Постанова
від 05.08.2019 по справі 560/2372/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/2372/19 Головуючий суддя 1-ої інстанції - Тарновецький І.І.

Суддя-доповідач - Полотнянко Ю.П.

05 серпня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Полотнянка Ю.П.

суддів: Ватаманюка Р.В. Драчук Т. О. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Аніщенко А.О.,

представника позивача: Ільчишена М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_2 на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року у справі за адміністративним позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_2 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №193 про визнання протиправним, скасування рішення, визнання протиправними дій по складанню протоколу та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

30 липня 2019 року кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 прийняте на засіданні 28 липня 2019 року про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений ;

- визнати незаконними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 по складанню протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі № 193 з поміткою Уточнений на підставі протоколів дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344;

- зобов`язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 усунути виявлені Центральною виборчою комісією помилки та неточності в порядку, передбаченому частиною третьої статті 97 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмолено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_2 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове про задоволення адміністративного позову.

У апеляційній скарзі апелянт зазначає, що судом першої інстанції прийнято рішення без повного з`ясування обставин, що мають значення для справи, не надано належної оцінки фактичним обставинам справи.

05 серпня 2019 року представником позивача перед початком судового засідання до відділу надання інформаційних послуг, руху адміністративних справ та діловодства суду подано клопотання про допит свідків. Із пояснень представника позивача, які надані у судовому засіданні щодо даного клопотання слідує, що вказані свідки є членами дільничних виборчих комісій.

Колегія суддів порадившись на місці, враховуючи положення ч.2 ст.92 КАС України, вирішила у задоволенні вказаного клопотання відмовити, оскільки встановлено, що позов подано 30 липня 2019 року, оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції 01 серпня 2019 року, проте матеріали справи не містять заяви позивача про допит свідків та будь-яких доказів неможливості подання такої заяви до суду першої інстанції.

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просив суд задовольнити її.

Відповідач у вказаний час в судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Згідно з ч.2 ст.313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції, 27.07.2019 Центральною виборчою комісією надіслано до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 листа № 21-33-7250, де зазначено, що Центральна виборча комісія на своєму засіданні 27 липня 2019 року прийняла рішення про зобов`язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу в порядку, передбаченому Законом. Згідно з ч. 3 ст. 97 Закону України "Про вибори народних депутатів України" окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України зобов`язана розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців в одномандатному виборчому окрузі № 193, скласти протокол з поміткою "Уточнений" на не пізніше 29.07.2019 транспортувати його до ЦВК.

28.07.2019 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянуто лист від 27.07.2019 Центральної виборчої комісії № 21-33-7250 та прийнято рішення про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений .

Позивач не погоджуючись з діями відповідача щодо виконання рішення від 27.07.2019 та листа № 21-33-7250 від 27.07.2019 Центральної виборчої комісії, звернувся до суду з адміністративним позовом, щодо зобов`язання окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 усунути виявлені Центральною виборчою комісією помилки та неточності в порядку, передбаченому Законом України Про вибори народних депутатів України .

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені під час розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений не порушено вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України", порушень з боку дільничних виборчих комісій під час усунення останніми помилок та неточностей протоколів, судом не встановлено, а позивачем не надано жодних доказів, що підтверджують такі порушення.

Також, суд першої інстанції зазначив, що дії, бездіяльність чи рішення ДВК не оскаржувалися, акт про виявлене порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 28.07.2019 доданий до матеріалів справи, на розгляд у встановленому законодавством порядку не подавався.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції враховуючи наступні обставини.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, в обгрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що протокольним рішенням окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчою округу №193, відповідач зобов`язав дільничні виборчі комісії №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені під час розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений , однак копію протоколу засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчого округу №193 на час подачі позову відповідачем не виготовлено. Всупереч вимогам частини п`ятої статті 96 Закону України Про вибори народних депутатів України до протоколу не приєднано окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною комісією рішенням.

Також апелянт зазначає, що відповідач, як комісія вищого по відношенню до дільничних виборчих комісій рівня, зобов`язуючи дільничні виборчі комісії №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені під час розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений не скликала засідання цих комісій, в межах повноважень, передбачених пунктом 6 частини другої статті 31 та у відповідності до вимог частин першої та другої статті 33 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Крім того, помилки у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681349, на які вказано відповідачу в листі ЦВК від 27.07.2019 №21-33-7250 стосуються відомостей в частині кількості голосів виборців, поданих за кандидатів у народні депутати України ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , а відповідно, на цій дільниці неможливо було встановити дійсні результати волевиявлення виборців без перерахунку виборчих бютеленів проголосованих за цих кандидатів.

На думку апелянта вказані обставини свідчать про порушенння відповідачем порядку прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією та складання протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №193.

Даючи правову оцінку доводам апелянта, колегія суддів враховує наступне.

Спеціальним законом, який встановлює організацію і порядок проведення виборів народних депутатів є Закон України від 17.11.2011 №4061-VI "Про вибори народних депутатів" (далі - Закон №4061-VI).

Статтею 1 Закону №4061-VI встановлено, що народні депутати обираються громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування за змішаною (пропорційно - мажоритарною) виборчою системою.

Пунктом 8 частини 5 статті 11 Закону №4061-VI визначено, що одним із етапів виборчого процесу є підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування.

Стаття 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України", встановлює порядок організації роботи окружних та дільничних виборчих комісій.

Так, ч. 1 ст. 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України", передбачено, що виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

Відповідно до ч. 10 ст. 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України", рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Законом, після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії.

Згідно з частиною чотирнадцятою статті 94 Закону України Про вибори народних депутатів України, окружна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Частиною 1 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", визначено, що окружна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі, а у разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному окрузі встановлює: кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних окружною виборчою комісією; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених окружною виборчою комісією; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничними виборчими комісіями одномандатного округу; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, виготовлених дільничними виборчими комісіями одномандатного округу; кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничними виборчими комісіями одномандатного округу; кількість виборців, внесених до списків виборців на виборчих дільницях одномандатного округу; кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців на виборчих дільницях одномандатного округу; кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування; сумарну кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях одномандатного округу; кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі за місцем перебування; загальну кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі; кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, визнаних недійсними; кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в одномандатному окрузі.

Частиною 2 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що відомості про підсумки голосування в одномандатному окрузі цифрами і прописом заносяться до протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі, форму якого встановлено Центральною виборчою комісією.

Відповідно до ч. 3 ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі складається окружною виборчою комісією у кількості примірників, на три більшій, ніж кількість осіб, які входять до складу окружної виборчої комісії. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Статтею 97 Закону України "Про вибори народних депутатів України", визначено, що Центральна виборча комісія на своєму засіданні розглядає та приймає окремо протоколи окружних виборчих комісій про підсумки голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та протоколи окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатному окрузі.

У разі виявлення у протоколі окружної виборчої комісії про підсумки голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу або у протоколі окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей Центральна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати окружну виборчу комісію внести зміни до встановлених підсумків голосування виборців у межах відповідного одномандатного округу в порядку, встановленому частиною сьомою статті 94 цього Закону, про що зазначається у протоколі засідання Центральної виборчої комісії.

Як вбачається з матеріалів справи, при опрацюванні Центральною виборчою комісією протоколів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 про підсумки голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 193 та в одномандатному виборчому окрузі № 193 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, які складені та підписані 24 липня 2019 року виявлено помилки та неточності, а саме:

1. Протоколи дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України виборчих дільниць № 680491, 680513, 680562, 680571, 681331 не засвідчено печатками відповідних комісій.

2. До Центральної виборчої комісії замість першого подано інші примірники протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680468, № 680727.

3. Протоколи дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370 містять виправлення, скорочення та/або у них не проставлені відомості прописом.

4. У протоколах дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 680473, 680486, 680488, 680553 немає дати та/або часу його підписання.

5. У протоколі дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 680553 не вказано причини непідписання відповідного протоколу головою, заступником голови та секретарем цієї виборчої комісії.

6. У протоколах дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №680464, 680469 680740, 681338 кількість виборців, внесених до списків виборців (п. 3), щодо голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та в одномандатному виборчому окрузі є різною.

7. У протоколах дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 681348 кількість виборців, внесених до витягу зі списків виборців (п. 4), щодо голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та в одномандатному виборчому окрузі є різною.

Також, під час звіряння відомостей, внесених до протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, та відомостей по кожній виборчій дільниці протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі ЦВК виявлено цифрові розбіжності.

27.07.2019 Центральна виборча комісія прийняла рішення про зобов`язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу в порядку, передбаченому Законом України "Про вибори народних депутатів України".

Повноваження окружної виборчої комісії визначено ст. 31 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Згідно ч. 2 ст. 31 Закону України "Про вибори народних депутатів України", окружна виборча комісія: забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; розглядає заяви і скарги на рішення, дії або бездіяльність дільничних виборчих комісій і приймає рішення з цих питань; встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії; визнає голосування на виборчій дільниці недійсним у випадках, передбачених цим Законом; забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією; узагальнює інформацію щодо поданих до окружної виборчої комісії заяв та скарг, що стосуються процесу виборів депутатів, а також результатів їх розгляду, вивішує цю інформацію на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення та подає її до Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку для розміщення на її офіційному веб-сайті; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст.94 Закону України "Про вибори народних депутатів України", протоколи дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі почергово, в порядку відкриття пакетів з відповідними протоколами, розглядаються окружною виборчою комісією після оголошення відомостей, зазначених у відповідному протоколі.

У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, окружна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію внести зміни до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці шляхом складання протоколу (протоколів) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі з поміткою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті, про що зазначається у протоколі засідання окружної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до окружної виборчої комісії примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, зберігаються в окружній виборчій комісії.

У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують внесення змін до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці, окружна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті із зазначенням про виявлені виправлення, помилки та неточності. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Дільнична виборча комісія зобов`язана у строк, визначений окружною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до відповідного протоколу без перерахунку виборчих бюлетенів. Протокол (протоколи) з поміткою "Уточнений" транспортується до окружної виборчої комісії в порядку, встановленому статтею 93 цього Закону. Час прийняття окружною виборчою комісією протоколу (протоколів) дільничної виборчої комісії з поміткою "Уточнений" і занесені до цього протоколу (цих протоколів) відомості фіксуються у протоколі засідання окружної виборчої комісії.

Як вбачається з матеріалів справи, 28.07.2019 відбулось засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 на якому було розглянуто питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах округу, які визначено у листі № 21-33-7250 від 27.07.2019 Центральної виборчої комісії.

За результатами засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 28.07.2019 прийнято протокольне рішення (Протокол № 25 від 28.07.2019), яким відповідач зобов`язав дільничні виборчі комісії №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 здійснити складання протоколів ДВК з поміткою Уточнений .

Відповідно до протоколу №25 від 28.07.2019 ОВК розглянуто відомості протоколів з відміткою "Уточнений" по вказаних вище ДВК, враховано їх та прийнято рішення про передачу до ЦВК.

29 липня 2019 року окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 у відповідності до ст. 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України", на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений" та повідомлень про зміст таких протоколів дільничних виборчих комісій, складено протокол окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 із позначкою "Уточнений".

Отже, виходячи з наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що рішення ОВК про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені ЦВК та складання протоколу про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 193, у тому числі з поміткою "Уточнений", прийнятті комісією в межах повноважень визначених у Законі України "Про вибори народних депутатів України".

Слід зазначити, що станом на час розгляду протоколів ДВК на засіданні ОВК та прийняття відповідного рішення, на розгляд комісії не надано жодної скарги та акту про наявність порушень в роботі ДВК.

При цьому, порушень з боку дільничних виборчих комісій під час усунення останніми помилок та неточностей протоколів не встановлено як в суді першої інстанції, так і в суді апеляційної інстанції, а позивачем не надано доказів, що підтверджують такі порушення.

Разом з тим, дії, бездіяльність чи рішення ДВК не оскаржувалися, акт про виявлене порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 28.07.2019 доданий до матеріалів справи, на розгляд у встановленому законодавством порядку не подавався.

Як вбачається із відзиву на позовну заяву, позивачем 30.07.19 було подано до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 скаргу на неправомірні дії голів ДВК 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344, яка повернута без розгляду в порядку визначеному ч. 2 ст. 111 Закону України "Про вибори народних депутатів України", з причин недотримання скаржником вимог ч. 3 ст. 110 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Однак, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що викладені обставини у скарзі є неналежним доказом, оскільки останні не підтвердженні актами, які повинні бути складені у порядку визначеному Законом України "Про вибори народних депутатів України".

Колегією суддів не приймаються доводи апелянта про те, що відповідачем під час прийняття рішення не було вирішено питання про скликання засідань дільничних виборчих комісій в межах повноважень, передбачених пунктом 6 частини другої статті 31 та у відповідності до вимог частини першої статті 33 Закону України Про вибори народних депутатів , оскільки ч.5 ст.308 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції не може розглядати позовні вимоги та підстави позову, що не були заявлені в суді першої інстанції.

Як вбачається із позовної заяви, позивачем в обгрунтування позовних вимог не було зазначено вказаних доводів, а тому відповідно вони не були підставою позову в суді першої інстанції.

Змін, доповнень або виправлень до позовної заяви позивачем не надавалось.

Доводи апелянта про те, що копію протоколу засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів одномандатного виборчого округу №193 не було виготовлено відповідачем на час подачі позову не відповідають дійсності та не підтверджені жодними доказами.

Стосовно доводів апелянта про те, що помилки в протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681349 стосуються відомостей в частині кількості голосів виборців, поданих за кандидатів у народні депутати України ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , а тому відповідно на цій дільниці неможливо було встановити дійсні результати волевиявлення виборців без перерахунку виборчих бюлетенів проголосованих за цих кандидатів, то слід також зазначити, що вказані підстави апелянта для задоволення позову не були заявлені в суді першої інстанції, а тому не можуть прийматися до уваги колегією суддів на спростування висновків суду першої інстанції.

Також судом апеляційної інстанції відхиляються доводи апелянта про те, що всупереч вимогам частини п`ятої статті 96 Закону України Про вибори народних депутатів України до протоколу не приєднано окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною комісією рішенням, як такі, що не дають підстав для визнання протиправним та скасування рішення окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 прийняте на засіданні 28 липня 2019 року про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені під час розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений та не підтверджені жодними доказами.

Слід зазначити, що відповідно до ч.5 ст.308 КАС України, суд апеляційної інстанції не може розглядати позовні вимоги та підстави позову, що не були заявлені в суді першої інстанції.

Наведені в суді апеляційної інстанції апелянтом доводи є вже іншими підставами, які не були викладені у позовній заяві, та внаслідок цього не розглянуті судом першої інстанції.

Таким чином суд апеляційної інстанції позбавлений можливості розглядати підстави апеляційної скарги щодо задоволення позову, що не були заявлені в суді першої інстанції.

Разом з тим, відповідно до ч.2 ст.9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч.2 ст.308 КАС України, суд не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Проте, враховуючи вище зазначене, колегією суддів не встановлено порушення судом першої інстанції норм процесуального права чи неправильне застосування норм матеріального права, а позивачем не надано суду належних, допустимих, достовірних доказів існування обставин, на які він посилається як на підставу задоволення позовних вимог, а тому судом апеляційної інстанції не встановлено підстави для виходу за межі позовних вимог.

Підсумовуючи усе викладене, колегія суддів дійшла висновку, що відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення про зобов`язання дільничних виборчих комісій №№ 680562, 681331, 680727, 680469, 680484, 680503, 680508, 680550, 681336, 681349, 681370, 681344 усунути помилки і неточності виявлені підчас розгляду протоколу шляхом складання протоколів з позначкою Уточнений не порушено вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України", а тому суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необгрунтованість позовних вимог, відсутність передбачених законом належних та допустимих доказових підстав для задоволення адміністративного позову кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_2 .

Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді позовної заяви було неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального та процесуального права та дав належну правову оцінку обставинам справи, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Згідно ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Суд зазначає, що позивачем до суду подано дану апеляційну скаргу без доказів сплати судового збору, а тому враховуючи відмову у задоволенні апеляційної скарги, суд покладає на позивача понесені останнім судові витрати.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року - без змін.

Стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №193 ОСОБА_2 до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Вінниці/ 22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38054707, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок № 34311206081001, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 2 305, 20 грн.

Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 325 КАС України та згідно ст. 272 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.

Постанова суду проголошена в повному обсязі 05 серпня 2019 року.

Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Ватаманюк Р.В. Драчук Т. О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2019
Оприлюднено06.08.2019
Номер документу83442175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2372/19

Постанова від 05.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 01.08.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні