ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про забезпечення позову
09 серпня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2417/19 Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Денисюка Р.С., розглянувши заяву Приватного підприємства КВІД КОМ про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства КВІД КОМ до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
07.08.2019 Приватне підприємство КВІД КОМ звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про включення до переліку ризикових платників податків, зобов`язання виключити з переліку ризикових платників податків.
Ухвалою суду від 08.08.2019 витребувано від відповідача Головного управління ДФС у Волинській області належним чином засвідчену копію протоколу, яким оформлене рішення про включення Приватного підприємства КВІД КОМ до переліку ризикових платників податку; рішення Комісії Головного управління юстиції ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення Приватного підприємства КВІД КОМ до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризикованості та матеріали на підставі яких підприємство віднесено до такого переліку, а також витребувано у позивача Приватного підприємства КВІД КОМ належним чином засвідчені копії: роздруківки з електронного кабінету платника податків від 11.07.2019 про включення підприємства до переліку ризикових платників податку; листа від 25.07.2019 № 25/07-01, адресованого Головному управлінню ДФС у Волинській області з приводу надання пояснень про включення підприємства до переліку ризикових платників податку та наданої на лист відповіді.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 09.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження.
09.08.2019 за вх. № 12899/19 відповідач подав до суду належним чином засвідчений витяг з протоколу засідання комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.07.2019 № 70, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників податку.
09.08.2019 за вх. № 12902/19 позивач подав до суду належним чином засвідчені копії витребуваних судом документів.
Крім того, одночасно з поданням позовної заяви, 07.08.2019 позивач подав до суду заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ПП КВІД КОМ до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.
В обґрунтування необхідності вжиття заходу забезпечення позову ПП КВІД КОМ зазначає, що включення платника податків до переліку ризикових платників податків тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань. Починаючи з 11.07.2019, коли позивача було включено до реєстру ризикових платників, контролюючим органом зупинено реєстрацію виписаних підприємством 46 податкових накладних, 31.07.2019 контролюючим органом зупинено реєстрацію виписаних підприємством 41 податкової накладної та 58 розрахунків коригування до податкових накладних. Загальна сума зупинених податкових накладних становить 2158418,36 грн., в тому числі ПДВ 359736,39 грн., а загальна сума зупинених розрахунків коригування до податкових накладних становить 10558,09 грн., в тому числі ПДВ 1759,67 грн. Податкові зобов`язання по даних податкових накладних будуть включені підприємством до декларації з ПДВ за липень 2019 року та сплачені в повному обсязі.
Позивач вказує, що внаслідок безпідставного блокування податкових наданих, покупці, які купили у підприємства товар не мають можливості включити сплачені суми ПДВ до складу податкового кредиту, в зв`язку з чим підприємство погіршує свою ділову репутацію.
Зупиняючи реєстрацію податкових накладних, виписаних підприємством, контролюючий орган фактично позбавляє контрагентів позивача права на віднесення сплачених сум ПДВ до складу податкового кредиту.
ПП КВІД КОМ вважає, що невжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення може істотно ускладнити ефективний захист та поновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких підприємство звернулося до суду, а зупинення дії оскаржуваного рішення забезпечить відновлення порушених прав позивача на здійснення господарської діяльності як платника податку на додану вартість, дасть можливість позивачу до остаточного вирішення даного спору реалізовувати своє право щодо реєстрації податкових накладних.
Відповідно до частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Відтак, розгляд заяви про забезпечення позову розглянуто судом без повідомлення учасників справи.
Заява про забезпечення позову підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Відповідно до частини другої статті 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно із частиною четвертою статті 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Як передбачено пунктом 1 частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.
За приписами частин четвертої - шостої статті 154 КАС України залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
При вирішенні заяви про забезпечення позову суд також враховує положення нормативно-правових актів, які регулюють відносини щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків.
Так, відповідно до абзаців першого - п`ятого Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, затвердженого наказом ДФС від 21.03.2018 № 144, усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії). Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв. Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , та оформлюється протоколом. До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією. За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення / виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі «Журнал ризикових платників податків» розділу «Робота Комісії регіонального рівня» підсистеми «Аналітична система» ІТС «Податковий блок» як платників з ознаками ризиковості.
Як передбачено пунктом 6 розділу «Автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних /розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків» Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Отже, платники податків можуть бути віднесені до переліку ризикових платників податків на підставі протокольно прийнятих рішень комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, при цьому, включення платника податків до переліку ризикових платників податків тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань.
Судом встановлено, що 11.07.2019 Комісія Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення, оформлене Протоколом №70 від 11.07.2019 року, про внесення ПП КВІД КОМ до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості. При чому до категорії ризикових позивача віднесено у зв`язку з наявною податкової інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником, відповідно до абзацу 7 підпункту 1.6 пункту 1 листа ДФС України від 05.11.2018 №4065/99-99-07-05-04-18 критеріїв ризиковості платника податку, а також на підставі службового листа від управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем від 11.07.2019 № 858/03-20-07-03-09.
Як слідує з матеріалів, доданих до заяви про забезпечення позову, податковий орган зупиняє реєстрацію податкових накладних, виписаних позивачем, що підтверджується бухгалтерськими довідками ПП КВІД КОМ від 11.07.2019 № 1107.1, від 23.07.2019 № 2307.1, від 31.07.2019 № 3107.1.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджується та обставина, що позивач звертався до відповідача із листом від 25.07.2019 № 25/07-1 про надання пояснень щодо включення підприємства до ризикових, відповідь на який, контролюючим органом, на даний час не надано.
Наведені позивачем обставини свідчать про те, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам останнього до ухвалення рішення в даній справі, з огляду на що заяву про забезпечення позову слід задовольнити.
При вирішенні клопотання про забезпечення позову суд враховує, що позивач заперечує законність прийнятого рішення в частині його включення до переліку ризикових платників податків, вказуючи на відсутність у його діяльності критеріїв ризиковості платника податку, які визначені листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18.
Крім того, на момент розгляду вказаної заяви докази, що свідчать про порушення позивачем вимог податкового законодавства та які покладені в основу віднесення платника податків до категорії ризикових, у матеріалах справи відсутні.
На думку суду, невжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення може істотно ускладнити ефективний захист та поновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся, а забезпечення позову на час судового розгляду справи відновить право позивача на здійснення господарської діяльності як платника податку на додану вартість, дасть можливість позивачу до остаточного вирішення даного спору реалізовувати своє право щодо реєстрації податкових накладних
Тому, суд дійшов висновку про вжиття заходів забезпечення позову ПП КВІД КОМ шляхом зупинення дії рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом від 11.07.2019 № 70, в частині внесення до переліку ризикових платників податків ПП КВІД КОМ .
У свою чергу, вжиття судом заходів забезпечення позову не порушить прав та законних інтересів відповідача чи інших осіб.
При цьому суд звертає увагу на положення статті 156 КАС України, в якій зазначено, що ухвала суду про забезпечення позову має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Така ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження. Примірник ухвали про забезпечення позову негайно надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також, залежно від виду вжитих заходів, направляється судом для негайного виконання державним та іншим органам для вжиття відповідних заходів. Особи, винні в невиконанні ухвали про забезпечення позову, несуть відповідальність, встановлену законом.
Керуючись статтями 150-151, 154, 248 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Приватного підприємства КВІД КОМ про забезпечення позову задовольнити.
Зупинити дію рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом від 11 липня 2019 року № 70, в частині внесення до переліку ризикових платників податків Приватного підприємства КВІД КОМ (43000, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 13а, код ЄДРПОУ 40931528).
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження.
Роз`яснити учасникам справи, що оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Позивач: Приватне підприємство КВІД КОМ (43000, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 13а, код ЄДРПОУ 40931528).
Відповідач: Головне управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, буд.4, код ЄДРПОУ 39400859).
Суддя Р.С. Денисюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2019 |
Оприлюднено | 12.08.2019 |
Номер документу | 83544573 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні