Постанова
від 26.07.2019 по справі 760/14144/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/14144/19

Провадження №3/760/4660/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., при секретарі Гаєвській С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Степанюка С.Є ., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 , директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр (код ЄДРПОУ 38272913, 43018, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Станіславського, буд. 2-Б), ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до протоколу №0256/10000/19 про порушення митних правил від 10.04.2019 року, вбачається, що 29.10.2016 на митну територію України з Литви через п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2 на адресу ПП Транспортно-Експедиторський Центр ввезено товари годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. загальною вагою брутто - 4652,18 кг, кількість місць - 203.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ПП Транспортно-Експедиторський Центр від 27.10.2016 100000000/2016/866736, а також товаросупровідні документи: СMR від 24.10.2016 № 313681, книжка МДП № UX.77226503, інвойс від 12.10.2016 № 12/10/16 з зазначенням вартості товарів - 136 664,15 євро.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ПП Транспортно-Експедиторський Центр гр. ОСОБА_2 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 31.10.2016 № 100270001/2016/274397.

У графі 2 МД № 100270001/2016/274397 задекларовано, що відправником вказаних товарів є CW UAB AD REM LEZ (Литва).

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 11.10.2016 № 03/2016/AT, укладений між компанією ALLEMAND & KARLTON LP та ПП Транспортно-Експедиторський Центр в особі ОСОБА_2 , СMR від 24.10.2016 № 313681, книжка МДП № UX.77226503, інвойс від 12.10.2016 № 12/10/16 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

21.04.2017 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 6660/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

22.06.2017 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 16.06.2017 № 15717/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копію витягу з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77226503.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77226503 товари годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. загальною вагою брутто 4652кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_2, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № UX.77226503 та відправлено в Україну.

Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені відповідно до експортних декларацій №№ 16LTLR10001544A454, 16AT420000EVRBKIG6, 16PL302040E0089100, посилання на які містяться у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77226503.

16.11.2017 було направлено запит до митних органів Австрійської Республіки (вих. № 19533/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

27.02.2019 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Австрійської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 20.02.2019 № 5575/7/99-99-20-02-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митними органами Австрійської Республіки надано копії таких документів: експортна декларація від 21.09.2016 № 16AT420000EVRBKIG6, інвойс від 21.09.2016 № 16307790, накладна № 1ZW271736843759459.

В експортній декларації від 21.09.2016 № 16AT420000EVRBKIG6 задекларовано відомості про відправника - JACQUES LEMANS GesmbH та одержувача товарів - Astron Computer Limited . Інвойс від 21.09.2016 № 16307790 виставлено компанією JACQUES LEMANS GesmbH для Astron Computer Limited на загальну суму 1448,06 євро.

Згідно з накладною № 1ZW271736843759459 були відправлені товари (оформлені за декларацією № 16AT420000EVRBKIG6) компанією JACQUES LEMANS GesmbH на адресу AD REM LEZ UAB (Литва).

Митні органи Австрійської Республіки також зазначили, що кінцевим місцем призначення товарів (відправлених відповідно до експортної декларації від 21.09.2016 № 16AT420000EVRBKIG6, інвойсу від 21.09.2016 № 16307790, накладної № 1ZW271736843759459) є Україна.

Під час співставлення відомостей, зазначених у документах, надісланих митними органами Австрійської Республіки, з матеріалами митного оформлення за МД № 100270001/2016/274397 встановлено таке.

Ідентифіковано товари, зазначені в інвойсі від 21.09.2016 № 16307790 з товарами №№ 5, 16, 18, 39, 41, 43, 45, 49, 53, 55, 57, задекларованими у МД № 100270001/2016/274397.

Таким чином, загальна вартість товарів, зазначених в інвойсі від 21.09.2016 № 16307790 становить 1448,06 євро, але згідно з МД № 100270001/2016/274397 та інвойсом від 12.10.2016 № 12/10/16 вартість цих же товарів - 280,20 євро.

Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Австрійської Республіки, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ПП Транспортно-Експедиторський Центр при митному оформленні в Україні.

Таким чином , частину товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України на підставі книжки МДП № UX.77226503, інвойсу від 12.10.2016 № 12/10/16, митне оформлення якої здійснено за митною декларацією № 100270001/2016/274397, а саме: товари №№ 5, 16, 18, 39, 41, 43, 45, 49, 53, 55, 57 загальною вартістю 1448,06 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29.10.2016) складає - 40400,40 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Отже, на підставі викладеного Київською міською митницею ДФС зроблено висновок про те, що дії директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 , призвели до переміщення товарів загальною вартістю 40400,40 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що директор ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 порушив митні правила, у зв`язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0256/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України. Протокол підтримав в повному обсязі та просив директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 визнати винним в порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та застосувати до нього адміністративне стягнення.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності директор ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвокат Степанюк С.Є. в судовому засіданні заперечував проти складеного відносно ОСОБА_2 протоколу про порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки висновки Київської міської митниці ДФС щодо вчинення ОСОБА_2 порушення митних правил не відповідають дійсності і не ґрунтуються на належних та допустимих доказах, просив закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, подав письмові заперечення, з яких вбачається, що Приватне підприємство Транспорно-експедиторський центр співпрацює з компанією Allemand & Karlton LP . Дана компанія має домовленості зі складами, які розташовані у різних країнах та веде торгівлю товарами різних категорій, вироблених як в країнах ЄС так і в інших країнах, в т.ч. Китаї. Це значно полегшує як логістичну складову зовнішньо-економічної діяльності так і спрощує роботу, пов`язану з пошуком широкого асортименту товарів на ринку. Ознайомившись з ціновими пропозиціями та спектром послуг, які надає Allemand & Karlton LP на сайті компанії, було прийнято рішення про співпрацю.

ПП Транспорно-експедиторський центр уклало кілька договорів з компанією Allemand & Karlton LP , зокрема №03/2016/АТ від 11.10.2016 р. на поставку годинників, музичних синтезаторів та запасних частин до них в асортименті. Зробивши замовлення на потрібний товар, ПП Транспорно-експедиторський центр було отримано попередній рахунок (інвойс) з кількістю замовленого товару та його вартістю 136664,15 Євро а також було узгоджено про умови і терміни поставки товару.

Згідно отриманого інвойсу, відправлення товару повинно було здійснюватися зі складу CW UAB REM LEZ. у м Клайпеда, Литва на умовах СРТ Київ, що передбачає повну відповідальність продавця за здійснення необхідного для вивозу митного очищення товару та доставку вантажу за рахунок продавця до вказаного місця призначення (згідно ІНКОТЕРМС). Після підтвердження наміру поставки і відвантаження товару у домовлені раніше терміни, ПП Транспорно-експедиторський центр отримало від компанії Allemand & Karlton LP дані по ТЗ (ДРН АС2144ВМ), а також скан-копії товаросупровідних документів: інвойс №12/10/16 від 12.10.2016, CMR №313681 від 24.10.2016, прайс-лист №12/10/16 від 12.10.2016. Оригінали вищевказаних документів відправником товару були передані разом із вантажем. 27.10.2016 декларантом ПП Транспорно-експедиторський центр ОСОБА_2 було оформлено попередню митну декларацію №100000000/2016/866736 з зазначенням усіх необхідних даних згідно наявних у нього скан-копій товаросупровідних документів.

31.10.2016 до митного поста Столичний Київської міської митниці ДФС ПП Транспорно-експедиторський центр було подано МД №100270001/2016/274397 в режимі ІМ40ДЕ з долученими документами контракт №03/2016/AT від 11.10.2016р.(копія), інвойс №12/10/16 від 12.10.2016р., CMR №313681 від 24.10.2016р. з відмітками про проходження необхідних видів контролю (оригінал), книжка МДП №UХ.77226503від 28.10.2016р. (оригінал), прайс-лист №12/10/16 від 12.10.2016р. Після здійснення усіх необхідних митних формальностей, в тому числі перевірки товаросупровідних документів і правильності визначення митної вартості (в тому числі скориговано митну вартість товарів митним органом по резервному 6 методу визначення МВ) та списання з ПП Транспорно-експедиторський центр в повному обсязі усіх митних платежів, інспектором митного поста Столичний Київської міської митниці ДФС було завершено процедуру випуску товарів у вільний обіг на митній території України, а декларантом ПП ТЕЦ гр. ОСОБА_2 отримано примірник оформленої МД та інші товаросупровідні документи.

Звертає увагу суду, що ПП Транспорно-експедиторський центр не має і не мало жодних господарських стосунків із відправниками та/чи отримувачами товарів згідно експортних декларацій наданих митними органами Австрійської Республіки. Зазначені відомості у вказаних деклараціях їм не відомі.

Представник зазначає, що за приписами ст. ст. 458, 487 МК України, ст. ст. 9-11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.

Таким чином, порушення митних правил, відповідальність за які передбачена ч.1 ст.483 МК України, можуть бути вчинені лише умисно.

Також зазначив, що фактичних даних про те, що саме директор ПП Транспорно-експедиторський центр ОСОБА_2 вчинив будь-які конкретні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару та його митної вартості, про що вказано у протоколі про порушенню митних правил, усвідомлював будь-яке своє діяння щодо переміщуваного вантажу як протиправне, передбачав або повинен був і міг передбачити порушення своїми діяннями встановленого порядку переміщення вантажу через митний кордон України або можливість такого порушення, бажав, свідомо допускав його, або легковажно розраховував на його відвернення, Київською міською митницею ДФС не надано.

Таким чином, адвокат Степанюк С.Є. вважає, що в діях ОСОБА_2 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим, просив закрити провадження у справі про порушення митних правил відносно директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 .

Суд, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Також, як вбачається з матеріалів справи, що 29.10.2016 на митну територію України з Литви через п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2 на адресу ПП Транспортно-Експедиторський Центр ввезено товари годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. загальною вагою брутто - 4652,18 кг, кількість місць - 203.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ПП Транспортно-Експедиторський Центр від 27.10.2016 № 100000000/2016/866736, а також товаросупровідні документи: СMR від 24.10.2016 № 313681, книжка МДП № UX.77226503, інвойс від 12.10.2016 № 12/10/16 з зазначенням вартості товарів - 136 664,15 євро.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ПП Транспортно-Експедиторський Центр гр. ОСОБА_2 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 31.10.2016 № 100270001/2016/274397.

У графі 2 МД № 100270001/2016/274397 задекларовано, що відправником вказаних товарів є CW UAB AD REM LEZ (Литва).

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 11.10.2016 № 03/2016/AT, укладений між компанією ALLEMAND & KARLTON LP та ПП Транспортно-Експедиторський Центр в особі ОСОБА_2 , СMR від 24.10.2016 № 313681, книжка МДП № UX.77226503, інвойс від 12.10.2016 № 12/10/16 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

21.04.2017 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 6660/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

22.06.2017 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 16.06.2017 № 15717/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копію витягу з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77226503.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77226503 товари годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. загальною вагою брутто 4652кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_2, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № UX.77226503 та відправлено в Україну.

Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені відповідно до експортних декларацій №№ 16LTLR10001544A454, 16AT420000EVRBKIG6, 16PL302040E0089100, посилання на які містяться у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77226503.

16.11.2017 було направлено запит до митних органів Австрійської Республіки (вих. № 19533/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинникові механізми, ремінці для годинника, циферблати та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

27.02.2019 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Австрійської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 20.02.2019 № 5575/7/99-99-20-02-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митними органами Австрійської Республіки надано копії таких документів: експортна декларація від 21.09.2016 № 16AT420000EVRBKIG6, інвойс від 21.09.2016 № 16307790, накладна № 1ZW271736843759459.

В експортній декларації від 21.09.2016 № 16AT420000EVRBKIG6 задекларовано відомості про відправника - JACQUES LEMANS GesmbH та одержувача товарів - Astron Computer Limited . Інвойс від 21.09.2016 № 16307790 виставлено компанією JACQUES LEMANS GesmbH для Astron Computer Limited на загальну суму 1448,06 євро.

Згідно з накладною № 1ZW271736843759459 були відправлені товари (оформлені за декларацією № 16AT420000EVRBKIG6) компанією JACQUES LEMANS GesmbH на адресу AD REM LEZ UAB (Литва).

Митні органи Австрійської Республіки також зазначили, що кінцевим місцем призначення товарів (відправлених відповідно до експортної декларації від 21.09.2016 № 16AT420000EVRBKIG6, інвойсу від 21.09.2016 № 16307790, накладної № 1ZW271736843759459) є Україна.

Загальна вартість товарів, зазначених в інвойсі від 21.09.2016 № 16307790 становить 1448,06 євро, але згідно з МД № 100270001/2016/274397 та інвойсом від 12.10.2016 № 12/10/16 вартість цих же товарів - 280,20 євро.

Отже, на думку Київської міської митниці ДФС, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Австрійської Республіки, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ПП Транспортно-Експедиторський Центр при митному оформленні в Україні. Таким чином, частину товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України на підставі книжки МДП № UX.77226503, інвойсу від 12.10.2016 № 12/10/16, митне оформлення якої здійснено за митною декларацією № 100270001/2016/274397, а саме: товари №№ 5, 16, 18, 39, 41, 43, 45, 49, 53, 55, 57 загальною вартістю 1448,06 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29.10.2016) складає - 40400,40 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Окрім того, в протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 ч. 2 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів. Зокрема, у випадку застосування методу визначення митної вартості товару за ціною договору, який і був застосований у даному випадку, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару згідно зі ст. 58 МК України подаються лише: - декларація митної вартості; - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; - документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару.

Ці вимоги закону були виконані у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 54 МК України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Таким чином, в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару.

Висновки митного органу про переміщення вказаних товарів через митний кордон України директором ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 з приховуванням від митного контролю базуються лише на співставленні документів, отриманих від митних органів отриманих з Республіки Польща та Австрійської Республіки, з документами, що подані ПП Транспортно-Експедиторський Центр при митному оформленні в Україні.

Тому, розбіжність чи відповідність відомостей в даних документах жодним чином не може свідчити про недостовірність чи неправдивість відомостей, що внесені декларантом до митної декларації, пред`явленої до митного оформлення.

Також матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про сплату директором ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 іншої вартості товарів ніж та, що зазначена в інвойсі.

Ввезення товару на митну територію України здійснювалось в рамках виконання договору №03/2016/АТ від 11 жовтня 2016 р., укладеного між компанією ALLEMAND & KARLTON LP (Великобританія) та ПП Транспортно-Експедиторський Центр , в особі директора ОСОБА_2 .

Відповідно до п. 2.1 якого, кількість товарів у кожній окремій поставці визначається у відповідності до рахунку - фактури.

Пунктами 3.1, 3.2, 3.3 Договору визначено, що валютою контракту є долар США, вартість товару кожний раз погоджується та встановлюється окремо за одинцю товару кожного виду. Вартість товару зазначається в рахунку - фактурі на кожну окрему поставку, які є невід`ємною частиною даного контракту.

Вартість товару буде узгоджуватись на кожну заявку окремо та включає в себе: вартість товару, упаковки, маркування, а також всі затрати на перевезення, податки, митні платежі та збори, інші грошові витрати, які сплачується на території країни продавця.

Загальна вартість контракту встановлюється в розмірі всієї партії товарів, які поставляються за цим контрактом.

Відповідно до інвойсу №12/10/16 від 12 жовтня 2016 року вартість товарів, що переміщувались через митний кордон України, погоджена між відправником та покупцем товарів, що становить 136664,06 Євро.

Таким чином, декларантом ПП Транспортно - Експедиторський Центр ОСОБА_2 були надані всі необхідні для здійснення митного оформлення документи, що також не заперечувалось представником митного органу в судовому засіданні.

Крім того, у відповідності до умов Договору, вартість товарів була узгоджена між відправником та покупцем та становить 136664,06 Євро.

З огляду на зазначене, митна вартість товару визначена декларантом на підставі дійсних та передбачених законодавством документів та інвойсу.

Отже, документи, які стали підставою для складання протоколу про порушення митних правил відносно директора ПП Транспортно - Експедиторський Центр ОСОБА_2 не стосуються ані самого ОСОБА_2 , ані ПП Транспортно - Експедиторський Центр , керівником якого є останній.

Окрім того, будь-яких господарських взаємовідносин між ПП Транспортно - Експедиторський Центр та компаніями JACQUES LEMANS GesmbH (Jacques Lemans Straвe 1, AT-9300 St. Veit an der Glan) і Astron Computer Limited в судовому засіданні не встановлено.

Таким чином, в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару.

Відповідно до ч. 1 ст. 57 Митного кодексу України передбачено, що визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами, як основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції) та другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Митного кодексу України, у разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена згідно з положеннями статей 58 і 59 цього Кодексу, за митну вартість береться прийнята органом доходів і зборів вартість операції з подібними (аналогічними) товарами, які продано на експорт в Україну і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього.

Так, Київською міською митницею ДФС самостійно визначено по 6 резервному методу митну вартість товарів.

Також згідно зі ст.ст. 345-355 МК України митні органи мають право здійснювати митний контроль правильності заповнення митних декларацій, декларації митної вартості та достовірності зазначених у них даних, законності ввезення товарів на митну територію України тощо, результати якої оформлюються актом (довідкою), в яких за наявності зазначаються такі факти.

Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У матеріалах справи відсутні та в судовому засіданні не надавались будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що директор ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У такому випадку директор ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 не міг подати митному органу документи, які містять неправдиві дані.

Отже, будь-яких дій директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 , які б були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, судом не встановлено.

Також, згідно ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. При цьому, в протоколі, зокрема, повинні міститися необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено, місце, час вчинення та суть порушення митних правил, посилання на статтю МК України, що передбачає відповідальність за таке порушення, та інші дані щодо події і обставин вчинення правопорушення.

Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Також, матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення директором ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані.

Відтак наведене свідчить про відсутність в діях директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 ознак порушення митних правил.

Згідно з ч.1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Тому у відповідності до вимог ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283 КупАП всебічно, повно та об`єктивно дослідивши обставини справи, що мають значення для правильного її вирішення, суд приходить до висновку про відсутність складу правопорушення у діях директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 .

Керуючись ч.1 ст. 483, ст. 527 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Закрити провадження відносно директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_2 , у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя: С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.07.2019
Оприлюднено11.08.2019
Номер документу83564181
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/14144/19

Постанова від 18.10.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Полосенко Василь Степанович

Постанова від 26.07.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні