Рішення
від 01.08.2019 по справі 560/2372/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/2372/19

РІШЕННЯ

іменем України

01 серпня 2019 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в складі колегії: головуючого-судді Тарновецького І.І. , суддів Ковальчук О.К. , Польового О.Л.

за участі:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача - ОСОБА_2, представника відповідача - Багінського А.О. розглянувши адміністративну справу за позовом кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 про визнання протиправним, скасування рішення, визнання протиправними дій по складанню протоколу та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

30 липня 2019 року кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 прийняте на засіданні 28 липня 2019 року про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений ;

- визнати незаконними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 по складанню протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі № 193 з поміткою Уточнений на підставі протоколів дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344.

- зобов`язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 усунути виявлені Центральною виборчою комісією помилки та неточності в порядку, передбаченому частиною третьої статті 97 Закону України Про вибори народних депутатів України .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 28 липня 2019 року відбувалося засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчого округу № 193. На порядку денному засідання був розгляд листа Центральної виборчої комісії від 27.07.2019 № 21-33-7250, яким відповідача повідомлено про прийняте Центральною виборчою комісією на своєму засіданні 27 липня 2019 року протокольне рішення про зобов`язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу в порядку передбаченому законом. Вказане рішення ЦВК прийнято за результатами розгляду протоколів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчого округу № 193 про підсумки голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 193 та в одномандатному виборчому окрузі № 193 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, складені та підписані 24 липня 2019 року.

Протокольним рішенням окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчою округу № 193, відповідач зобов`язав дільничні виборчі комісії №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений . Копію протоколу засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчого округу № 193 на час подачі позову відповідачем не виготовлено. Позивач вважає, що рішення окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 прийняте на засіданні 28 липня 2019 року про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки прийнято з порушенням вимог Закону України "Про вибори народних депутатів", зокрема, зазначає про порушення порядку складання та транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців ДВК. Окрім того, позивач вказує про незаконність дій відповідача по складанню протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі № 193 з поміткою Уточнений на підставі отриманих протоколів дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 31.07.2019 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи.

01.08.2019 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній зазначив, що окружна виборча комісія з виборів народних депутатів одномандатного виборчою округу № 193 діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Законом України "Про вибори народних депутатів", а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач в судовому засіданні проти позову заперечив, просив суд в задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

27.07.2019 Центральною виборчою комісією надіслано до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 листа № 21-33-7250, де зазначено, що Центральна виборча комісія на своєму засіданні 25 липня 2019 року розглянула протоколи окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 про підсумки голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 193 та в одномандатному виборчому окрузі № 193 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, складені та підписані 24 липня 2019 року. Під час розгляду протоколу окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 193 та інших документів, зазначених у частині восьмій статті 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", Центральною виборчою комісією виявлено низку помилок та неточностей. Враховуючи викладене та відповідно до частини другої статті 97 Закону Центральна виборча комісія на своєму засіданні 27 липня 2019 року прийняла рішення про зобов`язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу в порядку, передбаченому Законом. Згідно з ч. 3 ст. 97 Закону України "Про вибори народних депутатів України" окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України зобов`язана розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців в одномандатному виборчому окрузі № 193, скласти протокол з поміткою "Уточнений" на не пізніше 29.07.2019 транспортувати його до ЦВК.

28.07.2019 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянуто лист від 27.07.2019 Центральної виборчої комісії № 21-33-7250 та прийнято рішення про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений .

Позивач не погоджуючись з діями відповідача щодо виконання рішення від 27.07.2019 та листа № 21-33-7250 від 27.07.2019 Центральної виборчої комісії, звернувся до суду з адміністративним позовом, щодо зобов`язання окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 усунути виявлені Центральною виборчою комісією помилки та неточності в порядку, передбаченому Законом України Про вибори народних депутатів України .

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про вибори народних депутатів України", виборчий процес - це здійснення суб`єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Статтею 14 Закону України "Про вибори народних депутатів України", підготовка і проведення виборів депутатів регулюються Конституцією України, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Частиною 1 ст. 25 Закону України "Про вибори народних депутатів України", виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

Стаття 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України", встановлює порядок організації роботи окружних та дільничних виборчих комісій.

Так, ч. 1 ст. 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України", передбачено, що виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

Відповідно до ч. 10 ст. 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України", рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Законом, після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії.

Згідно з частиною чотирнадцятою статті 94 Закону України Про вибори народних депутатів України, окружна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Частиною 1 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", визначено, що окружна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі, а у разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному окрузі встановлює: кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних окружною виборчою комісією; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених окружною виборчою комісією; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничними виборчими комісіями одномандатного округу; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, виготовлених дільничними виборчими комісіями одномандатного округу; кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничними виборчими комісіями одномандатного округу; кількість виборців, внесених до списків виборців на виборчих дільницях одномандатного округу; кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців на виборчих дільницях одномандатного округу; кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування; сумарну кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях одномандатного округу; кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі за місцем перебування; загальну кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, визнаних недійсними; кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в одномандатному окрузі.

Частиною 2 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", встановлено, що відомості про підсумки голосування в одномандатному окрузі цифрами і прописом заносяться до протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі, форму якого встановлено Центральною виборчою комісією.

Відповідно до ч. 3 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі складається окружною виборчою комісією у кількості примірників, на три більшій, ніж кількість осіб, які входять до складу окружної виборчої комісії. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Згідно ч. 5 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами окружної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії, та засвідчується печаткою окружної виборчої комісії. У протоколі зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами окружної виборчої комісії. Член виборчої комісії, присутній на засіданні, зобов`язаний підписати протокол про підсумки голосування. У разі своєї незгоди із встановленими підсумками голосування, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із приміткою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу про підсумки голосування. У разі відсутності у протоколі підпису члена окружної виборчої комісії біля його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Перший примірник протоколу мають право підписати кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі від партій, кандидатів у депутати, громадських організацій, які були присутні при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі.

Судом встановлено, що при опрацюванні Центральною виборчою комісією протоколів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 про підсумки голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 193 та в одномандатному виборчому окрузі № 193 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, які складені та підписані 24 липня 2019 року виявлено помилки та неточності, а саме:

1. Протоколи дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України виборчих дільниць № 680491, 680513, 680562, 680571, 681331 не засвідчено печатками відповідних комісій.

2. До Центральної виборчої комісії замість першого подано інші примірники протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680468, № 680727.

3. Протоколи дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370 містять виправлення, скорочення та/або у них не проставлені відомості прописом.

4. У протоколах дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680473, 680486, 680488, 680553 немає дати та/або часу його підписання.

5. У протоколі дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 680553 не вказано причини непідписання відповідного протоколу головою, заступником голови та секретарем цієї виборчої комісії.

6. У протоколах дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680464, 680469 680740, 681338 кількість виборців, внесених до списків виборців (п. 3), щодо голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та в одномандатному виборчому окрузі є різною.

7. У протоколах дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 681348 кількість виборців, внесених до витягу зі списків виборців (п. 4), щодо голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та в одномандатному виборчому окрузі є різною.

Також, під час звіряння відомостей, внесених до протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, та відомостей по кожній виборчій дільниці протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі ЦВК виявлено цифрові розбіжності.

Статтею 97 Закону України "Про вибори народних депутатів України", визначено, що Центральна виборча комісія на своєму засіданні розглядає та приймає окремо протоколи окружних виборчих комісій про підсумки голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та протоколи окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатному окрузі.

У разі виявлення у протоколі окружної виборчої комісії про підсумки голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу або у протоколі окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей Центральна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати окружну виборчу комісію внести зміни до встановлених підсумків голосування виборців у межах відповідного одномандатного округу в порядку, встановленому частиною сьомою статті 94 цього Закону, про що зазначається у протоколі засідання Центральної виборчої комісії.

27.07.2019 Центральна виборча комісія прийняла рішення про зобов`язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу в порядку, передбаченому Законом України "Про вибори народних депутатів України".

Як вбачається з матеріалів справи 28.07.2019 відбулось засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 на якому було розглянуто питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах округу, які визначено у листі № 21-33-7250 від 27.07.2019 Центральної виборчої комісії.

За результатами засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 28.07.2019 прийнято протокольне рішення (Протокол № 25 від 28.07.2019), яким відповідач зобов`язав дільничні виборчі комісії №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 здійснити складання протоколів ДВК з поміткою Уточнений .

Відповідно до протоколу № 25 від 28.07.2019 ОВК розглянуто відомості протоколів з відміткою "Уточнений" по вказаних вище ДВК, враховано їх та прийнято рішення про передачу до ЦВК.

29 липня 2019 року окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 у відповідності до ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений" та повідомлень про зміст таких протоколів дільничних виборчих комісій, складено протокол окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 із позначкою "Уточнений".

Повноваження окружної виборчої комісії визначено ст. 31 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Згідно ч. 2 ст. 31 Закону України "Про вибори народних депутатів України", окружна виборча комісія: забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; розглядає заяви і скарги на рішення, дії або бездіяльність дільничних виборчих комісій і приймає рішення з цих питань; встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії; визнає голосування на виборчій дільниці недійсним у випадках, передбачених цим Законом; забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією; узагальнює інформацію щодо поданих до окружної виборчої комісії заяв та скарг, що стосуються процесу виборів депутатів, а також результатів їх розгляду, вивішує цю інформацію на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення та подає її до Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку для розміщення на її офіційному веб-сайті; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст. 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України", протоколи дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі почергово, в порядку відкриття пакетів з відповідними протоколами, розглядаються окружною виборчою комісією після оголошення відомостей, зазначених у відповідному протоколі.

У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, окружна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію внести зміни до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці шляхом складання протоколу (протоколів) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі з поміткою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті, про що зазначається у протоколі засідання окружної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до окружної виборчої комісії примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, зберігаються в окружній виборчій комісії.

У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують внесення змін до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці, окружна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті із зазначенням про виявлені виправлення, помилки та неточності. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Дільнична виборча комісія зобов`язана у строк, визначений окружною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до відповідного протоколу без перерахунку виборчих бюлетенів. Протокол (протоколи) з поміткою "Уточнений" транспортується до окружної виборчої комісії в порядку, встановленому статтею 93 цього Закону. Час прийняття окружною виборчою комісією протоколу (протоколів) дільничної виборчої комісії з поміткою "Уточнений" і занесені до цього протоколу (цих протоколів) відомості фіксуються у протоколі засідання окружної виборчої комісії.

Суд зазначає, що рішення ОВК про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені ЦВК та складання протоколу про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 193, прийнятті комісією в межах повноважень визначених у Законі України "Про вибори народних депутатів України".

Станом на час розгляду протоколів ДВК на засіданні ОВК та прийняття відповідного рішення, на розгляд комісії не надано жодної скарги та акту про наявність порушень в роботі ДВК.

Щодо обставин викладених в позовній заяві, стосовно порушень з боку дільничних виборчих комісій під час усунення останніми помилок та неточностей протоколів, судом не встановлено, а позивачем не надано жодних доказів, що підтверджують такі порушення.

Також, в судовому засіданні представник позивача зазначив, що позивачем дії, бездіяльність чи рішення ДВК не оскаржувалися, акт про виявлене порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 28.07.2019 доданий до матеріалів справи, на розгляд у встановленому законодавством порядку не подавався.

Аналізуючи наведені норми та оцінюючи встановлені обставини, суд дійшов висновку, що відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений не порушено вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Також, судом встановлено, що позивачем 30.07.19 було подано до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 скаргу на неправомірні дії голів ДВК 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344, яка повернута без розгляду в порядку визначеному ч. 2 ст. 111 Закону України "Про вибори народних депутатів України", з причин недотримання скаржником вимог ч. 3 ст. 110 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Суд вважає, що викладені обставини у скарзі є неналежним доказом, оскільки останні не підтвердженні актами, які повинні бути складені у порядку визначеному Законом України "Про вибори народних депутатів України".

Враховуючи зазначене суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 прийняте на засіданні 28 липня 2019 року про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений та про визнання незаконними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 по складанню протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі № 193 з поміткою Уточнений на підставі протоколів дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344, задоволенню не підлягають.

В зв`язку із встановленням правомірності дій відповідача із прийняття рішення про зобов`язання дільничних виборчих комісій усунути встановленні порушення, складення протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі № 193 з поміткою Уточнений на підставі протоколів дільничних виборчих комісій, позовна вимога позивача про зобов`язання окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 усунути виявлені Центральною виборчою комісією помилки та неточності в порядку, передбаченому частиною третьої статті 97 Закону України Про вибори народних депутатів України , задоволенню не підлягає.

Враховуючи викладене у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Згідно ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Суд зазначає, що позивачем до суду подано дану позовну заяву без доказів сплати судового збору.

При цьому позивачем заявлено фактично дві вимоги немайнового характеру, таким чином, враховуючи викладене, вимоги Закону України "Про судовий збір", суд вважає за доцільне стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Хмельницькому/м. Хмельницький/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38045529, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок №34313206084006, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 1536,80 грн.

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 273 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 про визнання протиправним, скасування рішення, визнання протиправними дій по складанню протоколу та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Хмельницькому/м. Хмельницький/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38045529, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок №34313206084006, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 1536,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення.

Повне рішення складене 01 серпня 2019 року о 17 год. 40 хв.

Позивач:Кандидат у народні дерутати Українив одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 (майдан Відродження, буд. 1, м. Кам`янець - Подільський, Кам`янець - Подільський район, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 43038949) Головуючий суддя Судді /підпис/ /підпис/ І.І. Тарновецький О.К. Ковальчук О.Л. Польовий "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2019
Оприлюднено02.08.2019
Номер документу83374355
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2372/19

Постанова від 05.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 01.08.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні