Постанова
від 18.02.2010 по справі 2а-28198/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 2.11.12

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 лютого 2010 року Справа № 2а-28198/09/1270

Луганський окружний адм іністративний суд у складі:

Судді: Ірметової О.В.

при секретарі: Ко робенко Т.М.

за участю:

представників позивача: Зеновєв О.О., Пермінова І.О .

представників відповідача : Золотих Г.А.. Заберська О.І.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні матеріа ли адміністративної справи з а адміністративним позовом т овариства з обмеженою відпов ідальністю «ВАЛЕАС» до Держа вної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Луганськ а про визнання нечинним та ск асування рішення про застосу вання штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

30 листопада 2009 року до суду надійшов адміністративний п озов товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛЕАС» д о Державної податкової інспе кції в Жовтневому районі м.Лу ганська про визнання нечинни м та скасування рішення про з астосування штрафних санкці й.

В обґрунтування свого позо ву позивач зазначив, що ДПІ у Ж овтневому районі у м. Лугансь ку було проведено планову ви їзну перевірку аптеки товари ства з обмеженою відповідаль ністю «ВАЛЕАС» з питань дотр имання суб'єктами господарюв ання порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), а також вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій.

У ході перевірки було виявл ено, порушення п. 12 ст. 3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг », а саме: не ведеться у порядк у, встановленому законодавст вом, облік товарів за місцем ї х реалізації, на загальну сум у 10066,87 грн.

Результати перевірки були оформлені Актом перевірки з а дотриманням суб'єктами гос подарювання порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій від 04. 11.2009р., на підставі якого було ви несено рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 17.11.2009р. № 0002502340 у розмі рі 20133,74 грн.

Позивач вважає, що проведен а перевірка ТОВ «ВАЛЕАС» 04.11.2009р . була проведена з порушенням норм діючого законодавства України, що призвело до винес ення неправомірного рішення , у зв' язку з тим, що у порушен ня норм Закону, ДПІ в Жовтнево му районі у м. Луганську не бул о направлено письмове повідо млення із зазначенням дати п очатку та закінчення проведе ння перевірки, чим порушило п рава ТОВ «ВАЛЕАС».

Не направлення письмового повідомлення про проведення планової виїзної перевірки призвело до того, що на місці т а під час перевірки була відс утня особа, відповідальна за ведення обліку товарних зап асів. Підчас перевірки був пр исутній лише фармацевт, який не є повноважною особою з пит ань бухгалтерського обліку т а проведення перевірки. Тако ю особо є завідуючий аптекою - провізор відповідно до Поса дової інструкції, затверджен ої директором ТОВ «ВАЛЕАС» 17.0 2.2006р.

Що стосується посадових об ов'язків фармацевта ТОВ «ВАЛ ЕАС», то, відповідно до Положе ння про фармацевта, затвердж еного директором ТОВ «ВАЛЕАС » 17.02.2006р., то ведення обліку това рних запасів в аптеці до них н е входить.

09.11.2009р. до ДПІ в Жовтневому рай оні у м. Луганську було надано письмове пояснення ТОВ «ВАЛ ЕАС» за вих. № 42/09 з приводу пров еденої перевірки, але воно не було взято до уваги ДПІ.

Також позивач зазначив, що а ктом від 04.11.2009р. не визначено в ч ому полягає порушення п. 12. ст. З Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг", яким чином визначе но відсутність ведення облік у товарних запасів, не вказан о переліку товарів, що були не обліковувались.

Крім того, у ході проведеної перевірки були допущені ще п орушення порядку її проведен ня, та викладені в Акті переві рки та рішенні факти є хибним и та такими, що не відповідают ь дійсності, тому, рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій від 17.11.2009р. № 0002 502340, винесене на підставі Акт у перевірки від 04.11.2009р. № 0223/12/34/23/19076201, підлягає скасуванню.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, дав пояснення щ одо суті позовних вимог, прос ив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідач а в судовому засіданні не виз нав позовні вимоги, просив су д відмовити в їх задоволенні , зазначив, що перевірка, здійс нена фахівцями ДПІ в Жовтнев ому районі у м. Луганську у ме жах компетенції та наданих п овноважень, а оскаржуване рі шення про застосування штраф них санкцій є законними та об ґрунтованим.

Під час судового засідан ня було допитано у якості сві дка ОСОБА_5, яка на день про ведення перевірки працювала фармацевтом в аптеці №2 ТОВ «В алеас». Свідок надав пояснен ня, що під час здійснення пере вірки вона працювала в аптец і № 2, працівниками ДПІ у Жовтн евому районі м. Луганська бул о надано направлення на здій снення перевірки, про що вона повідомило керівництво та я ке надало згоду на здійсненн я перевірки. Під час проведен ня перевірки перевіряючи у н еї запитували якісь документ и, але вона їх не надала. Які са ме документи запитували пере віряючи вона не пам' ятає. Що до надання письмових пояснен ь свідок підтвердив написанн я їх власноручно та пояснила , що не зрозуміла, які саме док ументи перевіряючи у неї зап итували, тому написала, що обл ік товару ведеться в офісі та за місцем реалізації ніяких документів не має.

Заслухавши пояснення представника позивача, пред ставника відповідача, свідк а, вивчивши матеріали справи , суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що держ авною податковою інспекцією у Жовтневому районі у м. Луган ську було проведено планову виїзну перевірку аптеки суб' єкта господарської діяльнос ті товариства з обмеженою ві дповідальністю «ВАЛЕАС», яка розташована за адресою: м. Луг анськ, кв. Волкова, 33, з питань д отримання суб'єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), а також вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій.

Перевірка проводилась на п ідставі плану проведення пер евірок СГД, які здійснюють ді яльність у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг на листопад 2009 року, затвер дженого начальником ДПІ у Жо втневого району м. Луганська В.С. Дубель, направлення в ід 03.11.2009р. № 372, підписаного начал ьником ДПІ в Жовтневому райо ні у м. Луганську, яке було вру чено фармацевту ТОВ «ВАЛЕАС» 04.11.2009 р. про, що свідчить особист ий підпис, відповідно до яког о державним податковим інспе кторам доручалось провести п ланову перевірку ТОВ «ВАЛЕАС », код ЄДРПОУ 19076201, м. Луганськ, кв . Волкова, 33 з питань дотриманн я вимог Законів України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг", ЗУ "Про пате нтування деяких видів підпри ємницької діяльності", ЗУ "Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів", та ЗУ "Про ліцензув ання певних видів господарсь кої діяльності" (а.с.16).

Відповідно до матеріалів с прави, а саме з акту перевірки за дотриманням суб'єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій від 04.11.2009 р. вбачається, що у ході пер евірки було виявлено порушен ня п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», а саме: не ведеться у порядку, встановл еному законодавством, облік товарів за місцем їх реаліза ції, на загальну суму 10066,87 грн. (а .с.14, 15).

На підставі зазначеного Ак ту перевірки від 04.11.2009 року було винесено рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій від 17.11.2009р. № 0002502340 у ро змірі 20133,74 грн., яке 17.11.09 року було отримано головним бухгалтер ом (а.с.17).

Відповідно до ч.1 ст. 15 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» контроль за додержанням суб' єктами підприємницько ї діяльності порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), інших вимог цього Зако ну здійснюють органи державн ої податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок з гідно із законодавством Укра їни.

Відповідно до ч.2 ст. 16 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» планова перевірка здійсн юється органами, уповноважен ими законом нараховувати або стягувати податки і збори (об ов' язкові платежі) з осіб, що використовують спрощену сис тему оподаткування згідно з пунктами 5-9 статті 9 цього Зако ну. Така перевірка здійснюєт ься не частіше одного разу за наслідками звітного календа рного року, але не раніше стро ків, визначених законодавств ом для подання річного подат кового звіту (декларації) так ими особами з такого податку . Будь-яке податкове або адмін істративне нарахування, здій снене з порушенням цього пра вила, вважається незаконним та не підлягає виконанню.

Відповідно до ч.4 ст.16 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг» планові або позапл анові перевірки, осіб що вико ристовують реєстратори розр ахункових операцій здійснюю ться у порядку, передбаченом у законодавствам України.

З аналізу ст. 11-1 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу», яка містить підстави та порядок проведення орган ами державної податкової слу жби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів), не вбачається підстав т а порядку проведення планови х та позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що застосовують реєстратори ро зрахункових операцій, у зв' язку з чим цей порядок та підс тави визначаються Законом Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» та наказом ДПА України «Про з атвердження Методичних реко мендацій щодо порядку взаємо дії між підрозділами органів державної податкової служби при організації та проведен ні перевірок платників подат ків» від 27.05.08 № 355.

На підставі викладеного, су д не приймає до уваги посилан ня позивача на порушення з бо ку відповідача п.1 ст. 11 Закону У країни «Про державну податко ву службу» щодо не направлен ня не пізніше ніж за десять дн ів до дня проведення перевір ки письмового повідомлення і з зазначенням дати початку т а закінчення її проведення.

Відповідно до пункту 12 ста тті 3 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг" суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг, зобов'яза ні вести у порядку, передбаче ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку реалізованих товарів (на даних послуг).

Відповідно до п.1 ст.9 Закону У країні "Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухг алтерського обліку господар ських операцій є первинні до кументи, які фіксують факти з дійснення господарських опе рацій. Первинні документи по винні бути складені під час з дійснення господарської опе рації, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закін чення. Для контролю та впоряд кування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни « Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » до суб' єктів підприємниц ької діяльності, що здійснюю ть реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фіна нсова санкція у розмірі подв ійної вартості необліковани х товарів за цінами реалізац ії, але не менше десяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян.

Згідно п. 10 Інструкції про по рядок застосування штрафни х (фінансових) санкцій органа ми державної податкової служ би, затвердженої наказом Дер жавної податкової адміністр ації України №110 від 17.03.2001 року, з ареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.03.2001 року за № 268/5459, факти порушень податково го та іншого законодавства п осадова особа органу державн ої податкової служби оформля є актом перевірки, в якому чіт ко викладається зміст поруше ння з обгрунтуванням порушен их норм законодавчих актів т а вказуються конкретні їх пу нкти і статті. Такий акт підпи сується посадовими особами к онтролюючого органу та підпр иємства.

Актом перевірки встановле но факт порушення п.12 ст. 13 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг». Крім того, з пояснювальн ої, наданої фармацевтом ОСО БА_5 від 04.11.09, вбачається, що об лік товарів ведеться не за мі сцем реалізації, а в офісі та н а місці реалізації ніяких до кументів не має, та під час суд ового засідання позивач не с простував даний факт. Поясне ння свідка щодо незрозумілос ті витребування первинної до кументації обліку товарів су д не приймає до уваги, так як в судовому засіданні було вст ановлено, що письмові поясне ння фармацевт ОСОБА_5, які приєднані до акту перевірки , писалися власноруч, без фізи чного або морального тиску.

Посилання позивача на те, що питання організації бухгалт ерського обліку на підприємс тві належать до компетенції його власника або уповноваже ного органу (посадової особи ) та фармацевт відповідно до п окладених функціональних об ов' язків не здійснює облік товару, також судом не прийма ються до уваги, так як проводи лася перевірка аптеки №2 ТОВ « Валеас», а не окремих працівн иків підприємства та виконан ня їх посадових обов' язків. Крім того доводи позивача сп ростовуються поясненнями св ідка ОСОБА_5, яка пояснила , що попередила керівництво п ро проведення перевірки прац івниками ДПІ у Жовтневому ра йоні м. Луганська. Крім того, в поясненнях ТОВ «Валеас» над аних в ДПІ у Жовтневому район і м. Луганська (а.с.18) позивач за значає, що всі документи знах одяться в кабінеті завідуючо ї та не були пред' явлені пер евіряючим. Керівник ТОВ «Вал еас» у судовому засідання та кож надав пояснення, що був у д ень проведення перевірки пов ідомлений про початок провед ення перевірки та декілька х вилин був присутній в аптеці , але у зв' язку з проведенням перевірки в інших аптеках, як і підпорядковані ТОВ «Валеас » залишив приміщення, не доче кавшись закінчення перевірк и.

Надані позивачем у якості д оказів ведення обліку товар ів за місцем їх реалізації то варних звітів судом також не приймаються до уваги, так як у ся документації щодо обліку товару повинна надаватися пі д час здійснення перевірки с уб' єкту підприємницької ді яльності порядку проведення розрахунків за товари (послу ги).

Таким чином, суд вважає, що з дійснена перевірка ДПІ в Жов тневому районі у м. Луганську проведена у межах компетенц ії та повноважень органу ДПА , відповідачем доведено прав омірність застосування штра фних санкції за порушення, ви явлене під час здійснення пе ревірки, оскаржуване рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0002502340 від 17.11.09, є законними та обґрунтова ним, та таким, що повністю відп овідає вимогам діючого закон одавства.

За таких підстав, враховуюч и вищевикладене, те що позовн і вимоги в судовому засіданн і не знайшли свого обґрунтув ання та не підтверджені мате ріалами справи, суд вважає за необхідне відмовити в задов оленні позовних вимог щодо в изнання нечинним та скасуван ня рішення про застосування штрафних санкцій за необґрун тованістю.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, ст. ст. 158 - 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних в имог Товариства з обмеженою відповідальністю „Валеас” д о Державної податкової інспе кції в Жовтневому районі м. Лу ганська про скасування рішен ня про застосування штрафних санкцій відмовити повністю .

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через суд першої інстанції ш ляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення пос танови заяви про апеляційне оскарження, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.

Повний текст постано ви викладено та підписано 23 л ютого 2010 року.

СУДДЯ О.В . Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2010
Оприлюднено26.03.2010
Номер документу8339982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-28198/09/1270

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ірметова Олеся Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні