УХВАЛА
05 серпня 2019 р. м. ХарківСправа № 520/2351/19
Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Лях О.П.,
Суддів Калитки О. М. , Мельнікової Л.В. ,
розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 року по справі № 520/2351/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " КОНТАКТ -СЕРВІС-УКРАЇНА"
до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Харківській області
про визнання протиправним та скасування рішень,зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 року задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю " КОНТАКТ -СЕРВІС-УКРАЇНА" до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправним та скасування рішень,зобов`язання вчинити певні дії.
На зазначене рішення суду Головним управлінням ДФС у Харківській області подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2019 було залишено без руху зазначену апеляційну скаргу та надано строк для усунення недоліків - протягом 10 днів з дня отримання копії даної ухвали.
На адресу Другого апеляційного адміністративного суду від апелянта надійшло клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги та відстрочення сплати судового збору у зв`язку із неможливістю сплати судового збору.
Колегія суддів вважає, що зазначене клопотання не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.118 Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.
Згідно із ч.2 ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
З наведеного випливає, що продовження судом процесуального строку, в тому числі строку на усунення недоліків апеляційної скарги, є дискреційним правом, а не обов`язком суду, можливість реалізації якого пов`язується із наявними поважними підставами для цього.
При цьому, встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених Кодексом адміністративного судочинства України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.
В той же час, слід відмітити, що підставою для заявлення апелянтом вказаного клопотання є неможливість сплати судового збору.
Так, чинним законодавством чітко регламентовано право суду на звільнення сторони від сплати судового збору, зменшення його розміру, розстрочення або відстрочення його сплати, а єдиною підставою для цього є врахування судом майнового стану сторони.
При цьому, майновий стан сторони (належні стороні майнові права та обов`язки) має визначатися судом у світлі конкретних обставин певної справи, включаючи спроможність заявника сплатити. Отже, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.
Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати належні і допустимі, у розумінні ст.ст. 73, 74 Кодексу адміністративного судочинства України, докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Таким чином, для застосування судом вказаних законодавчих положень повинні бути відповідні правові підстави, в іншому ж випадку, як зазначено в рішенні Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 р. у справі «Креуз проти Польщі» , вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.
Крім того, слід враховувати, що обмежене або несвоєчасне фінансування бюджетної установи, суб`єкта владних повноважень, не може бути як підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати, так і підставою для продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.
Виходячи з наведеного, вказані заявником апеляційної скарги обставини не є підставою для продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги та відстрочення сплати судового збору.
Таким чином, станом на даний час вимоги ухвали Другого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2019 у встановлений судом строк не виконані.
Положеннями ч. 2 ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Згідно із ч.ч.5, 6, 7 ст.298 Кодексу адміністративного судочинства України питання про повернення апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вирішує протягом п`яти днів з дня надходження апеляційної скарги або з дня закінчення строку на усунення недоліків.
Про повернення апеляційної скарги постановляється ухвала, яка може бути оскаржена в касаційному порядку.
Копія ухвали про повернення апеляційної скарги надсилається учасникам справи у порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу. Скаржнику надсилається копія ухвали про повернення апеляційної скарги разом з апеляційною скаргою та доданими до скарги матеріалами. Копія апеляційної скарги залишається в суді апеляційної інстанції.
Враховуючи те, що вимоги ухвали Другого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2019 у встановлений судом строк не виконані, наявні підстави для повернення апеляційної скарги відповідачу в порядку, передбаченому ч.5 ст.298 Кодексу адміністративного судочинства України.
При цьому, колегія суддів відмічає, що повернення апеляційної скарги не перешкоджає повторному зверненню з апеляційною скаргою в порядку, визначеному законом.
Керуючись ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги та відстрочення сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 року по справі № 520/2351/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " КОНТАКТ -СЕРВІС-УКРАЇНА" до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправним та скасування рішень,зобов`язання вчинити певні дії повернути скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду України.
Головуючий суддя (підпис)О.П. Лях Судді (підпис) (підпис)О.М. Калитка Л.В. Мельнікова
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83442203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Лях О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні