюючим органом в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказане повідомлення з доданими до нього документами було доставлено до Рокитнянської ДПІ Білоцерківського управління Головного управління ДФС у Київській області, про що свідчить квитанція № 2 від 31.01.2019.

Проте, за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів, комісією Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення від 01.02.2019 № 1066247/41908573, яким у реєстрації податкової накладної № 3 від 26.11.2018 було відмовлено, з огляду на ненадання платником податків копій таких документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. (а.с. 78)

Надалі, позивачем була подана скарга вих. № 3-03 від 06.03.2019 на зазначене рішення, яка була залишена без задоволення рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 15.03.2019 № 153691/41908573/2.

Не погоджуючись з правомірністю рішення №1066247/41908573 від 01.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що позивачем по вказаним господарським операціям до контролюючого органу надіслано пояснення та копії первинних документів, проте, відповідач обмежився лише загальною оцінкою без конкретизації недоліків поданих документів, та, як суб`єкт владних повноважень, під час розгляду справи не довів наявності підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.

Зважаючи на вказане, колегія суддів вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з нормами п. 201.4 ст. 201 ПК України, податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань продавця.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з приписами п. 74.2 ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

На виконання зазначеної норми ПК України, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 № 117, якою затверджено "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"; "Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"; "Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації".

Згідно з пунктом 3 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92988689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2390/19

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 18.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 29.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні