ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
Справа № 500/1789/19
05 серпня 2019 рокум. Тернопіль Суддя Тернопільського окружного адміністративного суду Хрущ В.Л., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали Приватного підприємства "Рембудзахід" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про:
- визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №АЗ-10.04/1-40-1019-1.18-/701-19 від 01 квітня 2019 року;
- визнання протиправним та скасування припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 25 березня 2019 року №С-25.03/2, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до вимог частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, серед іншого, чи відповідає вона вимогам статей 160, 161, 172 КАС України.
Разом з тим, позовна заява не відповідає вимогам чинного процесуального законодавства, з огляду наступне.
Так, згідно з частиною третьою статті 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору, відповідно до закону.
В даному випадку позивачем не надано до позовної заяви оригіналу квитанції про сплату судового збору.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Об`єкти справляння судового збору визначені статтею 3 Закону України «Про судовий збір» .
Так, згідно з частиною 1 статті 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Тобто, кожна позовна заява - є окремим об`єктом справляння судового збору, і за подання кожного окремого позову, в разі відсутності пільг щодо сплати судового збору, необхідно сплатити судовий збір в розмірах та порядку, передбачених Законом України "Про судовий збір" на момент подачі відповідного позову.
Водночас, суд зазначає, що в позовній заяві Приватним підприємством "Рембудзахід" заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору до підготовчого судового засідання, із врахуванням майнового стану суб`єкта господарювання, а також з урахування того, ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.07.2019 року у адміністративній справі №500/933/19 раніше подана позивачем до суду позовна заява була залишена без розгляду, з вирішенням питання щодо повернення позивачу сплачений ним судовий збір за подання до суду зазначеної позовної заяви. Проте, дані кошти, на момент подання повторно позовної заяви до суду, 26.07.2019 року, на рахунок підприємства ще не надійшли, у зв`язку з чим позивач просить відстрочити сплату судового збору.
Розглянувши клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору та матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з частиною 1 статті 8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов : 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати - на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
З указаного вбачається, що юридичні особи - не є суб`єктами, на яких розповсюджується дія законодавства щодо зменшення розміру судового збору, звільнення від його сплати, відстрочення або розстрочення його сплати.
Також, суд зазначає, що позивачем не надано до суду жодних доказів на підтвердження того, що за відсутності надходжень на рахунок підприємства коштів за відповідною ухвалою суду, - у нього відсутні інші кошти, за рахунок яких він би зміг здійснити оплату судового збору за поданий ним адміністративний позов.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання про відстрочення сплати судового збору.
Позивач при поданні даної позовної заяви повинен був сплатити судовий збір згідно вимог передбачених чинним законодавством.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" - з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб на рівні 1921 гривні.
Зважаючи на приписи частини першої статті 4 Закону України "Про судовий збір" розмір судового збору за подання до адміністративного суду позовної заяви з вимогою немайнового характеру юридичною особою ставка судового збору становить 1921,00 грн.
При цьому пунктом 3 частини другої статті 4 даного Закону передбачено наступні ставки судового збору за подання позову, який подано до адміністративного суду юридичною особою:
- за подання адміністративного позову майнового характеру-1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- за подання адміністративного позову немайнового характеру - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Частиною третьою статті 6 Закону № 3674-VI встановлено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
При визначені характеру адміністративного позову слід враховувати Рішення Європейського суду з прав людини від 14 жовтня 2010 року у справі «Щокін проти України» , з якого слідує, що за практикою Європейського суду з прав людини - вимога про визнання протиправним рішення суб`єкта владних повноважень, яке впливає на склад майна як фізичної, так і юридичної особи, та яким визначено суми відповідних стягнень податків, зборів, штрафних санкцій, пені тощо, - є майновою.
З огляду на викладене, адміністративними позовами майнового характеру - є, в тому числі, вимоги щодо визнання протиправними рішень про визначення грошових зобов`язань, про стягнення адміністративно - господарських та інших штрафних санкцій тощо, тобто, рішень, безпосереднім наслідком яких є втручання до майнових прав конкретної особи та наслідком яких може стати зміна складу майна такої особи.
Як видно зі змісту позовної заяви, позивач заявляє дві вимоги:
- майнового характеру - визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу у розмірі 172890,00 грн. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №АЗ-10.04/1-40-1019-1.18-/701-19 від 01 квітня 2019 року;
- немайнового характеру - визнання протиправним та скасування припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 25 березня 2019 року №С-25.03/2.
При цьому, як видно з матеріалів справи, обидві вказані позовні вимоги - є самостійними вимогами щодо скасування двох окремих рішень відповідача.
Таким чином, враховуючи наведені приписи чинного законодавства, - позивачу слід сплатити судовий збір за подання даного адміністративного позову у справі №500/1789/19 у наступних розмірах:
- 1921,00 грн. - за заявлену позовну вимогу немайнового характеру, тобто, 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- 2593,35грн. - за заявлену позовну вимогу майнового характеру (172890 грн.*1,5%=2593,35грн.), тобто, 1,5 відсотка ціни позову, що є не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
Зазначені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам статтям 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, та унеможливлюють відкриття провадження за позовною заявою Приватного підприємства "Рембудзахід".
Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху (пункт 2 частини другої статті 169 КАС України).
Оскільки позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, її слід залишити без руху, надавши позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
Недоліки позовної заяви необхідно усунути шляхом здійснення сплати судового збору у розмірі 3842,00 грн. та подачі до суду доказів такої сплати за подання даного адміністративного позову (як окремого об`єкту справляння судового збору).
За подання адміністративного позову до Тернопільського окружного адміністративного суду судовий збір слід сплачувати за такими платіжними реквізитами: отримувач коштів УК у місті Тернополі/м. Тернопіль/22030101, код отримувача - 37977726, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача - 34311206084008, код класифікації доходів бюджету - 22030101.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
1. В задоволенні клопотання Приватного підприємства "Рембудзахід" про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
2. Позовну заяву приватного Підприємства "Рембудзахід" - залишити без руху.
3. Надати позивачеві строк для усунення недоліків позовної заяви до 10 (десяти) днів з моменту вручення даної ухвали .
4. Роз`яснити позивачу, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде вважатись неподаною та повернута позивачу.
5. Копію ухвали надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Оскарження ухвали окремо від рішення суду не допускається.
Заперечення на ухвалу може бути включене до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Хрущ В.Л.
Копія вірна:
Суддя Хрущ В.Л.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2019 |
Оприлюднено | 09.08.2019 |
Номер документу | 83492817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ Вікторія Леонідівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ Вікторія Леонідівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ Вікторія Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні