Постанова
від 28.10.2019 по справі 826/11177/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/11177/18 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Файдюка В.В., Чаку Є.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві, Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕВАХИМ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві, Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про

- визнання протиправним та скасування рішень комісії з питань Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:

№ 705333/41755955 від 17.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 29.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955) по взаємовідносинах з ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ЄДРПОУ 37434556);

№ 705334/41755955 від 17.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 28.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955) по взаємовідносинах з ТОВ "НІОМ" (ЄДРПОУ 25600540);

- зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати датою подачі позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 8 від 29.04.2018 складену ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) по взаємовідносинах з ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ЄДРПОУ 37434556) та № 7 від 28.04.2018 складену ТОВ "РЕВАХИМ" (ЄДРПОУ 41755955, 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка буд. 13) по взаємовідносинах з ТОВ "НІОМ" (ЄДРПОУ 25600540).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю.

В апеляційній скарзі Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Представник Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги, просив відмовити у її задоволенні, а рішення суду першої інстанції залишити без змін

Решта сторін до судового засідання не з`явилась, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що 05.01.2018 між позивачем, Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фастівська Нафтобаза" (далі - ТОВ "Фастівська Нафтобаза"), Постачальником, було укладено договір поставки нафтопродуктів № 1/05/01/08 (далі - Договір-1). Предметом даного договору було придбання позивачем нафтопродуктів (далі - Товар).

Найменування Товару, його кількість та ціна вказується в накладних документах на Товар та додатках до Договору-1, які оформлюються на кожну окрему партію Товару п.1.1. Договору-1.

На підтвердження факту поставки та переходу права власності на придбаний Товар позивачем та ТОВ "Фастівська Нафтобаза" було складено видаткову накладну № 425 від 06.02.2018, надано паспорт якості № 226 від 05.02.2018 з сертифікатом відповідності, товаро-транспортну накладну № 2823 від 06.02.2018.

Оплата Товару за Договором-1 підтверджується платіжним дорученням № 44 від 08.02.2018.

02.01.2018 між позивачем, Постачальник, та Товариством з обмеженою відповідальністю "НІОМ" (далі - ТОВ "НІОМ"), Покупець, укладено договір поставки № 0201/2РН (далі - Договір-2).

Відповідно до п.1.1. Договору-2 предметом даного договору є постачання нафтопродуктів та продуктів нафтохімії (далі - Товар-2).

Згідно з п. 4.1. Договору-2 покупець здійснює 100% передплату вартості партії Товару-2 шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті України на поточний рахунок Постачальника на підставі даного Договору та Додатків до нього за погодженням з Постачальником.

У п. 5.2. Договору-2 визначено, що за результатами поставки Товару-2 Сторонами підписуються накладні на відвантаження Товару-2.

Відповідно до п. 6 Договору-2 датою платежу вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

При неможливості відвантаження Товару-2 протягом 5 (п`яти) календарних днів від дати поставки, передбаченої в Додатках до Договору-2, Постачальник за письмовою вимогою Покупця (у тому числі факсимільному) повертає суму передплати (яка не була покрита поставкою Товару-2) на розрахунковий рахунок Покупця.

Згідно Додатку № 1 до Договору-2, Специфікація № 1 від 28.04.2018, позивач та ТОВ "НІОМ", на виконання умов Договору-2, домовилися про поставку дизельного палива (УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 12 100 на загальну суму 288 222,00 грн. у т.ч. ПДВ - 48 037,00 грн.

На підтвердження поставки дизельного палива сторони підписали видаткову накладну № 33 від 28.04.2018 та товарно-транспортну накладну № РХ-2804/1 від 28.04.2018

Також 02.01.2018 між позивачем, Постачальник, та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (далі - ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ"), Покупець, укладено договір поставки № 0201/1-1 (далі - Договір-3).

Відповідно до п.1.1. Договору-2 предметом даного договору є постачання нафтопродуктів та продуктів нафтохімії (далі - Товар-3).

Згідно з п. 4.1. Договору-3 покупець здійснює 100% передплату вартості партії Товару-2 шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті України на поточний рахунок Постачальника на підставі даного Договору та Додатків до нього за погодженням з Постачальником.

Відповідно до п. 6 Договору-3 датою платежу вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.

При неможливості відвантаження Товару-3 протягом 5 (п`яти) календарних днів від дати поставки, передбаченої в Додатках до Договору-3, Постачальник за письмовою вимогою Покупця (у тому числі факсимільному) повертає суму передплати (яка не була покрита поставкою Товару-3) на розрахунковий рахунок Покупця.

Згідно Додатку № 1 до Договору-3, Специфікація № 1 від 29.04.2018, позивач та ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ", на виконання умов Договору-3, домовилися про поставку дизельного палива (УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 11 000 на загальну суму 262 020,00 грн. у т.ч. ПДВ - 43 670,00 грн.

На підтвердження поставки дизельного палива сторони підписали видаткову накладну № 34 від 29.04.2018 та товарно-транспортну накладну № РХ-2904/1 від 29.04.2018.

Проведення розрахунків за Договором-2 та Договором-3 підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунках позивача № 281 та № 631 та довідками АТ "УкрСиббанк" № 79-22-33 151 та № 79-22-33 151 від 12.07.2018.

07.05.2018 позивачем засобами телекомунікаційного зв`язку були направлені податкова накладна № 7 від 28.04.2018, яка виписана на покупця ТОВ "НІОМ" (ідентифікаційний код 25600540) на суму 288 222,00 грн. у т.ч. ПДВ - 48 037,00 грн., яка була зареєстрована в ЄПРН за № 9085689094. та податкова накладна № 8 від 29.04.2018 яка виписана на покупця ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" (ідентифікаційний код 37434556) на суму 262 020,00 грн. у т.ч. ПДВ - 43 670,00 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН за № 9085754190.

08.05.2018 ТОВ "РЕВАХИМ" отримало квитанції за номером № 1 по податковим накладним № 7 та № 8, в яких було зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 28.04.2018 та від 29.04.2018, оскільки податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" і запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У свою чергу, позивачем були надані пояснення та документи відповідно до вичерпного переліку документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних. зазначених в п. 14 Постанови КМУ № 117 від 21.02.2018 "Про затвердження порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних", а саме:

- копію договору поставки № 1/05/01/18 від 05.01.2018, укладений між позивачем та ТОВ "Фастівська Нафтобаза";

- видаткову накладну № 425 від 06.02.2018;

- паспорт № 226 від 05.02.2018 з сертифікатом відповідності Товару;

- товаро-транспортну накладну № 2823 від 06.02.2018;

- копію податкової накладної № 45 від 06.02.2018;

- копію платіжного доручення № 44 від 08.02.2018;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 станом на 13.05.2018;

- копію договору поставки № 0201/2РН від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "НІОМ";

- копію видаткової накладної № 33 від 28.04.2018;

- копію довіреності на представника ТОВ "НІОМ" № 2804/1 від 28.04.2018;

- копію товарно-транспортної накладної № РХ-2804/1 від 28.04.2018;

- копію договору поставки № 0201/1-1 від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ";

- копію видаткової накладної № 34 від 29.04.2018;

- копію довіреності на представника ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" № 2904/1 від 29.04.2018;

- копію товарно-транспортної накладної № РХ-2904/1 від 29.04.2018;

- копію заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального від 05.01.2018 з квитанцією;

- копію витягу щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН № 1 від 07.05.2018;

- копію штатного розпису від 01.02.2018;

- копію наказу про прийняття на роботу директора Мальцевої І.М. № 1-К від 24.11.2017;

- копію договору оренди нежитлового приміщення № 117 від 01.03.2018 з додатками;

- копію договору оренди майна № 0201/1 від 02.01.2018 з додатками;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 281 за квітень 2018 року.

Рішеннями комісії ДФС України від 17.05.2018 № 705333/41755955 та № 705334/41755955 в реєстрації податкових накладних № 7 та № 8 в ЄРПН позивачу відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, та запропоновано оскаржити дане Рішення в адміністративному або судовому порядку.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до ДФС України, за результатами розгляду яких вказані рішення залишено без змін.

Вважаючи свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Порядком з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 року (далі - Порядок №117), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 124, Листом Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року, у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до пп.пп. 16.1.2, 16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі, якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р.).

У свою чергу, відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9085689094 від 07.05.2018 року, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 28.04.2018 року № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9085754190 від 07.05.2018 року, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 29.04.2018 року № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відповідно до п. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року) комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" / платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців / платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ) / платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років / платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 підпункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України / платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) / наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Згідно з п.7 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 року (далі - Порядок №117) у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.13 Порядку № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з положеннями п.п. 201.16.2 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Водночас, як було встановлено вище, позивачем було подано до контролюючого органу пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена, до якого позивач надав копії документів та пояснення на підтвердження реальності господарської операції, зокрема: копію договору поставки № 1/05/01/18 від 05.01.2018, укладений між позивачем та ТОВ "Фастівська Нафтобаза"; видаткову накладну № 425 від 06.02.2018; паспорт № 226 від 05.02.2018 з сертифікатом відповідності Товару; товаро-транспортну накладну № 2823 від 06.02.2018; копію податкової накладної № 45 від 06.02.2018; копію платіжного доручення № 44 від 08.02.2018; копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 станом на 13.05.2018; копію договору поставки № 0201/2РН від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "НІОМ"; копію видаткової накладної № 33 від 28.04.2018; копію довіреності на представника ТОВ "НІОМ" № 2804/1 від 28.04.2018; копію товарно-транспортної накладної № РХ-2804/1 від 28.04.2018; копію договору поставки № 0201/1-1 від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ"; копію видаткової накладної № 34 від 29.04.2018; копію довіреності на представника ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ" № 2904/1 від 29.04.2018; копію товарно-транспортної накладної № РХ-2904/1 від 29.04.2018; копію заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального від 05.01.2018 з квитанцією; копію витягу щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН № 1 від 07.05.2018; копію штатного розпису від 01.02.2018; копію наказу про прийняття на роботу директора Мальцевої І.М. № 1-К від 24.11.2017; копію договору оренди нежитлового приміщення № 117 від 01.03.2018 з додатками; копію договору оренди майна № 0201/1 від 02.01.2018 з додатками; копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 281 за квітень 2018 року.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було надіслано по вказаним господарськім операціям до контролюючого органу копії первинних документів, що підтверджують реальність господарської операції, за результатом якої було виписано спірні податкові накладні.

Крім того, сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договорів поставки № 0201/1-1 від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "ДОНБАСС-ТРЕЙД-ОИЛ", № 0201/2РН від 02.01.2018, укладеного між позивачем та ТОВ "НІОМ"; на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні.

Водночас, відповідач обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не зазначивши які саме документи не подані і що вони мали б підтвердити або спростувати.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Втім, відповідачем не було спростовано фактичне виконання спірних операцій, тобто не виконано обов`язок доказування правомірності свого рішення в межах спірних правовідносин.

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення Державної фіскальної служби України від 17.05.2018 № 705334/41755955 та № 705333/41755955 про відмову у реєстрації податкових накладних № 7 від 28.04.2018 та № 8 від 29.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя В.В.Файдюк

суддя Є.В.Чаку

Дата ухвалення рішення28.10.2019
Оприлюднено31.10.2019
Номер документу85267875
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11177/18

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Постанова від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 31.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні