Постанова
від 13.08.2019 по справі 904/5287/18
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.08.2019 року м.Дніпро Справа № 904/5287/18

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді: Дарміна М.О. (доповідач)

суддів: Березкіної О.В., Кощеєва І.М.

розглянувши в порядку письмового провадження без виклику (повідомлення) сторін апеляційну скаргу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.04.2019р. (повний текст рішення складено 06.05.2019, суддя Панна С.П.) у справі №904/5287/18

за позовом Дніпровського міського центру зайнятості, м. Дніпро

до відповідача 1 : Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, м. Дніпро

відповідача 2 : Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - ОСОБА_1 , м. Дніпро

про стягнення 26 867,63 грн.

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог та рішення суду першої інстанції:

Дніпровський міський центр зайнятості звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області і Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про солідарне стягнення 26 867,63 грн. коштів, виплачених ОСОБА_1 , як допомога по безробіттю.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що громадянин ОСОБА_1 перебував на обліку у Дніпровському міському центрі зайнятості, яке є правонаступником Центрального (Кіровського) районного центру зайнятості, як безробітний. В подальшому, у відповідності до Постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.10.2016р., ОСОБА_1 був поновлений на роботі на посаді начальника Відділу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у м.Дніпродзержинську Дніпропетровської області і на його користь з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру України) стягнуто середній заробіток за час вимушеного прогулу за період часу з 19.02.2016р. по 28.10.2016р. у сумі 11231,00 грн та моральну шкоду у розмірі 2000,00 грн. Припинений 28.12.2017р. Відділ Держгеокадастру у м.Дніпродзержинську Дніпропетровської області був роботодавцем ОСОБА_1 , а стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 за період часу з 19.02.2016р. по 28.10.2016р. у сумі 11 231, 00 грн на підставі рішення суду відбулося з відповідача -1, який наказом № 719 від 24.07.2017р. поновив на посаді ОСОБА_1 в зв`язку з чим виплачена позивачем сума допомоги по безробіттю у розмірі 26867,63 грн підлягає поверненню з відповідачів -1,2 солідарно.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 25.04.2019 позовні вимоги задоволені частково. З відповідача-2 на користь позивача стягнуто 26867,63 грн., виплачених як допомога по безробіттю громадянину ОСОБА_1 та 1762,00 грн. судового збору В позовних вимогах до відповідача-1 -відмовлено.

Рішення суду мотивоване тим, що припинений 28.12.2017р. Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, який був роботодавцем ОСОБА_1 та структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та підпорядкований їй. На підставі наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 719-то від 24.07.2017р. ОСОБА_1 був поновлений на посаді Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області. Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.10.2016 з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру на користь ОСОБА_1 стягнуто середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 19.02.2016 по 28.10.2016 у сумі 11231 грн. без урахування податків та зборів та моральну шкоду у розмірі 2000 грн. В зв`язку із чим суд дійшов висновку про те, що відшкодування позивачу 26867,63 грн. коштів, виплачених ОСОБА_1 як допомога по безробіттю, передбачених Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" підлягає стягненню з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, а у задоволені позовних вимог до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області слід відмовити.

Підстави, з яких порушено питання про перегляд судового рішення та узагальнені доводи апеляційної скарги :

Не погодившись із зазначеним рішенням, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення місцевого господарського суду від 25.04.2019р. у справі №904/5287/18 в частині задоволення позовних вимог. Ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Узагальнення доводів апеляційної скарги :

Відповідач-2 вважає, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального і процесуального права, при неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи.

Скаржник вважає, що встановлені судом обставини щодо правонаступництва не узгоджуються з висновками, що зроблені в подальшому судом.

Посилаючись на положення Постанови КМУ від 10.09.2014 № 442 Про оптимізацію систем центральних органів виконавчої влади , від 14.01.2015 №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру , від 20.10.2011 № 1074 Про затвердження Порядку здійснення заходів пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , від 31 серпня 2016 року №581 Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру , наказу Комісії з реорганізації Державного агентства земельних ресурсів України від 29.09.2015 № 465 Про реорганізацію Відділу Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області , наказу Держгеокадастру від 07.11.2016 № 280 Про ліквідацію територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Дніпропетровській області , наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 вересня 2016 року № 333, додатку до наказу Держгеокадастру від 03.02.2017 за №32 Про питання діяльності Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області , доходить до висновку, що функції і повноваження ліквідованого Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області здійснює Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, однак суд стягнув кошти не з правонаступника роботодавця.

Щодо позивача, суд дійшов до інших висновків. Встановивши, що Дніпровський міський центр зайнятості є правонаступником Центрального (Кіровського) районного центру зайнятості м. Дніпро і є територіальним органом Державної служби зайнятості України, проте вважає за можливе стягувати кошти на користь територіального органу - правонаступника, а не на користь центрального органу виконавчої влади.

Крім того, скаржник вважає, що судом неправильно встановлені обставини щодо ліквідації роботодавця ОСОБА_1 . Відповідач-2 не був роботодавцем фізичної особи, тому вимоги до Держгеокадастру про утримання суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг є безпідставними.

Сторона посилається на постанову Кабінету Міністрів України №581 від 31.08.2016, якою визначено, що міські відділи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру припиняються як юридичні особи, а в структурі головних управлінь Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру припиняються як юридичні особи, а в структурі головних управлінь Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру у областях створюються відповідні структурні підрозділи. До Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області перейшли завдання та функції, певні права та обов`язки, пов`язані з виконанням цих завдань і функцій Відділу Держгеокадастру у Дніпродзержинську Дніпропетровської області, що був припинений як юридична особа 28.12.2017. Щодо майнових прав був складений та затверджений комісією ліквідаційний баланс. З огляду на зазначене та . абз. 1 і 2 п. 7, п. 23 Порядку здійснення заходів пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 20.10.2011 №1074 зобов`язання Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області припинені у зв`язку з його ліквідацією.

Узагальнені доводи інших учасників провадження у справі :

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Зазначає, що припинений 28.12.2017 Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області був роботодавцем ОСОБА_1 та був структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, який є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядкований.

Сторона вважає, оскільки постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.10.2016 було стягнуто середній заробіток за час вимушеного прогулу та моральну шкоду з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, господарський суд правильно дійшов висновку про відшкодування коштів, виплачених як допомога по безробіттю саме з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Відповідач-1 і третя особа відзиви на апеляційну скаргу не надали.

Процедура апеляційного провадження в апеляційному господарському суді :

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду у складі колегії суддів: головуючого судді Дарміна М.О., суддів: Іванова О.Г., Березкіної О.В. від 10.06.2019 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.04.2019р. у справі №904/5287/18 Розгляд апеляційної скарги ухвалено розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

У зв`язку з відпусткою судді Іванова О.Г. на підставі розпорядження керівника апарату суду №1185/18 від 05.08.2019 проведено автоматизованийй перерозподіл справи

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.08.2019 було визначено колегію суддів у складі: головуючого судді Дарміна М.О., суддів: Березкіної О.В., Кощеєва І.М.

Ухвалою суду від 07.08.2019 визначеною колегією апеляційну скаргу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ прийнято до свого провадження.

Як правильно встановлено місцевим господарським судом, підтверджено матеріалами справи і не оспорюється сторонами спору:

03.03.2016 року ОСОБА_1 звернувся до Кіровського районного центру зайнятості міста Дніпра з заявою про надання статусу безробітного.

Згідно з наказу Кіровського районного центру зайнятості міста Дніпра №НТ160303 від 03.03.2016 року, ОСОБА_1 надано статус безробітного.

Відповідно до наказу Кіровського районного центру зайнятості міста Дніпра №НТ160303 від 03.03.2016 року, ОСОБА_1 призначено допомогу по безробіттю відповідно до п.п. 1,3,4 ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" в розмірі - 70 % середньої заробітної плати (доходу) залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру .

Призначена допомога була виплачена ОСОБА_1 у розмірі 26867,63 грн., що підтверджується випискою Акціонерного Товариства комерційним банком "Приватбанк", яка міститься в матеріалах справи. Отже, ствердження відповідача-1 про не підтвердження факту виплати безробітному цієї допомоги є безпідставним.

14 грудня 2016 року наказом Державної служби зайнятості (центральний апарат) №228 "Про реорганізацію базових центрів зайнятості Дніпропетровської області" з 01.03.2017 року Центральний (Кіровський) районний центр зайнятості м. Дніпро було реорганізовано шляхом приєднання до Дніпровського міського центру зайнятості та установлено, що Дніпровський міський центр зайнятості є правонаступником майна, прав та обов`язків Центрального (Кіровського) районного центру зайнятості , який виступає по справі в якості сторони, оскільки є правонаступником майна, прав та обов`язків Центрального (Кіровського) районного центру зайнятості м. Дніпро.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.12.2016 року, адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного агентства земельних ресурсів України (Держземагенства України Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру) про визнання незаконним звільнення, скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, задоволено частково, а саме:

- визнано протиправним та скасовано наказ Державного агентства земельних ресурсів України "Про звільнення ОСОБА_1 " від 17.02.2016 № 24 - кт/а.;

- поновлено ОСОБА_1 на посаді начальника Відділу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, з 18 лютого 2016 року.;

- стягнуто з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру України) на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 19.02.2016 по 28.10.2016 у сумі 11231 грн. без урахування податків та зборів;

- стягнуто з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру України) на користь ОСОБА_1 моральну шкоду у розмірі 2000 грн.

На виконання постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду наказом №719-то від 24 липня 2017 року 719 (а.с. 106), Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру прийнято наказ від 24.07.2017 р. за № 719-то "Про поновлення на посаді ОСОБА_1 " (а.с.31), та Відділом Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області прийнято наказ від 31.07.2017р. за № 1к "Про оголошення наказу Держгеокадастру "Про поновлення на посаді ОСОБА_1 "

До звільнення ОСОБА_1 працював на посаді начальника Відділу Держземагентства у місті Дніпродзержинську Дніпропетровської області, а після поновлення - на посаді начальника Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області. Дані зміни відбулися в зв`язку реорганізацією центрального органу виконавчої влади та його територіальних органів.

Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 Про оптимізацію систем центральних органів виконавчої влади , від 14.01.2015 № 5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру та від 20.10.2011 №1074 Про затвердження Порядку здійснення заходів пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , наказу Комісії з реорганізації Державного агентства земельних ресурсів України від 29.09.2015 № 465 Про реорганізацію Відділу Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області Відділ Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області реорганізовано шляхом приєднання до Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2016 року №581 Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру і Держаного агентства земельних ресурсів за переліком згідно з додатком.

Згідно додатку до постанови КМУ від 31.08.2016р. №581, ліквідовано територіальні органи Держгеокадастру і Держземагенства, зокрема відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську.

Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 40027871) припинено за рішенням засновника, про що до ЄДРПОУ внесений запис від 28.12.2017р. №12231110008005964.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.2016 року №581 Держгеокадастром видано наказ від 07.11.2016 року №280 "Про ліквідацію територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Дніпропетровській області згідно якого призначено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Дніпропетровській області згідно з додатком 1, у якому зазначено, зокрема Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області.

Відповідно до пункту 3 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №333 від 29 вересня 2016 року, завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Додатком до наказу Держгеокадастру 03.02.2017р за №32 Про питання діяльності головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області визначений перелік територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у Дніпропетровській області, що ліквідують, функції і повноваження яких здійснюватиме Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області. У цьому списку є відділ Держгеокадастру у м. Дніпроздержинську.

Пунктом 1 положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 29.09.2016р. за №333, визначено, що Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, а саме Державна служба зайнятості України через її територіальні органи, яким є Позивач - Кіровський районний центр зайнятості м. Дніпропетровська, який згідно наказу №141 від 06.07.2016 змінив назву (а.с.163) на Центральний районний центр зайнятості м. Дніпро, який в подальшому реорганізовано шляхом приєднання до Дніпропетровського міського центру зайнятості (наказ № 228 від 14.12.2016) (а.с.161).

Центром зайнятості 06 грудня 2017 року № 4950 направлено претензію Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру про відшкодування коштів (а.с.37).

Зазначена претензія листом №11-28-0.17-20138/2-17 від 27 грудня 2017 року відхилена відповідачем-2 з посиланням на те, що відповідно до штатного розпису, ОСОБА_1 рахувався у штаті Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області там же отримував винагороду за працю, а відтак, роботодавцем по відношенню до ОСОБА_1 є Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області (а.с.39).

09 лютого 2018 року позивач повторно звернувся до відповідача-2 із претензією за № 509 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю в сумі 26867,63 грн. за період з 19.03.2016р. по 13.03.2017р.(а.с.40).

Листом №8-28-0.17-3018/2-18 від 15.03.2018р. відповідач-2 повідомив, що вже надавав відповідь на таку ж саму претензію.

Враховуючи те, що відповідач-2 не повернув кошти, виплачені як допомога по безробіттю в сумі 26867,63грн., позивач звернувся з позовом до суду.

Обставини справи, встановлені судом апеляційної інстанції та оцінка апеляційним господарським судом доводів учасників провадження у справі і висновків суду першої інстанції:

Заслухавши доповідь судді-доповідача щодо змісту судового рішення, перевіривши повноту встановлення господарським судом обставин справи та докази у справі на їх підтвердження, їх юридичну оцінку, а також доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених статтею 269 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів апеляційного господарського суду встановила, що апеляційна скарга підлягає задоволенню в силу наступного:

За приписами ч. 3 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначені Законом України від 02.03.2000 №1533-ІІІ Про загальнообов`язкове соціальне страхування на випадок безробіття .

Пунктом 8 ст.1 Закону визначено, що страховим випадком є подія, через яку: застраховані особи втратили заробітну плату (грошове забезпечення) або інші передбачені законодавством України доходи внаслідок втрати роботи з незалежних від них обставин та зареєстровані в установленому порядку як безробітні, готові та здатні приступити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу; застраховані особи опинилися в стані часткового безробіття.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 45 Закону України "Про зайнятість населення", реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі поновлення на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.

Частиною 1 ст. 34 вказаного Закону України передбачено, що Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування має право, зокрема, стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.

Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Таким чином, положеннями статей 34,35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено право Фонду стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду та обов`язок роботодавця відшкодувати суму виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

У зв`язку із зазначеним, вимоги позивача про стягнення 26867,63 грн. коштів, виплачених ОСОБА_1 , як допомога по безробіттю є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

14.12.2016р. наказом Державної служби зайнятості (Центральний апарат) № 228 Про реорганізацію базових центрів зайнятості Дніпропетровської області з 01.03.2017 року Центральний (Кіровський) районний центр зайнятості м. Дніпро було реорганізовано шляхом приєднання до Дніпровського міського центру зайнятості та установлено, що Дніпровський міський центр зайнятості є правонаступником майна, прав та обов`язків Центрального (Кіровського)районного центру зайнятості (т.1 а.с. 161)

Відповідно до п.1, 6,7 Положення про Дніпровський міський центр зайнятості, Дніпровський міський цент зайнятості (далі-Центр) є державною установою у централізованій системі державних установ державної служби зайнятості (далі - Служба).

Центр, як юридична особа публічного права має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України та банківських установах, кутовий штамп і печатку із зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом згідно ЄДРПОУ, інші печатки та штампи (за потреби).

Центр виконує завдання і функції зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття, а також функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, визначені законами України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , Про зайнятість населення , до внесення відповідних змін до цих законів. (т.1 а.с. 45).

З урахуванням вищевикладеного, доводи апеляційної скарги щодо неможливості стягнення 26867,63 грн. коштів, виплачених ОСОБА_1 , як допомога по безробіттю на користь позивача є необґрунтованими і відхиляються колегією суддів, як такі, що ґрунтуються на невірному розумінні структури і завдань підрозділів Фонду.

За ч. 1 ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", роботодавці - це підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги щодо помилковості висновків місцевого господарського суду відносно правонаступництва сторін у справі і стягнення коштів виплачених фізичній особі як допомога по безробіттю з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру з огляду на наступне:

Як вбачається з тексту мотивувальної частини постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суд від 28.10.2016р. у справі № 804/1274/16р., наказом Держземагентства України від 24.10.2013 № 1749-кт/а ОСОБА_1 був призначений на посаду начальника відділу Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області та виконував свої посадові обов`язки.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру із реорганізацією Державного агентства земельних ресурсів України шляхом перетворення, а пунктом 5 цієї постанови визначено її правонаступництво. Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Держгеокадастру, а також реорганізовано територіальні органи Держземагенства шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Держгеокадастру. Наказом комісії з реорганізації Держземагенства України від 29.09.2015 № 465 Відділ Держземагенства у м. Дніпродзержинську реорганізовано шляхом приєднання до Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області.

У зв`язку із реорганізацією Державного агентства земельних ресурсів України та створенням Державної служби з питань геодезії, картографії, остання в квітні 2015 року оголосила конкурс на заміщення посад керівників 557 територіальних органів Держгеокадастру. У встановлені законом строки позивач подав до конкурсної комісії необхідні документи і був допущений до участі у відкритому конкурсі на заміщення посад начальника Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, який відбувся 16 - 17 червня 2015 року в м. Києві. Рішенням конкурсної комісії від 18.06.2015 за результатами письмового іспиту та співбесіди з кандидатами ОСОБА_1 був визначений для призначення на посаду начальника відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області. Однак, протягом 6 місяців після прийняття рішення конкурсною комісією керівництво Держгеокадастру не видало наказ про його призначення на посаду начальника відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську.

11.12.2015 позивача було попереджено про наступне вивільнення, із запропонуванням йому вакантних посад головного спеціаліста з державного геодезичного нагляду та головного спеціаліста сектору державного земельного кадастру для подальшого працевлаштування у Відділі Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області. Цим же попередженням ОСОБА_1 було повідомлено, що у разі відмови від запропонованих посад за перебігом двох місяців його буде звільнено за п. 1 ст. 40 КЗпП України.

Позивач не погодився із запропонованими посадами та надав свої заперечення, в яких вказав, що за результатами конкурсу на посаду начальника відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області саме його кандидатуру було обрано конкурсною комісією для призначення, однак наказу про його призначення не винесено і фактично посада начальника відділу є вакантною, але йому не запропонована у попередженні про вивільнення. Крім надання заперечень ОСОБА_5 оскаржив попередження про вивільнення від 11.12.2015 до суду.

В подальшому, наказом Держземагенства України від 17.02.2016 № 24-кт/а позивача було звільнено з посади начальника Відділу Держземагенства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, у зв`язку зі змінами в організації праці, згідно з п.1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.

18.02.2016 зроблено запис у трудовій книжці НОМЕР_1 про звільнення позивача з посади начальника Відділу Держземагенства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області на підставі наказу Держземагенства України №24-кт/а від 17.02.2016.

Відповідно до частини 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З урахуванням вищевикладеного, колегією суддів вважаються встановленими обставини, щодо того, що роботодавцем ОСОБА_1 до його звільнення був Відділ Держземагенства у м. ДніпродзержинськуДніпропетровської області, а після поновлення - Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області.

Відповідно до частини 3 статті 75 Господарського процесуального кодексу України, обставини, визнані судом загальновідомими, не потребують доказування.

На офіційній веб-сторінці Законодавство України: https://zakon.rada.gov.ua розміщено текст постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №442 Про оптимізацію систем центральних органів виконавчої влади та наказу Комісії з реорганізації Державного агентства земельних ресурсів України від 29.09.2015 №465 Про реорганізацію Відділу Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області з яких вбачається, що Відділ Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області реорганізовано шляхом приєднання до Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області.

Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 04.11.2015 №708 Про деякі питання діяльності Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області погоджено пропозицію Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03 березня 2015 року № 22 "Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру у Дніпропетровській області" функцій і повноважень Відділу Держземагентства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, що припиняється.

Згідно п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.2016 №581 Про реформування територіальних органів Державної служби питань геодезії, картографії та кадастру ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру і Державного агентства земельних ресурсів за переліком згідно з додатком. Зокрема, відповідно до вказаного Додатку до Переліку територіальних органів Держгеокадастру і Держземагентства, що ліквідовуються увійшов і Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську.

Відповідно до ст. 609 ЦК України зобов`язання припиняється ліквідацією юридичної особи (боржника або кредитора), крім випадків, коли законом або іншими нормативно-правовими актами виконання зобов`язання ліквідованої юридичної особи покладається на іншу юридичну особу, зокрема за зобов`язаннями про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області припинено за рішенням засновника, про що до ЄДРПОУ 28.12.2017 внесено запис за №12231110008005964.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі органи виконавчої влади) та їх територіальних органів визначений у Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 10.2011 N1074.

Частиною 5 п. 6 Порядку передбачено, що права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 № 333 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру в області . , яке відповідно до п. 1 є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (п.3 Положення).

Наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 №308 "Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру" затверджено в тому числі і Положення про Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Згідно п. 1 Положення Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Пунктом 3 Положення встановлено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Дніпропетровської області.

Відповідно до п. 15 Положення Головне управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах Казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Статтею 80 Цивільного кодексу України визначено, що. юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Згідно ст. 82 ЦК України на юридичних осіб публічного права у цивільних відносинах поширюються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

За ч.4 ст.87 та ч.1 ст. 89 ЦК України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області була проведена12.06.2015, Номер запису: 1 224 102 0000 073113

З наведених правових норм вбачається, що Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області є самостійною юридичною особою та територіальним органом з реалізації повноважень Держгеокадастру на території Дніпропетровської області. Колегія суддів погоджується з доводами відповідача-2, що саме до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, а не до Державної служби питань геодезії, картографії та кадастру перейшли права та обов`язки, пов`язані з виконанням завдань і функцій Відділу Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, а отже саме з Відповідача-1 повинні бути стягнуті кошти, виплачені ОСОБА_1 , як допомога по безробіттю.

У позовних вимогах до відповідача-2 - Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. м. Київ слід відмовити.

Доводи апеляційної скарги щодо помилковості висновків місцевого господарського суду в частині посилання на резолютивну частину постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суд від 28.10.2016р. у справі № 804/1274/16р., як підставу для стягнення з Відповідача -2 на користь Позивача 26867,63 грн. коштів, виплачених ОСОБА_1 , як допомога по безробіттю та обставин припинення Відділу Держгеокастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області враховуються колегією суддів, як такі, що узгоджуються з вищевстановленими фактичними обставинами.

За встановлених обставин, з огляду на наведені вище норми матеріального права та положення процесуального законодавства, колегія суддів вважає, що місцевий господарський суд обґрунтовано дійшов висновку про наявність правових підстав для відшкодування позивачеві понесених ним витрат, натомість помилково стягнув 26867,63 грн., виплачених як допомогу по безробіттю громадянину ОСОБА_1 з Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. м. Київ.

Згідно п. 3, п. 4 ч.1. ст. 277 Господарського процесуального кодексу України підставами для скасування судового рішення є: невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону, або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню (ч.2 ст. 277 ГПК України).

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ підлягає задоволенню, а рішення Господарського суду Дніпропетровської області від від 25.04.2019р. у справі №904/5287/18 - скасуванню.

Розподіл судових витрат у відповідності до статті 129 Господарського процесуального кодексу України підлягає зміні.

Керуючись ст.ст. 129,269,270,273,275,277,282 Господарського процесуального кодексу України, Центральний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ задовольнити.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.04.2019р. у справі №904/5287/18 -скасувати.

Ухвалити нове рішення.

Позовні вимоги задовольнити частково.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м. Дніпро, пр.. Олександра Поля, 2, код ЄДРПОУ 39835428) на користь Дніпровського міського центру зайнятості (49017, м.Дніпро, вул. Авіаційна, 41. код ЄДРПОУ 40991299) суму у розмірі 26867,63 грн., виплачену як допомогу по безробіттю громадянину ОСОБА_1 , що підлягають перерахуванню на р/р № 37175000107113 ГУДКСУ в Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 40991299, одержувач Дніпровський міський центр зайнятості, призначення платежу: повернення коштів виплачених як допомога по безробіттю ОСОБА_1 ).

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м. Дніпро, пр.. Олександра Поля, 2, код ЄДРПОУ 39835428) на користь Дніпровського міського центру зайнятості (49017, м. Дніпро, вул. Авіаційна, 41, код ЄДРПОУ 40991299) суму судового збору у розмірі 1762,00 грн., за подання позовної заяви, що підлягають перерахуванню на р/р 37175000107113 ГУДКСУ в Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 40991299, одержувач Дніпровський міський центр зайнятості, призначення платежу: судовий збір).

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, 2, код ЄДРПОУ 39835428) на користь Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (03151, м. Київ, вул.Народного Ополчення, 3, код ЄДРПОУ 39411771) суму судового збору у розмірі 2643,00 грн., за подання апеляційної скарги.

Доручити Господарському суду Дніпропетровської області видати відповідні накази.

В позовних вимогах до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, м. Київ - відмовити.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених ч. 2 п. 3 ст. 287 ГПК України.

Головуючий суддя М.О. Дармін

Суддя О.В.Березкіна

Суддя І.М.Кощеєв

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення13.08.2019
Оприлюднено14.08.2019
Номер документу83591633
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/5287/18

Судовий наказ від 19.08.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Судовий наказ від 19.08.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Судовий наказ від 19.08.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Постанова від 13.08.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 07.08.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 10.06.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Рішення від 25.04.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 26.03.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 14.03.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні