Справа № 135/1732/16-а
Провадження по справі № 2-а/129/2/2019
У Х В А Л А
01.08.2019 року Гайсинського районного суду
в складі головуючої судді Бондар О.В.
з участю секретаря Килівник Ю.С.
позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,
представника відповідача ОСОБА_3 ,
представників третьої особи Ліхаченко О.В., Зубрицького І.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Гайсині адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 до виконавчого комітету Ладижинської міської ради, треті особи, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору, комунальне підприємство "Ладжитлосервіс", державне підприємство "Розрахунковий центр послуг", про визнання незаконними та скасування рішень, стягнення незаконно нарахованих коштів за комунальні послуги протягом строку дії оскаржуваних
рішень, -
установив:
В провадженні Гайсинського Районного суду Вінницької області перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 до виконавчого комітету Ладижинської міської ради про визнання незаконними та скасування рішень, стягнення незаконно нарахованих коштів за комунальні послуги протягом строку дії оскаржуваних рішень.
До початку судового засідання позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 заявив клопотання про передачу цієї адмінстративної справи на розгляд до Вінницького окружного адміністративного суду з метою недопущення порушення правил розмежування предметної юрисдикції адміністративних справ, передбаченої ст.20 КАС України, що призведе до наявності передбачених ст.318 цього Кодексу підстав для скасування рішення суду з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю.
Представник відповідача ОСОБА_3 , представники третіх осіб ОСОБА_5 , ОСОБА_6 І. ОСОБА_7 у вирішенні клопотання поклалися на розсуд суду.
З урахуванням позицій сторін та вимог закону суд визнає клопотання обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню, з таких міркувань.
15.12.2017 р. набрала чинності (введена в дію) нова редакція КАС України.
За п.10 ч.1 Розділу ХІІ Перехідні положення КАС України справи в судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Частиною 3 ст.3 КАС України передбачає, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно зі п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:
оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;
уточнення списку виборців;
оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;
оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;
3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:
примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;
примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;
затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;
продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;
затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні;
затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті.
За ч.2 ст.20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті, зокрема, справи у спорах фізичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішення, дій чи бездіяльності (п.1 ч.1 ст.19 КАС України).
Згідно з ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Відповідно до п.1 ч.3 ст.317 КАС України порушення норм процесуального права є обов`язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення суду, якщо справу розглянуто неповноважним судом.
Згідно з ч.1 ст. 318 КАС України рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених ст. 20,22,25-28 цього Кодексу.
Таким чином, з 15.12.2017 р. вирішення цієї справи встановленим законом (повноважним) судом можливо лише будь-яким складом Вінницького окружного адміністративного суду, а будь-який склад Гайсинського районного суду Вінницької області як адміністративного не є повноважним, що викликає необхідність передати справу на розгляд суду, встановленого законом.
За таких обставин клопотання позивачів необхідно задовольнити, адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 до виконавчого комітету Ладижинської міської ради, треті особи, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору, комунальне підприємство "Ладжитлосервіс", державне підприємство "Розрахунковий центр послуг", про визнання незаконними та скасування рішень, стягнення незаконно нарахованих коштів за комунальні послуги протягом строку дії оскаржуваних рішень - передати на розгляд суду, встановленого законом, тобто Вінницькому окружному адміністративному суду.
Керуючись ч.1 ст.29 КАС України у взаємозв`язку з ч.6 ст.7 КАС України, -
Ухвалив:
Адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 до виконавчого комітету Ладижинської міської ради, треті особи, які не заявлять самостійних вимог на предмет спору, комунальне підприємство "Ладжитлосервіс", державне підприємство "Розрахунковий центр послуг", про визнання незаконними та скасування рішень, стягнення незаконно нарахованих коштів за комунальні послуги протягом строку дії оскаржуваних рішень, - передати Вінницькому окружному адміністративному суду.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів до Сьомого апеляційного адміністративного суду.
Суддя:
Суд | Гайсинський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2019 |
Оприлюднено | 02.08.2019 |
Номер документу | 83388123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Гайсинський районний суд Вінницької області
Бондар О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні