Справа № 560/1611/19
РІШЕННЯ
іменем України
30 липня 2019 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.
за участю:секретаря судового засідання Постовіт С.В. представників позивача: Костенка Є.В., Куца В.В., представника відповідача: Поліщука Є.Р., розглянувши адміністративну справу за позовом Фермерського господарства " Кушнір О.О." до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.01.2019 року №0001735605.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте відповідачем на підставі висновків, зроблених за результатами перевірки позивача, які не відповідають фактичним обставинам.
Позивач в позовній заяві зазначає, що рішення є протиправним та підлягає скасуванню з наступних підстав. Як видно із "Розрахунку штрафу", який доданий до Податкового повідомлення - рішення (Додаток 2, оригінал у позивача), штраф нараховано за "невчасну реєстрацію податкових накладних № 9 від 06.11.2017р., № 111 від 02. 11.2017р. та № 12 від 05. 11. 2017р
Однак, з даного приводу ФГ "Кушнір О.О " вже надавало письмові пояснення (Додаток 3, оригінал у відповідача), що вказані накладні, по суті, були направлені для дублювання податкових накладних, реєстрація яких була спочатку зупинена, а пізніше відмовлена за рішенням Комісії, а ще через деякий час - зареєстровані.
Таким чином, податкові накладні за податковими зобов`язаннями були подані на реєстрацію вчасно, а ті накладні, які їх продублювали - були по суті скасовані (направлено Коригуючі накладні).
Дані обставини визнаються сторонами, а тому не підлягають доказуванню. Разом із цим, на думку відповідача, навіть на податкові накладні, які, по суті, дублювали раніше подані податкові накладні, повинен застосовуватися штраф.
Однак, такий висновок не відповідає вимогам п. 201. 1 ст. 201 Податкового кодексу України (надалі ПКУ): "На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін."
Тобто, даною нормою не передбачено на одне податкове зобов`язання реєструвати дві або три податкові накладні.
Таким чином, оскільки на відповідні податкові зобов`язання від 02.11.2017р від 05.11.2017р. та 06.11.2017р. були складені та направлені податкові накладні 16.11.2017р. в межах граничного строку (до 30.11.2017р.), визначеного п 201.10 ПКУ то у ФГ "Кушнір ОСОБА_1 ." було відсутнє зобов`язання направляти на реєстрацію повторно податкові накладні.
Відповідно до положень ст. 14 Цивільного кодексу України, "Цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.
Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.
Відповідно, відсутність зобов`язання у ФГ "Кушнір О.О." щодо реєстрації податкових накладних №№ 9, 11 та 12, не тягне за собою і застосування штрафу за повторну реєстрацію.
Відповідач у відзиві на адміністративний позов зазначає, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків.
Законодавством не передбачено право платника податку складати та реєструвати кілька податкових накладних на одне податкове зобов`язання.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу розглядаються комісіями контролюючих органів.
Таким чином, повторне подання на реєстрацію податкової накладної після зупинення її реєстрації чинним законодавством не передбачено, а тому кожна надіслана для реєстрації нова податкова накладна вважається складеною на нове податкове зобов`язання, отже спірне податкове повідомлення - рішення від 14.01.2019 року №0001735605 прийняте відповідачем законно та обгрунтовано, у межах повноважень, у спосіб та у строки, встановлені чинним законодавством, тому підстави для його скасування відсутні.
Представники позивача позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував та просив суд в їх задоволенні відмовити.
Клопотання від учасників сторін не надходили.
Ухвалою суду від 28.05.2019 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Заслухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити враховуючи наступне.
Судом встановлено:
Головним управлінням Державної фіскальної служби у Хмельницькій області проведена камеральна перевірка Фермерського господарства " Кушнір О.О." код ЄДРПОУ 34907466 з питань своєчасності реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних Фермерським господарством " Кушнір ОСОБА_2 " у листопаді 2017 року, за результатами якої складено акт від 12.12.2018 року №114/22-01-56-05/34907466.
На підставі акту камеральної перевірки винесено оскаржуване податкове повідомлення - рішення форми "Н" №0001735605 від 14.01.2019 року про застосування штрафу в сумі 78101,57грн.
01.11.2017р. між ТОВ "Кернел-Трейд" та ФГ "Кушнір О.О." було укладено Договір поставки № В491/18 (надалі Договір).
06.11.2017р. була укладена Додаткова угода до Договору, якою уточнено кількість та вартість товару - 185,79 тон по 9572,64 грн. (з ПДВ) на загальну суму - 1778500,78 грн. (з ПДВ). Без ПДВ - Г482083,98 грн.
На виконання даного договору ФГ " ОСОБА_3 " і поставило для ТОВ "Кернел- Трейд" продукцію власного виробництва - насіння соняшника, що було підтверджене з боку ТОВ "Кернел-Трейд" через ОСОБА_4 на підставі довіреності, накладними № 102 від 02.11.2017р. на суму 709906,98 грн.. т.ч. ПДВ - 118317,83 грн., № 202 від 05.11.2017р. на суму 324705,95 грн. в т.ч. ПДВ - 54117,33 грн. та № 302 від 06.11.2017р. на суму 743889,85 грн. в т.ч. ПДВ - 123981,64 грн. На загальну суму 1778500,78 грн.
Відповідно до видаткових накладних та факту відвантаження продукції, ФГ " ОСОБА_3 " було направлено на реєстрацію податкові накладні:
№1 від 02.11.2017р. на суму 709906,98 грн. т.ч. ПДВ - 118317,83 грн.,
№2 від 05.11.2017р. на суму 324705,95 грн. в т.ч. ПДВ - 54117,33 грн.
№3 від 06.11.2017р. на суму 743889,85 грн. в т.ч. ПДВ - 123981,64 грн.
Реєстрація зазначених податкових накладних була зупинена.
У зв`язку із цим ФГ " ОСОБА_3 " було повторно направлено на реєстрацію податкові накладні, однак з іншими номерами.
Податкові накладні мали вже наступні номери: № 11 замість № 1, № 12 замість № 2, № 13 замість № 3.
Податкова накладна № 12 від 05.11.2017р. на суму 324705,95 грн. в т.ч. ПДВ - 54117,33 грн. була зареєстрована, а № 11 від 02.11.2017р. на суму 709906,98 грн. т.ч. ПДВ - 118317,83 грн., реєстрація зупинена.
22.12.2017р. ФГ " ОСОБА_3 ." знову направлено на реєстрацію податкову накладну від 02.11.2017р. на суму 709906,98 грн.. т.ч. ПДВ - 118317,83 грн., але вже за № 101, замість № 1 та від 06.11.2017р. на суму 743889,85 грн. в т.ч. ПДВ -123981.64 грн. за № 13, замість №3. Реєстрація цих двох накладних теж була зупинена.
04.01.2018р. у зв`язку із набранням чинності змін до ПКУ, було змінено моніторинг податкових накладних, тому ФГ " ОСОБА_3 ." знову направило на реєстрацію податкові накладні, реєстрація яких була зупинена: від 02.11.2017р. на суму 709906,98 грн. т.ч. ПДВ - 118317,83 грн., але вже за № 111, замість № 1.
Дана накладна була зареєстрована, тому 05.01.2018р. було направлено на реєстрацію податкову накладну від 06.11.2017р. на суму 743889,85 грн. в т.ч. ПДВ -123981.64 грн., але вже за № 9 замість № 3.
Вказана накладна теж була зареєстрована.
З метою уникнення дублювання реєстрації однієї і тієї ж події, 26.01.2018р. ФГ " ОСОБА_3 ." було направлено для ТОВ "Кернел-Трейд" для підпису та реєстрації Коригуючі накладні (РК) від 22.01.2018р. на вже зареєстровані податкові накладні від 02.11.2017р. на суму 709906,98 грн. т.ч. ПДВ - 118317,83 грн. № 111, від 05.11.2017р. на суму 324705,95 грн. в т.ч. ПДВ - 54117,33 грн. № 12 та від 06.11.2017р. на суму 743889,85 грн. в т.ч. ПДВ - 123981,64 грн. № 9.
ТОВ "Кернел-Трейд" підписало на направило для реєстрації розрахунки коригування в ЄРПН, які в подальшому були зареєстровані.
За поставлену продукцію ТОВ "Кернел-Трейд" перерахувало кошти для ФГ "Кушнір О.О." відповідно до умов п. 3.1 Договору в розмірі 80%, а саме 08.11.2017р. - 1'423790,78 грн. та 09.11.2017р. - 58'210,00 грн., що складає 1'482'000,78 грн.
Решту 20% суми по Договору ТОВ "Кернел-Трейд" перерахувало кошти для ФГ " ОСОБА_3 " після реєстрації всіх податкових накладних в ЄРПН, а саме 12.01.2018 року.
Згідно Порядку заповнення податкової накладної затвердженої Наказом Міністерства Фінансів України від 31.12.2015 року №1307 надалі (Порядок), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9 - 15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, обчислену за формулою, зазначеною у пункті 200 1.3 статті 200 Податкового кодексу України та пункті 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569, або обчислену відповідно до пункту 200-1.9 статті 200-1 Податкового кодексу України".
У разі реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних двох і більше податкових накладних, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг, постачальник (продавець) складає розрахунок(ки) коригування до податкової(их) накладної(их), зайво складеної(их) на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна, у такому порядку: у верхній лівій частині розрахунку коригування у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин" зазначається тип причини 20, при цьому позначка "Х" не проставляється; у заголовній частині розрахунку коригування у полі "до податкової накладної" зазначаються дата і номер податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна; в інформаційному полі "Інформаційні дані щодо складеної та зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної" розрахунку коригування зазначаються дані щодо податкової накладної, правильно складеної та зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних; в інформаційному полі "Інформаційні дані щодо складеного та зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна" розрахунку коригування зазначаються дані щодо розрахунку коригування, складеного до зайво складеної податкової накладної, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначене поле не заповнюється, якщо такий розрахунок коригування не складався.
У разі складання розрахунку коригування з типом причини 20 до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна, до якої раніше не складався розрахунок коригування, такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем), який був зазначений у податковій накладній, що коригується, крім випадків, передбачених цим Порядком.
У разі складання розрахунку коригування з типом причини 20 до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна, до якої раніше було складено розрахунок коригування, такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем) з урахуванням таких особливостей: в інформаційному полі "Інформаційні дані щодо складеного та зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна" такого розрахунку коригування зазначаються дані щодо складеного та зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна; графи з 1 по 15 розділу Б такого розрахунку коригування та рядки розділу А не заповнюються.
Розрахунок коригування, особливості складання якого визначені у цьому пункті, складається окремо до кожної податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна, у тому числі до податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю).
Розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю). З цією метою постачальник (продавець) складає у загальному порядку розрахунок коригування, у верхній лівій частині якого робить відповідну помітку "X", та надсилає його отримувачу (покупцю). Накладання електронних цифрових підписів посадових осіб постачальника (продавця) та отримувача (покупця) на такий розрахунок коригування здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Приймаючи оскаржуване податкове повідомлення - рішення відповідач послався на порушення позивачем вимог п.п.120-1.1. ст.120 Податкового кодексу України, який передбачає, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120 1.2 цієї статті, не застосовуються.
Однак відповідачем не враховано вимоги Кодексу, що у разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120 1.2 цієї статті, не застосовуються.
До матеріалів справи, з метою підтвердження своєї позиції позивачем надано розрахунки коригування кількісних і вартісних показників від 22.01.2018 року №,№ 4,5,6 до податкових накладних від 05.11.2017 року №,№ 111,12,9 в яких зазначено про помилкове дублювання накладних, реєстрація яких була зупинена.
Розрахунки коригування були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що визнається сторонами.
Отже, позивачем доведено, з чим погодився суд, що розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 05.11.2017 року №,№ 111,12,9 було подано ним 22.01.2018 року, до початку проведення перевірки відповідачем, а саме 12.12.2018 року, предметом якої було дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому штрафні санкції, передбачені пунктом 120 1.2 цієї статті 120 Податкового кодексу України відповідачем застосовано протиправно.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд приходить до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог, а отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При поданні позовної заяви позивач сплатив судовий збір в розмірі 1921,00 грн. У відповідності до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь Фермерського господарства " Кушнір О.О." необхідно присудити 1921,00 грн. судового збору.
Керуючись статтями 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області від 14.01.2019 року №0001735605.
Стягнути на користь Фермерського господарства " Кушнір О.О." судовий збір в сумі 1921,00грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн) з Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області за рахунок бюджетних асигнувань.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 02 серпня 2019 року
Позивач:Фермерське господарство "Кушнір О.О." (вул. Ессенська, 1/2, м. Старокостянтинів, Хмельницька область, 31101 , код ЄДРПОУ - 34907466) Відповідач:Головне управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)
Головуючий суддя П.М. Майстер
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2019 |
Оприлюднено | 03.08.2019 |
Номер документу | 83400582 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Майстер П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні