ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
25 липня 2019 року м. Ужгород№ 260/703/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Скраль Т.В.,
з участю секретаря судового засідання Стенавській А.М.,
учасники справи:
позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ - представник ОСОБА_1 Іванівна;
відповідач 1: Державна фіскальна служба України - представник ОСОБА_2 - ОСОБА_3 ;
відповідач 2: Головне управління ДФС у Закарпатській області - представник Крупа-Газуда Мирослава Василівна;
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Пряшівська-бічна,8, код ЄДРПОУ 40304472) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 39393632) про визнання рішень протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 25 липня 2019 року було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Ухвалу у повному обсязі було складено 02 серпня 2019 року.
22 травня 2019 року, Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ , звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Закарпатській області, якою просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Закарпатській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.02.2019 р. №1083937/40304472 та Рішення Комісії ДФС з питань розгляду скарг від 11.03.2019 р. № 13663/40304472/2 про відмову в реєстрації податкової накладної, складеної ТОВ ТРАНСОФТПОІНТ 31.12.2018 року за №35; 2) зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №35, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ 31.12.2018 року.
27 травня 2019 року , ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі.
21 червня 2019 року , закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Основними доводами адміністративного позову. є те, що відмова комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН зареєструвати податкову накладну, складену ТОВ ТРАНСОФТПОІНТ , не відповідає чинному законодавству України. Позивач наполягає на тому, що можливість надання платником податків документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення ДФС конкретного виду критерію ризиковості платника податку. У квитанціях відповідача не вказано ані конкретного виду критерію ризиковості платника податку, ані конкретного переліку документів, які необхідно надати для реєстрації зупиненої податкової накладної. Крім того, позивач вказує на те, що лист міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно - правовими актами, а відтак не є джерелом права.
14 червня 2019 року , від представника Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Закарпатській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідачів заперечив проти задоволення позовних вимог та зазначив, що комісією ГУ ДФС у Закарпатській області розглянуто отримані від позивача документи та визнано такими, що надані в обсязі, недостатньому для надання пропозиції щодо реєстрації податкової накладної. Комісія дійшла висновку про ненадання платником податків розрахункових документів та/або банківської виписки з особових рахунків. Вказує, що було встановлено, що позивачем надано документи, що не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної та на підставі яких неможливо підтвердити реальність господарської операції. Враховуючи вищевикладене, ГУ ДФС у Закарпатській області та ДФС України повністю не визнає позовних вимог, вважає, що позов є безпідставним та не обґрунтованим, а тому просить відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, (а.с. 65-67).
24 червня 2019 року , до суду надійшла відповідь на відзив, в якому позивач заперечує проти обставин, наведених у відзиві на позовну заяву і зазначає, що відповідач не спростовує жоден, з викладених у позовній заяві аргументів та доданих до нього копій документів, вказує на порушення принципу та порядку зупинення реєстрації податкової накладної. Позивач наполягає на обставинах, наведених в позовній заяві, (а.с. 95-96).
Під час розгляду справи по суті уповноважений представник позивача позов підтримав повністю, просив суд його задовольнити з мотивів, що у ньому наведені.
Представник відповідачів в судовому засіданні, проти задоволення позову заперечив та просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансофтпоінт" зареєстроване 29 лютого 2016 року за видом економічної діяльності 62.09 "Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем", що підтверджується Випискою із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ідентифікаційний код юридичної особи 40304472, із місцезнаходженням: п.і. 89600, Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Пряшівська - Бічна, буд. 8. За даними Єдиного державного реєстру позивач перебуває на обліку Головному управлінні ДФС у Закарпатській області, (а.с.51-52).
Як вбачається з наданих позивачем документів, 01 грудня 2018 року , між ТОВ Алло (замовник) та позивачем (виконавець) укладено договір №01/12/18 про надання послуг по обслуговуванню програмного забезпечення (SLA) згідно умов якого, позивач зобов`язався надати послуги (виконати роботи) з обслуговування програмного продукту (програмного забезпечення), а Замовник зобов`язався прийняти й оплатити надані послуги (виконані роботи) на умовах затверджених даним договором (а.с. 28) та, як наслідок, позивач зареєструвався, 01 грудня 2018 року , платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом реєстру платників податку на додану вартість № 1807024500082, (а.с. 54).
31 грудня 2018 року , позивачем направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 35, в якій продавцем визначений позивач, покупцем - ТОВ Алло , на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 600 596, 10 грн., ПДВ в сумі 100 099, 35 грн., (а.с. 17).
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16 січня 2019 року податкову накладну від 31.12.2018 року за № 35 прийнято (реєстраційний номер документу 9306568668), реєстрацію зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 62.01 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова накладна відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . За змістом квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, (а.с. 18).
18 лютого 2019 року , з метою реєстрації вказаної податкової накладної позивач направив до податкового органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням № 1 від 18.02.2019, (а.с. 19). Зокрема у поясненні зазначено, що ТОВ "ТРАНСОФТПОІНТ" створено 25.02.2016 року та здійснює діяльність за КВЕД 62.01; 62.09. Для цього використовуються орендовані приміщення від ТОВ "Трансофтгрупа" відповідно до договору ОП-1/2018 від 16.10.2018 року. У зв`язку із укладенням значного правочину з ТОВ "АЛЛО" ( договір від 01.12.2018 року), ТОВ "ТРАНСОФТПОІНТ" було прийнято рішення про добровільну реєстрацію платником ПДВ Для виконання зобов`язань за договором постачання послуг за КВЕД 62.01 до штату підприємства прийнято 18 прикладних програмістів.
21 лютого 2019 року , Рішенням № 1083937/40304472 комісією Головного управління ДФС у Закарпатській області відмовлено в реєстрації наданої позивачем на реєстрацію податкової накладної № 35 від 31.12.2018, (а.с. 20 - 21). Підставою відмови в реєстрації зазначено ненадання платником податку копій документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, ( а.с.21).
27 лютого 2019 року , позивачем до ДФС України було надіслано скаргу у зв`язку із неврахуванням регіональною комісією ДФС специфіки діяльності підприємства на рішення комісії від 21.02.2019 № 1083937/40304472 щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 35 від 31.12.2018 та надано документи, а саме: копію податкової накладної № 35 від 31.12.2018 та копію квитанції від 16.01.2019 про зупинення її реєстрації; копія повідомлення від 18.02.19 № 2 щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК та квитанції № 1; копія договору про надання послуг по обслуговуванню програмного забезпечення від 01.12.2018 з додатками; копія рахунку П-33 від 31.12.2018; копія акту надання послуг П-33 від 31.12.2018; копія банківської виписки по рахунку 26000624503 про підтвердження проведеної операції від 20.02.2019; копія оскаржуваного рішення від 21.02.2019 № 1083937/40304472 (а.с. 22-26)
11 березня 2019 року , Рішенням комісії з питань розгляду скарг № 13663/40304472/2 скарга позивача на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної залишена без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін, (а.с. 27). Підставами відмови у цьому Рішення зазначена відсутність копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення комісій, судом встановлено наступне.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи те, що при здійсненні операцій за договором №01/12/18 про надання послуг по обслуговуванню програмного забезпечення (SLA), ТОВ ТРАНСОФТПОІНТ склало податкову накладну № 35 від 31.12.2018, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН 16 січня 2019 року.
16 січня 2019 року за квитанцією про реєстрацію податкової накладної контролюючим органом реєстрацію зупинено.
Судом не встановлено порушення податковим органом строків надіслання квитанції, тобто квитанція сформована із підставами зупинення в день подачі податкової накладної.
Щодо підстав, за яким зупинено реєстрацію податкової накладної, судом встановлено наступне.
Згідно з підпунктом «б» пункту 185.1. статті 185 ПК України , об`єктом оподаткування є постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 187.1. статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України , реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117 (надалі по тексту - Порядок № 117).
Відповідно до пунктів 5-7 Порядку № 117 , податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингуподаткова накладна/ розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Суд зазначає, що вимоги пунктів 6 та 7 Порядку № 177 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Відповідно до пункту 10 Порядку №117 , критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає Державна фіскальна служба України та надсилає на погодження Міністерству фінансів України в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Критерії ризиковості платника податку і здійснення операцій затверджені ДФС України від 01 листопада 2018 року.
Відповідно до вимог пункту 12 та 13 Порядку № 117 , у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно зДержавним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
В квитанції щодо зупинення реєстрації податкової накладної № 35 від 31.12.2018 року зазначено, що ПН/РК відповідає критеріям ризикованості платника податків, визначених пп.2.1 п.2 Критеріїв ризикованості платника податків та підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризикованості платника податків . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с. 18).
Так, підпункт 1.6 пункт 1 Критерії ризиковості платника податку і здійснення операцій від 01 листопада 2018 року містить перелік різних критеріїв ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";
- платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Отже, контролюючий орган зобов`язаний у квитанції чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 листа ДФС України.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 , перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Тобто, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Зі змісту квитанції слідує, що контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Проте, контролюючим органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16. статті 201 ПК України, не вказано конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Порядком № 117, які є необхідними для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постанові від 21 травня 2019 року в справі № 620/3556/18.
Відповідно до пунктів 15, 16 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Відповідно до пунктів 20, 21 Порядку № 117, зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Водночас, відповідно до пропозиції надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН позивач надіслав пояснення та документи на підтвердження реальності господарської діяльності з його контрагентами, які на думку позивача є достатніми.
Однак, під час розгляду справи судом встановлено, що в оскаржуваному позивачем Рішенні № 1083937/40304472 від 21.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної зазначено, що платником податку не надано копії розрахункових документів та банківських виписок з особових рахунків, (а.с.20-21). Такий розрахунковий документ від 20.02.2019 про зарахування коштів на рахунок ТОВ "ТРАНСОФТПОІНТ" та "АЛЛО" в сумі 600 596,10 грн. був наданий позивачем Комісії з питань розгляду скарг ДФС України.
Слід зазначити, що відсутність вказаного документу буда єдиною підставою для відмови у реєстрації податкової накладної № 35 від 31.12.2018 року, згідно з рішенням комісії ГУ ДФС у Закарпатській області від 21 лютого 2019 року .
При цьому, в Рішенні від 11 березня 2019 року № 13663/40304472/2, що прийнято ДФС України за наслідками перегляду рішення регіональної комісії (а.с. 27) - вже зазначена інша підстава відмови, а саме відсутність копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт, ( а.с.27).
Суд погоджується з доводами позивача, що така підстава як відсутність копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт Податковий Кодекс України не містить та не визначено таких підстав Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердж. Постановою КМ України від 21.02.2018 року № 117.
Однак, суд звертає увагу на те, що не можуть вважатись слушними твердження податкового органу про ненадання платником податків певних документів, на тій підставі, що такі документи при надісланні повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, не витребовувались податковим органом.
Надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на Критерії оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд контролюючого органу.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктами владних повноважень в основу своїх рішення та дій, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України та зважаючи на доводи адміністративного позову, судом встановлено подання платником податків до податкового органу всіх наявних первинних документів.
Суд вважає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів, які є обов`язковими для його прийняття.
Отже, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
З огляду на вищезазначене, враховуючи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позовні вимоги про визнання протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Закарпатській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.02.2019 р. №1083937/40304472 та Рішення Комісії ДФС з питань розгляду скарг від 11.03.2019 р. № 13663/40304472/2 про відмову в реєстрації податкової накладної, складеної ТОВ ТРАНСОФТПОІНТ 31.12.2018 року за №35 - підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДФС України здійснити реєстрацію ЄРПН податкової накладної № 35, складеної ТОВ ТРАНСОФТПОІНТ , суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 28 Порядку №117 , податкова накладна /розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктом 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 , податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень частини другої статті 9 та частини другої статті 245 КАС України, пункту 19-20 Порядку №1246, суд дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 35 складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРАНСОФТПОІНТ» 31 грудня 2018 року.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги за даним адміністративним позовом є такими, що підлягають до повного задоволення, з вище визначених судом підстав.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України , при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 3 842,00 грн., що підтверджено квитанцією від 20.05.19 № 971, (а.с. 5).
Відповідні судові витрати належить компенсувати позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Інші судові витрати у справі відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 256 КАС України , суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задоволити в повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДФС у Закарпатській області від 21 лютого 2019 року № 1083937/40304472.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 11 березня 2019 року № 13663/40304472/2.
4. Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд 8, код ЄДРПОУ 39292197) здійснити реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 35 складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ 31 грудня 2018 року.
5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОФТПОІНТ (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Пряшівська-бічна,8, код ЄДРПОУ 40304472) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 1 921, 00 гривень (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня, 00 коп.)
та за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 39393632) судові витрати у розмірі 1 921, 00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня, 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України (пункт 15.5)).
СуддяТ.В. Скраль
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2019 |
Оприлюднено | 03.08.2019 |
Номер документу | 83399368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Скраль Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні