Справа № 560/1860/19
РІШЕННЯ
іменем України
29 липня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л.
за участю:секретаря судового засідання Свинобой О.В. представника позивача Задворного Ю. В., представника відповідача Кундиловської М.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" звернулося в суд з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області форми "Р":
- №0003792200 від 01.06.2017, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Великоберезнянської сільської ради Полонського району на суму 148038,85 грн, у тому числі 98692,57 грн за податковим зобов`язанням та 49346,28 грн за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №0003812200 від 01.06.2017, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Новолабунської сільської ради Полонського району на суму 562435,69 грн, у тому числі 374957,13 грн за податковим зобов`язанням та 187478,56 грн за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №0003832200 від 01.06.2017, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Онацьковецької сільської ради Полонського району на суму 58460,81 грн, у тому числі 38973,87 грн за податковим зобов`язанням та 19486,94 грн за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №0001681404 від 23.03.2017, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Сахновецької сільської ради Ізяславського району на суму 171472,43 грн, у тому числі 114314,95 грн за податковим зобов`язанням та 57157,48 грн за штрафними (фінансовими) санкціями.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що орендна плата задекларована та сплачена в належному розмірі, виходячи з умов договорів оренди та нормативної грошової оцінки відповідної земельної ділянки. Вказав на хибність розрахунку орендної плати відповідачем із застосування нормативної грошової оцінки землі по області, що призвело до покладення на публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" додаткових грошових зобов`язань.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 25.06.2019 позовну заяву Публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" залишено без руху.
У зв`язку з усуненням недоліків позовної заяви, ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 04.07.2019 відкрито провадження в цій адміністративній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження. Призначено судове засідання на 29.07.2019.
До суду 23.07.2019 надійшов відзив, в якому відповідач просить закрити провадження у справі відповідно до положень пункту 4 частини 1 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначив, що судовим рішенням у справі №822/2044/17 розв`язано по суті спір між позивачем та відповідачем щодо правомірності винесення Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області податкових повідомлень-рішень форми "Р" №0001681404 від 23.03.2017, №0003792200, №0003812200, №0003832200 від 01.06.2017. Зауважив, що зазначення позивачем у цій справі меншої кількості спірних податкових повідомлень-рішень та меншого обсягу обґрунтування вимог, ніж у справі №822/2044/17, не є зміною предмета та підстав позову.
До суду 29.07.2019 надійшла відповідь на відзив, в якій позивач вказав на безпідставність клопотання відповідача щодо закриття провадження. Підтвердив, що у справах №822/2044/17 та №560/1860/19 спір виник між тими самими сторонами та з того ж предмету. Разом з тим, вказав на відмінність в цих справах підстав позову.
Протокольною ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 29.07.2019 у задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у справі №560/1860/19 відмовлено.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.
При цьому, підставою позову є обставини (юридичні факти) і норми права, які у своїй сукупності дають право особі звернутися до суду з вимогами до іншої особи, підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу. Предметом позову є матеріально-правові вимоги позивача до відповідача.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 12.12.2017 у справі №822/2044/17, залишеною без змін постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15.02.2018, адміністративний позов публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" №282/17 від 18.08.2017, залишено без задоволення.
Підставами вимог у справі №822/2044/17 були:
1) протиправність проведеної Головним управління ДФС у Хмельницькій області позапланової перевірки публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" з питань достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, на підставі висновків якої, винесені оскаржені податкові повідомлення-рішення;
2) встановлення у договорі оренди орендодавцем та орендарем розміру та умов внесення орендної плати.
Разом з тим, підставою вимог у справі №560/1860/19 є неврахування відповідачем нормативної грошової оцінки відповідної земельної ділянки та протиправний, на думку позивача, розрахунок орендної плати з застосування нормативної грошової оцінки землі по області.
Таким чином, підстави позову у цій справі не є аналогічними підставам позову у справі №822/2044/17. Як наслідок, відсутні визначені пунктом 4 частини 1 статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для закриття провадження у справі.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні просив закрити провадження у справі. Додатково вказав на відсутність підстав для задоволення позову.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, вважає, що позов слід задовольнити з наступних підстав.
Між Полонською районною державною адміністрацією (орендодавець) та відкритим акціонерним товариством "Хмельницькрибгосп" (орендар) укладено договори оренди землі від 19.06.2008, відповідно до умов яких, в оренду передано земельні ділянки водного фонду, які знаходяться за межами населених пунктів на території:
- Великоберезнянської сільської ради - кадастровий № 6823681500:06:004:0018 , площею 82,3904 га;
- Новолабунської сільської ради - кадастровий № 6823685000:05:004:0001 , площею 313,0191 га;
- Онацьковецької сільської ради - кадастровий № 6823686000:03:006:0017 , площею 32,5359 га.
Пунктом 9 зазначених договорів встановлено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 120 грн за 1 га землі в рік. Також, визначено загальну суму орендної плати по кожному договору та, відповідно, кожній земельній ділянці.
Зазначені договори зареєстровані у Полонському відділі Хмельницької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру.
Між Ізяславською районною державною адміністрацією (орендодавець) та відкритим акціонерним товариством "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" (орендар) укладено договори оренди землі від 16.03.2009, відповідно до умов яких, в оренду передано земельні ділянки водного фонду, які знаходяться за межами населених пунктів на території Сахновецької сільської ради з кадастровим № 6822186600:05:009:0003 , площею 184,0532 га та з кадастровим № 6822186600:05:020:0001 , площею 20,4215 га.
Відповідно до пунктів 9 зазначених договорів орендна плата вноситься в грошовій формі в розмірі 2527,80 грн за земельну ділянку площею 20,4215 га та в розмірі 22782,12 грн за земельну ділянку площею 184,0532 га.
Зазначені договори зареєстровані в Ізяславському відділі Хмельницької регіональної філії центру Державного земельного кадастру.
У період часу з 03.02.2017 по 09.02.2017 працівниками Головного управління ДФС у Хмельницькій області проведено документальну позапланову виїзну перевірку публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" з питань достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, за результатом якої складено акт від 20.02.2017 №0199/22-01-14-04/00476808.
Відповідно до висновків, викладених в акті від 20.02.2017 №0199/22-01-14-04/00476808, перевіркою встановлено, що в порушення пункту 288.4 підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" занижено орендну плату за землю за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, зокрема:
- по Сахновецькій с/р - в сумі 114314,95 грн (в.т.ч. за 2014 р. - 0 грн, за 2015 рік - 0 грн, за 2016 рік - (14 днів 02.2016р. + 10 міс.2016) - 114314,95;
- по Великоберезнянській с/р. - в сумі 120179,26 грн (в т. ч. за (9 міс. 2014р) 21486,69 грн, за 2015 рік в сумі 47372,05грн, за 2016р в сумі - 51320,52 грн)
- по Новолабунській с/р - в сумі 456590,6 грн (в т. ч. за 9 міс. 2014 р.) 81633,47 грн, за 2015 рік в сумі 179978,03 грн, за 2016 р. в сумі - 194979,1 грн)
- по Онацьковецькій с/р - в сумі 47459,05 грн (в т. ч. за (9 міс. 2014р) 8485,18 грн, за 2015 рік в сумі 18707,31 грн, за 2016 р. в сумі - 20266,56 грн).
На підставі зазначених висновків, відповідач згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58, пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, за порушення пункту 288.4, підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України виніс податкові повідомлення-рішення форми "Р":
- №0003792200 від 01.06.2017, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Великоберезнянської сільської ради Полонського району на суму 148038,85 грн, у тому числі 98692,57 грн за податковим зобов`язанням та 49346,28 грн за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №0003812200 від 01.06.2017, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Новолабунської сільської ради Полонського району на суму 562435,69 грн, у тому числі 374957,13 грн за податковим зобов`язанням та 187478,56 грн за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №0003832200 від 01.06.2017, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Онацьковецької сільської ради Полонського району на суму 58460,81 грн, у тому числі 38973,87 грн за податковим зобов`язанням та 19486,94 грн за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №0001681404 від 23.03.2017, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" за користування земельною ділянкою на території Сахновецької сільської ради Ізяславського району на суму 171472,43 грн, у тому числі 114314,95 грн за податковим зобов`язанням та 57157,48 грн за штрафними (фінансовими) санкціями.
Вважаючи зазначені податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.
Підставою для винесення оскаржених податкових рішень слугували, зокрема, висновки відповідача щодо неправильного розрахунку та сплати позивачем орендної плати за користування зазначеними земельними ділянки. При цьому, при розрахунку спірної орендної плати позивач використовував нормативну грошову оцінку конкретної земельної ділянки, а відповідач - нормативну грошову оцінку вартості ріллі по області за період проведення перевірки.
Перевіряючи правомірність дій контролюючого органу при визначені спірних сум податкових зобов`язань з орендної плати на земельні ділянки за оскарженими податковими повідомленнями-рішеннями, суд зазначає, що в межах цієї справи не досліджуються питання та обставини, які були предметом розгляду у справі №822/2044/17.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
За визначенням, наведеним в підпункті 14.1.147 пункту 14.1 статті Податкового кодексу України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, це особи, яким, зокрема, надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди. Отже, Податковий кодекс України визначив обов`язок й орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України).
Положеннями пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України встановлені обмеження щодо мінімального та максимального розміру річної суми орендної плати.
Тобто, законодавець визначив нижню та верхню граничні межі річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи співпадає її розмір із визначеним у договорі.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим або більшим, ніж встановлений у пункті 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
Водночас, за змістом положень пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України в редакції чинній в період, який був предметом перевірки позивача, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативно грошової оцінки.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель").
Згідно з пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (стаття 23 Закону України "Про оцінку земель").
З наведеного слідує, що з метою оподаткування орендна плата визначається у розмірі, визначеному договором оренди землі, від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
За змістом пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Згідно з інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, наданої на виконання статті 289 Податкового кодексу України, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки за період 2008-2016 роки становлять: 2008 рік - 1,152; 2009 рік - 1,059; 2010-2014 роки - 1,00; 2015 - 1,249; 2016 рік-1,433.
Так, джерелами відомостей про числове значення нормативної грошової оцінки, якими керувався позивач, визначаючи податкове зобов`язання з орендної плати, слугували витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2014 - 2016 роки, відповідно до яких:
- нормативно-грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6823686000:03:006:0017 , площею 32,5359 га у 2014 році становила 119694,70 грн, у 2015 році - 149498,68 грн, у 2016 році - 214231,61 грн;
- нормативно-грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6823685000:05:004:0001 , площею 313,0191 га у 2014 році становила 1151550,32 грн, у 2015 році - 1438286,35 грн, у 2016 році - 2061064,34 грн;
- нормативно-грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6823681500 : 06:004 :0018, площею 82,3904 га у 2014 році становила 303101,92 грн, у 2015 році - 378574,30 грн, у 2016 році - 542496,97 грн;
- нормативно-грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6822186600:05:009:0003 , площею 184,0532 га становила 1650302,99 грн;
- нормативно-грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6822186600:05:020:0001 , площею 20,4215 га становила 182813,27 грн.
З врахуванням пунктів 9 договорів оренди землі від 19.06.2008, та наведених положень, розмір орендної плати за земельні ділянки, отримані позивачем в оренду на підставі вказаних договорів, повинен був становити:
1) по земельній ділянці з кадастровим номером 6823686000:03:006:0017 , площею 32,5359 га у 2014 році - 8364,04 грн, у 2015 році - 9353,66 грн, у 2016 році - 13403,79 грн;
2) по земельній ділянці з кадастровим номером 6823685000:05:004:0001 , площею 313,0191 га у 2014 році - 80468,33 грн, у 2015 році - 89989,02 грн, у 2016 році - 128954,26 грн;
3) по земельній ділянці з кадастровим номером 6823681500:06:004:0018 , площею 82,3904 га у 2014 році - 21180,24 грн, у 2015 році - 23686,19 грн, у 2016 році - 33942,23 грн.
З врахуванням пунктів 9 договорів оренди землі від 16.03.2009, та наведених положень, розмір орендної плати за земельні ділянки, отримані позивачем в оренду на підставі вказаних договорів, повинен був становити:
1) по земельній ділянці з кадастровим номером 6822186600:05:009:0003 площею 184,0532 га 63490,24 грн;
2) по земельній ділянці з кадастровим номером 6822186600:05:020:0001 площею 20,4215 га 7044,52 грн.
Факт декларування та сплати позивачем зазначених сум відповідачем не заперечується.
У той же час, відповідач, під час проведення перевірки при визначенні розміру орендної плати застосував нормативно-грошову оцінку землі по області, яка в 2014 році становила 23016,24 грн за 1 га ріллі по області, в 2015 році - 28748,73 грн за 1 га ріллі по області, у 2016 році - 34495,59 грн за 1 га ріллі по області.
Суд зазначає, що нормативні розрахунки, зазначені в витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2014-2016 роки, надані позивачу та використані ним при розрахунку задекларованої та сплачено орендної плати, не оскаржені, не визнані такими, що не відповідають вимогам законодавства.
Тому, дії відповідача щодо не врахування нормативно-грошової оцінки конкретної земельної ділянки під час перевірки правильності розрахунку та сплати орендної плати за землю є протиправними.
Крім того, суд враховує, що задекларована та сплачена позивачем орендна плата за землю перевищує мінімально встановлену межу у Податковому кодексу України, а саме по земельній ділянці з кадастровим номером:
- 6823681500:06:004:0018 , площею 82,3904 га за 2014 рік задекларовано та сплачено 21180,24 грн при мінімальному розмірі 9093,06 грн, за 2015 рік задекларовано та сплачено 23686,19 грн при мінімальному розмірі 11357,23 грн, за 2016 рік задекларовано та сплачено 33942,23 грн при мінімальному розмірі 16274,91 грн;
- 6823685000:05:004:0001 , площею 313,0191 га за 2014 рік задекларовано та сплачено 80468,33 грн при мінімальному розмірі 34546,51 грн, за 2015 рік задекларовано та сплачено 89989,02 грн при мінімальному розмірі 43148,59 грн, за 2016 рік задекларовано та сплачено 128954,26 грн при мінімальному розмірі 61831,93 грн;
- 6823686000:03:006:0017 , площею 32,5359 га за 2014 рік задекларовано та сплачено 8364,04 грн при мінімальному розмірі 3590,84 грн, за 2015 рік задекларовано та сплачено 9353,66 грн при мінімальному розмірі 4484,96 грн, за 2016 рік задекларовано та сплачено 13403,79 грн при мінімальному розмірі 6426,95 грн;
- 6822186600:05:009:0003 , площею 184,0532 за 2016 рік задекларовано та сплачено 63490,24 грн при мінімальному розмірі 49509,09 грн;
- 6822186600:05:020:0001 , площею 20,4215 га за 2016 рік році задекларовано та сплачено 7044,52 грн при мінімальному розмірі 5484,33 грн.
Оскільки правильність здійсненого позивачем розрахунку орендної плати за 2014-2016 роки з врахуванням нормативно-грошової оцінки конкретної земельної ділянки не спростована відповідачем, суд вважає, що контролюючий орган не мав підстав для збільшення грошових зобов`язань позивача з орендної плати та застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Враховуючи наведене податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області форми "Р" №0001681404 від 23.03.2017, №0003792200, №0003812200, №0003832200 від 01.06.2017 є протиправними та їх слід скасувати.
За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не довів правомірності своєї поведінки у спірних правовідносинах, натомість, позивач довів ті обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Тому, наявні підстави для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач звернувся в суд з позовом майнового характеру, ставка судового збору за який становить 14106,12 грн. Зазначений судовий збір сплачений позивачем, що підтверджується платіжним дорученням №2896 від 24.04.2019.
Враховуючи задоволення позовних вимог, сума судового збору, яку слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Хмельницькій області становить 14106,12 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області форми "Р" №0001681404 від 23.03.2017, №0003792200, №0003812200, №0003832200 від 01.06.2017.
Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" витрати по сплаті судового збору у сумі 14106 (чотирнадцять тисяч сто шість) грн 12 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 05 серпня 2019 року
Позивач:Публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" (вул. Чкалова, 58, смт.Меджибіж, Летичівський район, Хмельницька область, 31530 , код ЄДРПОУ - 00476808) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83463379 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні