Рішення
від 08.08.2019 по справі 420/4695/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4695/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Токмілової Л.М.

за участі:

секретаря судового засідання - Баланюк Т.С.

представника заявника - Ємець В.О.

представник відповідача - не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі заяву Головного управління ДФС в Одеській області до Комунального підприємства - фірми «Райдуга» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків, -

ВСТАНОВИВ:

07.08.2019 року об 11 год.31 хв. до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява головного управління ДФС в Одеській області до Комунального підприємства - фірми «Райдуга» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків.

Ухвалою судді від 07.08.2019 р. заяву Головного управління ДФС в Одеській області про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна залишено без руху та надано позивачу строк на усунення недоліків позовної заяви.

07.08.2019 р. заявник усунув недоліки, які стали підставою залишення позову без руху.

Ухвалою суду від 08.08.2019 року відкрито провадження за заявою (поданням) Головного управління ДФС в Одеській області та призначено заяву до розгляду на 07.08.2019 року о 12 год. 00 хв.

Заява мотивована тим, що відповідач в порушення вимог чинного законодавства не допустив посадових осіб ГУ ДФС у Одеській області до проведення позапланової документальної виїзної перевірки, що є підставою для застосування умовного адміністративного арешту майна.

В судовому засіданні представник заявника підтримав вимоги заяви.

Представник КП фірма Райдуга в судове засідання призначене на 08.08.2019 року не з`явився, повідомлений належним чином та своєчасно. Жодних заяв чи клопотань не надходило.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, суд встановив наступне.

КП фірма Райдуга зареєстроване в виконавчому комітеті Чорноморської міської ради 15.10.1992 року за №15541200000001072 та перебуває на обліку як платник податків у Чорноморській державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Одеській області з 30.12.1992 року за №352.

Під час здійснення перевірки контрагента КП фірма Райдуга TOB "ГЕОКОМ" податковим органом встановлено невідповідність сум останнього. Зокрема, перевіркою встановлено зростання відображення загальної суми витрат за 2017 рік в порівнянні з 2016 роком на 42%, разом з тим, загальна сума доходу збільшилась на 17%, що вплинуло на визначення об`єкту оподаткування податку на прибуток. Основним видом діяльності КП фірма "РАЙДУГА" є надання в оренду приміщений комунальної власності та відшкодування комунальних витрат, тобто вартість об`єктів оренди формується з урахуванням собівартості витрат рентабельності наданих послуг. Також, згідно даних наведених у балансі Комунальні підприємством - фірма "РАЙДУГА"' за 2016 рік станом на 31.12.2016 року по рядку 14 рахується дані додаткового капіталу у розміру 4161,9 тис. гри., станом на 31.12.2017 р. вартість додаткового капіталу становить 373 000 тис. грн.., також зменшена вартість основи засобу первісна вартість станом па 31.12.2016 року сума відображена по рядку 1011 баланс підприємства складає 6281,5 тис. грн., станом на 31.12.2017 року 2645,9 тис. гри., показники зносу основних засобів не зменшувались - тобто вищезазначене свідчить про зменшення первісної вартості основних фондів за рахунок зменшення додаткового капіталу, а саме дооцінки основних фондів (правомірність відображення зменшення дооцінки основних засобів), на дає вплив на вартість визначення 1 кв.м. оренди приміщень з послідуючим відображенням у деклараціях з податку на прибуток та ПДВ, а саме операцій пов`язаних з наданням в оренду приміщень.

Також у 2018 році Комунальне підприємство - фірма "РАЙДУГА" здійснював придбання послуг капітального ремонту будівлі побутового обслуговування за адресою вул. 1 Травня, 3, м.Чорноморськ, Одеської обл. у підприємства TOB "БУДЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОГІЇ" (код ЄДРПОУ 41172728) за звітні податкові періоди квітень 2018- грудень 2018 р. на загальну суму 223500 у т.ч. ПДВ. 37250 грн. (з послідуючим відображення у складі податкового кредиту), але згідно даних: відображених у балансі підприємства первісна вартість основних засобів станом на 31.12.2018 р. в порівнянні з первісною вартістю основних засобів станом на 31.12.2017 року збільшена лише на 30,5 тис. грн., але фактично згідно стандартів бухгалтерського обліку капітальний ремонт призводить до збільшення вартості основних засобів. Вартість основних засобів надає вплив на визначення вартості площ орендованих приміщень. -,

Враховуючи встановлені факти та відповідно до комплексного та всебічного відпрацювання наявної інформації що. можливих схем мінімізації податкових зобов`язань та ухилення від оподаткування суб`єкта господарювання Комунальне підприємство; - фірма "РАЙДУГА" (код ЄДРПОУ 3056099) направлено лист, яким запропоновано надати письмове пояснення та документальне підтвердження стосовно господарських відносин з суб`єктами господарської діяльності:

- TOB "БУДЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОПЇ" (код 41 172728) за звітні (податкові) період квітень 2018р. - грудень 2018 років на суму ПДВ 37250 грн., обсяг операцій за ставкою 20% 186250 грн.;

-TOB "ГЕОКОМ" (код 32217218) за звітні (податкові) періоди 01.01.2016 -31.12.2018 р. та зобов`язано КП фірма Райдуга надати наступні підтвердження, а саме:

-стосовно взаємовідносин з TOB "ГЕОКОМ" (код 32217218).

Крім того, податковим органом запропоновано надати завірені копії Договорів оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності, додаткові угоди до договорів оренди нерухомого майна про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендаря; надати документи щодо формування ціни (вартості) ТМЦ, послуг, розрахунки орендної плати за нежитлове приміщення, інші документи, у т.ч. заяви від орендаря ТОВ ГЕОКОМ (код ЄДПРОУ 32217218) на адресу Комунальне підприємство - фірма "РАЙДУГА" (код 3056099). т.ч. стосовно заключення та розірвання Договорів оренди нежитлового приміщення адресою: АДРЕСА_1 , пул АДРЕСА_2 або іншими кімнатами (акти приймання - передачі за договором оренди) та встановлено десятиденний строк для надання вказаних пояснень та документів.

У встановлений контролюючим органом десятиденний строк представником КП фірми Райдуга не виконано вимог щодо надання підтверджуючих документів, що стало підставою для прийняття рішення щодо здійснення позапланової виїзної перевірки КП фірми Райдуга .

02.08.2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято наказ №6163 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Комунального підприємства-фірма Райдуга (код ЄДРПОУ 03056099) (а.с.13).

06.08.2019 року на підставі даного наказу, направлень на перевірку від 05.08.2019 року №5144/14-08, від 05.08.2019 року 5145/14-08, від 05.08.2019 року №5146/14-08, від 05.08.2019 року №5147/14-08 відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20, п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки КП Фірма Райдуга з питань правильності обчислення податку на прибуток за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, податку на додану вартість за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року та з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року тривалістю 5 робочих днів :

Головним державним ревізором-інспектором відділу координації, звітності, аналізу управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області - Роствінським К.В.; головним державним ревізором-інспектором відділу координації, звітності, аналізу управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області - Барановою О.О; головним державним ревізором-інспектором відділу координації, звітності, аналізу управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області - Логіновською Т.В; головним державним ревізором-інспектором відділу координаційно-перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів фізичних осіб ГУ ДФС в Одеській області - Тітовою І.А. 06.05.2019 року здійснено вихід за адресою КП Фірма Райдуга , код ЄДРПОУ 03056099 : м. Чорноморськ, вул. 1 Травня, буд. 3.

Керівнику Комунального підприємства - фірма "РАЙДУГА" ОСОБА_1 запропоновано отримати копію наказу від 02.08.2019 №6163, ознайомитись з направленнями на проведення перевірки від 05.08.2019 року №5144/14-08, від 05.08.2019 року №5145/14-08, від 05.08.2019 року №5146/14-08, від 05.08.2019 року №5147/14-08, та розпочати документальну позапланову виїзну перевірку Комунального підприємства - фірма "РАЙДУГА"

06.08.2019 року о 11 годині 30 хв. керівником Комунального підприємства-фірма Райдуга ОСОБА_1 відмовлено посадовим особам ГУ ДФС в Одеській області в допуску до перевірки, про що складено акт від 06.08.2019 року №796/15-32-14-08 та останнім відмовлено в отриманні копії наказу на проведення документальної позапланової виїзної перевірки та в ознайомленні з направленнями на перевірку, що підтверджується актом від 06.08.2019 року №795/15-32-14-08. Також директор відмовився отримувати та підписувати акт про відмову у допуску до проведення позапланової виїзної перевірки, що підтверджується актом від 06.08.2019 року №797/15-32-14-08 (а.с.18).

07.08.2019 року о 10 годині 30 хвилин заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків Комунального підприємства-фірми Райдуга (а.с. 40).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (далі - ПК України) встановлено, що платник податків зобов`язаний, у тому числі, не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов`язані з утриманням об`єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів.

Відповідно до вимог пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, у тому числі, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта (п.81.2 ст. 81 ПК України).

З врахуванням звернення та доповідної записки заступника начальника управління - начальника відділу координації, звітності та аналізу Є. ОСОБА_2 (а.с.41), заступником начальника ГУДФС у Одеській області В. Політило 07.08.2019 о 10 год. 30 хв. прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна КП фірми «Райдуга» (а.с.40), яке невідкладно направлено КП фірми «Райдуга» .

Відповідно до п.94.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

Пунктом 94.2.3 пункту 94.2 ст.94 ПК України встановлено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з`ясовується одна з таких обставин: платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Положеннями пункту 94.6 статті 94 ПК України визначено, що керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, який відповідно до п.94.5 цієї статті може бути повним або умовним.

Відповідно до п.94.10 ст.94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Статтею 283 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку про наявність підстав обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна КП фірми «Райдуга» ,в зв`язку з порушенням останнім вимог ПК України та, як наслідок відмови в допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Керуючись статтями 241-243, 246, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області до Комунального підприємства - фірми «Райдуга» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків - задовольнити.

Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна Комунального підприємства - фірми «Райдуга» (ЄДРПОУ 03056099, місцезнаходження: 68000, вул. 1 травня 3, м. Чорноморськ, Одеська обл.) застосованого на підставі рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області від 07.08.2019.

Рішення суду підлягає негайному виконанню.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Заявник: Головне управління Державної фіскальної служби у Одеській області (Код ЄДРПОУ 39398646, адреса: 65044, вул. Семінарська 5, м. Одеса);

Відповідач: Комунальне підприємство - фірма «Райдуга» (ЄДРПОУ 03056099, місцезнаходження: 68000, вул. 1 травня 3, м. Чорноморськ, Одеська обл).

Суддя Л.М. Токмілова

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2019
Оприлюднено11.08.2019
Номер документу83545717
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4695/19

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 08.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні