КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 липня 2019 року № 320/408/19
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Власюк К.Ф., за участю представника позивача - Губенка І.В., представника відповідача - Тичини І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Новосілківська керуюча компанія житлово-комунальних послуг" Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Київській області по проведенню перевірки, результати якої оформлені Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою від 26.10.2018 №584-ДК/589/АП/09/01/-18,
встановити:
Комунальне підприємство "Новосілківська керуюча компанія житлово-комунальних послуг" Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, в якому просить суд визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Київській області по проведенню перевірки, результати якої оформлені Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою від 26.10.2018 №584-ДК/589/АП/09/01/-18.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.01.2019 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.
У зв`язку з тимчасовим відстороненням судді Балаклицького А.І. від здійснення правосуддя, відповідно до рішення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України від 14.07.2016 та розпорядження керівника апарату Київського окружного адміністративного суду Геліч Т.В. від 28.03.2019 № 111 було призначено повторний автоматичний розподіл адміністративних справ та матеріалів справи № 320/408/19.
Згідно витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями позов передано на розгляд судді Щавінському В.Р.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.04.2019 прийнято адміністративну справу №320/408/19 до провадження суддею Щавінським В.Р.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що відповідачем проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельною ділянкою. В ході перевірки відповідачем допущено значні порушення Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", зокрема, несвоєчасно вручено акт перевірки та проведено заходи з витребування усних і письмових пояснень від представників позивача, які взагалі не передбачені зазначеним законом.
Вказує, що акт перевірки від 26.10.2018 - не відповідає вимогам ч. 6 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , оскільки не містить всіх обов`язкових вимог щодо конкретного акту (тип заходу (плановий або позаплановий); найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові, фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід та інших обов`язкових реквізитів передбачених Законом).
На думку позивача, такі обставини свідчать про протиправність дій відповідача.
Відповідач з позицією позивача не погодився, надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що спеціалісти Головного управління Держгеокадастру у Київській області не порушували приписи Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", оскільки не керувались, та не мали ним керуватись у ході проведення перевірки позивача. Натомість, державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель, діяли у відповідності до вимог Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", яким останні наділені повноваженнями на здійснення відповідних перевірок.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з мотивів, викладених у відзиві. Просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, Комунальне підприємство Новосілківська керуюча компанія житлово-комунальних послуг Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області є унітарним підприємством, заснованим на базі відокремленої частини майна, яка є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади села Новосілки та селища Чабани Києво-Святошинського району Київської області, і яка перебуває в управлінні Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області, згідно з п. 1.1. Статуту КП Новосілківська керуюча компанія житлово-комунальних послуг .
Як передбачено п. 2.1. та п. 2.2. Статуту, підприємство є юридичною особою має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку і штамп зі своїм повним найменуванням та ідентифікаційним кодом, фірмові бланки та інші реквізити, веде бухгалтерський і податковий облік; надає органу статистики статистичну звітність у встановленому законодавством порядку. Права та обов`язки юридичної особи підприємство набуває з дня його державної реєстрації. Підприємство виконує покладені на нього обов`язки і користується правами, що пов`язані з його діяльністю, має право від свого імені укладати угоди, набувати майнових та немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у судах.
15.03.2012 рішенням Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області №275 назву підприємства Державне комунальне підприємство Новосілки змінено на назву Комунальне підприємство Новосілки Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області .
25.02.2016 рішенням Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області №149 назву підприємства - Комунальне підприємство Новосілки Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області змінено на назву Комунальне підприємство Новосілківська керуюча компанія житлово-комунальних послуг Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області .
21.01.2016 між Чабанівською селищною радою Києво-Святошинського району Київської області (Орендодавець) та КП Новосілківська керуюча компанія житлово-комунальних послуг (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,3536 га, кадастровий номер 3222457401:02:001:5099 , цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка розташована за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Новосілки, вул. Озерна, 4А . Договір укладено строком на 3 роки з 21.01.2016 по 21.01.2019.
05.06.2018 Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області №584-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222457401:02:001:0003 , 3222457401:02:001:5099 , на території Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області вирішено здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222457401:02:001:0003 , 3222457401:02:001:5099 , що розташовані на території Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області (далі - перевірка). Державним інспекторам в період з 05.09.2018 по 05.10.2018 здійснити вищевказану перевірку.
10.10.2018 Наказом Головного управління Держгеокадастру у Київській області №641-ДК Про внесення змін до наказу Головного управління Держгеокадастру від 05.09.2018 №584-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222457401:02:001:0003 , 3222457401:02:001:5099 , на території Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області вирішено змінити строки проведення перевірок, а саме з 05.09.2018 по 26.10.2018.
Судом встановлено, що 26.10.2018 головними спеціалістами відділу контролю за використанням та охороною земель у Бородянському, Васильківському, Вишгородському, Іванківському, Києво-Святошинському, Макарівському, Обухівському, Подільському районах та м. Ірпені, Бучі, Славутичі Каплінською А .О. та Макашиним М.В. , проведено перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки з кадастровим номером 3222457401:02:001:5099 .
За результатами проведеної перевірки складено акт обстеження земельної ділянки від 26.10.2018 №584-ДК/589/АП/09/01/-18 (далі - Акт перевірки), в якому зафіксовано порушення, що при використанні земельної ділянки з кадастровим номером 3222457401:02:001:5099 порушено вимоги пункту ґ частини першої статті 96, статті 168, 103 Земельного кодексу України, частини п`ятої статті 48, частини другої, третьої, четвертої, п`ятої, шостої статті 52 Закону України Про охорону земель , Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), затвердженого наказом Державного комітету по земельних ресурсах від 04.01.2005 №1, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 20 січня 2005 р. за №70/10350.
Листом відповідача від 12.12.2018 №584-ДК/0238/04/01/-18 запропоновано позивачу прибути до Управління з контролю за використання та охороно земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області на 11.00 год. 17.12.2018 для надання пояснень по суті виявлених порушень та прийняття подальшого рішення у відповідності до вимог чинного законодавства.
20.12.2018 представником Позивача надано пояснення по суті адміністративного правопорушення до протоколу про адміністративного правопорушення та повідомлено про розгляд справи про адміністративне правопорушення, яке відбудеться о 09:30 год. 22.12.2018 року у приміщенні Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області.
22.12.2018 старший державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Київській області - заступник начальника Управління - начальник відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області Терещенко М.М. розглянув протокол від 20.12.2018 №584-ДК/0126П/07/01-18, складений державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Київській області - головний спеціаліст відділу контролю за використанням та охороною земель у Бородянському, Васильківському, Вишгородському, Іванківському, Києво- Святошинському, Макарівському, Обухівському, Поліському районах та мм. Ірпені, Бучі, Славутичі Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області Макашин М.В. та постановив визнати гр. ОСОБА_3 винним у вчинені адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 53-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідно до якої зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу, а також невиконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту -тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 323 (триста двадцять три) гривні відповідно до Постанови про накладення адміністративного стягнення від 22.12.2018 №584-ДК/0130П0/08/01/-18.
22.12.2018 Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області вручено позивачу Лист-претензію про сплату шкоди, заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу у розмірі 10609,40 грн. №31-10-0.47-891/90-18 внаслідок якого вбачається, що згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 20.12.2018 №584-ДК/0126П/07/01/-18 встановлено факт порушення зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, внаслідок чого заподіяно шкоду у розмірі 10609,40 грн, що підтверджується розрахунком розміру шкоди, заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, який розраховано відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою КМУ від 25.07.2007 №963.
Не погодившись з діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.
Статтею 2 Земельного кодексу України встановлено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).
Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначені Законом України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 №963-ІV (далі - Закон №963-ІV).
Статтею 4 Закону №963-ІV встановлено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно частини другої статті 5 Закону №963-ІV державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Частиною першою статті 188 Земельного кодексу України передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Згідно з положеннями статті 9 Закону №963-ІV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок.
Статтею 10 Закону №963-ІV встановлено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.
З аналізу наведених правових норм вбачається, що посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, мають право, зокрема, здійснювати перевірку об`єктів - земельних ділянок, що перебувають у користуванні юридичних і фізичних осіб та складати акти, за результатами таких перевірок.
Доводи позивача про порушення відповідачем вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", суд вважає необгрунтованими, з огляду на наступне.
Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Разом з тим, в межах спірних правовідносин, предметом перевірки є земельна ділянка, а не суб`єкт господарювання при здійсненні ним господарської діяльності, а тому суд приходить до висновку, що Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у даному випадку, застосуванню не підлягає.
З тих же підстав, до спірних правовідносин не підлягають застосуванню положення Порядку планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб`єктами господарювання вимог земельного законодавства, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 лютого 2013 року №132, оскільки даний порядок регламентує процедуру планування та здійснення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань перевірки стану дотримання суб`єктами господарювання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, які використовуються ними у процесі ведення господарської діяльності виключно органами Державної інспекції сільського господарства України.
Щодо доводів Позивача про невідповідність Акту перевірки вимогам Закону №963-ІV, суд зазначає наступне.
Суд звертає увагу, що акт перевірки не є рішенням суб`єкта владних повноважень, яке породжує, змінює або припиняє права чи обов`язки позивача у сфері публічно-правових відносин, а є формою викладення результатів перевірки, під час якої встановлено порушення вимог законодавства.
Будь-які висновки, викладені в акті перевірки, самі по собі не можуть порушувати права, свободи чи інтереси позивача.
Закон №963-ІV визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель - головними спеціалістами відділу контролю за використанням та охороною земель у Бородянському, Васильківському, Вишгородському, Іванківському, Києво-Святошинському, Макарівському, Обухівському, Поліському районах та мм. Ірпені, Бучі, Славутичі, Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області Каплінська А.О. та Макашин М.В. при здійсненні перевірки та складанні Акту керувалися Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Київській області затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308 та Законом №963-ІV.
Статтею 4 Закону №963-ІV визначено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Статті 9 Закону №963-ІV, державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.
Статтею 10 Закону №963-ІV, визначаються повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, зокрема складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
Тобто, при здійсненні перевірки дотримання вимог земельного законодавства, за об`єктом - земельної ділянки та складанні Акту державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель - головними спеціалістами відділу контролю за використанням та охороною земель у Бородянському, Васильківському, Вишгородському, Іванківському, Києво- Святошинському, Макарівському, Обухівському, Поліському районах та мм. Ірпені, Бучі, Славутичі, Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області Каплінська А.О. та Макашинин М.В. керувалися Законом №963-ІV, а не Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , як зазначає Позивач, оскільки перевірка проводилась не суб`єкта господарювання, а земельної ділянки як об`єкта державного контролю та охорони.
Також посилання позивача на мораторій проведення перевірок та Закон України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не обгрунтовані, оскільки під час проведення вищезазначеної перевірки державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель - головними спеціалістами відділу контролю за використанням та охороною земель у Бородянському, Васильківському, Вишгородському, Іванківському, Києво-Святошинському, Макарівському, Обухівському, Поліському районах та мм. Ірпені, Бучі, Славутичі, Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області Каплінська Анна Олександрівна та Макашин М.В. не керувалися даним Законом.
Виходячи з вище викладеного суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та нормативно не підтвердженими.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про те, що відповідачем доведено правомірність своїх дій, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Щавінський В.Р.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення- 29 липня 2019 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83463488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні