ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.08.2019р. Справа № 904/1624/19 За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю АПС Пауер Технолоджи , м. Дніпро
До: Комунального закладу Дніпровська міська клінічна лікарня №1 Дніпровської міської ради, м. Дніпро
Про: стягнення 393 001, 90 грн.
Суддя Васильєв О.Ю.
Секретар судового засідання Кучма Т.В.
ПРЕДСТАВНИКИ :
Від позивача : Леонов В.О. (адвокат);
Від відповідача: не з`явився;
Присутня: гр. ОСОБА_1 .
СУТЬ СПОРУ :
ТОВ АПС Пауер Технолоджи (позивач) звернулось до КЗ Дніпровська міська клінічна лікарня №1 Дніпровської міської ради (відповідач) про стягнення 393 001, 90 грн. заборгованості, яка виникла внаслідок порушення відповідачем зобов`язань за договором про закупівлі послуг з централізованого опалення ( за ДК 021:015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов`язана продукція) №АПС-0350-Д від 06.02.19р. (укладеним між сторонами) в частині здійснення повної та своєчасної оплати за спожиту теплову енергію за період з 27.01.19 р. по 31.03.19р.
Ухвалою від 13.05.19р. було відкрите провадження у справі №904/1624/19 за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими ГПК України , без призначення судового засідання та виклику сторін - за наявними у ній матеріалами.
КЗ Дніпровська міська клінічна лікарня №1 Дніпровської міської ради (відповідач) проти задоволення позовних вимог заперечував, зазначаючи наступне: відповідно до ст. 25 ЗУ Про теплопостачання встановлено, що теплопостачальні, тепло транспортні і теплогенеруючі організації зобов`язані зокрема при зміні тарифів на теплову енергію повідомляти споживача письмово або в засобах масової інформації в порядку, встановленому законодавством; у зв`язку зі здійсненням зміни тарифу на теплову енергію, без попередження позивачем відповідача, умови договору , що був зареєстрований у органах державного казначейства фактично було змінено; та орган казначейства не змінює оплату наданих позивачем послуг з постачання теплової енергії в зв`язку з невідповідністю умовам договору. Враховуючи вищезазначене, просить в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
ТОВ АПС Пауер Технолоджи (позивач) у відповіді на відзив заперечував проти обставини , зазначених в ньому, стверджуючи (поміж-іншим) наступне: відповідно до умов п.3.3. договору та чинного законодавства тарифи на теплову енергію для суб`єктів господарювання, що здійснюють її виробництво на установках з використанням альтернативних джерел енергії транспортування та постачання теплової енергії затверджується Держенергоефективністю, яке законом уповноважене здійснювати державне регулювання ціни . Обов`язок розрахунку та оприлюднення тарифів покладено саме на цей орган, а не на позивача та ніяк не на органи місцевого самоврядування.
Ухвалою суду від 15.07.19р. здійснено перехід від спрощеного позовного провадження до розгляду справи №904/1624/19 за правилами загального позовного провадження. 22.07.19р. позивач уточнив позовні вимоги та просив стягнути з відповідача 393 001, 90 грн.
31.07.19р. до канцелярії суду від відповідача надійшли пояснення, в яких він позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, господарський суд , -
ВСТАНОВИВ :
06.02.19р. між ТОВ АПС Пауер Технолоджи (енергопостачальне підприємство) та КЗ Дніпровська міська клінічна лікарня №1 Дніпровської міської ради ( замовник) укладено договір №АПС-0350-Д про закупівлю послуг з централізованого опалення ( за ДК 021:015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов`язана продукція); відповідно до умов якого енергопостачальне підприємство бере на себе зобов`язання надавати послуги з постачання теплової енергії замовникові в потрібних йому обсягах, а замовник зобов`язується оплачувати одержану теплову енергію за встановленими тарифами (цінами) в терміни, передбачені цим договором. (п.1.1 договору). Найменування предмету закупівлі: пара та гаряча вода, постачання пари та гарячої води (централізоване опалення). Обидві сторони зобов`язуються керуватися цим договором та діючим законодавством України (п.1.2. договору)
Згідно п.3.1. договору сума, визначена в договорі , становить 789 567, 57 грн. з ПДВ, у тому числі ПДВ - 131 594,59 грн. Сума, визначена в договорі , може бути зменшена за взаємною згодою сторін; ціна договору коригується щомісячно на суму відшкодованих орендарями видатків. (п.3.2. договору). Відповідно до п.3.3. договору тариф на теплову енергію встановлюється відповідно діючого законодавства, а саме: ст. 20 ЗУ Про теплопостачання . Тариф на теплову енергію для розрахунків за цим договором затверджено рішенням Виконавчого комітету Дніпровської міської ради та на момент підписання договору складає: теплова енергія - 1 Гкал, 1 866,59 грн. з ПДВ. Сторони дійшли згоди, що у випадку встановлення (в результаті затвердження та перегляду) тарифу на теплову енергію або його складових Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України, тариф для розрахунків за цим договором буде застосовуватися відповідно з дати вступу в дію тарифу відповідно до ч.13 ст. 20 ЗУ Про теплопостачання .
Згідно з п. 4.1 договору : розрахунки за теплову енергію , що споживається, здійснюється в грошовій формі відповідно до встановлених тарифів, або, за згодою сторін, будь-яким іншим шляхом, який не заборонено чинним законодавством України. Розрахунковим періодом є календарний місяць за результатами якого підписується акт ( в 2-х примірниках) на відпуск - отримання теплової енергії по формі додатку 6. (п.4.2. договору). Замовник зобов`язується щомісячно сплачувати енергопостачальному підприємству вартість отриманої теплової енергії згідно з її кількістю власним платіжним дорученням, в якому вказується період , за який здійснюється оплата, на підставі рахунку енергопостачального підприємства. (п.4.3. договору). Відповідно до п. 4.4. договору, оплата за спожиту теплову енергію проводиться замовником впродовж 10 робочих днів після одержання рахунку енергопостачального підприємства. Енергопостачальне підприємство для оплати направляє рахунок замовнику не пізніше 7-го числа поточного місяця, що наступає за розрахунковим (п.4.5. договору). Енергопостачальне підприємство формує рахунок на підставі інформації про фактичні використання теплової енергії у розрахунковому періоді відповідно до акту на відпуск отримання теплової енергії по формі додатку 6 (п.4.6. договору).
Відповідно до п.4.7. : якщо облік спожитої теплової енергії відбувається за показниками приладів обліку, то акт на відпуск - отримання теплової енергії по формі додатку 6 формується на підставі показників приладу обліку (а.с.13-15).
З матеріалів справи вбачається, що на виконання умов вищезазначеного договору позивачем у період з 27.01.19р. по 24.02.19р. були надані послуги з постачання теплової енергії відповідача на загальну суму 194 550, 89 грн. ( що підтверджується відповідним актом приймання -здачі №112 за 2019 рік та актом споживання теплової енергії , а.с.32, 34 ).
Також позивачем у період з 25.02.19р. по 31.03.19р. були надані послуги з постачання теплової енергії відповідачу на загальну суму 198 451, 01 грн. ( що підтверджується відповідним актом приймання -здачі №190 за 2019 рік). Вищезазначений акт 08.04.19р. був направлений позивачем на адресу відповідача для підписання разом з актами споживання теплової енергії за період з 25.02.19р. по 31.03.19р. , рахунком на оплату №190 від 31.03.19р. (а.с.38). Однак відповідач вищезазначений акт не підписав, мотивованої відмови щодо підписання акту не надав. Таким чином, позивачем у період з 27.01.19р. по 31.03.19р. були надані відповідачу послуги з теплопостачання на загальну суму 393 001, 90 грн. На час прийняття рішення у справі відповідачем доказів сплати заборгованості перед позивачем за ці послуги не надано, а позовні вимоги визнані у повному обсязі.
Спірним питанням при розрахунку за спожиту теплову енергію для відповідача є дата зміни розміру тарифу на теплову енергію відповідно до вимог чинного законодавства України..
Відповідно до частини 4 статті 20 Закону України Про теплопостачання : у разі відсутності для суб`єкта господарювання встановленого тарифу на теплову енергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також для потреб населення тарифи на теплову енергію встановлюються на рівні 90 відсотків середньозваженого тарифу на теплову енергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб відповідної категорії споживачів.
Відповідно до п.3.3. договору №АПС-0350-Д від 06.02.19р. (укладеного між сторонами), сторони погодили, що тариф на теплову енергію встановлюється відповідно діючого законодавства, а саме: ст. 20 ЗУ Про теплопостачання . Тариф на теплову енергію для розрахунків за цим договором затверджено рішенням Виконавчого комітету Дніпровської міської ради та на момент підписання договору складав: теплова енергія - 1 Гкал, 1 866,59 грн. з ПДВ. Сторони дійшли згоди, що у випадку встановлення (в результаті затвердження та перегляду) тарифу на теплову енергію або його складових Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України, тариф для розрахунків за цим договором буде застосовуватися відповідно з дати вступу в дію тарифу відповідно до ч.13 ст. 20 ЗУ Про теплопостачання .
Постановою Кабінету міністрів України від 26.11.2014 №676 затверджено Положення про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження , відповідно до якого Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (Держенергоефективності) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива.
Відповідно до частини 9 статті 20 Закону України Про теплопостачання : центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, щокварталу, до 25 числа останнього місяця кожного кварталу, розраховує та оприлюднює середньозважені тарифи на теплову енергію, вироблену з використанням природного газу, для потреб населення, установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету, а також тарифи на транспортування та постачання теплової енергії.
Частиною 11 статті 20 Закону України Про теплопостачання передбачено , що для встановлення тарифу на теплову енергію, тарифу на виробництво теплової енергії суб`єкт господарювання, що здійснює виробництво теплової енергії на установках з використанням альтернативних джерел енергії, включаючи теплоелектроцентралі, теплоелектростанції та когенераційні установки, подає органу, уповноваженому встановлювати такі тарифи, заяву із зазначенням розміру тарифу, розрахованого відповідно до частини четвертої та/або п`ятої цієї статті.
Згідно з частиною 12 статті 20 Закону України Про теплопостачання якщо уповноважений орган протягом 30 календарних днів з дня надходження заяви не встановлює розмір тарифу, розрахованого відповідно до частини четвертої та/або п`ятої цієї статті, або не надає вмотивовану відмову у його встановленні, вважається, що суб`єкту господарювання, що здійснює виробництво теплової енергії на установках з використанням альтернативних джерел енергії, включаючи теплоелектроцентралі, теплоелектростанції та когенераційні установки, встановлено розмір тарифу, розрахований таким суб`єктом господарювання відповідно до частини четвертої та/або п`ятої цієї статті та поданий у заяві. Копія заяви (опису документів) з відміткою про дату їх надходження є підтвердженням подання уповноваженому органу заяви та розрахунків розміру тарифу.
Таким чином, Закон України Про теплопостачання містить пряму імперативну норму органу місцевого самоврядування щодо встановлення протягом 30 календарних днів з дня надходження заяви розміру тарифу ; в протилежному випадку тариф вважається встановленим.
ТОВ АПС Пауер Технолоджи своїм листом вих.№27-12 від 27.12.18 р. (заява зареєстрована Дніпровською міською радою 27.12.18р.) на виконання вимог ЗУ Про теплопостачання звернулось до Дніпровської міської ради щодо встановлення тарифу на теплову енергію згідно останніх оприлюднених середньозважених тарифів з розрахунком тарифу. (а.с.25-26). Проте затверджено тариф було Рішенням Виконавчого комітету Дніпровської міської ради №133 лише 19.02.19р., тобто з перевищенням строків , встановлених законом.
Таким чином, тариф вважається таким, що вступив в дію з 27.01.19 у розмірі 1 715,09 грн. за Гкал без ПДВ; 2 058,11 грн. Гкал з ПДВ.
Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Згідно з п.2 частини 3 статті 5 Закону України Про житлово-комунальні послуги до повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Статтею 13 Закону України Про теплопостачання чітко визначений та окреслений перелік основних повноважень органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належать, а саме: перегляд за власною ініціативою та/або за зверненням суб`єкта господарювання тарифів на теплову енергію, що виробляється на установках з використанням альтернативних джерел енергії (крім теплоелектроцентралей, теплоелектростанцій, атомних електростанцій та когенераційних установок), але не більше одного разу на квартал.
Статтею 193 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону та інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.
Відповідно до ч.3-4 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом; кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Відповідачем жодних доказів на спростування обставин, викладених в позовній заяві, не надано, а позовні вимоги визнані у повному обсязі . Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 231, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 ГПК України, господарський суд , -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з відповідача - Комунального закладу Дніпровська міська клінічна лікарня №1 Дніпровської міської ради (49023, м. Дніпро, пр. Мануйлівський, 29А; код ЄДРПОУ 01984464) на користь позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю АПС Пауер Технолоджи (49040, м. Дніпро, вул. Космічна, 49Б, код ЄДРПОУ 40371795): 393 001, 90 грн. - заборгованості за договором та 5 895, 03 грн. - витрат на сплату судового збору.
Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності.
Відповідно до вимог ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно до вимог ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення . Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення .
Відповідно до вимог ст. 257 ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції .
Суддя Васильєв О.Ю.
Повне рішення складено 07.08.2019р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83484005 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні