ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2019 рокуЛьвів№ 857/5805/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Старунського Д.М.,
суддів Багрія В.М., Курильця А.Р.,
за участю секретаря судового засідання Болюк Н.В.,
розглянувши у судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Теківської сільської виборчої комісії Виноградівського району Закарпатської області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2019 року у справі №260/157/19 (рішення ухвалено в м.Ужгород, головуючий суддя Дору Ю.Ю., повний текст рішення складено та підписано 02.05.2019) за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Теківської сільської виборчої комісії Виноградівського району Закарпатської області про визнання протиправною та скасування постанови,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 11.02.2019 звернувся в суд із адміністративним позовом до Теківської сільської виборчої комісії Виноградівського району Закарпатської області, в якому з урахуванням заяви про його зміну від 04.03.2019 просив визнати бездіяльність Теківської сільської виборчої комісії щодо невиконання вимог ч. 1 ст. 39, ч. 2 ст. 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , ч. 8 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч. 15 ст. 27 Закону України Про місцеві вибори протиправною; визнати протиправною та скасувати постанову №2 Теківської територіальної виборчої комісії від 22.01.2019.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що протиправність полягає в тому, що Теківська сільська виборча комісія ні сільського голову, ні сільську раду про початок процедури відкликання ОСОБА_1 з посади не повідомляла; жодних дій, які є обов`язковими, щодо перевірки інформаційних даних в підписних листах Теківська сільська виборча комісія не вчиняла; жодного подання про припинення повноважень ОСОБА_1 від Теківської сільської виборчої комісії на адресу Теківської сільської ради не надходило.
26.04.2019 представником позивача подано заяву про залишення без розгляду позовної заяви у частині позовних вимог та ухвалою суду від 26 квітня 2019 року вказану заяву задоволено та залишено без розгляду позовну заяву ОСОБА_1 до Теківської сільської виборчої комісії Виноградівського району Закарпатської області у частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Теківської сільської виборчої комісії щодо невиконання вимог ч. 1 ст. 39, ч. 2 ст. 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , ч. 8 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч. 15 ст. 27 Закону України Про місцеві вибори .
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправною та скасовано постанову Теківської сільської виборчої комісії Виноградівського району Закарпатської області від 22.01.2019 №2.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Теківська сільська виборча комісія Виноградівського району Закарпатської області оскаржила його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення порушено норми матеріального та процесуального права. Апелянт зазначає, що ст.ст. 39, 41 Закону України Про статус депутатів місцевої ради стосуються тільки депутатів місцевої ради. Вказує, що у Теківської сільської виборчої комісії відсутні повноваження щодо примусового залучення органу реєстру виборців до процесу підрахунку підписних листів. В свою чергу в даного органу відсутні повноваження щодо передачі відомостей про виборців у інший спосіб ніж перед виборами депутатів органу місцевого самоврядування, народних депутатів або Президента України. В даному випадку, TBK не здійснювала щодо ОСОБА_1 жодних зобов`язальних дій, а лише перевірила правильність заповнення підписних листів та рекомендувала депутатам прийняти рішення про дострокове припинення повноважень, а не прийняла щодо нього конкретних рішень.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому заперечив вимоги апеляційної скарги та просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, а тому колегія суддів, відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності сторін, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши підстави для апеляційного перегляду відповідно до доводів апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_1 з 17.11.2015 обіймає посаду Теківського сільського голови, до того часу виконував обов`язки сільського голови (орган місцевого самоврядування - Теківська сільська рада Виноградівського району Закарпатської області).
24.01.2019 на адресу Теківської сільської ради від п`яти депутатів ради надійшла пропозиція скликати позачергову сесію сільської ради (а.с.11).
ОСОБА_1 . скликано позачергову сесію Теківської сільської ради на 07.02.2019 цього ж дня при формуванні порядку денного засідання сесії, ініціаторами скликання сесії на розгляд депутатського корпусу було запропоновано одне питання - про дострокове припинення повноважень сільського голови.
На підтвердження власних вимог надано оригінал постанови №2 Теківської територіальної виборчої комісії від 22.01.2019 Про відкликання Теківського сільського голови п. ОСОБА_1 за народною ініціативою .
Як видно з матеріалів справи та згідно протоколу загальних зборів мешканців с.Теково та с.Гудя від 30.12.2018 останні вирішили висловити недовіру Теківському сільському голові ОСОБА_1; затвердили склад ініціативної групи в складі 14 чоловік та затвердили форму підписного листа (а.с. 83-86).
Згідно протоколу №1 від 15.01.2019 засідання Теківської сільської виборчої комісії вказана комісія 03.01.2019 прийняла підписні листи щодо відкликання Теківського сільського голови ОСОБА_1 за народною ініціативою (а.с. 28, 78).
Згідно протоколу №2 від 17.01.2019 засідання територіальної виборчої комісії с.Теково на порядку денному: про уточнення підписних листів, отриманих від ініціативної групи про відкликання сільського голови ОСОБА_1, голова Теківської ТВК інформувала про те, що у Державному відділі реєстру виборців відмовлено було в отриманні списків виборців, які необхідні для уточнення та перевірки підписних листів.
Члени комісії виступили про те, щоб провести уточнення підписних листів згідно списків виборців, отриманих із Державного відділу реєстру виборців (за проголосувало - 7) (а.с. 29, 79).
Згідно Протоколу №3 засідання Теківської сільської виборчої комісії від 21.01.2019 про перевірку правильності оформлення підписних листів щодо відкликання Теківського сільського голови ОСОБА_1 за народною ініціативою комісія перевірила підписи та зарахувала дійсними 689 підписів (а.с 30, 80).
Постановою Теківської територіальної виборчої комісії від 22.01.2019 №2 Про відкликання Теківського сільського голови п. ОСОБА_1 за народною ініціативою рекомендовано депутатам Теківської сільської ради прийняти рішення про дострокове припинення повноважень Теківського сільського голови - ОСОБА_1 за народною ініціативою.
Не погоджуючись із вказаною постановою позивач звернувся до суду із даним позовом.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що відсутність додатку до протоколу зборів з переліком їх учасників, із зазначенням прізвища, власного ім`я та по батькові (за наявності), числа, місяця і року народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України, адресу місця проживання, засоби зв`язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів, а також відомостей про конкретних осіб позбавляють можливості зробити висновок, що ініціативна група, яка займалася збором підписів на підтримку пропозиції про дострокове припинення повноважень Теківського сільського голови ОСОБА_1 , була створена на повноважних зборах та в присутності саме виборців Теківської сільської ради.
Колегія суддів вважає рішення суду першої інстанції про задоволення позову обгрунтованим з огляду на наступне.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України Про місцеве самоврядування в Україні відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження сільського голови, вважаються достроково припиненими у разі відкликання з посади за народною ініціативою.
Частиною 5 цієї статті передбачено, що сільський голова може бути відкликаний з посади за народною ініціативою в порядку, визначеному Законом України Про статус депутатів місцевих рад (надалі Закон № 93-IV) з особливостями, передбаченими частинами шостою - десятою цієї статті, не раніше як через рік з моменту набуття ним повноважень.
Згідно із ч. 6 даної статті рішення про внесення пропозицій щодо відкликання сільського голови за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 20 осіб для відкликання сільського голови. Кількість членів ініціативної групи становить у разі відкликання сільського голови - не менше 10 осіб.
На підтримку пропозиції про відкликання сільського голови має бути зібрано кількість підписів, що перевищує кількість голосів, поданих за нього на місцевих виборах, за результатами яких він був обраний сільським, селищним, міським головою.
Збір підписів проводиться у разі відкликання сільського голови протягом десяти днів.
Територіальна виборча комісія перевіряє правильність оформлення підписних листів, кількість зібраних підписів у разі відкликання сільського селищного голови - протягом десяти днів з дня їх отримання (частина 7 статті 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Частиною 8 цієї же статті визначено, що рішення про дострокове припинення повноважень за народною ініціативою сільського голови, який був обраний шляхом самовисування, приймається за поданням територіальної виборчої комісії відповідною сільською радою більшістю голосів від її складу.
Частини 9 та 10 цієї статті стосуються призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.
Перелічені вище особливості відкликання сільського голови за народною ініціативою не розкривають повного порядку такого відкликання, так як до такого також застосовуються норми Закону № 93-IV, тобто норми, що регламентують відкликання депутата сільської ради.
Отже, ст. 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначений порядок внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зокрема:
Право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.
Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 30 осіб для відкликання депутата сільської, селищної ради (ч. 2 ст. 38 Закону).
Не пізніш як за два дні до дня проведення зборів виборців, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, про дату, місце та час їх проведення повідомляються регіональні та/або місцеві засоби масової інформації. Представникам засобів масової інформації гарантується безперешкодний доступ на збори виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (ч. 3 ст. 38 Закону).
Згідно частини 4 статті 38 Закону № 93-IV у протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів.
Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв`язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.
Частиною 5 статті 38 Закону № 93-IV передбачено, що до протоколу зборів, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, додаються письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, а також письмова заява про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи. Участь особи, яка пропонується до складу ініціативної групи, в зборах виборців необов`язкова, за умови подання нею власноручно написаної заяви про згоду бути членом ініціативної групи. Ця заява, а також заява про згоду особи бути офіційним представником ініціативної групи, має обов`язково містити: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, місце роботи, посаду, засоби зв`язку (контактний телефон).
До заяви додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що згідно наданих представником відповідача документів, до протоколу загальних зборів мешканців с.Теково та с. Гудя від 30.12.2018 не додано додаток до протоколу зборів з переліком їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України, адресу місця проживання, засоби зв`язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.
Також, як видно зі змісту протоколу загальних зборів мешканців с.Теково та с. Гудя від 30.12.2018, офіційного представника ініціативної групи не обрано.
Крім того, статтею 39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначені вимоги до повідомлення про створення ініціативної групи.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України Про статус депутатів місцевих рад у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи.
Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата, відповідні місцеву організацію партії, партію (у разі якщо депутат був обраний шляхом висування його місцевою організацією партії) та місцеву раду.
Проте, даних щодо такого повідомлення сільського голови - ОСОБА_1 про внесення пропозиції щодо його відкликання суду не надано.
Відповідно до статті 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад щодо збирання підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою ініціативна група має право виготовляти будь-яку кількість підписних листів з дотриманням встановленої форми підписного листа (ч. 1 ст 40 Закону).
На підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.
На підтримку пропозиції про відкликання сільського голови має бути зібрано кількість підписів, що перевищує кількість голосів, поданих за нього на місцевих виборах, за результатами яких він був обраний сільським, селищним, міським головою. Збір підписів проводиться у разі відкликання сільського голови - протягом десяти днів. Територіальна виборча комісія перевіряє правильність оформлення підписних листів, кількість зібраних підписів у разі відкликання сільського, селищного голови - протягом десяти днів з дня їх отримання.
При цьому, процедура роботи Комісії по обробці підписних листів визначена у статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .
Так, після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.
Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.
На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38 - 40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості).
При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписи окремих виборців:
1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про виборця, який підтримує своїм підписом відкликання депутата місцевої ради, передбачених формою підписного листа, а також виявлення недостовірних відомостей про виборця;
2) записи та підписи, вчинені замість виборця іншою особою;
3) вчинені особою, яка не є виборцем відповідного багатомандатного, одномандатного виборчого округу або на день вчинення підпису не мала права голосу;
4) якщо підписи вчинені виборцем декілька разів;
5) якщо підпис вчинено виборцем з порушенням встановленого цим Законом строку.
При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписні листи:
1) якщо підписи виборців зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи та/або на день збору підписів не мала права голосу;
2) у яких відсутні відомості або які містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи виборців;
3) у яких підписи громадян України зібрані у місцях, визначених частиною п`ятою статті 40 цього Закону;
4) які не відповідають встановленій формі.
За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.
Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.
Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.
Вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.
Рішення вищого керівного органу партії, прийняте відповідно до її статуту, передається до відповідної територіальної виборчої комісії, яка інформує про зміст рішення ініціативну групу.
Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів зазначає, що перевірка достовірності відомостей про громадян, що містяться у підписних листах виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народної ініціативи здійснюється із залученням органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів (не менше 10 відсотків від загальної кількості).
Як видно з матеріалів справи сільська виборча комісія провела перевірку підписів виборців без залучення вказаних вище органів.
Якщо з відсутністю при такій перевірці органів ведення Державного реєстру погодитися можна, так як сільська виборча комісія зверталася до органів Державного реєстру і останні відмовились надати інформацію, покликаючись на відсутність законодавчого регулювання цього питання, то правоохоронні органи відповідач взагалі не повідомляв про таку необхідність їх присутності при перевірці.
Виходячи з вказаних вище обставин та названих норм, які регулюють питання відкликання сільського голови за народною ініціативою, колегія суддів вважає, що позов задоволено обґрунтовано, так як сільська виборча комісія не дотримала виконання статтей 38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , зокрема:
-не дотримано вимог ч. 4, 5 ст. 38 названого Закону відносно протоколу зборів виборців від 30.12.2008 щодо відсутності у ньому додатку про паспортні відомості всіх 124 учасників зборів;
-відсутність рішення про визначення офіційного представника ініціативної групи ( що унеможливлювало прийняття від нього підписних листів про відкликання, а також перевірити чи не відноситься він до посадових та службових осіб, яким заборонено таким бути ( ч. 6 ст. Закону);
-відсутність письмових заяв кожної особи, включеної до ініціативної групи, про згоду на входження до її складу та офіційного представника з їх паспортними даними;
-прийнято повідомлення та протокол зборів виборців від 30.12.2018 про відкликання від особи, яка не визначена офіційним представником ініціативної групи та не повідомлення на наступний день з дня одержання вказаних документів сільського голову про наявність таких документів щодо нього (порушення ст. 39 Закону). При цьому, колегія зазначає, що ОСОБА_8 обраний тільки головою зборів, а рішення про визначення його офіційним представником ініціативної групи учасниками зборів не приймалось ( а.с.83-85) ;
-перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться у підписних листах виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання сільського голови за народної ініціативи(не менше 10 відсотків від загальної кількості) проведено не тільки без залучення правоохоронних органів, але навіть їх повідомлення про необхідність їх участі при вибірковій перевірці.
Висновок сільської виборчої комісії на те, що оскаржувана постанова винесена на підставі особливостей про відкликання сільського голови за народною ініціативою, передбаченою ч.5 ст.79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а ст.ст.38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад не стосуються відкликання сільського голови є помилковим, так як не враховує вимог, ч. 5 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Посилання відповідача також на те, що оскаржувана постанова є лише рекомендацією, а не зобов`язальною дією також не береться до уваги, так як вона містить подання про дострокове припинення повноважень сільського голови, згідно якого відповідно до відзиву на апеляційну скаргу сільською радою прийнято рішення №420 від 07.02.2019 Про дострокове припинення повноважень сільського голови .
За таких обставин, оскаржувана постанова, яка винесена відповідачем внаслідок не дотримання вказаних вище вимог Закону є протиправною та скасована судом першої інстанції обґрунтовано. Доводи апеляційної скарги не спростовують вказаного висновку, а рішення ухвалено відповідно до норм матеріального та процесуального права і підлягає залишенню без змін.
Керуючись статтями 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Теківської сільської виборчої комісії Виноградівського району Закарпатської області залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2019 року у справі №260/157/19- без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Д. М. Старунський судді В. М. Багрій А. Р. Курилець Повне судове рішення складено 06.08.2019
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83470013 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні