ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" серпня 2019 р. справа № 300/1232/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап`юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ:
07.06.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" звернулося в суд з адміністративним позовом з вимогами до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 078538 від 16.04.2019 та з вимогами до Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування за № 137603 від 07.03.2019.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.06.2019 відмовлено у відкритті провадження за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" в частині вимог до Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування за № 137603 від 07.03.2019.
12.06.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" в частині позовних вимог до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови, а справу, відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач на підставі помилкових висновків про не оформлення позивачем документів, перелік яких визначено статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", постановою за № 078538 застосував адміністративно-господарський штраф в розмірі 1700 гривень. Вважає оскаржувану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню.
Відповідач направив відзив на позов, в якому позовних вимог не визнав, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що відповідачем виявлено факт перевезення позивачем вантажу з перевищенням вагових параметрів без оформлення дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, у зв`язку із чим відповідач постановою за № 078538 застосував адміністративно-господарський штраф в розмірі 1700 гривень.
Позивач направив суду відповідь на відзив, а позивач заперечення.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заяві по суті справи, встановив наступне.
07.03.2019 працівниками Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області на автодорозі державного значення М-06 Київ - Чоп на 86 км. проведено перевірку транспортного засобу марки SCANIA, державний номерний знак НОМЕР_1 , з причіпом WILTON, державний номерний знак НОМЕР_2 , що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова". За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 137603 від 07.03.2019 (а. с. 30).
Під час перевірки виявлено надання послуг з внутрішніх вантажних перевезень згідно товарно-транспортної накладної за № Р37 від 06.03.2016, без дозволу, який надає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових параметрів або документа про внесення сплати за проїзд великовагових транспортних засобів, а саме здійснено перевезення вантажу загальною масою 40,860 тон, при допустимих 40 тон.
Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 137603 від 07.03.2019 передано до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області для прийняття відповідного рішення.
16.04.2019 постановою Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 078538, за не оформлення позивачем документів, перелік яких визначено сттатею 48 Закону України Про автомобільний транспорт , відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт , стягнуто з позивача адміністративно-господарський штраф в розмірі 1 700 гривень (а. с. 14).
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт .
Цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень (стаття 3 Закону).
Відповідно до статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" постановою Кабінету Міністрів України за № 1567 від 08.11.2006 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок).
Цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.
У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3 (пункт 21 Порядку).
Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (пункту 25 Порядку).
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням (пункту 26 Порядку).
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5 (пункту 27 Порядку).
Пунктом 22.5 постанови Кабінету Міністрів України Про Правила дорожнього руху за № 1306 від 10.10.2001 встановлено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Відповідно до статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Суд встановив, що 07.03.2019 працівниками Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області на автодорозі державного значення М-06 Київ - Чоп на 86 км. проведено перевірку транспортного засобу марки SCANIA, державний номерний знак НОМЕР_1 , з причіпом WILTON, державний номерний знак НОМЕР_2 , що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова", якою встановлено надання послуг з внутрішніх вантажних перевезень вантажу загальною масою 40,860 тон, при допустимих 40 тон, без дозволу, який надає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових параметрів або документа про внесення сплати за проїзд великовагових транспортних засобів.
Статтею 60 Закону України Про автомобільний транспорт встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, постановою Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 078538 від 16.04.2019, правомірно за не оформлення позивачем документів, перелік яких визначено сттатею 48 Закону України Про автомобільний транспорт , стягнуто з позивача адміністративно-господарський штраф в розмірі 1 700 гривень.
За таких обставин, постанова Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 078538 від 16.04.2019, є правомірною та скасуванню не підлягає.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача необґрунтованими, тому в задоволенні позову відмовити.
Судові витрати, які підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" (вулиця Баронська, 13, село Хутір-Будилів, Снятинський район, Івано-Франківська області, код ЄДРПОУ 33926268) до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області (вулиця Тополина, 3, село Угорники, місто Івано-Франківськ) про визнання протиправною та скасування постанови, - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Остап`юк С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2019 |
Оприлюднено | 09.08.2019 |
Номер документу | 83510067 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні