Постанова
від 24.02.2010 по справі 2а-27611/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ка тегорія 2.11.8

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2010 року Справа № 2а-27611/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - голов ний бухгалтер

Давиденко К.М. (довіреність від 03.12.2009 б/н)

Мартиросян Л.С. (довіреність від 01.11.2009 б/н)

від відповідача - ста рший державний податковий ін спектор

юридичного відділу

Бачура О.В. ( довіреність від 11.01.2010 № 2/10)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

закритого акціонерного то вариства «Універмаг «Дитячи й світ»

до Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську

про визнання протиправним и та скасування рішень про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій від 14 жовтня 2009 рок у № 0002702340 та № 0002712340,

ВСТАНОВИВ:

10 листопада 2009 року закрите акціонерне товариство «Унів ермаг «Дитячий світ» звернул ося до Луганського окружного адміністративного суду з по зовом до Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську про визн ання протиправними та скасув ання рішень про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 14 жовтня 2009 року № 0002702340 т а № 0002712340.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.

06 жовтня 2009 року державною по датковою адміністрацією в Лу ганській області проведено п еревірку за дотриманням суб' єктами господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості торгових патентів і ліц ензій, про що складений акт ві д 06 жовтня 2009 року за реєстраці йним № 0223/12/32/23/19064403.

Рішенням від 14 жовтня 2009 року № 0002702340 про застосування шт рафних (фінансових) санкцій з а порушення пунктів 9, 13 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 р оку № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» до закритого акціонерно го товариства «Універмаг «Ди тячий світ» застосовано суму штрафних (фінансових) санкці й у розмірі 2685,00 грн.

З винесеним рішенням Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську позивач не згодни й, вважає його винесеним з пор ушенням норм діючого законод авства, незаконним та таким, щ о підлягає скасуванню з таки х підстав.

Вказаним рішенням до позив ача застосовано штрафні (фін ансові) санкції за невиконан ня щоденного друку фіскально го звітного чеку та за невідп овідність суми готівкових ко штів на місці проведення роз рахунків сумі коштів, яка заз начена в денному звіті реєст ратора розрахункових операц ій.

Відповідно до пункту 4.5 Поря дку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторі в розрахункових операцій за товари (послуги), затверджено го наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01 грудня 2000 року № 614, унесення ч и видача готівки з місця пров едення розрахунків повинні р еєструватися через реєстрат ор розрахункових операцій з використанням операцій «слу жбове внесення» та «службова видача», якщо таке внесення ч и видача не пов' язані з пров еденням розрахункових опера цій. Крім того, операція «служ бове внесення» використовує ться для реєстрації суми гот івки, яка зберігається на міс ці проведення розрахунків на момент реєстрації першої ро зрахункової операції, що про водиться після виконання Z-зв іту. Не проводиться через реє стратор розрахункових опера цій видача готівки, не пов' я зана з проведенням розрахунк ів, якщо така видача здійснює ться після виконання Z-звіту д о реєстрації першої розрахун кової операції та (або) до вико нання операції «службове вне сення». Для реєстраторів роз рахункових операцій, у Z-звіті яких не визначається інформ ація про операції «службове внесення» або «службова вида ча» сум готівки, Z-звіт означає сукупність Х-звіту та Z-звіту, при цьому першим виконуєтьс я Х-звіт. Довідкою Луганськог о регіонального центру серві сного обслуговування реєстр аторів розрахункових операц ій «Лоцис» повідомлено, що ка совий апарат Mini 500.01 МЕ (версія пр ограмного забезпечення 51-01) пр и виконанні Z-звіту автоматич но обнуляє значення суми гот івки у касі. В апараті відсутн я технічна можливість автома тичного зберігання суми зали шку при виконання Z-звіту, до п очатку наступного робочого д ня, тому показники суми залиш ків в касі будуть нульовими. П ри цьому даний касовий апара т внесений до Державного реє стру та дозволений до викори стання на території України. Тому, для того, щоб касовий ап арат показав залишок суми по переднього робочого дня, йог о потрібно вносити вручну пе ред здійсненням першої розра хункової операції.

Рішенням від 14 жовтня 2009 року № 0002712340 про застосування шт рафних (фінансових) санкцій з а порушення абзацу 3 пункту 2.6 П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні, затвердженого Постановою Правління Націон ального банку України від 15 гр удня 2004 року № 637 та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320, д о закритого акціонерного тов ариства ««Універмаг «Дитячи й світ»» застосовано суму шт рафних (фінансових) санкцій у розмірі 1250,00 грн.

З винесеним рішенням Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Л уганську позивач не згодний, вважає його винесеним з пору шенням норм діючого законода вства, незаконним та такими, щ о підлягає скасуванню з таки х підстав.

Вказаним рішенням до позив ача застосовано штрафні (фін ансові) санкції за не оприбут кування (неповне та/або несво єчасне) оприбуткування у кас ах готівки. Відповідно до пун кту 2.8 Положення про ведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні, затвердж еного Постановою Правління Н аціонального банку України в ід 15 грудня 2004 року № 637 та зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 13 січня 2005 року за № 40/10320, підприємства можуть три мати в позаробочий час у свої х касах готівкову виручку (го тівку) в межах, що не перевищує установлений ліміт каси. Від повідно до пункту 5.2. Положенн я установлення ліміту каси п роводиться підприємствами с амостійно на підставі розрах унку встановлення ліміту зал ишку готівки в касі, що підпис ується головним (старшим) бух галтером та керівником підпр иємства (або уповноваженою н им особою). До розрахунку прий мається строк здавання підпр иємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування н а рахунки в банках. Установле ний ліміт каси затверджуєтьс я внутрішнім наказом (розпор ядженням) підприємства. Згід но Розрахунку встановлення л іміту залишку готівки в касі на 2009 рік, який затверджений на казом від 02 січня 2009 року № 2 ОД, з акритим акціонерним товарис твом «Універмаг «Дитячий сві т» встановлений ліміт залишк у готівки в касі в розмірі 3000,00 г рн. Сума, яка знаходилась в кас і на час перевірки, складала 46 9,00 грн., тобто ліміт залишку гот івки в касі не був перевищени й. Оприбуткування готівки в к асах підприємства, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням касовими ордера ми і веденням касової книги в ідповідно до вимог глави 4 цьо го Положення, є здійснення об ліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касо вій книзі на підставі прибут кових касових ордерів. Як слі дує з акта перевірки встанов лено не оприбуткування готів ки в касі в книзі обліку розра хункових операцій, однак не з азначено, яка саме сума не бул а оприбуткована, за який пері од, у зв' язку з чим неможливо зробити висновок, як була роз рахована сума штрафу. Факт не оприбуткування суми готівки не мав місця. Вся сума була оп рибуткована, що підтверджуєт ься Z-звітом № 1210. Є лише факт мех анічної помилки у касовій кн изі, яка виправлена відповід но до пункту 4.2 Положення пров едення касових операцій у на ціональній валюті. Аналіз на ведених вище положень нормат ивних актів дає змогу вести м ову про те, що закритим акціон ерним товариством «Універма г «Дитячий світ» фактично по рушено вимоги порядку реєстр ації та ведення книги обліку розрахункових операцій в ча стині порядку оформлення зап ису, а не підпункт 2.6 пункту 2 По ложення про проведення касов их операцій в національній в алюті в Україні, затверджено го постановою Правління НБУ № 637 від 15 грудня 2004 року. Оскільк и факт порушення закритим ак ціонерним товариством «Унів ермаг «Дитячий світ» підпунк ту 2.6 пункту 2 Положення про про ведення касових операцій в н аціональній валюті в Україні , затвердженого постановою П равління НБУ № 637 від 15 грудня 2004 року відсутній, тому підстав для застосування штрафних (ф інансових) санкцій не має.

У судових засіданнях предс тавники позивача позов підтр имали, надали пояснення, анал огічні викладеним у позові.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, про що подав суду письмові заперечення н а адміністративний позов від 11 січня 2010 року № 213/10, в яких у задо воленні позову просить відмо вити, посилаючись на таке (арк . справи 37-38).

Перевіркою, проведеною фах івцями державної податкової адміністрації в Луганській області, встановлено порушен ня закритим акціонерним това риством «Універмаг «Дитячий світ» пунктів 9, 13 статті 3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі гр омадського харчування та пос луг» та абзацу 3 пункту 2.6 Полож ення про ведення касових опе рацій в національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління НБУ від 15 гр удня 2004 року № 637. В ході проведен ня перевірки встановлено, що у книзі обліку розрахункови х операцій № 12360035021/7 від 19 лютого 20 09 року не зроблений запис опри буткування готівки за 25 червн я 2009 року в сумі 250,00 грн. (Z-звіт № 1146) . Вказаний запис був зроблени й після 30 червня 2009 року (Z-звіт № 1147). Також старшим касиром ОС ОБА_4 власноруч перерахован а готівка та складено опис го тівкових коштів на місці про ведення розрахунків, сума як их станом на 06 жовтня 2009 року ск ладала 469,00 грн. За результатами перевірки державною податко вою адміністрацією в Лугансь кій області був складений ак т, зауважень до якого позивач ем не надано. Згідно із частин ою 4 статті 17, статтею 22 Закону У країни від 06 липня 1995 року № 265/95-В Р «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» та а бзацом 3 пункту 1 Указу Президе нта України від 12 червня 1995 рок у № 436/95 «Про застосування штраф них санкцій за порушення нор м регулювання обігу готівки» до позивача застосовані штр афні (фінансові) санкції та ви несені рішення від 14 жовтня 2009 року № 0002702340 про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій в розмірі 2685,00 грн. та рішенн я від 14 жовтня 2009 року № 0002712340 п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій в розмірі 125 0,00 грн. Тому, на підставі виклад еного, відповідач просить ві дмовити позивачу у задоволен ні адміністративного позову .

У судових засіданнях предс тавник відповідача надав поя снення, аналогічні викладени м у запереченнях на адмініст ративний позов.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню частково з огляду на таке.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України, та принципом рівнос ті усіх учасників адміністра тивного процесу перед законо м і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративн ого процесу є рівними перед з аконом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 72 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

Як вбачається з матеріалів справи, 06 жовтня 2009 року посадо вими особами державної подат кової адміністрації в Луганс ькій області проведена перев ірка суб' єкта господарюван ня - закритого акціонерного товариства «Універмаг «Дитя чий світ», за дотриманням пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з ре гулювання обігу готівки, ная вності торгових патентів і л іцензій, за результатами яко ї складений акт № 0223/12/32/23/19064403 (арк. справи 50-51).

Під час перевірки встановл ено порушення:

1) пункту 9 статті 3 Закону Укр аїни від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (не заб езпечено щоденне друкування на реєстраторі розрахункови х операцій фіскальних звітни х чеків - фіскальний звітни й чек за 12 червня 2009 року роздру кований 15 червня 2009 року (попер едній Z-звіт за 11 червня 2009 року);

2) пункту 13 статті 3 Закону Укр аїни від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (не заб езпечено відповідність суми готівкових коштів на місці п роведення розрахунків сумі к оштів, яка зазначена в денном у звіті реєстратора розрахун кових операцій (сума готівко вих коштів на місці проведен ня розрахунків - 469,00 грн., сума го тівкових коштів, яка зазначе на в денному звіті реєстрато ра розрахункових операцій - 0 грн.);

3) абзацу 3 пункту 2.6 глави 2 Пол оження про ведення касових о перацій у національній валют і в Україні, затвердженого По становою Правління Націонал ьного банку України від 15 груд ня 2004 року № 637 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 13 січня 2005 року за № 40/10320 (нес воєчасне оприбуткування гот івкових коштів в книзі облік у розрахункових операцій за 25 червня 2009 року в сумі 250,00 грн. (Z-з віт за 25 червня 2009 року № 1146) - за писи про рух готівки та сумах розрахунків за 25 червня 2009 рок у були зроблені після 30 червня 2009 року (Z-звіт за 30 червня 2009 року № 1147).

На підставі акта перевірки від 06 жовтня 2009 року № 0223/12/32/23/19064403 Ле нінською міжрайонною держав ною податковою інспекцією у м. Луганську 14 жовтня 2009 року пр ийняті рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій:

1) № 0002702340 про застосування штрафних (фінансових) санкці й на підставі статей 17 та 22 Зако ну України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» у розмірі 2685,00 грн.: 340,00 грн. - за н евиконання щоденного друку ф іскального звітного чеку, 2345,00 грн. - за невідповідність су ми готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті (арк. справи 10, 39);

2) № 0002712340 про застосування штрафних (фінансових) санкці й на підставі абзацу третьог о частини першої статті 1 Указ у Президента України від 12 чер вня 1995 року № 436/95 «Про зас тосування штрафних санкцій з а порушення норм з регулюван ня обігу готівки» у розмірі 125 0,00 грн. за несвоєчасне оприбут кування готівкових коштів (а рк. справи 11, 39).

При розгляді справи судом в становлено, що рішення від 14 ж овтня 2009 року № 0002702340 про застосування штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 2345,00 грн. за невідповідність су ми готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті реєстратора розрах ункових операцій, та № 0002712340 про застосування штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 1250,00 грн. за несвоєчасне оприбу ткування готівкових коштів п рийняті Ленінською міжрайон ною державною податковою інс пекцією у м. Луганську протип равно, а тому підлягають скас уванню з огляду на таке.

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями) визначає Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні, затверджене Постаново ю Правління Національного ба нку України від 15 грудня 2004 рок у № 637 та зареєстроване в Мініс терстві юстиції України 13 січ ня 2005 року за № 40/10320.

Відповідно до пункту 2.8 глав и 2 Положення про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні, затверджен ого Постановою Правління Нац іонального банку України від 15 грудня 2004 року № 637 та зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 13 січня 2005 року за № 40 /10320, підприємства можуть трима ти в позаробочий час у своїх к асах готівкову виручку (готі вку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Гот івкова виручка (готівка), що пе ревищує встановлений ліміт к аси, обов' язково здається д о банків для її зарахування н а банківські рахунки. Відокр емлені підрозділи підприємс тв - юридичних осіб можуть зда вати готівкову виручку (готі вку) безпосередньо до кас так их юридичних осіб або до будь -якого банку для її переказу і зарахування на банківські р ахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків г отівкова виручка (готівка) дл я переказу на банківські рах унки підприємства може здава тися до операторів поштового зв' язку та небанківських ф інансових установ, які мають ліцензію Державної комісії з регулювання ринків фінансо вих послуг України на здійсн ення переказу коштів.

Установлення ліміту каси в ідповідно до пункту 5.2 глави 5 П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні, затвердженого Постановою Правління Націон ального банку України від 15 гр удня 2004 року № 637 та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320, п роводиться підприємствами с амостійно на підставі розрах унку встановлення ліміту зал ишку готівки в касі, що підпис ується головним (старшим) бух галтером та керівником підпр иємства (або уповноваженою н им особою). До розрахунку прий мається строк здавання підпр иємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування н а рахунки в банках, визначени й відповідним договором банк івського рахунку. Для кожног о підприємства та його відок ремленого підрозділу склада ється окремий розрахунок вст ановлення ліміту залишку гот івки в касі. Установлений лім іт каси затверджується внутр ішніми наказами (розпоряджен нями) підприємства.

Згідно розрахунку встанов лення ліміту залишку готівки в касі та наказу від 02 січня 2009 р оку № 2-ОД, позивачем встановле ний ліміт залишку каси на 2009 рі к у розмірі 3000,00 грн. (арк. справи 12, 13).

Згідно із пунктом 4.5 розділу 4 Порядку реєстрації, опломбу вання та застосування реєстр аторів розрахункових операц ій за товари (послуги), затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 01 грудня 2000 року № 614 та зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2001 ро ку за № 107/5298, унесення чи видача готівки з місця проведення р озрахунків повинні реєструв атись через реєстратор розра хункових операцій з використ анням операцій «службове вне сення» та «службова видача», якщо таке внесення чи видача не пов' язані з проведенням розрахункових операцій. Крі м того, операція «службове вн есення» використовується дл я реєстрації суми готівки, як а зберігається на місці пров едення розрахунків на момент реєстрації першої розрахунк ової операції, що проводитьс я після виконання Z-звіту. Не п роводиться через реєстратор розрахункових операцій вида ча готівки, не пов' язана з пр оведенням розрахунків, якщо така видача здійснюється піс ля виконання Z-звіту до реєстр ації першої розрахункової оп ерації та (або) до виконання оп ерації «службове внесення» ( при цьому згідно розділу 1 Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування реєстратор ів розрахункових операцій за товари (послуги), X-звіт - денний звіт без обнулення інформац ії в оперативній пам' яті. Дл я реєстраторів розрахункови х операцій, у X-звіті яких не за значається інформація про оп ерації «службового внесення » або «службової видачі» сум готівки, X-звіт означає сукупн ість X-звіту та будь-якого іншо го звіту, де зазначені суми за цими операціями; а Z-звіт - денн ий звіт з обнуленням інформа ції в оперативній пам' яті т а занесенням її до фіскально ї пам' яті реєстратор розрах ункових операцій. Для реєстр аторів розрахункових операц ій, у Z-звіті яких не зазначаєт ься інформація про операції «службового внесення» або «с лужбової видачі» сум готівки , Z-звіт означає сукупність X-зв іту та Z-звіту, при цьому перши м виконується X-звіт).

Як вбачається з матеріалів справи, с аме в такому порядку як «службове внесення» відо бражено позивачем в реєстрат орі розрахункових операцій о прибуткування готівкових ко штів, які були на залишку з поп ереднього дня. А саме, згідно Z-звіту денного від 06 жовтня 2009 р оку № 1210 в сейфі (касі) на кінець робочого дня залишилось 469,00 гр н. (арк. справи 33). Зазначена сум а не перевищує ліміт залишку готівки у касі, встановлений на 2009 рік. Із Z-звіту денного від 07 жовтня 2009 року № 1211 вбачається , що аванс (службове внесення) за цей день становить 469,00 грн. (а рк. справи 34). Згідно розділу 2 « Облік руху готівки та сум роз рахунків» книги обліку розра хункових операцій позивача, сума готівки 469,00 грн. за 07 жовтня 2009 року згідно Z-звіту денного від 07 жовтня 2009 року № 1211 відобра жена як «службове внесення» (арк. справи 32).

Листом від 15 жовтня 2009 року б/н Луганський регіональний цен тр сервісного обслуговуванн я реєстраторів розрахункови х операцій «Лоцис» повідомив , що касовий апарат Mini 500.01 МЕ (верс ія програмного забезпечення 51-01), який використовується поз ивачем, при виконанні Z-звіту а втоматично обнульовує значе ння суми готівки у касі. В апар аті відсутня технічна можлив ість автоматичного зберіган ня суми залишку при виконанн і Z-звіту. У зв' язку з цим, якщо Х-звіт буде виконаний після Z- звіту, до початку наступного робочого дня, то показання су ми залишку в касі будуть нуль овими. При цьому даний касови й апарат внесений до Державн ого реєстру та дозволений до використання на території У країни (арк. справи 36).

При проведенні перевірки т а прийнятті оскаржуваного рі шення податковим органом не враховано та не досліджено в ищезазначені обставини та ос обливості реєстратора розра хункових операцій, який вико ристовує в своїй діяльності позивач, внаслідок чого зроб лено передчасний та помилков ий висновок про порушення по зивачем пункту 13 статті 3 Зако ну України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» щодо не забезпечення відпові дності сум готівкових коштів на місці проведення розраху нків сумі коштів, яка зазначе на в денному звіті реєстрато ра розрахункових операцій, а тому рішення Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську ві д 14 жовтня 2009 року № 0002702340 про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій у розмірі 2345,00 грн . за невідповідність суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті, є протиправним та підляг ає скасуванню.

Також є протиправним та під лягає скасуванню рішення Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську від 14 жовтня 2009 року № 0002712340 про застосування штр афних (фінансових) санкцій у р озмірі 1250,00 грн. за несвоєчасне оприбуткування готівкових к оштів на підставі абзацу тре тього частини першої статті 1 Указу Президента України ві д 12 червня 1995 року № 436/95 «Про заст осування штрафних санкцій за порушення норм з регулюванн я обігу готівки» з таких підс тав.

Пунктом 1.2 глави 1 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні, затвердженого Постаново ю Правління Національного ба нку України від 15 грудня 2004 рок у № 637 та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 13 с ічня 2005 року за № 40/10320, визна чено, що книга обліку розраху нкових операцій - це прошну рована і належним чином заре єстрована в органах державно ї податкової служби України книга, що містить щоденні зві ти, які складаються на підста ві відповідних розрахункови х документів щодо руху готів кових коштів, товарів (послуг ); оприбуткування готівки - про ведення підприємствами і під приємцями обліку готівки в к асі на повну суму її фактични х надходжень у касовій книзі , книзі обліку доходів і витра т, книзі обліку розрахункови х операцій.

Відповідно до пункту 2.6 глав и 2 Положення про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні, затверджен ого Постановою Правління Нац іонального банку України від 15 грудня 2004 року № 637 та зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 13 січня 2005 року за № 40 /10320, уся готівка, що надходить д о кас, має своєчасно (у день од ержання готівкових коштів) т а в повній сумі оприбутковув атися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими орде рами і веденням касової книг и відповідно до вимог глави 4 ц ього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у ка совій книзі на підставі приб уткових касових ордерів. У ра зі проведення готівкових роз рахунків із застосуванням ре єстраторів розрахункових оп ерацій або використанням роз рахункових книжок оприбутку ванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкови х коштів у повній сумі їх факт ичних надходжень у книзі обл іку розрахункових операцій н а підставі фіскальних звітни х чеків реєстратора розрахун кових операцій (даних розрах ункової книжки).

Як вбачається з матеріалів справи, згідно розділу 1 «Фіск альні звітні чеки» книги обл іку розрахункових операцій п озивача, в ній в хронологічно му порядку підклеєні Z-звіти д енні, зокрема, за період з 22 чер вня по 25 червня 2009 року, проте у р озділі 2 «Облік руху готівки т а сум розрахунків» запис за 25 червня 2009 року згідно Z-звіту де нного № 1146 в сумі 250,00 грн. здійсне ний після запису за 30 червня 2009 року згідно Z-звіту денного № 1147 (арк. справи 28, 30, 31).

В даному випадку суд вважає за необхідне зазначити, що пр оведення розрахункових опер ацій через реєстратор розрах ункових операцій, щоденне др укування фіскальних звітних чеків та їх зберігання в книг ах обліку розрахункових опер ацій, вже є свідченням того, що готівкові кошти оприбуткова ні, і їх рух відображено в фіск альній пам' яті реєстратора розрахункових операцій. При цьому, жодного факту непрове дення готівкових коштів чере з реєстратор розрахункових о перацій відповідачем не вста новлено, а несвоєчасність за пису в книзі обліку розрахун кових операцій про облік гот івкових коштів, не є доказом т ого, що ці готівкові кошти сво єчасно не оприбутковувались .

Порядком реєстрації та вед ення книг обліку розрахунков их операцій і розрахункових книжок, затвердженим наказом Державної податкової адміні страції України від 01 грудня 2 000 року № 614 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції Україн и 05 лютого 2001 року за № 106/5297, реглам ентовано, що використання кн иги обліку розрахункових опе рацій, зареєстрованої на реє стратор розрахункових опера цій, передбачає (пункт 7.5 розді лу 7):

- наявність книги обліку роз рахункових операцій на місці проведення розрахунків, де в становлено реєстратор розра хункових операцій;

- підклеювання фіскальних з вітних чеків на відповідних сторінках книги обліку розра хункових операцій;

- щоденне виконання записів про рух готівки та суми розра хунків, при цьому дані за сума ми, отриманими від покупців (к лієнтів), та дані за сумами, ви даними покупцям (клієнтам), за писуються окремо;

- у разі виходу з ладу реєстр атор розрахункових операцій чи відключення електроенерг ії здійснення записів за обл іком розрахункових квитанці й;

- ведення обліку ремонтів, р обіт з технічного обслуговув ання, а також перевірок конст рукції та програмного забезп ечення реєстратора розрахун кових операцій у відповідном у розділі книги обліку розра хункових операцій.

Аналіз наведених вище поло жень нормативно-правових акт ів дає змогу зробити суду вис новок, що позивачем фактично порушено вимоги порядку реє страції та ведення книг облі ку розрахункових операцій, а не пункту 2.6 глави 2 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні, затвердженого Постаново ю Правління Національного ба нку України від 15 грудня 2004 рок у № 637 та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 13 с ічня 2005 року за № 40/10320.

Згідно з абзацом третім час тини першої статті 1 Указу Пре зидента України від 12 червня 1 995 року № 436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» у разі порушення юриди чними особами всіх форм влас ності, фізичними особами - гро мадянами України, іноземними громадянами та особами без г ромадянства, які є суб' єкта ми підприємницької діяльнос ті, а також постійними предст авництвами нерезидентів, чер ез які повністю або частково здійснюється підприємницьк а діяльність, норм з регулюва ння обігу готівки у націонал ьній валюті, що встановлюють ся Національним банком Украї ни, до них застосовуються фін ансові санкції у вигляді штр афу за неоприбуткування (неп овне та/або несвоєчасне) опри буткування у касах готівки - у п' ятикратному розмірі неоп рибуткованої суми.

Враховуючи, що факт порушен ня позивачем пункту 2.6 глави 2 П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні, затвердженого Постановою Правління Націон ального банку України від 15 гр удня 2004 року № 637 та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320, є недоведеним, тому підстав дл я застосування штрафних (фін ансових) санкцій згідно абза цу третього частини першої с татті 1 Указу Президента Укра їни від 12 червня 1995 року № 436/95 «Пр о застосування штрафних санк цій за порушення норм з регул ювання обігу готівки» судом не вбачається.

Також суд вважає за необхід не зазначити, що жодним норма тивно-правовим актом, у тому ч ислі і Указом Президента Укр аїни від 12 червня 1995 року № 436/95 «П ро застосування штрафних сан кцій за порушення норм з регу лювання обігу готівки», не пе редбачено застосування штра фних санкцій до суб' єктів г осподарювання за порушення в имог Порядку реєстрації та в едення книг обліку розрахунк ових операцій і розрахункови х книжок, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України від 01 груд ня 2000 року № 614 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 05 лютого 2001 року за № 106/5297.

У задоволенні позовних вим ог про визнання протиправним та скасування рішення Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську від 14 жовтня 2009 року № 0002702340 про застосування штраф них (фінансових) санкцій у роз мірі 340,00 грн. за невиконання що денного друку фіскального зв ітного чеку суд відмовляє, ос кільки в позовній заяві та пі д час судового розгляду спра ви позивачем не заперечували сь обставини щодо порушення ним вимог пункту 9 статті 3 Зак ону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » (не забезпечено щоденне дру кування на реєстраторі розра хункових операцій фіскальни х звітних чеків - фіскальни й звітний чек за 12 червня 2009 рок у роздрукований 15 червня 2009 рок у), а тому суд вважає їх такими , що визнаються сторонами і та кими, що не доказуються перед судом.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задовол енні яких позивачеві відмовл ено (частина 3 статті 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України).

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 24 лютого 2010 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено, про що згідно вимо г частини 4 статті 167 КАС Україн и повідомлено після проголош ення вступної та резолютивно ї частин постанови у судовом у засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 94, 158-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у від 14 жовтня 2009 року № 0002702340 в частині застосування штрафн их (фінансових) санкцій у розм ірі 2345,00 грн. (дві тисячі триста с орок п' ять гривень нуль коп ійок) за невідповідність сум и готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денно му звіті реєстратора розраху нкових операцій.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у від 14 жовтня 2009 року № 0002712340 п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 125 0,00 грн. (одна тисяча двісті п' я тдесят гривень нуль копійок) за несвоєчасне оприбуткуван ня готівкових коштів.

В решті позовних вимог відм овити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь закри того акціонерного товариств а «Універмаг «Дитячий світ» (ідентифікаційний код 19064403, міс цезнаходження: 91000, м. Луганськ, вул. Челюскінців, буд. 1-А) судов і витрати зі сплати судового збору в сумі 01 грн. 70 коп. (одна г ривня сімдесят копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 01 березня 2010 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2010
Оприлюднено26.03.2010
Номер документу8339968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27611/09/1270

Ухвала від 20.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 20.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 16.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 24.02.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні