Постанова
від 31.07.2019 по справі 504/29/17
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2019 р.м.ОдесаСправа № 504/29/17

Головуючий в 1 інстанції: Свида Л.І..

Місце та час укладення судового рішення 16:58 , м.Одеса

Повний текст судового рішення складений 22.01.2019р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

за участю секретаря судового засідання Синіговець А.В.,

представника позивача Крайнюкова М.М. , представника Одеської обласної ради Раздорожного Г.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу громадської організації Греки Одеси на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року у справі за позовом громадської організації Греки Одеси до Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, треті особи: Український інститут Національної пам`яті, Верховна Рада України, Одеська обласна рада про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

04.01.2017р. громадська організація (надалі - ГО) Греки Одеси звернулася до Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, треті особи: Український інститут Національної пам`яті, Верховна Рада України, Одеська обласна рада про скасування рішення від 22.09.2015р. №546-VI Про перейменування села Свердлове ; зобов`язання провести повторне опитування мешканців села Свердлове (Іванове) щодо перейменування села.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.01.2019р. у задоволенні позову відмовлено .

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом при вирішенні справи вимог законодавства, внаслідок чого просить рішення суду скасувати та прийняти нове про задоволення позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що 09.04.2015р. Верховною Радою України прийнятий Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки , який набрав чинності 21.05.2015р.

Згідно з п.7 ст.7 Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки визначено Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом в установленому порядку провести громадські слухання та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо перейменування населених пунктів, районів та областей, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

На виконання вимог закону 16.06.2015р. Свердловською сільською радою Комінтернівського району Одеської області проведено громадське обговорення щодо перейменування села, за результатом якого затверджено комісію для проведення опитування населення щодо перейменування села. /т.1 а.с.104-110/

Рішенням Свердловської сільської ради від 20.08.2018р. №545-VI вирішено провести опитування мешканців села Свердлове щодо зміни назви населеного пункту; затверджено зразок опитувального листа та встановлено, що результати опитування будуть затвердженні на загальних зборах села Свердлове 12.09.2015р. о 17:00 годині. /т.1 а.с.112-114/

Згідно протоколу опитувальних листів щодо перейменування села Свердлове від 12.09.2015р. прийняли участь в опитуванні 677 чол., за результатами якого за назву Аджалик - 199чол., Малий Буялик - 35чол., Іванове - 358чол., Добролюбове - 21чол., Миролюбове - 25чол.; вирішено результати опитування винести на розгляд громадського обговорення та подальшого затвердження на сесії. /т.1 а.с.117/

12.09.2015р. проведено громадське обговорення щодо перейменування села, за результатом якого затверджено результати опитування мешканців села щодо зміни назви населеного пункту на сесії Свердловської сільської ради. /т.1 а.с.115-116/

Рішенням Свердловської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 22.09.2015р. №546-VI Про перейменування села Свердлове вирішено перейменувати село Свердлове та надати нову назву, а саме: село Іоаннове. /т.1 а.с.118/

24.09.2015р. до Свердловської сільської ради Комінтернівського району Одеської області надійшов депутатський запит щодо перегляду рішення про перейменування села, у зв`язку з тим, що в опитувальний лист була внесена назва Іванове , а не Іоаннове . /т.1 а.с.121/

Рішенням Свердловської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 28.09.2015р. №548-VI внесено зміни до рішення сесії Свердловської сільської ради №546-VI від 22.09.2015р., а саме п.1 викладено в наступній редакції: перейменувати село Свердлове та надати нову назву, а саме: село Іванове. /т.1 а.с.120/

Рішення Свердловської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 22.09.2015р. №546-VI Про перейменування села Свердлове в подальшому було підтримано Комінтернівською районною радою, Одеською обласною радою та направлено на розгляд Верховної Ради України.

Постановою Верховною Ради України від 12.05.2016р. №1353-VIII Про перейменування деяких населених пунктів , яка набрала чинності 22.05.2016 року перейменовано село Свердлове Комінтернівського району на село Іванове .

Не погоджуючись рішенням сільської ради від 22.09.2015р. №546-VI Про перейменування села Свердлове позивач звернувся до суду з даним позовом.

Слід зазначити, що ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 20.09.2017р. скасовано ухвалу Комінтернівського районного суду Одеської області від 27.04.2017р. про залишення без розгляду позову ГО Греки Одеси , з підстав пропущення строку звернення до суду, - справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.

Ухвалою Комінтернівського районного суду Одеської області від 31.07.2018р. дану справу передано для розгляду до Одеського окружного адміністративного суду, оскільки у зв`язку з набранням чинності нової редакції КАС України справа підсудна цьому суду.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про безпідставність позовних вимог виходячи з наступного.

Правові основи регулювання відносин та діяльності, пов`язаних із встановленням назв географічних об`єктів, а також унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв визначає Закон України Про географічні назви .

Статтею 1 Закону України Про географічні назви визначено, що географічні назви - власні назви географічних об`єктів, що застосовуються для їх розпізнавання та встановлення відмінності від інших об`єктів; географічні об`єкти - цілісні і відносно стабільні утворення Землі природного або антропогенного походження, що існують або існували в минулому і характеризуються певним місцеположенням: орографічні - материки, гори, хребти, скелі, ущелини, льодовики, рівнини, низовини, яри, балки, острови, коси, вулкани, печери тощо; гідрографічні - океани, моря, затоки, протоки, лимани, озера, болота, водосховища, річки, канали тощо; адміністративно-територіальні - держави, автономні території, області, райони, міста, селища, села тощо; соціально-економічні - залізничні станції, роз`їзди, порти, пристані, аеропорти тощо; природно-заповідні - природні парки, заповідники, заказники, заповідні урочища та інші подібні об`єкти.

Тобто, вищезазначеним законом віднесено до географічних об`єктів, зокрема, адміністративно-територіальні - держави, автономні території, області, райони, міста, селища, села тощо, а тому назва села відноситься до географічних об`єктів.

Частинами 11 та 12 ст.5 Закону України Про географічні назви визначено, що перейменування географічних об`єктів здійснюється зокрема у випадку необхідності приведення назви географічного об`єкта у відповідність із вимогами Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

Відповідно до ч.1 ст.7 вищезазначеного закону Верховна Рада України здійснює найменування та перейменування одиниць адміністративно-територіального устрою України (шляхом внесення змін до Конституції України), населених пунктів і районів, а також географічних об`єктів, створених за рішеннями Верховної Ради України.

Таким чином, саме до повноважень Верховної Ради України віднесено прийняття рішення щодо перейменування села Свердлове, як одиниці адміністративно-територіального устрою України.

Згідно з п.7 ст.7 Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом в установленому порядку провести громадські слухання та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо перейменування населених пунктів, районів та областей, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

Саме на виконання п.7 ст.7 Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки Свердловською сільською радою Комінтернівського району Одеської області проведено відповідні громадській обговорення, опитування населення, за результатом яких ухвалено оскаржуване рішення від 22.09.2015р. №546-VI Про перейменування села Свердлове .

Так, 16.06.2015р. громадськими обговореннями щодо перейменування села затверджено комісію для проведення опитування населення щодо перейменування села. /т.1 а.с.104-110/

Рішенням Свердловської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.08.2018р. №545-VI вирішено провести опитування мешканців села Свердлове щодо зміни назви населеного пункту; затверджено зразок опитувального листа та встановлено, що результати опитування будуть затвердженні на загальних зборах села Свердлове 12.09.2015р. о 17:00 годині. /т.1 а.с.112-114/

Згідно протоколу опитувальних листів щодо перейменування села Свердлове від 12.09.2015р. всього прийняли участь в опитуванні 677 чол., за результатами якого за назву Аджалик - 199 чол., Малий Буялик - 35 чол., Іванове - 358 чол., Добролюбове - 21 чол., Миролюбове - 25 чол.; вирішено результати опитування винести на розгляд громадського обговорення та подальшого затвердження на сесії. /т.1 а.с.117/

При цьому, посилання апелянта на порушення порядку проведення відповідного опитування не заслуговують на увагу, оскільки чинним законодавством не визначено порядку проведення опитувань мешканців населеного пункту, не визначено повноважень членів комісії з опитування, всі члени створеної сільською радою комісії підписали протокол опитування, тобто засвідчили своїм підписом результати опитування, будь-яким нормативним актом не передбачено права члена комісії відкликати свій підпис та позивачем до суду не надано доказів, які свідчать про проведення опитування з порушенням норм законодавства.

Крім того, при прийнятті Свердловською сільською радою Комінтернівського району Одеської області оскаржуваного рішення враховані результати опитування більшості мешканців села Свердлове, згідно якого переважна кількість мешканців підтримали назву Іванове , та прийняло його у межах повноважень, визначених Законами України Про місцеве самоврядування в Україні та Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та орган місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст.24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно - правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення Свердловської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 22.09.2015р. №546-VI прийняте в межах повноважень, а тому є правомірним.

Посилання апелянта на те, що при перейменуванні села не враховані рекомендації Українського інституту національної пам`яті, а також щодо асоціації назви Іванове , з такою, яка підпадає під обмеження, передбачені Законом України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки не заслуговують на увагу з підстав того, що Верховна Рада України перевірила всі надані пропозиції, рекомендації, та прийняла постанову від 12.05.2016р. №1353-VIII Про перейменування деяких населених пунктів , яким перейменовано село Свердлове Комінтернівського району на село Іванове.

Тобто, оскаржене рішення Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 22.09.2015р. №546-VI Про перейменування села Свердлове повністю реалізовано та з моменту прийняття рішення Верховною Радою України вичерпало свою дію.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому в порядку ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає його без змін.

Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу громадської організації Греки Одеси залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 05.08.2019р.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

Дата ухвалення рішення31.07.2019
Оприлюднено06.08.2019
Номер документу83442445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —504/29/17

Постанова від 31.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 01.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 31.07.2018

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні