Рішення
від 02.08.2019 по справі 300/1017/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" серпня 2019 р. справа № 300/1017/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Главача І.А.,

за участю секретаря судового засідання - Станішевської В.Р.,

представника позивача - Кайдана Д.-С. Т.,

представників відповідача - Романишин К.В., Гаврищук Н.К.,

третьої особи Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської - Барнича М.М.,

третьої особи Калуської районної ради Івано-Франківської області - не з'явилась,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калуська районна рада Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування висновку державної експертизи землевпорядної документації № 160 від 23.07.2018 та зобов'язання повторно провести державну експертизу землевпорядної документації, -

ВСТАНОВИВ:

13.05.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" звернулось до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати Висновок державної експертизи землевпорядної документації відповідача №160 від 23.07.2018; зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області повторно провести первинну державну експертизу землевпорядної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надається в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" для обслуговування майданчика для автотранспорту, за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області.

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем проведено обов'язкову державну експертизу землевпорядної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка надається в оренду TOB "Карпатнафтохім" для обслуговування майданчика для автотранспорту за межами населеного пункту с. Кропивник, Кропивницької сільської ради, Калуського району Івано-Франківської області, розробленої Державним підприємством Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою у 2018 році на замовлення Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області, результати якої затверджено Висновком державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018. Позивач зазначив, що згідно вказаного Висновку №160 від 23.07.2018 технічна документація не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим повернена на доопрацювання. Однак Калуська районна рада, вважаючи даний висновок №160 від 23.07.2018 позитивним, оскільки на ньому проставлена відмітка зауваження виправлено та враховано , рішенням від 25.10.2018 року №251-18 протиправно затвердила вказану технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Позивач вважає, що Висновок державної експертизи землевпорядної документації від №160 від 23.07.2018 є протиправним та підлягає скасуванню, а Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області зобов'язане повторно провести первинну державну експертизу землевпорядної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка надається в оренду TOB "Карпатнафтохім", оскільки при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки неправомірно застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017. Також позивач вказує на відсутність у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки деяких документів, чим порушено п.3.2 Розділу III Оформлення результатів нормативної грошової оцінки Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів). Окрім цього, позивач вважає, що розробник технічної документації не виконав зауваження Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області щодо даної технічної документації, що відповідачем залишено поза увагою. У зв'язку з наведеним, Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" вважає, що оскаржуваний у даній справі Висновок державної експертизи землевпорядної документації про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради №160 від 23.07.2018 року є протиправним, а тому підлягає скасуванню.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13.05.2019, судова справа № 300/1017/19 передана головуючому судді Лучко О.О.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін та залучено до участі у справі Кропивницьку сільську раду Калуського району Івано-Франківської області як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Розпорядженням керівника апарату Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.07.2019 за № 71, згідно наказу № 127-ОС від 01.07.2019 про відрахування зі штату суду судді Лучко О.О., призначено повторний автоматизований розподіл судової справи № 300/1017/19.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.07.2019 року, судову справу №300/1017/19 передано головуючому судді Главачу І.А.

Ухвалою суду від 05.07.2019 справу №300/1017/19 прийнято до розгляду судді Главача І.А., призначено судове засідання та залучено до участі в справі №300/1017/19 у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Калуську районну раду Івано-Франківської області.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який подано суду 11.06.2019, відповідно до якого представник відповідача щодо заявлених позовних вимог заперечив (а.с.103-109). Вказує, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надається в оренду товариству з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім для обслуговування майданчика для автотранспорту за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області розроблена відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1278, Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.08.2013 №508. Вважає, що Висновок державної експертизи землевпорядної документації від №160 від 23.07.2018 є правомірним, тому відсутні підстави для задоволення позову.

24.07.2018 на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшли письмові пояснення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області, в якому обгрунтовано наявність підстав для звернення до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області із заявою про проведення державної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надається в оренду товариству з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім для обслуговування майданчика для автотранспорту за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області. Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області просила відмовити у задоволенні позову (а.с. 182-184).

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та додатковий письмових поясненнях. Просив позов задовольнити.

Представники відповідача щодо задоволення позову заперечили, просили суд відмовити в задоволенні позову.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області просила відмовити у задоволенні позову.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калуська районна рада Івано-Франківської області у судові засідання з розгляду даної справи не з'явилась, правом на подання письмових пояснень щодо позову або відзиву не скористалась.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив наступне.

10.03.2014 на підставі розпорядження Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 25.12.2013 №861 між Калуською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" укладено договір про надання в оренду земельної діялнки загальною площею 1,1998 га (кадастровий номер 2622884000:04:001:0001).

21.05.2018 між Кропивницькою сільською радою Калуського району Івано-Франківської області та Державним підприємством Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою укладено договір №398-2018 про розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення (площею 1,1998 га ) за межами населеного пункту Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області (а.с. 110-111).

Згідно Висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам та повертається на доопрацювання (а.с. 14).

Державне підприємство Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою листом №676 від 26.07.2018 повідомило Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про виправлення зауважень, виявлених у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с. 112).

Начальником Головного управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області на Висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 зроблено відмітку зауваження виправлено та враховано та листом №0-9-0.9-4698/0/2-18 від 02.08.2018 надіслано Державному підприємству Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою даний висновок разом з технічною документацією по розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с. 113).

Рішенням Калуської районної ради Івано-франківської області від 25.10.2018 №251-18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с.Кропивник Кропивницької сільської ради затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради, яка надається в оренду ТзОВ Карпатнафтохім для обслуговування майданчика для автотранспорту площею 1,1998 га (кадастровий номер 2622884000:04:001:0001), грошова оцінка якої становить 2 781 439,51 грн. (два мільйони сімсот вісімдесят одна тисяча чотириста тридцять дев'ять гривень п'ятдесят одна копійка) (а.с. 13).

Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" вважаючи, що оскаржуваний у даній справі Висновок державної експертизи землевпорядної документації про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради №160 від 23.07.2018 є неправомірним, звернулось з даним позовом до суду.

Вирішуючи даний спір суд враховує наступне.

Відповідно до частини 2 статті19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 14 Основного Закону встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначені Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 №1378-IV (далі - Закон №1378-IV), який спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель

Окрім цього, правове регулювання оцінки земель здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", законів України, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.

Відповідно до статті 1 Закону №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Статтею 15 Закону №1378-IV передбачено підстави для проведення оцінки земель. Так, відповідно до частин 1 та 2 зазначеної статті підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

У судовому засіданні встановлено, що остання нормативна грошова оцінка земельної ділянки для обслуговування майданчика для автотранспорту, за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області, кадастровий номер 2622884000:04:001:0001, проводилась у 2009 році.

Заінтересованою особою Кропивницькою сільською радою Калуського району Івано-Франківської області як одержувачем орендної плати за використання ТОВ Карпатнафтохім земельної ділянки для обслуговування майданчика для автотранспорту, за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області 21.05.2018 укладено з Державним підприємством Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою договір №398-2018 про розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки (а.с. 110-111).

Відповідно до статті 21 Закону №1378-IV технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу підлягають державній експертизі відповідно до закону.

Правові, організаційні і фінансові основи здійснення державної експертизи землевпорядної документації та порядок її проведення визначає Закон України Про державну експертизу землевпорядної документації .

За правилами статті 1 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи. Вказаний Закон також регулює відносини, що виникають при проведенні державної експертизи землевпорядної документації (частина 1 статті 3 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації ).

Обов'язковій державній експертизі підлягають технічна документація з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок (абзац 12 частини 1 статті 9 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації ).

Як визначено статтею 13 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації первинна державна експертиза передбачає проведення всіх необхідних заходів у процесі підготовки обґрунтованого висновку державної експертизи щодо об'єктів державної експертизи.

При проведенні державної експертизи досліджуються, перевіряються, аналізуються та оцінюються:

- питання дотримання вимог законодавства та встановлених стандартів, норм і правил при прийнятті проектних рішень;

- відповідність передбачених документацією і матеріалами заходів завданням на проектування, вимогам раціонального використання та охорони земель, а також дотриманню законних прав та інтересів власників земельних ділянок та землекористувачів, держави і суспільства;

- еколого-економічна ефективність проектних рішень щодо запобігання їх негативного впливу на стан земельних ресурсів, суміжні земельні ділянки, ландшафт (частина 2 статті 32 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації ).

Статтею 33 ЗУ Про державну експертизу землевпорядної документації встановлено, що проведення державної експертизи передбачає експертне дослідження, перевірку, аналіз і оцінку об'єкта державної експертизи та підготовку обґрунтованого та об'єктивного експертного висновку.

Для проведення державної експертизи замовником подаються оригінали відповідної документації та матеріалів.

Процедура проведення державної експертизи включає: перевірку наявності та повноти необхідних документів і матеріалів щодо об'єктів державної експертизи та їх реєстрацію (підготовча стадія); аналітичне опрацювання документів чи матеріалів щодо об'єктів державної експертизи, а в разі необхідності - проведення обстежень у натурі (на місцевості) та проведення на їх основі аналізу їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам (основна стадія); узагальнення окремих експертних досліджень, одержаної інформації, підготовку висновку державної експертизи та видачу його замовникам об'єктів державної експертизи (заключна стадія).

За правилами частини 7 статті 35 ЗУ Про державну експертизу землевпорядної документації об'єкт державної експертизи, який не відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, оцінюється негативно і не погоджується. Негативна оцінка об'єкта державної експертизи повинна бути всебічно обґрунтована відповідно до вимог законодавства, встановлених стандартів, норм і правил.

Організаційні засади і вимоги щодо організації та проведення державної експертизи землевпорядної документації, ведення звітності у цій сфері визначено Методикою проведення державної експертизи землевпорядної документації, затвердженою наказом Держкомзему України від 03.12.2004 №391 (далі - Методика №391).

Судом встановлено, що згідно Висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам та повертається на доопрацювання (а.с. 14).

Згідно пункту 3.5.8. Методики №391 усунення зауважень та внесення виправлень, виявлених в результаті державної експертизи, здійснюють розробники землевпорядної документації та інші суб'єкти, що допустили порушення вимог чинного законодавства України, встановлених норм і правил при підготовці об'єкта державної експертизи або його окремих складових частин.

Контроль за усуненням зауважень державної експертизи здійснюють виконавці експертизи (експерти) чи, за їх дорученням, керівники територіальних органів Держгеокадастру. Факт внесення виправлень, врахування зазначених у висновку зауважень та пропозицій посвідчується відповідним записом на висновку експертизи керівника експертного підрозділу або керівника територіального органу Держгеокадастру, на якого покладено контроль за усуненням зауважень державної експертизи (пункт 3.5.9 Методики №391).

Так, Начальником Головного управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області на Висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 зроблено відмітку зауваження виправлено та враховано , що повністю узгоджується з пунктом 3.5.8 Методики №391.

Таким чином, суд не приймає до уваги доводи позивача щодо протиправності оскаржуваного висновку з підстав наявності запису зауваження виправлено та враховано на спірному висновку. Наявність такого запису засвідчує факт внесення виправлень, врахування зазначених у висновку зауважень та пропозицій та відповідність технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки вимогам чинного законодавства, встановленим нормам і правилам.

Висновок державної експертизи землевпорядної документації з відміткою про усунення зауважень та оригінал технічної документації листом №0-9-0.9-4698/0/2-18 від 02.08.2018 було направлено Державному підприємству Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою (а.с. 113).

25.10.2018 рішенням Калуської районної ради Івано-франківської області №251-18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с.Кропивник Кропивницької сільської ради затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради, яка надається в оренду ТзОВ Карпатнафтохім для обслуговування майданчика для автотранспорту площею 1,1998 га (кадастровий номер 2622884000:04:001:0001), грошова оцінка якої становить 2 781 439,51 грн. (два мільйони сімсот вісімдесят одна тисяча чотириста тридцять дев'ять гривень п'ятдесят одна копійка) (а.с. 13).

З приводу посилань представника позивача на відсутність офіційного опублікування у друкованих засобах масової інформації зазначеного рішенням Калуської районної ради Івано-франківської області від 25.10.2018 №251-18, то в судовому засіданні встановлено, що таке опублікування було неможливим у зв'язку з ліквідацією районного друкованого засобу масової інформації та з'ясовано, що таке рішення було опубліковане 07.11.2018 на офіційному веб-сайті Калуської районної ради Івано-Франківської області.

Щодо посилань позивача на неусунення розробником технічної документації зауважень Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, оскільки на титульній сторінці технічної документації вказано, що остання розроблена у відповідності з Договором про розроблення технічної документації від 19.06.2018 №398-18, то така описка щодо дати укладення договору, на переконання суду, не може слугувати підставою для визнання Висновку державної експертизи землевпорядної документації відповідача №160 від 23.07.2018 протиправним та його скасування. Окрім цього, суд звертає увагу, що помилка щодо дати договору №398-2018 на титульній сторінці технічної документації виправлена шляхом зазначення вірної дати укладення договору у пункті 9 Висновку - 21.05.2018 та проставлення начальником Головного управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області на Висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 відмітки зауваження виправлено та враховано .

Що стосується доводів позивача щодо протиправності застосування при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, суд вказує на таке.

Процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) визначає Порядок нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 № 508 (далі - Порядок №508) та Методика нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1278 (далі - Методика №1278).

Так, відповідно до пункту 2.1 Порядку №508 нормативна грошова оцінка земельної ділянки (Цн) визначається за формулою:

Цн = Пд х Рд х Ск х Км х Кв х Кмц х Кі, де Пд - площа земельної ділянки, що приймається за даними Державного земельного кадастру або документації із землеустрою, кв. м; Рд - рентний дохід на один кв. м площі для відповідної категорії земель, що визначається за нормативами рентного доходу для відповідної категорії земель згідно з додатком 1 до цього Порядку, гривень на рік; Ск - строк капіталізації, що визначається згідно з пунктом 2.2 цього розділу, років; Км - коефіцієнт, який враховує місце розташування земель, що визначається згідно з пунктом 2.3 цього розділу; Кв - коефіцієнт, який враховує вид використання земельної ділянки, що визначається згідно з пунктом 2.7 цього розділу; Кмц - коефіцієнт, який враховує належність земельної ділянки до земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення, що визначається згідно з пунктом 2.12 цього розділу.

Як зазначалось вище, статтею 1 Закону №1378-IV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

З огляду на зазначене, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, передбачений у формулі п. 2.1 Порядку №508, застосовується з дати набрання чинності Порядком і до року, в якому проводиться нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), з метою актуалізації значень нормативів рентного доходу для відповідної категорії земель, визначених на 2013 рік. передбачених додатком 1 Порядку.

Щодо посилання Позивача на правові позиції Верховного Суду, то зазначимо, що їх недоцільно застосовувати до вказаних правовідносин, оскільки вони стосуються нормативно грошової оцінки земельних ділянок в межах населених пунктів та розраховується відповідно до іншого нормативно-правового акту - Порядку нормативно грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 та відповідно до пункту З вказаного наказу набирає чинності з дня його офіційного опублікування і застосовується з 01 січня 2017 року.

В даному випадку земельна ділянка, яка надається в оренду товариству з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім для обслуговування залізничних колій (під'їзних шляхів) знаходиться за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради Калуського району Івано-Франківської області. А тому нормативна грошова оцінка такої розраховується відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.08.2013 №508 та відповідно до пункту 3 вказаного наказу набирає чинності з дня його офіційного опублікування, тому коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, передбачений у формулі п. 2.1 Порядку №508, застосовується з дати набрання чинності Порядком №508 і до року, в якому проводиться нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), тобто, в даному випадку з 2013 до 2018 (оскільки договір укладений 21.05.2018).

Що стосується посилань позивача на неповний склад технічної документації з розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, суд зазначає наступне.

Розділ III Порядку №508 визначає порядок оформлення результатів нормативної грошової оцінки та визначає склад технічної документації про нормативну грошову оцінку.

Склад технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки визначено п. 3.4 Порядку №508, а не п. 3.2, як помилково вказує позивач..

Так, відповідно до п. 3.4 Порядку №508, до затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель району нормативна грошова оцінка земельних ділянок визначається за технічної документацією про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка включає: пояснювальну записку; завдання на виконання робіт; картограму із зазначенням: зон впливу населених пунктів; зон віддаленості від автомобільних доріг державного значення; зон радіоактивного забруднення; зон прояву локальних факторів за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними та іншими умовами та таблицю із значенням: категорії земель; цільового призначення земельної ділянки; кадастрового номера земельної ділянки (за наявності); нормативу рентного доходу (Р); строку капіталізації (Ск); коефіцієнтів Кр1, Кпт, Кр2, Кр3, Кр, Кл, Км, Кв1, Кв2, Кл1, Кл2, Кл3, Кв3, Квд1, Квд2, Квд3, Кв4, Кв, Кмц1, Кмц2, Кмц; нормативної грошової оцінки земельної ділянки (грн/кв. м та грн за земельну ділянку).

Враховуючи вищенаведене, у складі технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не передбачено наявність рішення про проведення нормативної грошової оцінки, а також викопіювання з кадастрових карт (планів) з відображенням кадастрових зон та кварталів, як це зазначає позивач у позовній заяві.

З приводу відсутності картограм із зазначенням зон радіоактивного забруднення та зон прояву локальних факторів місця розташування кадастрового кварталу за факторами, визначеними додатком 6 Порядку, то картограма із відображенням зон впливу локальних факторів місця розташування кадастрового кварталу за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними та іншими умовами (Кл) міститься в Технічній документації (на сторінці 29) та значення локальних факторів, відображених на картограмі, описані та застосовані при розрахунку значення коефіцієнта Кл в розділі Розрахунок нормативної грошової оцінки земель відповідно до вимог п. 2.6 та додатку 6 Порядку №508.

Картограма з відображенням зон радіоактивного забруднення відсутня, оскільки даний кадастровий квартал не належить до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, визначених Постановою Кабінету Міністрів Української PCP від 23.07.1991 № 106 Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української PCP про порядок введення в дію законів Української PCP Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи та Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи , та значення коефіцієнта КрЗ відповідно до п. 2.4 та додатку 3 Порядку №508 приймається рівним 1, про що зазначено в матеріалах Технічної документації.

Таким чином, зазначені у позовній заяві та висловлені представником у судовому засіданні доводи позивача щодо неправомірності Висновку державної експертизи землевпорядної документації відповідача №160 від 23.07.2018 не знайшли свого підтверджння під час судового розгляду даної справи.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені докази наявні в матеріалах справи, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими і не підлягають задоволенню, оскільки доказів, які б спростовували правомірність дій відповідача позивачем не представлено, а відповідач у спірних правовідносинах, діяв відповідно до наданих йому повноважень у встановленому законом порядку, в зв'язку з чим суд приходить до переконання, що в задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки даний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" не підлягає задоволенню, відсутні підстави для розподілу судових витрат.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" (77306, вул. Промислова, 4, м. Калуш, Івано-Франківська обл., код ЄДРПОУ 33129683).

Відповідач: Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (76014, вул. Сахарова, 34, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39767437).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області (77340, вул. Січових Стрільців, 6, с. Кропивник, Калуський р-н, Івано-Франківська обл., код ЄДРПОУ 04356573).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калуська районна рада Івано-Франківської області (77300, вул. Шевченка, 6, м. Калуш, Івано-Франківська обл., код ЄДРПОУ 04054406).

Суддя Главач І.А.

Рішення складене в повному обсязі 07 серпня 2019 р.

Дата ухвалення рішення02.08.2019
Оприлюднено08.08.2019

Судовий реєстр по справі —300/1017/19

Постанова від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 20.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 02.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Рішення від 02.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні