Постанова
від 14.11.2019 по справі 300/1232/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2019 рокуЛьвів№ 857/10782/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Багрія В. М.,

суддів Большакової О. О., Старунського Д. М.,

з участю секретаря судового засідання Болюк Н. В.,

представника відповідача Крайник О. В.,

розглянувши у судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Снятинбудіндустрія Нова на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року (рішення ухвалено у м. Івано-Франківську судом у складі головуючого судді Остап`юка С. В.) у справі № 300/1232/19 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Снятинбудіндустрія Нова до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В:

У червні 2019 року ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова звернулося до суду з позовом до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови.

Позивач просив визнати протиправною та скасувати постанову відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу № 078538 від 16.04.2019.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження, позивачу в задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції оскаржило ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова , подавши на нього апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі зазначає, що ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова не є суб`єктом відповідальності за перевищення нормативно допустимих вагових характеристик транспортного засобу і не несе обов`язку щодо внесення плати згідно розрахунку № 137603 та отримання дозволу на рух транспортного засобу з перевищенням вагових характеристик, оскільки згідно товарно-транспортної накладної Р37 від 06.03.2019 перевезення вантажу здійснювалося ТзОВ Бізнес компанія груп а не позивачем.

Апелянт зазначає, що згідно акту від 07.03.2019 фактичні осьові навантаження транспортного засобу склали: 6,51 т, 12,3 т, 7,7 т, 6,6 т, 7,74 т, що сумарно складає 40,85 т, а не 40,86 т, як стверджує відповідач.

Результати габаритно-вагового контролю, проведеного 07.03.2019, не можуть вважатися достовірними і не можуть бути підставою для нарахування плати за проїзд великогабаритного транспорту.

Крім того, відповідачем не надано доказів того, що переносний зважувальний пристрій 030Т-AS 2-PWIA пройшов своєчасну метрологічну атестацію. Відтак, застосування такого пристрою є неправомірним.

Апелянт просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким його позовні вимоги задовольнити.

На апеляційну скаргу Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області до суду апеляційної інстанції подало відзив, в якому, посилаючись на законність оскаржуваного рішення суду, просить апеляційну скаргу ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Вислухавши суддю-доповідача, представника відповідача, яка просить апеляційну скаргу відхилити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін, дослідивши обставини справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, апеляційний суд приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

Відмовляючи позивачу в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що Управлінням Укртрансбезпеки в Житомирській області встановлено надання ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова послуг з внутрішніх вантажних перевезень вантажу загальною масою 40,860 т, при допустимих 40 т, без дозволу, який надає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових параметрів або документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів, в зв`язку з чим оскаржувана постанова контролюючого органу про накладення адміністративно-господарських санкцій є правомірною .

Апеляційний суд погоджується з такими висновками суду першої інстанції та, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, враховує таке.

У справі встановлено, що 07.03.2019 працівниками Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області на автодорозі державного значення М-06 Київ - Чоп на 86 км. проведено перевірку транспортного засобу марки SCANIA, державний номерний знак НОМЕР_1 , з причіпом WILTON, державний номерний знак НОМЕР_2 , що належить ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова . За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 137603 від 07.03.2019.

Під час перевірки виявлено надання послуг з внутрішніх вантажних перевезень згідно товарно-транспортної накладної за № Р37 від 06.03.2016, без дозволу, який надає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових параметрів або документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. Так, позивачем здійснено перевезення вантажу загальною масою 40,860 т, при максимально допустимій вазі 40 т.

Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 137603 від 07.03.2019 передано до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області для прийняття відповідного рішення.

16.04.2019 Управлінням Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області винесено постанову про застосування адміністративного-господарського штрафу № 078538, якою на позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт накладено штраф в розмірі 1700 грн за не оформлення документів, перелік яких визначено статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт .

Частиною другою статті 29 Закону України Про дорожній рух від 30 червня 1993 року № 3353-XII (далі - Закон № 3353-XII) передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 6 Закону України Про автомобільні дороги від 08 вересня 2005 року № 2862-IV (далі - Закон № 2862-IV) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Згідно з пунктом 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 (далі - Порядок № 1567), органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Відповідно до пункту 3 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 року № 879 Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування (далі - Порядок № 879), габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Підпунктом 27 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103, визначено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює нарахування, вживає заходи щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (пункт 4 Порядку № 1567).

При цьому, за приписами пункту 13 Порядку № 1567 графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується керівником Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.

Згідно із пунктом 14 зазначеного Порядку № 1567 рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Пунктом 15 Порядку № 1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Аналіз наведених законодавчих положень дає підстави вважати, що Управлінню Укртрансбезпеки та його територіальним органам надано право здійснювати державний контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства щодо габаритно-вагових стандартів транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, при цьому перевірка відповідачем проведена у повній відповідності до вимог Порядку № 1567.

Відповідно до вимог статті 33 Закону № 2862-IV рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198, визначено, що перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

При цьому, відповідно до вимог пункту 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 (далі - Правила № 30), рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданого перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Згідно із вимогами пункту 3 Правил № 30 транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Як встановлено пунктом 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що використовуються на автомобільних дорогах загального користування, визначений Порядком № 879.

Згідно з вимогами підпункту 4 пункту 2 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Відповідно до пункту 16 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

Пунктом 18 Порядку № 879 встановлено, що за результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення. У разі пред`явлення водієм транспортного засобу міжнародного сертифіката зважування габаритно-ваговий контроль у частині зважування не здійснюється.

Відповідно до пункту 21 Порядку № 879 у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Згідно статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з матеріалами справи, за результатами точного габаритно-вагового контролю транспортного засобу марки Scania, номерний знак НОМЕР_1 з причепом WILTON, номерний знак НОМЕР_2 , встановлено, що загальна маса транспортного засобу становила 40,86 т при нормативно допустимій 40 т. Про вказані вище дані результатів габаритно-вагового контролю свідчить Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 07 березня 2019 року № 0020441.

Отже, під час здійснення органом Укртрансбезпеки габаритно-вагового контролю транспортного засобу було встановлено перевищення габаритно-вагових стандартів транспортного засобу, яким позивач здійснював перевезення вантажу.

Як видно з матеріалів справи, зважування автомашини позивача проводилось приладом автоматичним для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030T-AS2-PWIA, який зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.TR.002.CB.0306-17 та відповідає вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підтверджується сертифікатом перевірки типу № UA.TR.002.CT.0115-17 Rev.0. від 27 листопада 2017 року, сертифікатом відповідності №UA.TR.002.CB.0306-17 та декларацією про відповідність № 5.

З огляду на вказане, доводи апелянта в частині того, що зважування проводилося не належним пристроєм, який не пройшов своєчасної метрологічної перевірки, є безпідставними.

Щодо твердження апелянта, про те, що ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова не є суб`єктом відповідальності за перевищення нормативно допустимих вагових характеристик транспортного засобу, оскільки згідно товарно-транспортної накладної Р37 від 06.03.2019 перевезення вантажу здійснювалося ТзОВ Бізнес компанія груп , слід зазначити, що транспортний засіб Scania, номерний знак НОМЕР_1 з причепом WILTON, номерний знак НОМЕР_2 належить на праві власності позивачу, докази передачі даного ТЗ іншим особам на праві користування в матеріалах справи відсутні.

Крім того, відповідно до листа ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 15.07.2019 № 1637/10/09-19-52-13-23 водій вищевказаного автомобіля ОСОБА_1 16.01.2019 прийнятий на роботу в ТзОВ Снятинбудіндустрія Нова і станом на 07.03.2019, тобто на час перевірки, перебував з даною компанією в трудових відносинах.

Щодо доводів апелянта в частині того, що вага автомобіля Scania, номерний знак НОМЕР_1 з причепом WILTON, номерний знак НОМЕР_2 була меншою ніж вказано відповідачем, слід зазначити, що скаржник в апеляційній скарзі визнає факт перевищення даним автомобілем максимальної ваги в 40 т більше ніж на 2%, що є достатньою підставою для накладення штрафу.

Виходячи з вищенаведеного, судом першої інстанції зроблено правильний висновок про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Рішення суду першої інстанції прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з врахуванням усіх обставин, що мають значення для вирішення справи, тому підстави для його зміни чи скасування відсутні.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, на законність судового рішення не впливають.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Снятинбудіндустрія Нова залишити без задоволення.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року у справі № 300/1232/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя В. М. Багрій судді О. О. Большакова Д. М. Старунський Повний текст постанови виготовлений 15.11.2019.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2019
Оприлюднено17.11.2019
Номер документу85678038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1232/19

Постанова від 14.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Рішення від 08.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні