Рішення
від 31.07.2019 по справі 826/11177/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 липня 2019 року № 826/11177/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Чемериса М.С. (за дорученням судді), розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" до 1. Державної фіскальної служби України 2. Головного управління ДФС України у м. Києві 3. Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про представники сторін:визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії позивача - Лубинець А.В. ; відповідачів - Поліщук О.О. ,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" (далі - позивач або ТОВ "РЕВАХИМ") подало на розгляд Окружному адміністративному суду міста Києва позов до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідача-1 або ДФС України), у якому просить суд визнати протиправними та скасувати:

- рішення комісії з питань Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:

№ 705333/41755955 від 17.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 29.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955) по взаємовідносинах з ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ЄДРПОУ 37434556);

№ 705334/41755955 від 17.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 28.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955) по взаємовідносинах з ТОВ "НІОМ" (ЄДРПОУ 25600540);

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати датою подачі позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 8 від 29.04.2018 складену ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) по взаємовідносинах з ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ЄДРПОУ 37434556) та № 7 від 28.04.2018 складену ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) по взаємовідносинах з ТОВ "НІОМ" (ЄДРПОУ 25600540).

Мотивуючи позовні вимоги позивач посилається на незаконність та необґрунтованість відмови у реєстрації податкових накладних.

У відзиві на позовну заяву відповідач-1 заперечує проти позову та зазначає, що у Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації були наявні всі підстави для відмови у реєстрації податкових накладних відповідно до вимог податкового законодавства, тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.07.2018 суддею Пащенком К.С. відкрито провадження у адміністративній справі № 826/11177/18 та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження в підготовче засідання на 02.10.2018.

У підготовчому засіданні 02.10.2018 відкладено розгляд справи до 06.11.2018.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.10.2018 залучено до участі у справі в якості співвідповідачів: Головне управління Державної фіскальної служби України у м. Києві (далі - відповідач-2 або ГУ ДФС у м. Києві) та Комісію Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (відповідач-3 або Комісія ДФС).

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06.11.2018 враховуючи заяву та клопотання представників позивача та відповідачів, закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті у письмовому провадженні на підставі ч. 3 ст. 194 Кодексу адміністративного судочинства України (по тексту - КАС України).

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Як вбачається з матеріалів справи, 05.01.2018 між позивачем, Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фастівська Нафтобаза" (далі - ТОВ "Фастівська Нафтобаза"), Постачальником, було укладено договір поставки нафтопродуктів № 1/05/01/08 (далі - Договір-1). Предметом даного договору було придбання позивачем нафтопродукти (далі - Товар).

Найменування Товару, його кількість та ціна вказується в накладних документах на Товар та додатках до Договору-1, які оформлюються на кожну окрему партію Товару п.1.1. Договору-1.

На підтвердження факту поставки та переходу права власності на придбаний Товар позивачем та ТОВ "Фастівська Нафтобаза" було складено видаткову накладну № 425 від 06.02.2018, надано паспорт якості № 226 від 05.02.2018 з сертифікатом відповідності, товаро-транспортну накладну № 2823 від 06.02.2018.

Оплата Товару за Договором-1 підтверджується платіжним дорученням № 44 від 08.02.2018.

02.01.2018 між позивачем, Постачальник, та Товариством з обмеженою відповідальністю "НІОМ" (далі - ТОВ "НІОМ"), Покупець, укладено договір поставки № 0201/2РН (далі - Договір-2).

Відповідно до п.1.1. Договору-2 предметом даного договору є постачання нафтопродуктів та продуктів нафтохімії (далі - Товар-2).

Згідно з п. 4.1. Договору-2 покупець здійснює 100% передплату вартості партії Товару-2 шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті України на поточний рахунок Постачальника на підставі даного Договору та Додатків до нього за погодженням з Постачальником.

У п. 5.2. Договору-2 визначено, що за результатами поставки Товару-2 Сторонами підписуються накладні на відвантаження Товару-2.

Відповідно до п. 6 Договору-2 датою платежу вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

При неможливості відвантаження Товару-2 протягом 5 (п`яти) календарних днів від дати поставки, передбаченої в Додатках до Договору-2, Постачальник за письмовою вимогою Покупця (у тому числі факсимільному) повертає суму передплати (яка не була покрита поставкою Товару-2) на розрахунковий рахунок Покупця.

Згідно Додатку № 1 до Договору-2, Специфікація № 1 від 28.04.2018, позивач та ТОВ "НІОМ", на виконання умов Договору-2, домовилися про поставку дизельного палива (УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 12 100 на загальну суму 288 222,00 грн. у т.ч. ПДВ - 48 037,00 грн.

На підтвердження поставки дизельного палива сторони підписали видаткову накладну № 33 від 28.04.2018 та товарно-транспортну накладну № РХ-2804/1 від 28.04.2018

Також 02.01.2018 між позивачем, Постачальник, та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (далі - ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ"), Покупець, укладено договір поставки № 0201/1-1 (далі - Договір-3).

Відповідно до п.1.1. Договору-2 предметом даного договору є постачання нафтопродуктів та продуктів нафтохімії (далі - Товар-3).

Згідно з п. 4.1. Договору-3 покупець здійснює 100% передплату вартості партії Товару-2 шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті України на поточний рахунок Постачальника на підставі даного Договору та Додатків до нього за погодженням з Постачальником.

Відповідно до п. 6 Договору-3 датою платежу вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

При неможливості відвантаження Товару-3 протягом 5 (п`яти) календарних днів від дати поставки, передбаченої в Додатках до Договору-3, Постачальник за письмовою вимогою Покупця (у тому числі факсимільному) повертає суму передплати (яка не була покрита поставкою Товару-3) на розрахунковий рахунок Покупця.

Згідно Додатку № 1 до Договору-3, Специфікація № 1 від 29.04.2018, позивач та ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ", на виконання умов Договору-3, домовилися про поставку дизельного палива (УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 11 000 на загальну суму 262 020,00 грн. у т.ч. ПДВ - 43 670,00 грн.

На підтвердження поставки дизельного палива сторони підписали видаткову накладну № 34 від 29.04.2018 та товарно-транспортну накладну № РХ-2904/1 від 29.04.2018.

Проведення розрахунків за Договором-2 та Договором-3 підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунках позивача № 281 та № 631 та довідками АТ "УкрСиббанк" № 79-22-33 151 та № 79-22-33 151 від 12.07.2018.

07.05.2018 позивачем засобами телекомунікаційного зв`язку були направлені податкова накладна № 7 від 28.04.2018, яка виписана на покупця ТОВ "НІОМ" (ідентифікаційний код 25600540) на суму 288 222,00 грн. у т.ч. ПДВ - 48 037,00 грн., яка була зареєстрована в ЄПРН за № 9085689094. та податкова накладна № 8 від 29.04.2018 яка виписана на покупця ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ідентифікаційний код 37434556) на суму 262 020,00 грн. у т.ч. ПДВ - 43 670,00 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН за № 9085754190.

08.05.2018 ТОВ "РЕВАХИМ" отримало квитанції за номером № 1 по податковим накладним № 7 та № 8, в яких було зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 28.04.2018 та від 29.04.2018, оскільки податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" і запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У свою чергу, позивачем були надані пояснення та документи відповідно до вичерпного переліку документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних. зазначених в п. 14 Постанови КМУ № 117 від 21.02.2018 "Про затвердження порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних", а саме:

- копію договору поставки № 1/05/01/18 від 05.01.2018, укладений між позивачем та ТОВ "Фастівська Нафтобаза";

- видаткову накладну № 425 від 06.02.2018;

- паспорт № 226 від 05.02.2018 з сертифікатом відповідності Товару;

- товаро-транспортну накладну № 2823 від 06.02.2018;

- копію податкової накладної № 45 від 06.02.2018;

- копію платіжного доручення № 44 від 08.02.2018;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 станом на 13.05.2018;

- копію договору поставки № 0201/2РН від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "НІОМ";

- копію видаткової накладної № 33 від 28.04.2018;

- копію довіреності на представника ТОВ "НІОМ" № 2804/1 від 28.04.2018;

- копію товарно-транспортної накладної № РХ-2804/1 від 28.04.2018;

- копію договору поставки № 0201/1-1 від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ";

- копію видаткової накладної № 34 від 29.04.2018;

- копію довіреності на представника ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" № 2904/1 від 29.04.2018;

- копію товарно-транспортної накладної № РХ-2904/1 від 29.04.2018;

- копію заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального від 05.01.2018 з квитанцією;

- копію витягу щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН № 1 від 07.05.2018;

- копію штатного розпису від 01.02.2018;

- копію наказу про прийняття на роботу директора ОСОБА_3 . № 1-К від 24.11.2017;

- копію договору оренди нежитлового приміщення № 117 від 01.03.2018 з додатками;

- копію договору оренди майна № 0201/1 від 02.01.2018 з додатками;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 281 за квітень 2018 року.

Рішеннями комісії ДФС України від 17.05.2018 № 705333/41755955 та № 705334/41755955 в реєстрації податкових накладних № 7 та № 8 в ЄРПН позивачу відмовлено, з підстав наданням платником податку копій документів, а саме розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, та запропоновано оскаржити дане Рішення в адміністративному або судовому порядку.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до ДФС України, за результатами розгляду яких вказані рішення залишено без змін.

Вважаючи рішення Комісії ДФС необґрунтованими, протиправними та таким, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

За приписами п. 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 КПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.п. 200 1.3 і 200 1.9 ст. 200 1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до змісту п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як вбачається зі змісту квитанцій від 17.05.2018, податкові накладні № 7 від 28.04.2018 та № 8 від 29.04.2018 контролюючим органом прийнято, однак відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних зазначено: "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

З даного приводу суд зазначає, що контролюючим органом порушено не тільки принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а і норми п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 № 117, оскільки ним не зазначено в квитанції конкретного та чіткого переліку документів, які на думку контролюючого органу необхідно надати платнику податків. Також, в квитанції не зазначено: порядковий номер, номенклатуру товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Висновок суду базується на тому, що контролюючим органом у Квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Натомість, як принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, так і п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 № 117, вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 визначено Критерії ризиковості платника податку, Критерії ризиковості здійснення операцій та Перелік кодів товарів, згідно з УКТ ЗЕД, та послуг з кодами, згідно з ДКПП, які застосовуються для визначення відповідності ПН/РК, які подано на реєстрацію до ЄРПН критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу.

Так, підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, визначено 7 (сім) вичерпних підстав за наявності яких комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

1. платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

2. дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

3. платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

4. платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

5. платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 та абз. 1 п. 49.2 і п. 49.18 ст. 49 ПК України;

6. платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 та п. 46.2 ст. 46 ПК України;

7. наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Суд зазначає, що з наданих позивачем документів вбачається, що ТОВ "РЕВАХИМ" не відповідає жодній з підстав, наведених в пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме:

Підстава 1 - платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим).

Позивач зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Підстава 2 - дата реєстрації платником ПДВ не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації.

Позивач є платником ПДВ з 01.01.2018, що перевищує три місяці.

Підстава 3 - платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ).

Позивач має відкритий банківський рахунок в Акціонерному банку "УкрСиббанк", що підтверджується відповідною довідкою.

Підстава 4 - платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років.

Засновник та керівник позивача - не є посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років.

Підстава 5 - платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з ПДВ за два останні звітні періоди.

Підстава 6 - платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період.

Позивачем подано податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди, подано фінансову звітність з податку на прибуток за останній звітній період. Вказане не заперечується відповідачами.

Підстава 7 - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Позивач здійснює свою господарську діяльність у відповідності до вимог чинного законодавства та не проводить ризикових операцій, що не спростовано відповідачами та встановлено судом.

З урахуванням викладених обставин, суд приходить до висновку, що висновок відповідачів про зупинення та відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "РЕВАХИМ" у зв`язку з її відповідністю підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку є безпідставним.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних № 7 від 28.04.2018 та № 8 від 29.04.2018 в ЄРПН не спростовує ні факту здійснення позивачем господарської операції, ні факту наявності дати виникнення саме першої події (відвантаження товару), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складено податкові накладні.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду жодних беззаперечних доказів в обґрунтування обставин правомірності винесення ним оскаржуваних рішень.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача за поданим адміністративним позовом є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, на користь позивача належить стягнути сплачений ним судовий збір у розмірі 3 524 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 72-78, 241-246, 250 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:

- № 705333/41755955 від 17.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 29.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955) по взаємовідносинах з ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ЄДРПОУ 37434556);

- № 705334/41755955 від 17.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 28.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955) по взаємовідносинах з ТОВ "НІОМ" (ЄДРПОУ 25600540);

3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати датою подачі Товариством з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 8 від 29.04.2018, складену ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) по взаємовідносинах з ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ЄДРПОУ 37434556), та № 7 від 28.04.2018, складену ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) по взаємовідносинах з ТОВ "НІОМ" (ЄДРПОУ 25600540).

4. Стягнути з Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197, адреса: 040531, м. Київ, Львівська площа, буд. 8), за рахунок бюджетних асигнувань, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" (ідентифікаційний код 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) понесені ТОВ "РЕВАХИМ" витрати по сплаті судового збору в розмірі 3 524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) грн.

Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного ухвали.

Відповідно до пп. 15.5 п. 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя К.С. Пащенко

Дата ухвалення рішення31.07.2019
Оприлюднено04.08.2019
Номер документу83406171
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11177/18

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Постанова від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 31.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні